Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze noemen het losloop GEBIED.......

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Ze noemen het losloop GEBIED.......

Ongelezen bericht door Neeltje »

Onder een gebied versta ik een groot stuk land/bos waar je even lekker kunt wandelen met je hond. Uhum... ja ja, daar denken ze in Eindhoven/Acht toch anders over. Hier ons spiksplinternieuwe (nu ja het was er al, maar nu staan er borden) losloopgebied

Afbeelding

De strook is zo'n 4 à 5 meter breed en als je er flink de pas in zet ben je er toch wel met een paar minuten doorheen........ Jippie!! Als je aan het ene eind bent, kun je het andere eind al zien... Oh, je moet er nog wel de hondenpoepjes opruimen.......

Wij zijn zo blij hiermee.... :S:
BobbyDinoAmber

Re: Ze noemen het losloop GEBIED.......

Ongelezen bericht door BobbyDinoAmber »

Wat jammer dat het zo klein is.
Zijn er verder niet andere losloop gebieden in de buurt.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Nou nou, zo klagen :hmmm: .

Dit is ruim voldoende voor het grote rondje van de dag.

Althans volgens de 'gewone' hondenbezitter :F: .
Afbeelding
Neeltje

Paddle schreef:Nou nou, zo klagen :hmmm: .

Ja maar ja maar ja maar, het er naar toe lopen is wel tig keer langer........

En nee, er zijn geen andere officiële losloopgebieden in de buurt. Ook niet in de dichtsbij zijnde bossen.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

ja maar ja maar ja maar, bij jou loopt er geen straat naast, bij ons wel (en het is net zo groot) :jank:
zal even een foto zoeken
En de groeten van de mannen :zwaai
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Neeltje schreef:Wij zijn zo blij hiermee.... :S:
Mens, zeur niet zo. Hier zijn ze weliswaar 10 meter breed, maar hooguit 25 meter lang. En wel aan de doorgaande weg, of aan de spoorbaan. Dus klap maar gewoon in je handjes.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ons losloopgebied (en ja ik loop aan het begin)

Afbeelding
En de groeten van de mannen :zwaai
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Het is niet groot, maar nog altijd vele malen groter dan het losloopgebied in onze wijk, dat is namelijk 15 x 15 meter letterlijk!
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Hihi...hier zijn ze van de gemeente ook allemaal bordjes in de grond aan het rammen.
Losloop'gebiedjes' zijn hier ook (ahum) en ja hoor....gewoon langs een drukke straat of spoorbaan en het fietspad waar je zelf al overreden wordt door scootertjes is ook losloop verklaard.
Ik stap wel in de auto richting bos. :wink:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Troost je, wij hebben hier in het park een officieel losloopgebied van wel 30 meter :mrgreen: En dat eindigt bij de BP die aan een drukke weg zit :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Marion. schreef:
Neeltje schreef:Wij zijn zo blij hiermee.... :S:
Mens, zeur niet zo. Hier zijn ze weliswaar 10 meter breed, maar hooguit 25 meter lang. En wel aan de doorgaande weg, of aan de spoorbaan. Dus klap maar gewoon in je handjes.
Ik zeur zoveel als ik wil.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik wil net zeggen zeik niet zo wij hebben helemaal niks :kotz:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het mag inderdaad de naam nauwelijks hebben maar ze hebben natuurlijk maar één soort bordje :mrgreen:
Gewoon ergens anders een mooi stuk zoeken om te lopen.Ik nam voorheen ook altijd de auto als ik de honden los wilde laten al woonden we in een dorp.

Ik vind van de andere kant, en dat is niet persoonlijk hoor, dat mensen vinden het recht te hebben op een of meer honden en dan moet de gemeente maar zorgen dat er voldoende mogelijkheden zijn.
Als je nergens lekker met je hond kunt lopen zou ik overwegen om geen hond te nemen.
Ik heb ook altijd graag een paard willen hebben maar had er de ruimte niet voor.Had ik toch wel kunnen doen maar dan waren de buren niet blij denk ik :mrgreen:
Die buren hadden overigens een hoop crossmotoren en vonden dat hun jongens daar gerust gebruik van mochten maken, het moest allemaal maar kunnen.Dat is ook een beetje de tendens aan het worden.
Neeltje

