Even een vraag in de hoop dat iemand misschien weet wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb een chihuahua die over 4 maanden 11 jaar wordt,een teefje. 2 Weken geleden is ze opeens raar gaan doen.
Ze begon een keer of 5 te hoesten (een droge hoest) en daarna viel ze om op haar zij, strekte zich uit en begon opeens heel hard te jammeren/piepen alsof ze pijn had of vreselijk bang was.
Na een minuutje of wat kwam ze weer bij en ging weer normaal liggen,maar ze leek heel erg verward en schudde wiebelde wat met haar hoofd ( alsof ze parkinson had of Marijke Helwegen was
Ook durfde,wilde of kon ze zich niet bewegen.
Na weer enkele minuten begon ze zich weer te bewegen en leek het alsof het nooit gebeurd was.
Dit is nu 3x gebeurd in 2 weken tijd. Een keer jammerde ze heel hard en de 2 andere keren niet.
We zijn gelijk met haar naar de dierenarts geweest. Ze heeft al een paar jaar een ruisje in haar hart.
De DA wist het eigenlijk ook niet echt. Hij denkt dat ze even te weinig zuurstof heeft gehad en daarom flauw is gevallen.
Hij heeft eerst haar urine onderzocht ( was goed) en de ontlasting.
De ontlasting was niet goed.
Ze neemt te weinig eiwit en zetmeel op zegt de DA. Hij wil nu eerst dat we haar ander voer gaan geven( mensen met hartklachten worden ook vaak op een dieet gezet) en na een maand moeten we terugkomen en gaat hij weer de urine/ontlasting controleren.
Voor de rest merken we weinig aan haar na zo'n aanval.
Wat wel opvalt is dat ze de laatste tijd erg op voedsel is gericht. Kraakt er maar een papiertje, dan staat ze erbij. De salontafel wordt regelmatig gecontroleerd door haar om te kijken of er nog wat kruimels of eten ligt.
Heeft een van jullie dit ook wel eens meegemaakt???
Zou dit inderdaad met voedseltekorten te maken kunnen hebben, of zouden het kleine hersenbloedinkjes zijn geweest???? Of iets van hartaanvalletjes?
Ik maak me echt flinke zorgen om haar!