Hij krijgt de pijnstilling altijd direct als ik opsta, een klein uurtje later gaan we altijd de grote wandeling doen. Gisterochtend en vanochtend heeft hij echt bizar overdreven als een wezenloos lopen rauzen in het park. Ik had puber!jack terug van jaren geleden. Elke hond moest uitgedaagd en daar moest dan alsmaar mee gerend worden, en alle bekende bazen vroegen min of meer hetzelfde, of hij aan speed zat ofzo omdat hij op hen af kwam racen, half in hun nek sprong en met hen probeerde te tongen, of wie deze hond was en wat ik met Jack had gedaan.
Gistermiddag en vanmiddag.... strompelen, hijgen, echt zo'n vertrokken bekkie van de pijn en dus maar hele lullige kleine rondjes. Tegen de avond verbeterde het gister en vandaag wel weer.
Tot hij echt heel rot ging lopen had ik met de rimadyl ook wel dat hij 's ochtends redelijk lekker vooruit kon, 's middags minder en dan 's avonds weer een opleving, maar zoals nu is extreem.
Ik heb dus de indruk dat hij een uurtje na die pil gewoon nul pijn heeft, dat is op zich heerlijk, maar dat hij dan vervolgens wel de boel giga loopt te forceren, en dat die pijnstilling dan ook niet meer lekker werkt.
Wat is nou wijsheid? Pil op een ander tijdstip? Twee halve verdelen over de dag? Meer gaan geven (in overleg met de DA dan)? Of gewoon maar even kijken of hij 's ochtends uit zichzelf wat kalmer wordt als de nieuwigheid van nul pijn eraf is en hij niet meer met elke andere hond in de enorme uitsloof-modus gaat?
Ik weet het even niet. Ik sta echt te genieten als hij met die blije stoere bek door de weilanden sjeest, maar vanmiddag heb ik gewoon staan twijfelen of ik hem (23 kilo
En dan vanavond weer huppelen, en in huis blaftetterend EISEN dat ik een speeltje gooi en daar dan weer wildenthousiast achteraan gaan.