Oh maar we lopen overal en we lopen op dat stukje al een paar jaar, alleen staat er nu een bordje. Er zijn mooiere stukjes in Acht die daarvoor veel beter in aanmerking zouden komen. Maar dit is aan het einde van Acht, (na het industrieterrein waar het aan ligt, is de A2) waar zo wie zo al weinig honden komen. Vandaar dat ik er vaak wandel met Tirsa, lekker rustig. Alleen jammer dat ze de notenboom hebben geveld.
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

hier in middelburg zijn overal losloop gebieden.
ben ook hier naar toe verhuisd een jaar geleden mede omdat er zo veel losloop gebieden zijn.

en het strand bos en de polder zijn maar een klein stukje rijden/lopen.
jammer dat in de grotere steden niet meer ruimte word gemaakt voor los lopende honden.
Afbeelding
blijf vragen stellen
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Noemen ze dat niet een uitrenveldje oid? Bij mij hebben ze langs de Kromme Rijn nu borden gezet met losloopgebied. Het werd al gedoogd, maar nu dus officieel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

aboutbudha schreef:hier in middelburg zijn overal losloop gebieden.
ben ook hier naar toe verhuisd een jaar geleden mede omdat er zo veel losloop gebieden zijn.

jammer dat in de grotere steden niet meer ruimte word gemaakt voor los lopende honden.

zou dat geen complot zijn om alle hondenbezitters naar middelburg te lokken, dan de hondenbelasting drastisch te verhogen om zo van alle honden af te komen en marsmannetjes in de vorm van honden te introduceren zodat ze via een chip in die marshondjes al onze gangen na te gaan? :eek: :N:
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Kijk je uit dat je niet verdwaald :smile:

Tjonge, wat een pokkestukje, daar heb je niet veel aan :denken:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
aboutbudha
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
aboutbudha schreef:hier in middelburg zijn overal losloop gebieden.

zou dat geen complot zijn om alle hondenbezitters naar middelburg te lokken, dan de hondenbelasting drastisch te verhogen om zo van alle honden af te komen en marsmannetjes in de vorm van honden te introduceren zodat ze via een chip in die marshondjes al onze gangen na te gaan? :eek: :N:
bedankt.
Afbeelding
blijf vragen stellen
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

asteblief :ok: als er nog wat is hoor ik het wel ok? :mann:
Afbeelding
aboutbudha
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:asteblief :ok: als er nog wat is hoor ik het wel ok? :mann:

ik heb er nog wel een paar maar daar zit je echt niet op te wachten :lekkerpuh: .
en laten we on toppic blijven.
Afbeelding
blijf vragen stellen
Neeltje

Zoek stok! schreef:Noemen ze dat niet een uitrenveldje oid? Bij mij hebben ze langs de Kromme Rijn nu borden gezet met losloopgebied. Het werd al gedoogd, maar nu dus officieel.
Nee nee, op het bord (zowat 1 meter hoog) staat duidelijk losloopgebied....

Volgens mij wordt hier in het dorp alles gedoogd. Ik weet niet wat de dorpsraad met de politie heeft afgesproken, maar ik heb ze hier in de 10 jaar dat ik met Tirsa zie nog nooit zien controleren. Zowat het gros van de honden loopt los en heel wat parkjes zijn poepveldjes geworden. Waar het veilig is, loopt Tirsa ook gewoon los, maar niet in dit 'losloopgebied' want de 'sloot' ernaast heeft 'n kant van zo'n 1,5 meter diep en daar zie ik haar lieven niet indukelen.
MaaikePerla
Actief
Mijn ras(sen): Herder-Whippet

Ongelezen bericht door MaaikePerla »

Paddle schreef:Nou nou, zo klagen :hmmm: .

