Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kan ik doen?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mattheeuws Leeuwtje, Chihuahua
Wat kan ik doen?
Mijn hond is vanavond om kwart over 7 opgehaald door een trimmer die ik nog niet kende, en werd net een kwartier geleden pas teruggebracht, hij is constant aan het huilen en hij stinkt en ziet er werkelijk niet uit. De trimmer zegt dat hij veel klitten had maar voordat ik hem wegbracht heb ik al zijn klitten nog weg geborsteld, hij zegt dat hij daardoor zo lelijk is geworden. De stank weet hij niet te verklaren, hij zegt dat hij gewoon shampoo heeft gebruikt.
Ik weet niet wat hier gebeurd is, maar ik maak me flinke zorgen, het gaat om een Mattheeuws Leeuwtje van bijna 13, een jongetje. De trimmer zelf dacht dat het een vrouwtje was. Wie o wie kan mij helpen????????????????????????????
Ik weet niet wat hier gebeurd is, maar ik maak me flinke zorgen, het gaat om een Mattheeuws Leeuwtje van bijna 13, een jongetje. De trimmer zelf dacht dat het een vrouwtje was. Wie o wie kan mij helpen????????????????????????????
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Re: Wat kan ik doen?
waarom geef je in vredesnaam zomaar je hond aan iemand mee..Nickoss schreef:Mijn hond is vanavond om kwart over 7 opgehaald door een trimmer die ik nog niet kende, en werd net een kwartier geleden pas teruggebracht, hij is constant aan het huilen en hij stinkt en ziet er werkelijk niet uit. De trimmer zegt dat hij veel klitten had maar voordat ik hem wegbracht heb ik al zijn klitten nog weg geborsteld, hij zegt dat hij daardoor zo lelijk is geworden. De stank weet hij niet te verklaren, hij zegt dat hij gewoon shampoo heeft gebruikt.
ik weet ook niet wat je hiermee kan... kan je bewijzen hoe hij er eerst uitzag?? misschien kun je er dan wat mee

Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
- Vaste gebruiker
Die man staat bekend als een hondenuitlaatservice en heeft veel mensen die hem goed vinden, ik kwam met hem in gesprek en hij vertelde dat hij ook trimmen deed. Hij kwam over als een ervaren man die er veel van snapte. Dan ga je natuurlijk in op het vertrouwen...... Daarnaast ligt mijn zus in het ziekenhuis, en duurde het bij andere erg lang dus leek dit een goede oplossing.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mudi
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tja lastig, ik zou mijn hond ook niet zomaar aan een vreemde meegeven, maar ik kan me voorstellen dat je het wel vertrouwde als zoveel mensen er goede ervaringen mee hebben.
Ik zou ook niet zo goed weten wat je nu nog met de situatie kunt doen, ik heb geen ervaring met honden die getrimd moeten worden. Is je hondje inmiddels alweer een beetje gekalmeerd?
Ik zou ook niet zo goed weten wat je nu nog met de situatie kunt doen, ik heb geen ervaring met honden die getrimd moeten worden. Is je hondje inmiddels alweer een beetje gekalmeerd?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Als je hond zich niet op z'n gemak voelde bij de trimmer of die man hem zelfs pijn heeft gedaan zou het kunnen dat ie z'n anaalklieren heeft geleegd. Dat zou de stank kunnen verklaren. Ik gok ook maar wat.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
idd Tamara, dat zou heel goed kunnen,
als hij denkt dat het een teef is en hij scheert/knipt de buik (weet niet of het een pluk of knip/scheervacht is) en raakt hem wat hard op bepaalde plaatsen.....
jammer dat hij het vertrouwen beschaamd heeft,
begreep dat je nu niet ff anders kon, maar hier gaan de honden nooit zomaar met een relatief vreemde mee,
de DSL wordt ook meerdere malen per jaar door een trimmer onderhanden genomen, maar dat is een ex van mijn vriend, bekend, en hij komt er al tijden, dat is brengen en een paar uur later halen....de terriers gaan daar straks ook naartoe,
de zwarte langhaar (xgroenendaler) van mijn ex kwam ook 1 a 2x per jaar bij een trimmer, voornamelijk onderwol verwijderen, maar daar bleven we gewoon bij (ook vanwege de afstand, was een vriendin en woonde wat verder)
als hij denkt dat het een teef is en hij scheert/knipt de buik (weet niet of het een pluk of knip/scheervacht is) en raakt hem wat hard op bepaalde plaatsen.....
jammer dat hij het vertrouwen beschaamd heeft,
begreep dat je nu niet ff anders kon, maar hier gaan de honden nooit zomaar met een relatief vreemde mee,
de DSL wordt ook meerdere malen per jaar door een trimmer onderhanden genomen, maar dat is een ex van mijn vriend, bekend, en hij komt er al tijden, dat is brengen en een paar uur later halen....de terriers gaan daar straks ook naartoe,
de zwarte langhaar (xgroenendaler) van mijn ex kwam ook 1 a 2x per jaar bij een trimmer, voornamelijk onderwol verwijderen, maar daar bleven we gewoon bij (ook vanwege de afstand, was een vriendin en woonde wat verder)
- iones
- Zeer actief
Waarom ben je niet met je hond naar die trimmer toe gegaan om er ZELF bij te blijven?????
Waarom laat je je hond in de steek bij iemand die hij niet kent? En nu weet je niet wat er gebeurd is. Misschien had je het kunnen voorkomen!
Ik laat geen mensen bij mijn honden als ik er zelf niet bij ben. Ze vertrouwen andere mensen best, maar niet als ik er niet bij ben.
Waarom laat je je hond in de steek bij iemand die hij niet kent? En nu weet je niet wat er gebeurd is. Misschien had je het kunnen voorkomen!
Ik laat geen mensen bij mijn honden als ik er zelf niet bij ben. Ze vertrouwen andere mensen best, maar niet als ik er niet bij ben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- StormenRoxy
- Zeer actief
iones schreef:Waarom ben je niet met je hond naar die trimmer toe gegaan om er ZELF bij te blijven?????
ik zit ook 3 a 4 uur voor me uit te staren bij de trimmer.. :N:
maar laat haar niet alleen

