Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boris mee naar school

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Boris mee naar school

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

We werken met de kids over huisdieren deze periode (ik ben juf voor groep 1)
Na vorige week konijn Minou mee geweest te zijn, was Boris vandaag aan de beurt.
De kindertjes zaten allemaal in de kring zonder tafels in het midden, dus ze konden het allemaal prima zien. 1 meisje was bang en dat wist ik van te voren, dus uitgelegd dat boris aan de lijn zat en dat zij wel vanaf de huishoek mocht kijken (ik dacht dat ze misschien zou gaan huilen, maar dat was gelukkig niet het geval). Ze heeft zelfs tegen hem gepraat (niet geaait)
Boris kwam met Bart de klas in. Waar boris natuurlijk blij was mij te zien, dus die kwam enthousiast naar me toe (aan de lijn). Boris even op schoot gezet en wat verteld. Daarna heb ik boris wat appel oefeningen laten doen, waarvoor hij een snoepje kreeg. De kinderen vonden het geweldig en vonden hem erg cool.
Ik had gedacht dat boris zou gaan stuiteren, maar alleen wat gepiep en 2x een hardop gaap (spanning) was hij erg rustig. Een paar kinderen mochten helpen met hem borstelen en ik heb natuurlijk veel verteld.
Ook mochten de kinderen hem aaien, eerst handje ruiken en dan aaien. Boris vond het allemaal prima en vond al die handjes ruiken niet echt nodig, dus waren er kinderen die zeiden...nou mag ik nog niet aaien, hihi. Sommige handjes gelikt (kinderen met honden). En na nog wat spelen met zn bal is hij met bart mee gegaan naar Reeuwijk.
Ik ben erg trots op mn ventje!
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Re: Boris mee naar school

Ongelezen bericht door josefientje »

Wat goed dat dat zo mag bij jullie op school! Mijn dochter wilde in groep 3 een spreekbeurt houden over haar pony en die mocht niet eens het schoolplein op! Dat vond ik zo flauw :boos: (ik had echt wel zelf die poep opgeruimd hoor!) We hebben toen de hele spreekbeurt naar buiten in het parkje verhuisd, dat mocht wel :piew:

Zo kun je wel mooi kinderen die van huis uit niks leren over dieren, toch mooi het een en ander meegeven daarover. :ok: Er zijn nl heel veel kinderen die nooit in aanraking komen met dieren. Dat merkte ik toen ik met het peuterklasje van mijn dochter naar de kinderboerderij ging. Voor mij is het vanzelfsprekend om de kinderen op te laten grioeien met dieren, maar dat is dus niet altijd zo. Heel goed dat de school daar iets aan doet.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

josefientje schreef: Mijn dochter wilde in groep 3 een spreekbeurt houden over haar pony en die mocht niet eens het schoolplein op! Dat vond ik zo flauw
Het zoontje van vrienden van me hield een spreekbeurt over hun falabella's.
We hebben ze toen achter in mijn bestelauto meegenomen en ze mochten mee tot in de klas. :mrgreen:
Het scheelt misschien dat het een dorpsschooltje was.

Maar dit even ter zijde.

Erg leuk dat Boris het zo goed doet met kinderen en een erg leuke gelegenheid om kinderen eens
kennis te laten maken met honden :ok:
Laatst gewijzigd door Nawosh op 09 mar 2010 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marjan
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

:E: :E:

Boris, de grote kindervriend cocker :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mijn zoon heeft al 2x een spreekbeurt over onze Kyra gehad en zij mocht ook mee de klas in. 't Was een enorm succes, zowel voor de kinderen als voor Kyra die het geweldig vond dat ze zoveel aandacht kreeg van zoveel kinderen :mrgreen: .
Leuk ook om te zien dat zelfs kinderen die een beetje bang waren voor honden voor haar absoluut niet bang waren.
Wel heb ik van te voren geïnformeerd of er kinderen met allergiën waren, want dan is een langharige hond toch niet handig :wink: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”