Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grrrr!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Grrrr!

Ongelezen bericht door Hilde »

:boos: :boos: :boos: :boos:
Wat ben ik boos. Echt verschrikkelijk. Ik liep net buiten in het park, deed een ochtendwandeling. Normaal doe ik dat nooit in het park, maar ik dacht, het is zondag, why not. Beau loopt een beetje mank dus ik hield hem al bij me, wel los, maar hij bleef netjes in de buurt. Als er een andere hond aankwam mocht hij er niet naartoe van mij, want ik ben te bang dat hij door het rennen nog een stap verkeerd zet en manker gaat lopen. Wij lopen dus door een superrustig park, ik happy, want het is wel lekker zo rustig. Toen kwam er dus een vrouw aanzetten, met een Viszla. Vind het fantastische honden hoor, daar niet van. Ik hield Beau bij me, maar die Viszla kwam naar ons toe. Ik roep naar die mevrouw of ze haar hond even bij de mijne weg wil roepen, omdat ik liever geen contact wil. Nee hoor, roept ze, sociaal contact is goed. Ik roep haar dat mijn hond mank loopt en ik niet wil dat hij gaat spelen met andere honden. Ze kwam heel hard op me afbenen, Beau liep netjes bij mijn benen en die Viszla komt alleen maar harder naar ons toe. En daar was ze ook, die Viszla, duidelijk een teef. Beau blijft netjes bij mijn voeten en ik beloon hem daarvoor. Die Viszla begint ineens te grommen en te blaffen, dus ik hou Beau nog beter bij me, maar zijn haren op zijn rug gingen al overeind.. Ook hij begint zachtjes te brommen, maar blijft bij mijn benen. De vrouw is inmiddels ook aangekomen en begint ineens te schreeuwen dat mijn rothond haar Viszla probeerde aan te vallen, dat ik geen controle had over hem en dat hij een vieze lelijke Beagle was. Ik probeerde nog heel voorzichtig 'Mevrouw, mijn hond staat rustig bij mijn benen, maar als u dat wilt...' Begon ze ineens aan haar Viszla te trekken enzovoort. Ik wist niet wat me overkwam :80: Ik geef Beau het commando zit en tot mijn verbazing gaat hij wel zittend, nog wel brommend, Viszla staat immers nog in de buurt. Ineens pakt die vrouw mijn schouder en begint te schreeuwen dat ik een hond van de lagere rangen heb en dat ik niks van honden weet. Ik moest maar eens een echt hond nemen en niet zo'n lelijke Beagle. PARDON?! Ik vroeg dus ook, ik weet niet hoe ik beleefd heb kunnen blijven.. Of ze misschien op kon houden mijn hond zo af te kraken. Viszla begint te blaffen en mevrouw roept dat ik en mijn verdomde kuthond (sorry voor het citaat) haar hondje van streek hebben gemaakt.. Toen heb ik me gewoon omgedraaid, Beau liep keurig mee, en snel naar huis gelopen.

Nu vraag ik jullie :eek: :piew: Zo, dat was mijn verhaal, maar als ik die vrouw nog een keer tegenkom dan :devil:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Grrrr!

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ontzettend knap dat je zo rustig gebleven bent.... Weet niet of dat mij gelukt was :ugh: .
Waarschijnlijk wél de beste reactie, maar poeh.... je zou zo iemand naar de strot vliegen! :devil:

Achterlijk mens... misschien nog niet nuchter van de avond ervoor... maar dan nog, doe normaal!
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Dat mens is knetterdol en geschift. Ik weet niet waar je de zelfbeheersing vandaan hebt kunnen halen. Als ik in de modus boos schiet...... :N:
Komt er nog stoom uit je oren of kan je je schouders erover ophalen?
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik had haar gevraagd uit welke inrichting ze ontsnapt was en dat niet mijn beagle lelijk is, maar zij! :pffff: :piew:

