Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bobbeltje gevonden!
Moderator: moderatorteam
-
Chasing Clouds
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische herder
- Aantal honden: 2
Bobbeltje gevonden!
Aaaarrrrghhhh!
Elmo lag net met zijn buikje omhoog en ik begin hem wat te kroelen, voel ik ineens een bultje bij zijn middenrif! Het is ter grote van een erwt en echt in het 'punt' van zijn middenrif... het doet geen pijn als ik eraan kom.
Vrijdag naar de DA (heb vandaag klassenraden op school), krijgt hij ineens zijn inentingen.
Shit hé, hij is nog maar 15 maanden!
Duimen aub!
Elmo lag net met zijn buikje omhoog en ik begin hem wat te kroelen, voel ik ineens een bultje bij zijn middenrif! Het is ter grote van een erwt en echt in het 'punt' van zijn middenrif... het doet geen pijn als ik eraan kom.
Vrijdag naar de DA (heb vandaag klassenraden op school), krijgt hij ineens zijn inentingen.
Shit hé, hij is nog maar 15 maanden!
Duimen aub!
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Bobbeltje gevonden!
is het niet zijn naveltje 
-
miekmiek
niet meteen stressen hoor, eerst maar laten onderzoeken. bobbeltjes zijn naar maar het kan net zo goed een vetbultje of goedaardig gezwelletje zijn.
-
shanty
Zit het precies in het midden .. Dan lijkt het mij wel op zn naveltje inderdaad.
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Niet stressen.
Bo had vorige week een gezwel in haar buik.
Foto gemaakt maar moest volgende dag terug komen voor echo.
Helemaal stress gehad, niet geslapen enz.
Blijkt dat het een hematoom is.
Dus.. stress niet te erg, niet goed voor je hart.
Bo had vorige week een gezwel in haar buik.
Foto gemaakt maar moest volgende dag terug komen voor echo.
Helemaal stress gehad, niet geslapen enz.
Blijkt dat het een hematoom is.
Dus.. stress niet te erg, niet goed voor je hart.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
-
Wilm@
Had Barca ook en ik in paniek naar de DA. Wat blijkt? Dat stukje bot voelt inderdaad als een 'raar bultje' maar het middenrif was gewoon nog niet volgroeid. Dat laatste stukje -als we het over hetzelfde hebben- duurt langer om te hechten/volgroeien.in het 'punt' van zijn middenrif
Ik hoop voor je dat dit het is.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik weet bijna wel zeker wat het is. Onderaan het borstbeen zit het zwaardvormig aanhangsel. Dat is bij pups nog wat zacht en wordt later benig. Dit voelt inderdaad net aan als een bobbeltje.
Je kan voor de zekerheid dit laten nakijken bij de da, maar ik denk dat dat het is. Het zit precies in het midden op de borst waar de ribben samenkomen aan het borstbeen.
Hier is een tekening van het borstbeen bij een mens met aan de onderkant het zwaardvormig aanhangsel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Borstbeen" onclick="window.open(this.href);return false;
(bij mensen moet je bij het reanimeren oppassen dat dit aanhangsel niet afbreekt en b.v in de lever terechtkomt wat ernstige bloedingen kan veroorzaken)
edit* toevoeging
Je kan voor de zekerheid dit laten nakijken bij de da, maar ik denk dat dat het is. Het zit precies in het midden op de borst waar de ribben samenkomen aan het borstbeen.
Hier is een tekening van het borstbeen bij een mens met aan de onderkant het zwaardvormig aanhangsel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Borstbeen" onclick="window.open(this.href);return false;
(bij mensen moet je bij het reanimeren oppassen dat dit aanhangsel niet afbreekt en b.v in de lever terechtkomt wat ernstige bloedingen kan veroorzaken)
edit* toevoeging
Laatst gewijzigd door freskin op 01 apr 2010 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Chasing Clouds
- Zeer actief
Naveltje is het niet, dat ligt niet tegen zijn middenrif aan, hé...
Het is echt waar zijn ribben samenkomen, dus waarschijnlijk is het inderdaad dat zwaardvormig aanhangsel. Ik ben wat gerustgesteld... Ik zag al doemsenario's dat ik mijn "baby" (:mrgreen: ) zou verliezen enz.
Vrijdag ga ik voor zijn inentingen, dan kan de DA ineens een kijken.
Sorry voor de paniekaanval!
Het is echt waar zijn ribben samenkomen, dus waarschijnlijk is het inderdaad dat zwaardvormig aanhangsel. Ik ben wat gerustgesteld... Ik zag al doemsenario's dat ik mijn "baby" (:mrgreen: ) zou verliezen enz.
-
Wilm@
Geeft niet hoor...ik zat op vrijdagavond bij de DA met een 'mijn hondje heeft een vreemd bultje dààr waar het niet behoort te zitten,' en toen bleek dat het bultje daar weldegelijk hoorde.Chasing Clouds schreef:Naveltje is het niet, dat ligt niet tegen zijn middenrif aan, hé...
-
Chasing Clouds
- Zeer actief
Vergeten hier te posten:
Het is een navelbreukje. Hij heeft het al van de geboorte. Maar het is héél klein, dus hoeft niet geopereerd te worden. Ze kon het nog terugduwen, dus ofwel trekt het vanzelf weg ofwel groeit het dicht en zal hij daar een bultje houden. Het was darmvet dat naar buiten puplte, dus kon geen kwaad.
Het is een navelbreukje. Hij heeft het al van de geboorte. Maar het is héél klein, dus hoeft niet geopereerd te worden. Ze kon het nog terugduwen, dus ofwel trekt het vanzelf weg ofwel groeit het dicht en zal hij daar een bultje houden. Het was darmvet dat naar buiten puplte, dus kon geen kwaad.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Gelukkig, een hele opluchting 
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Chasing Clouds schreef:Vergeten hier te posten:
Muts!