Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een nieuwe zit"fluit"

Moderator: moderatorteam

L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

een nieuwe zit"fluit"

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Vriendlief heeft een metaaldetector en gaat daarmee graag op pad, als het even kan mag Nilsson mee, hij kan dan lekker door het bouwland racen, hij blijft gelukkig wel bij mijn vriend in de buurt.
Nu viel het mijn vriend op dat Nilsson regelmatig ging zitten......en bleef zitten.
Dus mijn vriend roept Nilsson en geeft hem vrij......maar even later zag hij dat Nilsson weer zat terwijl mijn vriend de zitfluit niet gebruikt had :19:
Opeens ging hem een lichtje branden, op de metaaldetector zit een bepaald geluid wat afgaat als er iets ligt, mijn vriend probeert het uit en ja hoor.....Nilsson gaat zitten.
:smile: wij kunnen dus concluderen dat Nilsson goed luistert naar de zitfluit of naar iets wat erop lijkt.

Wij gebruiken de zitfluit altijd in combinatie met het handgebaar maar het lijkt er dus op dat voor Nilsson het geluid alleen al voldoende is om te gaan zitten.
Wel raar want de zitfluit gaat in toonhoogte naar beneden en dit geluid blijft hetzelfde :denken:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: een nieuwe zit"fluit"

Ongelezen bericht door ranetje »

:smile: :smile: :smile:
Misschien is de onbekendheid met het geluid dat hij er voor de zekerheid maar van gaat zitten :mrgreen:
Per slot is het een soort fluit en dussssssss voor hem bedoeld :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
L@nghaar
Zeer actief

Het zou best kunnen hoor dat hij voor de zekereheid maar gaat zitten.
Vorig voorjaar is hij ook wel mee geweest met mijn vriend maar toen zat het zitten op de fluit er nog niet goed in en dat gaat sinds afgelopen herfst heeeeeel goed.

Wij hebben er ook om gelachen :smile:
Het is dat mijn vriend Nilsson goed in de gaten houdt anders had hij daar maar gezeten....en maar wachten....en maar wachten....en de baas maar verder lopen.

Mijn vriend vindt vast wel een oplossing want het zou jammer zijn als Nilsson daarom niet meer mee kan want hij vindt het geweldig om mee te gaan, hij staat er soms zelfs met zijn neus bovenop als mijn vriend wat uitgraaft.......want je weet maar nooit, misschien komt er een keer een prehistorisch bot tevoorschijn. :lol1:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Langhaar schreef:Mijn vriend vindt vast wel een oplossing want het zou jammer zijn als Nilsson daarom niet meer mee kan want hij vindt het geweldig om mee te gaan, hij staat er soms zelfs met zijn neus bovenop als mijn vriend wat uitgraaft.......want je weet maar nooit, misschien komt er een keer een prehistorisch bot tevoorschijn. :lol1:
Maak dit piepje interessant door hem er meteen bovenop te laten gaan staan kijken?
Steeds als de piep gaat een koekje op de plek waar de metaaldetector is.

Wel zorgen dat je de zitfluit geregeld blijft gebruiken zodat hij onderscheid leert maken tussen de detectorpiep en de zitfluit.
"t is maar een idee :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Of je laat die fluit thuis en hangt de metaaldetector voortaan om je nek :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:Of je laat die fluit thuis en hangt de metaaldetector voortaan om je nek :mrgreen:
:smile: :smile:
Moet je ook nog iets van metaal meenemen om er onder te houden :engel:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Schoenen met stalen neuzen :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Wat grappig.

Ik had dit weekend een soort gelijke ervaring. Ik zat met de honden op een terras en ze lagen alle drie heel rustig. Tot een kind een tafeltje verder een kinder uitvoering van een metaaldetector aanzet. En hij begon de grond en de tafel en de stoelen te testen of die gemaakt waren van metaal. Piep zei dat ding. Imke sprong omhoog en keer van: waar vliegt mijn bal? Even snapte ik haar reactie niet.
Maar bij agility maken we gebruik van een ballenwerper op met oa. een afstandsbediening. Door op een knopje te drukken, klinkt er een piep en geeft dat apparaat haar bal een zwieper. En ondanks dat ze zelf pas een paar keer met de ballenwerper getraind heeft zit de combinatie tussen de piep en de vliegende bal er heel goed in.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief

ranetje schreef:
Jaap* schreef:Of je laat die fluit thuis en hangt de metaaldetector voortaan om je nek :mrgreen:
Moet je ook nog iets van metaal meenemen om er onder te houden :engel:
Jaap* schreef:Schoenen met stalen neuzen :mrgreen:
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief

Maartje schreef:Wat grappig.

Ik had dit weekend een soort gelijke ervaring. Ik zat met de honden op een terras en ze lagen alle drie heel rustig. Tot een kind een tafeltje verder een kinder uitvoering van een metaaldetector aanzet. En hij begon de grond en de tafel en de stoelen te testen of die gemaakt waren van metaal. Piep zei dat ding. Imke sprong omhoog en keer van: waar vliegt mijn bal? Even snapte ik haar reactie niet.
Maar bij agility maken we gebruik van een ballenwerper op met oa. een afstandsbediening. Door op een knopje te drukken, klinkt er een piep en geeft dat apparaat haar bal een zwieper. En ondanks dat ze zelf pas een paar keer met de ballenwerper getraind heeft zit de combinatie tussen de piep en de vliegende bal er heel goed in.

Aha..nog zo'n slim hondje.
:smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”