Wat een trut, zeg! Ik vind het knap hoe je hebt gereageerd. Ik zou niet zo rustig gebleven zijn. Arme Viszla.... :ugh:

edit*: als je die vrouw weer tegenkomt moet je tegen haar zeggen dat ze voortaan wel op tijd haar medicijnen in moet nemen. :zweep:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Najaaaa zeg :80: :piew:

Vind t heel erg knap van je dat je rustig bent gebleven, ik zou denk in viswijf modus geschoten zijn Afbeelding
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

typisch sommige hondenbezitters gedrag, zo heb je ook mensen die zich met de opvoeding en training gaan bemoeien,zoals "je kunt hem beter los laten dat gaat beter" :mrgreen: wil ik zien wat er dan gebeurd, doe ik toch maar niet.schrikt ie vast van zo'n blaffende dolle herder. :lol1:

maar er zijn een hoop rare mensen hier op de aardkloot ,da's wel bewezen :roos:
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Bonnie F schreef:Komt er nog stoom uit je oren of kan je je schouders erover ophalen?
Nu stoom, maar toenstraks dacht ik 'het zal wel'. Vind het vooral zielig voor die Viszla, als er altijd zo aan haar getrokken wordt..

Ik ben niet zo zeer blij dat ik rustig ben gebleven, ik ben vooral heel trots op Beau. Hij zat met zijn rugharen overeind, dan loopt hij normaal weg. Maar hij volgde heel erg goed de commando's op die ik hem gaf en bleef netjes bij mijn benen. :F:
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

wat een gestoorde hondenbezitters hebben we toch!
Nee Hilde ik bedoel jou niet. :neenee:
Ach meid lach er maar om en wees blij dat je zelf niet zo bent. :pffff:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Hilde
Zeer actief

Ik weet niet hoe ze aan mijn adres is gekomen, maar ze stond net voor de deur. Ze vond dat ik mijn excuses aan moest bieden. :eek: Pardon? Ik MIJN excuses aanbieden? Wat dacht ze van andersom? :piew: Ze vond namelijk dat ik haar hond helemaal van streek had gemaakt. Ik had bijna een 'stabiele hond' opmerking gemaakt, maar besloot dat ik beter de deur dicht kon plompen. Dat heb ik dus ook gedaan :mrgreen: Beau stond er ook bij, hij stond er helemaal beduusd bij, naar die mevrouw te turen. Ze klopte nog een keer op de deur maar heb Beau meegenomen naar de woonkamer en ze is weggelopen. Ik vind dit héél vreemd, ik hoop dat ze het hier bij laat. :piew:
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

echt gestoord..
raad haar gewoon aan om op cursus te gaan en zeg daar maar meteen bij dat het voor een hond ook heeeeel belangrijk is een leuke stabiele baas te hebben. :W:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Hilde
Zeer actief

Job schreef:echt gestoord..
raad haar gewoon aan om op cursus te gaan en zeg daar maar meteen bij dat het voor een hond ook heeeeel belangrijk is een leuke stabiele baas te hebben. :W:
Als ik haar nog een keer tegenkom ga ik dat zeker doen maar nu was ik wel heel erg geschokt :eek: :eek: :eek:
Afbeelding
Boxer
Actief

Ongelezen bericht door Boxer »

Ik vind het Associaal van die Mevrouw
als anderen geen Contact willen en al helemaal niet als je Hond mank loopt moeten ze daar naar Luisteren :boos:
Volgende keer als je haar weer tegen komt gewoon de Politie bellen als je ze Lastigvalt.
en je hebt helemaal geen lelijke Beagle die Vrouw kletst gewoon wat uit d'r nek :pffff:
Het Forum voor alle Hondengekken!!
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

metaveenendaal schreef:Ik hoop dat je ouders jou geloven
zal als ik jou was het gelijk als ze thuis komen vertellen zodat ze in ieder geval jou versie van het verhaal kennen
achterlijk wijf (dat mens he niet jij)
Heb ouders al even gebeld en die zeggen dat ik gewoon (stel dat ik haar nogmaals zie) moet zeggen dat als ze niet weg gaat ik de politie ga bellen :smile: Doe ik natuurlijk niet :engel:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:F:

Jou overkomt ook van alles hé :-)

Maar wat een raar mens zeg :piew: volgens mij heeft ze een aantal schroefjes kwijt in haar bovenkamer.
Afbeelding
weegee
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amstaff

Ongelezen bericht door weegee »

Goh, wat heb jij een geduld. Da's n goede eigenschap.
En leuk als mensen je vertellen hoe het zou moeten terwijl als ze zelf 2 seconden langer nadenken ze ook wel beprijpen dat je waarschijnlijk niet voor niets roept.