Grote rondje??
Mijn kleine rondje is nog groter dan dat :D
Mijn grote rondje is 1,5 uur de bossen in....
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marie-Josée schreef:
Ik vind van de andere kant, en dat is niet persoonlijk hoor, dat mensen vinden het recht te hebben op een of meer honden en dan moet de gemeente maar zorgen dat er voldoende mogelijkheden zijn.
Als je nergens lekker met je hond kunt lopen zou ik overwegen om geen hond te nemen.
Ik heb ook altijd graag een paard willen hebben maar had er de ruimte niet voor.Had ik toch wel kunnen doen maar dan waren de buren niet blij denk ik :mrgreen:
Die buren hadden overigens een hoop crossmotoren en vonden dat hun jongens daar gerust gebruik van mochten maken, het moest allemaal maar kunnen.Dat is ook een beetje de tendens aan het worden.
Maar je verhuist natuurlijk soms ook nog weleens :wink: Ik heb met Moos in het centrum van A'dam gewoond, met Moos/Saar/Vera in een klein dorpje aan de voet van duinen, en nu dan met Saar en Vera in Amstelveen. Vreemd genoeg zijn er meer losloopmogelijkheden het hele jaar door hier in A'veen dan dat er in dat dorpje midden in de natuur waren :wink:
Toen ik met Moos in Amsterdam woonde was er ook een vrij groot loslooppark op loopafstand, maar ik begreep dat dat ondertussen ook helemaal aanlijn is geworden. Kan je ook niet voorzien...
Afbeelding
Sandor

Ongelezen bericht door Sandor »

Even melden, Nederland is een van de weinige landen waar je losloopgebieden hebt.
Er is geen enkel land dat zo hondvriendelijk is als Nederland.
Dus ik vind niet dat je mag klagen:).
Vreemd genoeg zijn er meer losloopmogelijkheden het hele jaar door hier in A'veen dan dat er in dat dorpje midden in de natuur waren :wink:
Vrij logisch dat er geen losloopgebied wordt gemaakt midden in de natuur waar er weinig mensen wonnen. Iedereen laat z'n hond dan toch in de vrije natuur lopen. Een losloopgebied is juisty bedoelt voor een stad of groot dorp waar de hond normaal niet kan loslopen door wegen en auto's.
Neeltje

Sandor schreef:Even melden, Nederland is een van de weinige landen waar je losloopgebieden hebt.
Er is geen enkel land dat zo hondvriendelijk is als Nederland.
Dus ik vind niet dat je mag klagen:).
Vreemd genoeg zijn er meer losloopmogelijkheden het hele jaar door hier in A'veen dan dat er in dat dorpje midden in de natuur waren :wink:
Vrij logisch dat er geen losloopgebied wordt gemaakt midden in de natuur waar er weinig mensen wonnen. Iedereen laat z'n hond dan toch in de vrije natuur lopen. Een losloopgebied is juisty bedoelt voor een stad of groot dorp waar de hond normaal niet kan loslopen door wegen en auto's.
Bij miijn vriendin in Amerika hebben ze een OMHEIND losloopgebied van 17 hectare in de bergen........
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat ben ik hier dan rijk met al die losloopstukken :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

eindhoven is een asostad t.a.v. honden tegenwoordig. ik ben zo blij dat ik daar niet meer woon!

Ik woonde vroeger in de Amazonenlaan in de Oude Gracht. Pal tegenover ons huis was een loslaatgebied, een ECHT loslaatgebied. Daar kun je in een 20 minuutjes doorheen wandelen en er zijn verschillende paadjes. Het ligt aan de Dommel.
Het is er nog steeds maar volgens mij is dit ook het enige behoorlijke losloopgebied in Eindhoven.
Er gaan ook heel veel mensen met honden naartoe om ze los te laten. Meestal op hetzelfde tijdstip zodat de mensen en ook de honden elkaar onderling kennen. Dat was vroeger altijd wel gezellig.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sandor

Ongelezen bericht door Sandor »

Bij miijn vriendin in Amerika hebben ze een OMHEIND losloopgebied van 17 hectare in de bergen........
is dat dan niet uit eigen initiatief? Ik hoor van alle kanten dan Amerika hondonvriendelijk is.
Misschien verschilt het per staat.
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

In mijn jeugd in de jaren '70 liepen alle honden hier altijd los, toen mocht (en kon) dat blijkbaar nog. De hond van mn opa liep elke dag op en neer naar ons, ruim 2 Km verder. Rond koffietijd smorgens wassie er altijd voor de koekjes, én een schoteltje koffie!! :mrgreen:
Nu anno 2010 zijn we hier gelukkig gezegend met een aantal grote losloopgebieden binnen de dorpsgrenzen. En als dat nog niet genoeg is kunnen we de uiterwaarden in, rond de grindgaten wandelen of langs de Waal struinen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”