Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vanalles over Guinnie ;-)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Vanalles over Guinnie ;-)

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ja, en ik weet niet in welke hoek ik het moet zetten.. dus maar even hier.. als het verplaatst moet worden merk ik het vanzelf wel...

Guinnie liep, een 14 dagen geleden niet soepel.. hield dagenlang aan en dus maar even langs de DA. Omdat de DA in eerste instantie al 's had gezegd artrose te merken dacht ik eigenlijk, juist omdat ze het probleem voornamelijk had na het opstaan, dat dat artrose was die verergerde.

Volledig onderzoch door DA, die vaststelde dat ze uiterst soepel was voor een 13-jarige en dat ze ongetwijfeld ergens iets artrose zou hebben, maar niet zodanig dat dit klachten kon veroorzaken.

Verder zoeken en vragen...
Bloed onderzocht voor het geval er ergens een ontstekeing zou zitten; nou, die meid is zo gezond als een vissie hoor ;-) Hart, longen, nieren, de hele rataplan helemaal in orde... maar ja, ze mankte wel!
Uiteindelijk vastgesteld dat we waarschijnlijk al met al teveel van haar verlangen met de wandelingen. Kan, al gaf ze nooit eerder een signaal af (en ik heb er ZO op gelet..) dat ze niet meer kon of moeite had.

Enfin, medicatie mee, en wat supplementen-advies....

En, een paar dagen later al, tippelde ze weer als vanouds. Zou ze zich dan toch "alleen maar" verstapt hebben? Dat er verder eigenlijk niets aan de hand is/was??

Nou ja, hoe dan ook.... we maken wat kleine rondjes, maar gaan nog wel naar de natuur, bos, gras, hei.... want daar geniet ze erg van.
Afbeelding

Ik had geloof ik niet verteld dat ik met haar naar een priveles geweest ben, om te kijken of ik nog wat kan leren / lekker bezig zijn met haar. We hebben het allebei enorm naar ons zin gehad en dit gaat waarschijnlijk een vervolg krijgen; een senioren-cursus! Denk aan 'hand van vrouwtje aanraken met neus', zoek beloningsbrokje (of Rodiworst) onder een bekertje met een gat erin (dus, neus gebruiken), loop over een plank, stap door een hoepel. Ze heeft, volgens ons, nooit wat geleerd bij haar vorige baas. Ja, "zit" en "geef poot" ... meer doet ze niet, terwijl ze het merkbaar leuk vind om dingen voor me te doen. Die priveles was 1 en al feest voor ons allebei.
Het doel is op haar leeftijd uiteraard NIET dat ze nog echt wat leert, maar dat we samen lekker bezig zijn, op haar nivo. Want ze wil best nog wel wat voor me doen... en ze wil graag dat brokje/lekkers wat ik in mijn hand heb.

We gaan volledig uit van haar kunnen, we forceren niets, maar ik hoop dat we veel lol gaan hebben!

Groetjes,
Suzanne
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Vanalles over Guinnie ;-)

Ongelezen bericht door blacky »

Zeg wat ontzettend leuk dat het zo goed gaat met je meisje. Ze ziet er op de foto ook bijzonder vrolijk uit. En ja ook een oude hond valt nog wel wat te leren. Dat weet ik uit eigen ervaring. Veel plezier op die lessen.
Afbeelding
gevni havanezers
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

blacky schreef:Zeg wat ontzettend leuk dat het zo goed gaat met je meisje. Ze ziet er op de foto ook bijzonder vrolijk uit. En ja ook een oude hond valt nog wel wat te leren. Dat weet ik uit eigen ervaring. Veel plezier op die lessen.
Dank je wel! ;-)
Ja, het is een vrolijk portretje. Ik vrees dat zij niet echt wat leert.. niet in de zin van ouderwetse gehoorzaamheid.. dat is haar merkbaar nooit geleerd en dat vind ik zo spijtig... daar had ze denk ik veel plezier aan beleefd. Daar is ze denk ik toch te oud voor en vooral omdat ze het hele concept "leren" niet kent... geen idee dat iemand wel 's iets van haar kan vragen / bedoelen. En ze hoort slecht... maar ach... als die ene les een voorproefje was van de cursus gaan wij het er HEEL erg naar ons zin hebben ;-)

Suzanne
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat heeft ze een overheerlijk blij en gelukkig koppie! :I:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Wat leuk dat Guinie zo´n plezier heeft in het dingen doen, samen! :D Wat een lief, vrolijk bekkie heeft ze :I: :I: Je zult nog versteld staan wat ze nog allemaal kunnen leren. :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
BobbyDinoAmber

Ongelezen bericht door BobbyDinoAmber »

Wat fijn dat het zo goed met haar gaat :E: !
Heel veel plezier en succes met de lessen!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”