De volgende keer? Misschien overdreven vrolijk doen: "Wouw, wat heb jij een mooie hond, wat voor ras is tie, echt super hoor, kwou dat ik er zo 1 had"
Persoonlijk zou ik zo iemand niet aankijken maar toch wel ff duidelijk op diegene ze schoenen tuffen. Is ook heel duidelijk, maar goed ieder zn ding
Afbeelding
Fas est ab hoste doceri!
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Als ze weer op de ramen staat te kloppen, het raam op een kiertje doen, telefoon aan je oor houden en zeggen dat je de politie gaat bellen omdat je je bedreigt voelt door een psychisch gestoorde dame die het op jouw gemunt heeft en heel eng gedrag vertoont en dat je voor je eigen veiligheid, en de veiligheid van haar hond en die van de samenleving NU de politie gaat bellen zodat ze haar mee kunnen nemen naar het eerste de beste gesticht... :lol1:

En dat BLOEDSERIEUS zeggen he! :engel: Niet stiekem lachen of zo....
En desnoods bel je ECHT met de politie dat er een dolgedraaide mevrouw die last van opvliegers heeft voor je deur staat
mercedes2803
Zeer actief

Dat geduld dat je hebt en je zelfbeheersing moet je ECHT houden hoor :ok:
Ik vind het heel erg knap en het is echt een goede eigenschap als je dit soort dingen met kalmte aangaat...

Ik zou zelf namelijk naar buiten zijn gevlogen en het mens mijn gazon over geschopt hebben, denk ik :N:
Hilde
Zeer actief

Elmo/maureen schreef::F:

Ik denk dat het door Beau komt. Alles wat me nu overkomt gebeurt door Beau. Die Toller (zoals je wel weet :mann: ), tegen de deur gelopen en nu weer dit :oeps: Ik heb het gevoel dat ik later een boek kan schrijven over de hond waar een vloek op rustte :smile:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Als ze weer op de ramen staat te kloppen, het raam op een kiertje doen, telefoon aan je oor houden en zeggen dat je de politie gaat bellen omdat je je bedreigt voelt door een psychisch gestoorde dame die het op jouw gemunt heeft en heel eng gedrag vertoont en dat je voor je eigen veiligheid, en de veiligheid van haar hond en die van de samenleving NU de politie gaat bellen zodat ze haar mee kunnen nemen naar het eerste de beste gesticht... :lol1:

En desnoods bel je ECHT met de politie dat er een dolgedraaide mevrouw die last van opvliegers heeft voor je deur staat
Ik heb het gezicht al helemaal voor me, echt zo'n pokerface met van die halfdichtgeknepen oogjes :smile:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Hilde schreef:
mercedes2803 schreef:Als ze weer op de ramen staat te kloppen, het raam op een kiertje doen, telefoon aan je oor houden en zeggen dat je de politie gaat bellen omdat je je bedreigt voelt door een psychisch gestoorde dame die het op jouw gemunt heeft en heel eng gedrag vertoont en dat je voor je eigen veiligheid, en de veiligheid van haar hond en die van de samenleving NU de politie gaat bellen zodat ze haar mee kunnen nemen naar het eerste de beste gesticht... :lol1:

Ik heb het gezicht al helemaal voor me, echt zo'n pokerface met van die halfdichtgeknepen oogjes :smile:
JUIST :E:
EN bang kijken he! :lol1:
weegee
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amstaff

