Onze Labrador, Beau, heeft 4 jr geleden links een kunstkruisband gekregen en dit gaat erg goed. Vorig jaar is hij aan de andere kant (rechts) geopereerd bij de Tweede lijn en ze hebben de Tightrope methode (fiber tape kruisbank) gedaan maar helaas is deze vorige week zeer waarschijnlijk weer geknapt en nu adviseren ze een TPLO. Ik ben daar niet zo'n voorstander van wegens de kans op complicaties en dan is er niets meer aan te doen. Wie heeft ervaring met TPLO of een andere methode?
Alvast bedankt..Morgen moet ik een beslissing nemen en het is heel erg lastig..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kruisbandoperatie
Moderator: moderatorteam
-
Beau2001
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Labrador
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Kruisbandoperatie
Wel een beetje te laat, maar toch nog een reactie. Twee van mijn doggen hebben nu een gescheurde kruisband gehad en bij beiden is een kruisband van lichaamseigenmateriaal en een kunstkruisband aangelegd. Bij beide honden is dit, na een zware revalidatieperiode van, alles bij elkaar, negen maanden, weer helemaal goed gekomen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Dj0w
Re: Kruisbandoperatie
Hey
toevallig is de labrador van een vriendin van mij 3 weken geleden geopereerd aan zijn knie. Had eerst rechts ookal een operatie gehad aan de kniebanden ook met een kruisband, deze was ook geknapt. Nu is hij links geopereerd met een nieuwe methode, weet niet of dat de zelfde is, maar het is echt perfect! Je ziet meteen verschil. Dit hebben ze in de kliniek in Roosendaal laten doen bij dierenhospitaal visdonk. Hier zou ik echt even naar bellen als ik jou was. Ze gaan volgendjaar ook de andere poot laten doen. En bij 98% van de gevallen komt alles weer helemaal goed en lopen ze beter dan ooit tevoren!
http://www.dierenhospitaal-visdonk.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes Jody
toevallig is de labrador van een vriendin van mij 3 weken geleden geopereerd aan zijn knie. Had eerst rechts ookal een operatie gehad aan de kniebanden ook met een kruisband, deze was ook geknapt. Nu is hij links geopereerd met een nieuwe methode, weet niet of dat de zelfde is, maar het is echt perfect! Je ziet meteen verschil. Dit hebben ze in de kliniek in Roosendaal laten doen bij dierenhospitaal visdonk. Hier zou ik echt even naar bellen als ik jou was. Ze gaan volgendjaar ook de andere poot laten doen. En bij 98% van de gevallen komt alles weer helemaal goed en lopen ze beter dan ooit tevoren!
http://www.dierenhospitaal-visdonk.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes Jody