Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Berry vd Wiersdijk in opleiding IPO

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Dianavdberkt
Zeer actief

Berry vd Wiersdijk in opleiding IPO

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Vandaag in de sneeuw bij NBG Nijkerk. Berry is nu 5,5 maand oud.

http://www.youtube.com/watch?v=338BQGcE_6Q
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Berry vd Wiersdijk in opleiding IPO

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ziet er goed uit, hij loopt prachtig naast!
Alleen wel een vraagje, waarom krijgt hij elke keer een rukje als hij vanuit de volg gaat zitten? Dit vraag ik, omdat ik juist die inwerking eruit moet leren :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

duitse herder schreef:Ziet er goed uit, hij loopt prachtig naast!
Alleen wel een vraagje, waarom krijgt hij elke keer een rukje als hij vanuit de volg gaat zitten? Dit vraag ik, omdat ik juist die inwerking eruit moet leren :mrgreen:
Dank je wel. Hij krijgt niet iedere keer een rukje hoor, dit was met deze training toeval. Door de sneeuw wil hij gaan springen wat ik niet wil hebben en tevens moet hij errug snel naast me gaan zitten. Door de sneeuw wordt dat wat bemoeilijkt en help ik m een handje door een rukje te geven omdat ie anders, of scheef, of traag, of wat achter me gaat zitten.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

De bal al lang uit zicht, sneller afbouwen
teveel inwerken
baldrift kan veel hoger,
lossen beter oefenen totale ontspanning van het touwtje bij het loslaten
positie hond tov geleider nog eens kritisch bekijken, nu al scheve zitten, waar ben je mee bezig met volgen of zitten.
mooie hond en geleider
Jan
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Dianavdberkt schreef:Vandaag in de sneeuw bij NBG Nijkerk. Berry is nu 5,5 maand oud.

http://www.youtube.com/watch?v=338BQGcE_6Q
Ziet er goed uit :E:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

:ok:
Dianavdberkt
Zeer actief

janinca2002 schreef:De bal al lang uit zicht, sneller afbouwen
teveel inwerken
baldrift kan veel hoger,
positie hond tov geleider nog eens kritisch bekijken, nu al scheve zitten, waar ben je mee bezig met volgen of zitten.
mooie hond en geleider
De bal uit zicht, sneller afbouwen. NEE want ik heb m opgebouwd op de touchtraining en dit is de tweede keer bal volgen.
Teveel inwerken. NEE gewoon niet meer eens omdat dit maar een indicatie is. Je weet niet hoe de training er normaliter uitziet
Baldrif kan veel hoger. Tuurlijk kan die hoger maar ik weet bij mijn type hond ook dat ik dan de bal never meer terug zie.
Lossen beter oefenen totale ontspanning. Was vandaag de eerste keer. hihihihihi
Scheef zitten heb ik niet gezien hoor.

whooaaaaaaaaaaaaaaaa. Heb je niet geleerd op de opleiding de hond eerst duidelijkheid te geven alvorens een stap verder te gaan. EERST moet je hond het kunstje helemaal door hebben op alle terreinen voor je verder kunt.

Dank je wel voor het compliment.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ach hij is een jonge hond, hij heeft nog een hele leven voor zich :ok: Ik zou willen dat Noah zo kon volgen in ieder geval en zo netjes kon naastzitten :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Dianavdberkt schreef:
janinca2002 schreef:De bal al lang uit zicht, sneller afbouwen
teveel inwerken
baldrift kan veel hoger,
mooie hond en geleider
De bal uit zicht, sneller afbouwen. NEE want ik heb m opgebouwd op de touchtraining en dit is de tweede keer bal volgen.
Teveel inwerken. NEE gewoon niet meer eens omdat dit maar een indicatie is. Je weet niet hoe de training er normaliter uitziet
Baldrif kan veel hoger. Tuurlijk kan die hoger maar ik weet bij mijn type hond ook dat ik dan de bal never meer terug zie.
Lossen beter oefenen totale ontspanning. Was vandaag de eerste keer. hihihihihi
Scheef zitten heb ik niet gezien hoor.

whooaaaaaaaaaaaaaaaa. Heb je niet geleerd op de opleiding de hond eerst duidelijkheid te geven alvorens een stap verder te gaan. EERST moet je hond het kunstje helemaal door hebben op alle terreinen voor je verder kunt.

Dank je wel voor het compliment.
Kijk dan laat je zien dat je erover na hebt gedacht :wink:
Jan
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mooi filmpje hoor, ik vind dat Berry zich al superlang kan concentreren gezien zijn nog heel jonge leeftijd. Hij is al groot trouwens!
Het rukje aan de riem viel me ook al op, een paar keer kwam het rukje nog terwijl hij eigenlijk al zat dus dan lijkt het me overbodig.
Klopt het dat je alleen nog maar rechtsom draait, ik heb meen ik geen linksom gezien.

Helemaal aan het einde hoor ik een soort clickersalvo lijkt wel, was jij dat of iemand anders? Dat lijkt me niet de bedoeling van de clicker eerlijk gezegd.

Maar ik heb echt genoten van je filmpje, Beery vindt het erg leuk om met je te werken zo te zien, dus dat is vast een belofte voor de toekomst. :ok:
Dianavdberkt
Zeer actief

LongFields schreef:Mooi filmpje hoor, ik vind dat Berry zich al superlang kan concentreren gezien zijn nog heel jonge leeftijd. Hij is al groot trouwens!
Het rukje aan de riem viel me ook al op, een paar keer kwam het rukje nog terwijl hij eigenlijk al zat dus dan lijkt het me overbodig.
Klopt het dat je alleen nog maar rechtsom draait, ik heb meen ik geen linksom gezien.

Helemaal aan het einde hoor ik een soort clickersalvo lijkt wel, was jij dat of iemand anders? Dat lijkt me niet de bedoeling van de clicker eerlijk gezegd.

Maar ik heb echt genoten van je filmpje, Beery vindt het erg leuk om met je te werken zo te zien, dus dat is vast een belofte voor de toekomst. :ok:
Hij is ennooooorm groot voor zijn leeftijd. Ik schat m nu op ongeveer 60 centimeter en een 30 kilo. Wat dat rukje betreft heb je gelijk. Mijn timing gister was niet je van het. Komt ook omdat er naast de plaats waar ik liep een bouvier lag die niet af wilde blijven liggen. De eigenaresse bleef maar AF roepen. Kon ook geen ander plekkie vinden omdat ze aan het apporteren waren en vooruitsturen. Rechtsom doe ik nog bewust gezien zijn leeftijd. Linksom geeft veel meer druk op het hondje en dat wil ik nog niet.
De clickersalvo is ter compensatie van helemaal uit je dak gaan.

Berry vindt alles super zolang er maar iets gedaan wordt met hem. Hetgeen wat ik nu al allemaal doe is nog steeds niet genoeg voor hem. maar ja dat geldt ook voor spelen en rennen. Nooit genoeg. Het maffe is dat als hij mag spelen hij totaal niet luistert en ook niet komt op commando. Bij appel luistert hij ongelooflijk goed. :denken:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat er eentje niet "af" wilde was me ook al opgevallen inderdaad. :mrgreen:
Duidelijke uitleg, hoewel ik het clickersalvo zelf niet zo zou gebruiken, ik heb ook altijd begrepen dat dat niet de bedoeling is van het gebruiken van de clicker. Dat helemaal uit je dak gaan op een veld met meerdere trainende honden misschien wat lastig is, daar kan ik op zich wel inkomen.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”