Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijwerkingen ontworming?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Simone Spanje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1

Bijwerkingen ontworming?

Ongelezen bericht door Simone Spanje »

Hallo allemaal,

Ik heb eergisteren (17-02) Thomas een ontwormingstablet gegeven. Dit is dezelfde tablet als die hij normaal ook krijgt.
Hij heeft deze keer alleen ontzettende bijwerken... Hij heeft gister en vandaag een aantal keer kleine beetje gebraakt, hij is wat zwakjes en hij heeft echt spuitdiarree. Er komt gewoon puur (bruin) water uit hem. Zulke diarree heb ik nog nooit gezien.
Nu is Thomas wel een heel gevoelig hondje waar we al veel problemen op diarree gebied mee hebben gehad, maar nu spuit het er met een gigantische druk uit.
Iemand ervaring hier mee??
Afbeelding
mwillow

Re: Bijwerkingen ontworming?

Ongelezen bericht door mwillow »

Ja, herkenbaar. Chemisch ontwormen doe ik enkel als duidelijk uit ontlastingonderzoek is aangetoond dat er wormen en wormeitjes zijn, juist om deze problemen te voorkomen. Het is tot nog toe niet nodig geweest en de honden krijgen ook voldoende parasietafdrijvende voeding als 'onderhoud'. Je zou jouw hondje aan de probiotica kunnen zetten. Dat is weerstandverhogend, werkt ontgiftend en zorgt dat de goede bacterieën in de darmflora weer op peil komen. Ik zou na een tweede dag diarree zelf niet naar een dierenarts gaan, omdat daar vaak een kuur antibiotica overheen gaat waar je hond niets aan heeft en liet ik oplossen door mijn bekwame holistische dierenarts. Maar dat is een beslissing die je voor jezelf moet nemen, want ik kan niet bepalen hoe ziek je hondje is. Bij overgeven met diarree geef ik meteen probiotica en rauwe honing met (venkel)water om die maag en darmen tot rust te laten komen. Rauwe honing haalt ook toxische stoffen uit de darm. Sterkte ermee.
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

IK heb dat wel bij EXIL gehad dat ze over gingen geven en diarree hadden. Ik geef nu alleen nog maar Milbemax, daar hebben ze hier nooit ergens last van en ze krijgen ook om de maand Advocate, dat werkt ook tegen wormen.
Afbeelding
Simone Spanje
Actief

Oh nee, ik ga zeker nog even niet naar de dierenarts... Ben geen persoon dat snel naar de dierenarts gaat...
Het gaat vandaag ook al een stuk beter naar mijn idee....
Hij heeft nog steeds wel diarree, maar geen spuitpoep meer en hij is weer een stuk actiever.... Ook staat hij niet meer om de 10 minuten voor de deur dat hij naar buiten wil.
Ik woon in Spanje en mijn dierenarts zegt dat het wel verstandig is om regelmatig (elke 3 maanden) te ontwormen vanwege de warmte etc.
En Thomas is sowieso een hondje met gigantische zwakke darmen en een zwakke maag.... Af en toe erg zielig en vervelend :blauwoog:
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Simone Spanje schreef:Ik woon in Spanje en mijn dierenarts zegt dat het wel verstandig is om regelmatig (elke 3 maanden) te ontwormen vanwege de warmte etc.
De resistentie van ontwormingsmiddelen beperkt zich niet alleen tot de Beneluxlanden. Je doet er beter aan om echt gericht te ontwormen of zelfs te beperken in chemisch ontwormen om de werking er van te garanderen. Daar heeft een warmte in Spanje niet mee van doen.

http://www.wormbestrijding.nl/Wormen%20 ... tenter.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Simone Spanje schreef:En Thomas is sowieso een hondje met gigantische zwakke darmen en een zwakke maag.... Af en toe erg zielig en vervelend :blauwoog:
Juist dan moet je oppassen met teveel en te overbodige chemische ontworming en is ontlastingonderzoek aan te raden. Veel darmgerelateerde aandoeningen ((auto)-immuniteitsziektes) worden veroorzaakt door o.a. chemische ontworming. :wink:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

er gaat idd een virusje rond (zei mijn DA)
storm en roxy hebben hem ook gehad..
is idd met spuit poep...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier ook spuitpoep er is idd. een virus aktief.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ikke1980
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Ons hondje krijgt ook gigantische diarree van het ontwormen en hij gaat enorme stinkscheten laten :kotz:, maar niet braken.
Heb hem toen we hem net kregen 2 keer ontwormd (op advies van de DA :U: ) en heeft allebei de keren ontzettende spuitpoep gehad, echt niet normaal. Volgens de DA moesten we hem voortaan preventief gaan ontwormen. Maar dat doe ik dus niet.
Ik ontworm alleen als ik wormen zie in de ontlasting (of bij de kat als ie ontzettend veel gaat eten en een bolle buik heeft maar niet aankomt). Heb ik trouwens altijd zo gedaan.

P.s. dat betekent dus wel altijd drolletjes controleren, maar dat doe ik sowieso. Kan je veel info uithalen, bijvoorbeeld waar toch je bonuskaart is gebleven van de appie :denken:
Simone Spanje
Actief

Ik heb nu wel besloten dat ik vanaf nu alleen ga ontwormen als ik wormen in de ontlasting zie... Dit is ook geen doen zo...
En ik ga op zoek naar een andere DA want aan twijfel ik ook een beetje :denken:
Thomas krijgt sinds een paar weken Nature Diet te eten en ik ben er echt heeeeel erg tevreden over.
We hebben zoveel gedoe met hem gehad op het gebied van voer en zijn darmen dat ik echt niet meer wist wat ik hem moet geven. Een paar weken geleden Nature Diet gekocht en het gaat helemaal super!!
Super mooie vaste drolletjes die er uit komen! Behalve na die ontworming dan maar nu gaat het weer goed.... :cheer:

Denk niet dat hij last heeft van een Nederlands virusje aangezien wij hier in Spanje zitten :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”