Ongelezen bericht door weegee »

Hilde schreef:Ik weet niet hoe ze aan mijn adres is gekomen, maar ze stond net voor de deur. Ze vond dat ik mijn excuses aan moest bieden. :eek: Pardon? Ik MIJN excuses aanbieden? Wat dacht ze van andersom? :piew: Ze vond namelijk dat ik haar hond helemaal van streek had gemaakt. Ik had bijna een 'stabiele hond' opmerking gemaakt, maar besloot dat ik beter de deur dicht kon plompen. Dat heb ik dus ook gedaan :mrgreen: Beau stond er ook bij, hij stond er helemaal beduusd bij, naar die mevrouw te turen. Ze klopte nog een keer op de deur maar heb Beau meegenomen naar de woonkamer en ze is weggelopen. Ik vind dit héél vreemd, ik hoop dat ze het hier bij laat. :piew:
Ohw, dit had ik nog niet gelezen :piew: .
Is jouw 1e naam misschien "job"??
Afbeelding
Fas est ab hoste doceri!
Hilde
Zeer actief

mercedes2803 schreef:JUIST :E:
EN bang kijken he! :lol1:
:engel: :E:
Afbeelding
danifa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door danifa »

respect dat je zo kalm reageerde en van beau ook :ok:
vind het wel vreemd dat ze ook nog bij je aan de deur komt.
die spoort echt niet.
gr. Daniëlle
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

mercedes2803 schreef:Dat geduld dat je hebt en je zelfbeheersing moet je ECHT houden hoor :ok:
Ik vind het heel erg knap en het is echt een goede eigenschap als je dit soort dingen met kalmte aangaat...

Ik zou zelf namelijk naar buiten zijn gevlogen en het mens mijn gazon over geschopt hebben, denk ik :N:
Ik heb best wel een rustige aard maar in dit geval zou ook het slechtste in mij naar boven komen. :engel:
Het moment dat zo'n mens mij in het park bij de schouder zou pakken zou voor mij een trigger zijn om heel vervelend te worden. :S:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Jemig die spoort niet, zou het echt niet leuk vinden dat ze aan mijn deur stond, beetje eng zelfs.. :N:
Pff je kan inderdaad een boek schrijven; ik en mijn Beagle, mijn leven met Beau. :mrgreen:

Volgende keer roepen dat je hond schurft of vlooien heeft, werkt prima.
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Het heerst zeker, hysterische juffrouwen in het bos/park en daarna aan je deur. Hadden wij toch ook een paar dagen geleden. Zeker de lente ofzo. :piew:
Is zeker besmettelijk? :U:

Hilde, knap gedaan, zo rustig blijven! Vervelend, en het voelt best eng. Hopelijk kom je haar verder niet meer tegen. Mobiel mee voor het geval dat!
Hilde
Zeer actief

Rinne Roos schreef:Het heerst zeker, hysterische juffrouwen in het bos/park en daarna aan je deur. Hadden wij toch ook een paar dagen geleden. Zeker de lente ofzo. :piew:
Is zeker besmettelijk? :U:

Hilde, knap gedaan, zo rustig blijven! Vervelend, en het voelt best eng. Hopelijk kom je haar verder niet meer tegen. Mobiel mee voor het geval dat!
Ohja, dat was ook zo'n raar verhaal. Misschien is het wel familie :mrgreen: Vraag maar een keer, of ze een familielid in Apeldoorn heeft wonen met een Viszla. :mrgreen:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Hilde schreef:
Elmo/maureen schreef::F:

Ik denk dat het door Beau komt. Alles wat me nu overkomt gebeurt door Beau. Die Toller (zoals je wel weet :mann: ), tegen de deur gelopen en nu weer dit :oeps: Ik heb het gevoel dat ik later een boek kan schrijven over de hond waar een vloek op rustte :smile:
Jaja geef de hond maar weer de schuld :F:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:Jaja geef de hond maar weer de schuld :F:
Tuurlijk :engel: :F:
Afbeelding
Daisy@