er zijn hier ook wel trimsalons met een haal en breng service, dus daar kijk ik niet zo van op. ik denk wel dat die man een behoorlijke prutser was, zeker als hij niet eens gezien heeft dat het om een reu ging.
Ik denk niet dat je verder nog veel kan doen, behalve je hond daar niet meer brengen.
Ik denk niet dat je verder nog veel kan doen, behalve je hond daar niet meer brengen.
-
- Vaste gebruiker
Er wordt hier nu net gedaan alsof ik een moord heb gepleegd, maar in mijn situatie was het even niet anders. En iemand met genoeg goede recensies lijk me dat je diegene toch wel zou moeten kunen vertrouwen, wij hadden ook heel lang dezelfde trimmer maar dat duurde tot eind mei en zolang zou het echt niet meer kunnen wachten. Ik ga hem nu zelf wassen.
-
- Zeer actief
Helaas blijkt het dus van niet.Nickoss schreef: En iemand met genoeg goede recensies lijk me dat je diegene toch wel zou moeten kunen vertrouwen.
Maargoed ik denk ook je er weinig meer aan kunt veranderen, inderdaad even zelf goed wassen en controleren op wondjes.
en voortaan toch maar meegaan

- dagmar88
- Zeer actief
:N: Heb je al eens goed onder hem gekeken om te zien of hij na de trimbeurt niet zonder pieletje is teruggekomen?
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
- Aantal honden: 2
Wat kan ik doen?
In een hoekje gaan zitten en je gaan schamen dat je hem zomaar mee hebt gegeven!
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
Hoe gedraagt hij zich nu? Heb je hem onderzocht op letsel(tje)s?
Heeft hij het koud? Is hij bang?
Als het blijft aanhouden zou ik naar de dierenarts gaan.
En tenslotte, als mijn Maltezer moet getrimd worden, blijf ik er altijd bij.
Hoe goed je iemand ook kent, het blijft een vreemde voor de hond.
Heeft hij het koud? Is hij bang?
Als het blijft aanhouden zou ik naar de dierenarts gaan.
En tenslotte, als mijn Maltezer moet getrimd worden, blijf ik er altijd bij.
Hoe goed je iemand ook kent, het blijft een vreemde voor de hond.

Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.

