Wat ben ik boos. Echt verschrikkelijk. Ik liep net buiten in het park, deed een ochtendwandeling. Normaal doe ik dat nooit in het park, maar ik dacht, het is zondag, why not. Beau loopt een beetje mank dus ik hield hem al bij me, wel los, maar hij bleef netjes in de buurt. Als er een andere hond aankwam mocht hij er niet naartoe van mij, want ik ben te bang dat hij door het rennen nog een stap verkeerd zet en manker gaat lopen. Wij lopen dus door een superrustig park, ik happy, want het is wel lekker zo rustig. Toen kwam er dus een vrouw aanzetten, met een Viszla. Vind het fantastische honden hoor, daar niet van. Ik hield Beau bij me, maar die Viszla kwam naar ons toe. Ik roep naar die mevrouw of ze haar hond even bij de mijne weg wil roepen, omdat ik liever geen contact wil. Nee hoor, roept ze, sociaal contact is goed. Ik roep haar dat mijn hond mank loopt en ik niet wil dat hij gaat spelen met andere honden. Ze kwam heel hard op me afbenen, Beau liep netjes bij mijn benen en die Viszla komt alleen maar harder naar ons toe. En daar was ze ook, die Viszla, duidelijk een teef. Beau blijft netjes bij mijn voeten en ik beloon hem daarvoor. Die Viszla begint ineens te grommen en te blaffen, dus ik hou Beau nog beter bij me, maar zijn haren op zijn rug gingen al overeind.. Ook hij begint zachtjes te brommen, maar blijft bij mijn benen. De vrouw is inmiddels ook aangekomen en begint ineens te schreeuwen dat mijn rothond haar Viszla probeerde aan te vallen, dat ik geen controle had over hem en dat hij een vieze lelijke Beagle was. Ik probeerde nog heel voorzichtig 'Mevrouw, mijn hond staat rustig bij mijn benen, maar als u dat wilt...' Begon ze ineens aan haar Viszla te trekken enzovoort. Ik wist niet wat me overkwam
Nu vraag ik jullie

TARAK