roxy heeft op haar kopje (wang)
een rode open gekrauwde plek..
ik voelde laatst wel iets aan haar hoofdje.. maar het gebeurt wel is vaker met spelen dat zij of storm een klein wondje heeft.. dus ff schoon gemaakt met uitgekookt water en verder niets..
toen zag ik storm net aan het kop likken.. en ik denk ik kijk ff... het is net alsof het opengekrabt is.. het is ook geen schrammetje of zo.. dus het komt niet van het spelen.. herkent iemand dit..
ik lees wel is iets over hotspots..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rode opengekrabte plek..
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Rode opengekrabte plek..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- StormenRoxy
- Zeer actief
Re: Rode opengekrabte plek..
Als je de oorzaak toevallig hebt kunnen achterhalen, dan is het zaak deze eerst weg te nemen (denk aan bijvoorbeeld vlooien). Deze hotspots zitten vaak in de buurt van de staart en op de dijen. Een hotspot onder het oor of op de wang is vaak een aanwijzing dat er oormijt in het spel is. In dat geval vraagt u bij uw dierenarts om Surolan om de oortjes te behandelen. Maar wat deze ellende dan ook veroorzaakt, het is een feit dat dit pijnlijk en jeukende euvel, vaker in de zomer wordt gezien dan in de wintermaanden
ik zal haar oren dus is controleren..
ik zal haar oren dus is controleren..

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Bij Cockers is oren een veel voorkomend probleem, niet persé oormijt maar wel gauw ontstekingen door de beharing. Nu weet ik niet of die rode plek er iets mee te maken heeft maar hou er bij Roxy rekening mee dat haar oren altijd extra aandacht behoeven. (met afdrogen, haartjes wegknippen e.d.)
Ik merk het bij Bob ook, de binnenkant van zijn oren blijven altijd lang vochtig (na de weinig voorkomende sneeuw enzo
). Prima plek om te broeien dus.
Succes met ontdekken waar die rode plek van komt
Ik merk het bij Bob ook, de binnenkant van zijn oren blijven altijd lang vochtig (na de weinig voorkomende sneeuw enzo
En de groeten van de mannen 

- StormenRoxy
- Zeer actief
jha ik weet het ze heeft al een keer oormijt gehad... hou haar oortjes altijd schoon maar dat is met dit vochtige weer inderdaad lastig.. en ze is twee weken terug in het pension geweest voor een paar dagen.. en daar hebben ze natuurlijk niet zo goed opgelet... ik zal morgen ff met de da bellen..Reny schreef:Bij Cockers is oren een veel voorkomend probleem, niet persé oormijt maar wel gauw ontstekingen door de beharing. Nu weet ik niet of die rode plek er iets mee te maken heeft maar hou er bij Roxy rekening mee dat haar oren altijd extra aandacht behoeven. (met afdrogen, haartjes wegknippen e.d.)
Ik merk het bij Bob ook, de binnenkant van zijn oren blijven altijd lang vochtig (na de weinig voorkomende sneeuw enzo). Prima plek om te broeien dus.
(volgens mij heb ik die medicijnen nog in huis nml)

- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Kyra heeft een keer een plkje op haar hoofd geha den krabde daar ook aan, bleek Demodex te zijn. Ze was toen ruim 1 jaar oud. Voor oormijt geef ik ze hier Advocate pipetjes. En als ze het al hebben Surolan. Reinigen doe ik met Otoclean.

- StormenRoxy
- Zeer actief
ik ga morgen wel ff langs de DA ik dacht nog te hebben... maar dat is over de datum..hihi...Moyodo schreef:Kyra heeft een keer een plkje op haar hoofd geha den krabde daar ook aan, bleek Demodex te zijn. Ze was toen ruim 1 jaar oud. Voor oormijt geef ik ze hier Advocate pipetjes. En als ze het al hebben Surolan. Reinigen doe ik met Otoclean.