- iones
- Zeer actief
Recensies zeggen niets aan een hond!Nickoss schreef:Er wordt hier nu net gedaan alsof ik een moord heb gepleegd, maar in mijn situatie was het even niet anders. En iemand met genoeg goede recensies lijk me dat je diegene toch wel zou moeten kunen vertrouwen, wij hadden ook heel lang dezelfde trimmer maar dat duurde tot eind mei en zolang zou het echt niet meer kunnen wachten. Ik ga hem nu zelf wassen.
Wat weet een hond van recensies? Kun je hem dat uitleggen? Je moet gewoon bij je hond blijven!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
kan me er wel iets bij voorstellen, als je van je omgeving hoort dat hij zo goed is en dit niet de eerste keer is dat hij trimt (dus ervaren) ga je er van uit dat het goed gebeurd en als de omstandigheden even niet anders zijn vertrouw je erop. Ik vind niet dat ze zich hoeft te schamen. maar dat ze hem ophalen heb ik nog nooit van gehoord, wie weet deed hij het met zn eigen tondeuze in de badkuip 
als de malthezer van mn moeder naar de trimmer gaat blijft mn moeder er niet bij maargoed het is ook bij een dierenspeciaalzaak waar ze al een behoorlijke tijd komt. hiervoor kwam er een trimmer bij haar thuis, van een goede vriendin van een goede kennis, die heeft mn moeder direct de deur uitgezet, ze scheerde zo zn wolfklouwtje eraf en ging het deppen met een VAATDOEK!! direct naar de da... dus dat nooit weer. nu gaat ze al jaren naar dezelfde

als de malthezer van mn moeder naar de trimmer gaat blijft mn moeder er niet bij maargoed het is ook bij een dierenspeciaalzaak waar ze al een behoorlijke tijd komt. hiervoor kwam er een trimmer bij haar thuis, van een goede vriendin van een goede kennis, die heeft mn moeder direct de deur uitgezet, ze scheerde zo zn wolfklouwtje eraf en ging het deppen met een VAATDOEK!! direct naar de da... dus dat nooit weer. nu gaat ze al jaren naar dezelfde

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Het grootste gedeelte van de honden worden gewoon behandeld zonder baasje.
Niets mis mee.
Als je al loopt te bleren dat je hond een trauma oploopt of je niet kan missen gaat dat ook gebeuren.
Heb je van te voren niet bedacht wat je wilde qua trimmen.??
Scheren ,knippen .
Wassen of niet wassen.??
Heb je dat duidelijk gemaakt.??
Is hij ook duidelijk naar jou toegeweest.??
Blijkbaar niet dus.
Anders had je dit probleem niet.
Niets aan te doen dus.
Maar het kan natuurlijk ook met een hondje van 13 dat hij gewoon gespannen was en daardoor wat spierpijn heeft.
Dus volgende keer beter je eissen paket kenbaar maken.
Scheeld je een boel gezeur en ellende..
Niets mis mee.
Als je al loopt te bleren dat je hond een trauma oploopt of je niet kan missen gaat dat ook gebeuren.
Heb je van te voren niet bedacht wat je wilde qua trimmen.??
Scheren ,knippen .
Wassen of niet wassen.??
Heb je dat duidelijk gemaakt.??
Is hij ook duidelijk naar jou toegeweest.??
Blijkbaar niet dus.
Anders had je dit probleem niet.
Niets aan te doen dus.
Maar het kan natuurlijk ook met een hondje van 13 dat hij gewoon gespannen was en daardoor wat spierpijn heeft.
Dus volgende keer beter je eissen paket kenbaar maken.
Scheeld je een boel gezeur en ellende..
Wat je zegt ben je zelfffff 

Doe even normaal! Je praat niet tegen een kind...Yaikaa schreef:Wat kan ik doen?
In een hoekje gaan zitten en je gaan schamen dat je hem zomaar mee hebt gegeven!

Nee dat moet ze niet! Staat niet in de wet en ze heeft, net als duizenden andere hondenbaasjes, normaal gehandeld.iones schreef: Recensies zeggen niets aan een hond!
Wat weet een hond van recensies? Kun je hem dat uitleggen? Je moet gewoon bij je hond blijven!
Je hebt inmiddels je hondje al gewassen. Laat hem nu zoveel mogelijk uit op plekken waar het gewend is te lopen en vermijd even 'nieuwe indrukken.' Je hondje kan dan beter herstellen van het gebeuren. Ik zou, zeker als hij niet herstelt en/of ik vind eventuele wondjes, zeker contact opnemen met de trimmer.Wat kan ik doen?
Ben je er inmiddels al achter waar die vreemde geur vandaan kwam?
- StormenRoxy
- Zeer actief
je wilt toch zeker weten dat iemand met je hond om kan gaan geen enkele trimmer die zeurt als je er de eerste keer bij wilt zijn

