Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Juist nu gaan zwemmen, erg geschrokken!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Juist nu gaan zwemmen, erg geschrokken!

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Prana bezorgde me eergisteren de schrik van mijn leven. We zijn bij mijn ouders en ze mocht mee naar een uitlaatgebied hier in de buurt. Langs de maas. Op de heenweg liep ze er wel richting naartoe, maar bleef net als anders met water op een meter afstand en kwam weer terug. Tussendoor waren wel wat meer watertjes, maar met ijs bedekt en daar bleef ze ook netjes vanaf. Op de terugweg liep ze het water gewoon in en begon meteen te zwemmen!! (Je zou zeggen van schrik en kou ga je uit het water!) Ze had nog nooit gezwommen en ik wilde dat in de zomer wel eens uitproberen, als het warm was! De hond van mijn ouders ging er natuurlijk ook in die dacht, fijn we gaan in het water spelen, maar daarmee blokkeerde zij de terugweg. Ging Prana ook nog kopje onder (het werd dieper) ik had al visioenen en mijn moeder ook om haar achterna te springen en zwom weer gewoon door (oh ik moet dus beter watertrappelen). Ik inmiddels behoorlijk over de rooie (ook al is ze minder dan 2 minuten in het water geweest), dat ziet ze en komt doodleuk teruggezwommen, rent naar me toe. Helemaal niet onder de indruk, tot ze doorkreeg hoe koud ze het had. Toen was het rillen en trillen. Gelukkig was de auto dichtbij. Jas over haar heen en thuis in de warme douche en daarna gefohnd. Gelukkig was ze net getrimt, als ze al het haar nog had gehad van vorige week was het veel zwaarder voor haar geweest om het water uit te komen. Nog dik 2 uur later zat de schrik er bij mij nog flink in. Wat haar bezielt heeft om juist NU te gaan zwemmen is me een raadsel.

Voorlopig maar extra extra opletten in de buurt van water!
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
S@ndr@
Zeer actief

Re: Juist nu gaan zwemmen, erg geschrokken!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zijn meer honden die tussen het ijs door zwemmen hoor, ik zou er niet gelijk van in paniek raken :wink:
dan bleef ik in paniek , en van rillen worden ze weer lekker warm, wel zorgen dat ze in beweging blijven
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik heb Beike gewoon los lopen in het park.
De sloten zijn bevroren ( dun ijs, denk ik).
Hij is gek op zwemmen en hij heeft ooit eens op het ijs gestaan ( wat jaartjes geleden).
Hij heeft dit jaar nog niet 1X geprbeerd om op het ijs te komen of in de buurt van de sloot te komen.
Maar dat mag hij van mij nu ook niet.
Gelukkig luistert hij wel en weet dat ik dat niet hebben wil.
Pas als het weer wat warmer wordt mag hij weer zwemmen.

Gelukkig is het goed afgelopen voor jou :D
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Poedels.. :mrgreen:
Maar zou me er niet heel erg zorgen om maken, maar uiteraard wel blijven opletten als ze het écht een keer heel koud krijgt.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Luka zwemt ook nog steeds, hij houdt zichzelf daarna gewoon warm door te rennen. Niets aan het handje hoor :19: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou me ook niet zo heel druk maken hoor :wink: Vera slaat gewoon wakken als ik het toe laat, en heeft gisteren ook nog gezwommen in een heel groot wak tussen de eenden :mrgreen:

Ik zou wel inderdaad opletten dat ze niet opeens het water induikt nu het zo koud is als je geen handdoek bij je hebt en/of nog erg ver van de auto of van huis bent (omdat ze toch wel erg ging rillen. Vera rilt nooit, en ik heb ook nooit handdoeken ofzo mee dus). Maar verder is er denk ik geen reden om je ongerust te maken aangezien ze gewoon kan zwemmen en er zelf dan voor kiest :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mijn honden zwemmen allemaal het hele jaar door als ze daar de gelegenheid voor hebben, dus inderdaad zou ik me er maar niet al te druk over maken.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Zo voor de eerste keer schrik je je dood, dat snap ik best!
Die dwaas van een Willemijn stapt ook het water in, gelukkig zijn dat mini-poeltjes van een m2 waar ze niet eens kán zwemmen, maar ze loopt wel met de ijspegels aan haar buik :piew:

Maar goed, ze is een poedel. Een waterhond dus.
Dat weet je dan ook weer ;)

Ik houd ze nu ver van water hoor, ik ben altijd bang dat ze dan door het ijs gaan!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Het was inderdaad juist dat ze nog nooit gezwommen heeft (en we tot nu toe altijd honden hadden die daarvoor aanmoeding nodig hadden of het bleef alleen bij "pootje baden", maar zij ging meteen naar het "diepe"). Als ze nu al tig keer gezwommen had, had ik het alleen heel erg gevonden dat ze het daarna zo koud had, maar nu had ik echt even de angst die komt er niet meer uit! Maar ze blijkt een natuurtalent en kan gewoon zwemmen. Toch had ik liever gehad dat ze daar een zonnige warme dag voor had uitgezocht. De auto stond niet zo heel ver weg, maar ze rilde nog steeds toen we thuis waren. Hield pas op nadat ze in de warme douche was geweest (meteen daarna is ze in handdoeken gewikkeld en drooggefohnd).

Rillen jullie honden dan niet wanneer ze het erg koud hebben of hebben ze het echt niet koud? Prana rilt momenteel ook als we te lang buiten zijn en ze koppeltje gedoken heeft in de sneeuw (en dan dus ook nat geworden is). Nu ligt er niet heel veel en valt het mee maar een paar weken terug was het vrij snel raak. De honden van mijn ouders hadden het eigenlijk nooit koud en rilde ook niet. Maar de ijspegels van Willemijn, dan moet ze het toch ook koud hebben of niet?
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ze kan kennelijk goed zwemmen, dat weet je nu :ok:

Mijn honden rillen ook wel eens als het erg koud is.
Dat is de startmotor van het extra kacheltje dat dan wordt aangezet. :wink:
Ze blijven rillen als ze na het zwemmen direct aan de lijn zouden moeten.
Ik zorg er voor dat dat dus niet gebeurt, maar dat ze zich eerst een beetje droog kunnen rennen. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja zwemt ook gewoon het hele jaar, laat haar ook zoveel mogelijk bewegen na het zwemmen momenteel.
Afbeelding
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

César en Luca zwemmen nu ook gewoon hoor. 't Is zelfs zo dat, als we aankomen bij het losloopgebied, zij als eerste naar het water rennen. Meestal ben ik nu zo'n 20 minuten met ze daar bezig en laat ze wel na het zwemmen goed actief bezig zijn zodat ze zich kunnen opwarmen.
Luca heeft ook regelmatig de ijspegels onderaan haar buik hangen. Zelfs haar hele vacht is bezaaid met allemaal kleine ijspegeltjes. Ze heeft er schijnbaar geen last van want ze is net enthousiast als altijd.

Maar ik kan me best voorstellen dat je enorm schrok, vooral als het de 1e keer is.
Je hebt dus een hondje die gek op water is :cheer:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho zwemt ook gewoon.
Hij is gladharig dus na een tijde ligt er een laagje ijs over hem heen die je er zo af kan breken :lol1:
Hij rilt nooit, en hij blijft het doen dus ik ga er vanuit dat hij het niet koud heeft.

Ik kan me wel voorstellen dat je geschrokken bent, maar zou me inderdaad niet zo'n zorgen maken :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”