Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Natudog
Moderator: moderatorteam
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Natudog
Deze, nieuwe?, KVV-verkoper stond in Eindhoven. Hun kennismakingsaanbod wordt gratis aan huis geleverd. De diepgevroren worsten zagen er wel aardig uit.
http://www.natudog.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.natudog.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Natudog
ken wat mensen die een proefpakket hebben aangevraagt en die zijn heel eeg tevreden, de honden eten het erg goed en ontlasting is prima... en graanvrij
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie nergens staan dat ze het gratis komen bezorgen of kijk ik niet goed ?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
dat stond op de show aangekondigd. moet je even zeggen dat je het daar gezien hebt 
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik zou het hier niet voeren, omdat ze er vitaminen en mineralen aan toevoegen, is compleet overbodig. Buiten dat ziet het er ok uit, al mis ik wel een meer completere ingredientenlijst, zoals de hoeveelheid orgaan en wat die natuurlijke vezels nou juist zijn.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Even een oud topic oprakelen
Hebben jullie het nog geprobeerd? En wat zijn de ervaringen?
Ik heb uit Wijchen drie rollen meegenomen en heb nu de kip-compleet open. Ziet er best goed uit, mooi grof gemalen. Er zitten wat zwarte dingetjes in die ik niet kan thuisbrengen en volgens mij is 19% bot best veel, of misschien is dat meer een gevoel omdat de TinLo wat smeuïger is en ik dat gewend ben. Ben benieuwd naar de ontlasting komende dagen.
Hebben jullie het nog geprobeerd? En wat zijn de ervaringen?
Ik heb uit Wijchen drie rollen meegenomen en heb nu de kip-compleet open. Ziet er best goed uit, mooi grof gemalen. Er zitten wat zwarte dingetjes in die ik niet kan thuisbrengen en volgens mij is 19% bot best veel, of misschien is dat meer een gevoel omdat de TinLo wat smeuïger is en ik dat gewend ben. Ben benieuwd naar de ontlasting komende dagen.
Hier ben ik ook benieuwd naar dus heb net even een mailtje gestuurd, zodra ik antwoord heb zet ik dat hier neer!Linsey schreef:Ik zou het hier niet voeren, omdat ze er vitaminen en mineralen aan toevoegen, is compleet overbodig. Buiten dat ziet het er ok uit, al mis ik wel een meer completere ingredientenlijst, zoals de hoeveelheid orgaan en wat die natuurlijke vezels nou juist zijn.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een antwoordje, zal het even hier neerzetten
De verhouding spiervlees/orgaanvlees/bot is ongeveer 65/15/19. Dit is de verhouding zoals die ongeveer ook in de natuur bij prooidieren voorkomt.
Dit geldt voor alle varianten behalve de Pens Compleet.
Sinds kort voegen wij geen pens meer toe aan de Rund Compleet en aan de Rund/Kip Compleet. Dit komt omdat pens nogal sterk kan ruiken en we soms klachten hadden over de geur. We hebben nu wel Pens Compleet. Deze bestaat voor 70% uit pens, 10% spiervlees(rund), 19% bot(rund) en ruwe vezels en natuurlijke vitamines en mineralen.
Ruwe vezel is een klein percentage onverteerbare stof in de voeding. In de natuur eten wolven de haren, veren, hoeven en nagels van hun prooi voor een goede darmwerking. In Natudog zitten geen veren, hoeven e.d. Daarom hebben wij een klein beetje plantaardige ruwe vezels (glutenvrij) toegevoegd. Voornamelijk zeewier en aloë vera.
De natuurlijke vitamines en mineralen voegen we toe door een premix.
Als we een nieuwe vriezer hebben ga ik eens zo'n pakket bestellen, ben toch wel benieuwd hoe ze het erop doen en het scheelt toch ook aanzienlijk in prijs tov TinLo.
De verhouding spiervlees/orgaanvlees/bot is ongeveer 65/15/19. Dit is de verhouding zoals die ongeveer ook in de natuur bij prooidieren voorkomt.
Dit geldt voor alle varianten behalve de Pens Compleet.
Sinds kort voegen wij geen pens meer toe aan de Rund Compleet en aan de Rund/Kip Compleet. Dit komt omdat pens nogal sterk kan ruiken en we soms klachten hadden over de geur. We hebben nu wel Pens Compleet. Deze bestaat voor 70% uit pens, 10% spiervlees(rund), 19% bot(rund) en ruwe vezels en natuurlijke vitamines en mineralen.
Ruwe vezel is een klein percentage onverteerbare stof in de voeding. In de natuur eten wolven de haren, veren, hoeven en nagels van hun prooi voor een goede darmwerking. In Natudog zitten geen veren, hoeven e.d. Daarom hebben wij een klein beetje plantaardige ruwe vezels (glutenvrij) toegevoegd. Voornamelijk zeewier en aloë vera.
De natuurlijke vitamines en mineralen voegen we toe door een premix.
Als we een nieuwe vriezer hebben ga ik eens zo'n pakket bestellen, ben toch wel benieuwd hoe ze het erop doen en het scheelt toch ook aanzienlijk in prijs tov TinLo.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Dat zeewier vind ik minder, dat is zoiets waarvan ik liever exact weet hoeveel ik ze hier van geef door het jodium gehalte ervan. En aloë vera is toxisch en kan nierschade veroorzaken. Spijtig dat ze dat er bij in doen.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie daar ook niet erg veel toegevoegde waarde van moet ik zeggenLinsey schreef:Dat zeewier vind ik minder, dat is zoiets waarvan ik liever exact weet hoeveel ik ze hier van geef door het jodium gehalte ervan. En aloë vera is toxisch en kan nierschade veroorzaken. Spijtig dat ze dat er bij in doen.
Ik weet van Sonja dat Kori niet tegen smeersels en zeep kan waar Aloë Vera in zit maar wist überhaupt niet dat je het ook kon eten... Nou ja, ik ga er nog even over nadenken...
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Hier eten ze regelmatig natudog en ze vinden het erg lekker en ik ben er ook tevreden over.
De ene dag geef ik carnibest en de andere dag natudog, smuldier daar gaan ze heel veel gras eten en nu doen ze dat niet met deze merken.
De ene dag geef ik carnibest en de andere dag natudog, smuldier daar gaan ze heel veel gras eten en nu doen ze dat niet met deze merken.

- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb hier een pakket gehad waar verschillende soorten in zaten.
Vooral op de kip deed Jolie het qua ontlasting erg goed (ze heeft nogal snel last van wat dunnere ontlasting en dan anaalklieren).
De andere varianten werden ook prima gegeten, Milo had op alles goede ontlasting, maar Jolie op de andere varianten allemaal íets dunner.
Ik heb weer kivo in huis, maar ga dit combineren met de kip-variant (in bestelling)
Vooral op de kip deed Jolie het qua ontlasting erg goed (ze heeft nogal snel last van wat dunnere ontlasting en dan anaalklieren).
De andere varianten werden ook prima gegeten, Milo had op alles goede ontlasting, maar Jolie op de andere varianten allemaal íets dunner.
Ik heb weer kivo in huis, maar ga dit combineren met de kip-variant (in bestelling)