Natuurlijk, sommige mensen willen dit. Sommige mensen kunnen dit niet vanwege hun prive-omstandigheden. Het is nu eenmaal gebeurd en haar nu af te branden zal het hondje niet helpen.StormenRoxy schreef:je wilt toch zeker weten dat iemand met je hond om kan gaan geen enkele trimmer die zeurt als je er de eerste keer bij wilt zijn
Waar ik blij mee ben is dat ze het hier gewoon eerlijk schrijft in de hoop op hulp. Biedt haar dan die hulp! Kun je dit niet ga haar dan niet afbranden, is helemaal nergens voor nodig. Ze is al genoeg geschrokken en ja, we mogen allemaal een mening hebben maar iemand zo tot de grond gelijk maaien zonder in te gaan op haar hulpvraag, vind ik zo negatief.
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wat een gel*l dat je bij je hond moet blijven als hij getrimd wordt.
90 % van de mensen blijven niet bij hun hond!
Richting de trimmer kan je waarschijnlijk niet veel doen, wordt een wellus/nietus spelletje.
Ik zou zelf mijn energie daar niet in steken.
Wat er al geschreven is: kijk je hondje na op wondjes.
Biedt hem afleiding, ga wandelen en/of doe spelletjes. Geen nieuwe, spannende dingen. Geef hem een kluif waar hij lekker lang mee bezig is.
Ga hem niet troosten of erg veel aandacht geven. Dat houdt je het "ik ben zielig-gevoel en gedrag" in stand en heeft je hondje geen reden om te herstellen.
Sterkte en het komt vast snel weer goed!
90 % van de mensen blijven niet bij hun hond!
Richting de trimmer kan je waarschijnlijk niet veel doen, wordt een wellus/nietus spelletje.
Ik zou zelf mijn energie daar niet in steken.
Wat er al geschreven is: kijk je hondje na op wondjes.
Biedt hem afleiding, ga wandelen en/of doe spelletjes. Geen nieuwe, spannende dingen. Geef hem een kluif waar hij lekker lang mee bezig is.
Ga hem niet troosten of erg veel aandacht geven. Dat houdt je het "ik ben zielig-gevoel en gedrag" in stand en heeft je hondje geen reden om te herstellen.
Sterkte en het komt vast snel weer goed!

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
TS "moet" helemaal niks. Iets minder aanvallend zou wellicht prettiger zijn voor iemand die gewoon om raad komt vragen omdat ze hetzelfde heeft gedaan als 80% van de trimsalonbezoekers.iones schreef: Recensies zeggen niets aan een hond!
voor TS, ik zou vooral even niet te veel doen. Niet te veel prikkels geven maar zoveel mogelijk normaal doen. Eventueel afleiding bieden door een botje ofzo?
ik ben er echt nog nooit bij gebleven terwijl mijn honden getrimd werden. die trimmer heeft wel iets beters te doen dan dat ik haar op de vingers sta te kijken.
- StormenRoxy
- Zeer actief
je wilt toch weten waar je je hond laat als ie getrimd word
ik heb lang gezocht naar een trimmer meerdere mensen gebeld.. en de eerste keer was ik er bij want ik wil
weten wat ze met mijn hond doen als ik er niet bij ben en wil er zeker van zijn dat ze haar niet pijn gaan doen
hard handig gaan behandelen omdat ze niet luisterd!
de tweede keer niet maar toen was ze doodsbang dus tegenwoordig ben ik er gewoon weer bij..
en het duurt lang 4 uur.. maar die tijd maak ik vrij voor haar....
en als het dan toevallig tr druk is in privesfeeren dan breng ik haar liever later
dan dat ik weet dat ze bang bij de trimmer zit
ik heb lang gezocht naar een trimmer meerdere mensen gebeld.. en de eerste keer was ik er bij want ik wil
weten wat ze met mijn hond doen als ik er niet bij ben en wil er zeker van zijn dat ze haar niet pijn gaan doen
hard handig gaan behandelen omdat ze niet luisterd!
de tweede keer niet maar toen was ze doodsbang dus tegenwoordig ben ik er gewoon weer bij..
en het duurt lang 4 uur.. maar die tijd maak ik vrij voor haar....
en als het dan toevallig tr druk is in privesfeeren dan breng ik haar liever later
dan dat ik weet dat ze bang bij de trimmer zit

- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Ik las in een ander topic over een reutje die bijna blond en doof is. Als dat hetzelfde hondje is ben ik niet echt verbaasd dat hij overstuur is, want als ik je verhaal lees was het een vluttrimmer, want normaal komt je hond er niet lelijker en stinkender vandaan als vooraf. Als dat hondje dat ook al niets ziet en hoort en dfan bij een vreemde lijkt het mij voor zo'n hond wel traumatisch, vooral op die leeftijd. Ik zou er de volgende keer bij blijven puur omdat hij ook zo oud is en absoluut niet meer naar deze trimmer gaan.Als je al niet ziet of het een mannetje of vrouwtje is terwijl je zo met een hond bezig bent.....

- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
Mijn Maltezer is twee keer getrimd, en ik ben er twee keer bijgebleven.StormenRoxy schreef:je wilt toch zeker weten dat iemand met je hond om kan gaan geen enkele trimmer die zeurt als je er de eerste keer bij wilt zijn

Maar ik snap dat sommigen er niet willen of kunnen bijblijven.
Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.

- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Nanna schreef:Je moet natuurlijk niks![]()
Er zijn zát mensen die hun hond afleveren bij de trimster en hem na een paar uur weer ophalen. Zou toch idiotie zijn als je er bij zou moeten blijven. Waarom?
Ik denk trouwens dat veel trimmers er ook niet blij mee zijn als die zeikspeunbazen er bij blijven staan jammeren

Ik kan me voorstellen dat je erbij wilt blijven als je hond een showhond is en je hebt net een nieuwe trimmer, of je hebt een hond die nogal paniekerig is ofzo, in 'speciale' gevallen dus.
Maar ik breng Abby zelf ook altijd naar de trimster,om haar een uur of wat later weer op te halen.
Bij een nieuwe trimmer vind ik zoiets wel altijd een beetje spannend, want bij de eerste trimster kwam ze helemaal bang terug (en foeilelijk). Bovendien had die mevrouw haar in een bench gestopt naast een zwarte russische terriër (abby, die panisch was/is voor grote honden

De trimster die ik nu heb, maakte meteen al een heel andere indruk. De hondjes die daar getrimd worden, lopen ook gezellig in haar achtertuin. Was erg benieuwd hoe het daar zou gaan, maar ik wil er niet bijblijven. Ik denk dat Abby daar alleen maar zenuwachtiger van wordt. Toen ik haar weer kon halen, was ze net druk aan het knuffelen met de trimster

En de laatste keer wou ze niet eens mee terug, de trut. Had het veel te gezellig met de andere hondjes...

Deze trimster is dus een blijvertje.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zou het, zomaar een idee, niet kunnen zijn dat je hond zijn anaalklieren heeft geleegd? Dat stinkt namelijk verschrikkelijk. Osa vond dat op latere leeftijd erg prettig om te doen tijdens het trimmen :N:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dat stond er al Aimee ...Tamara/Bayko schreef:Als je hond zich niet op z'n gemak voelde bij de trimmer of die man hem zelfs pijn heeft gedaan zou het kunnen dat ie z'n anaalklieren heeft geleegd. Dat zou de stank kunnen verklaren. Ik gok ook maar wat.

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Eens! Wat een onzin dat je nu weer niet je hond bij een trimmer zou mogen achterlaten! Waar je al niet moeilijk over kan lopen doen zeg!Nanna schreef:Je moet natuurlijk niksiones schreef: Recensies zeggen niets aan een hond!
Wat weet een hond van recensies? Kun je hem dat uitleggen? Je moet gewoon bij je hond blijven!![]()
Er zijn zát mensen die hun hond afleveren bij de trimster en hem na een paar uur weer ophalen. Zou toch idiotie zijn als je er bij zou moeten blijven. Waarom?
Ik denk trouwens dat veel trimmers er ook niet blij mee zijn als die zeikspeunbazen er bij blijven staan jammeren
Het is hartstikke sneu dat het hondje slecht behandeld is, maar om dan maar gelijk te zeggen dat je NOOIT je hond ergens mag achterlaten.. kom op, doen we ff normaal?

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**