Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een kat heeft 7 levens, Zarah ook?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Een kat heeft 7 levens, Zarah ook?

Ongelezen bericht door moosje »

Hier een verslagje van de angstigste 10 minuten van mijn leven. :jank: Gelukkig is het goed afgelopen.

Zat vanmiddag lekker rustig op de bank, had de honden een bot gegeven, even tanden poetsen. Krijgen ze zeer regelmatig, en ze genieten er ook enorm van. Zarah had een bot, met knopen, zo een van farmhide/rawhide. Na ruin een half uur begon Zarah een beetje maf te doen, maar dat doet ze wel vaker. Dan slikt ze een stuk door zonder goed te kauwen. Haal de knopen altijd weg als ze ze eraf gekauwd heeft, zodat er niets kon gebeuren. Ik had er net 1 weggepakt, en wilde de volgende pakken toen ze dacht dat ze me sneller af kon zijn. De knoop (doorsnee zo'n 6 cm) verdween in zn geheel in haar bek, en voor ik het doorhad slikte ze het door...
Normaal gesproken als ze een stuk doorslikt komt het wel weer naar boven, dus daar ging ik nu ook vanuit. Ben even blijven wachten (af proberen te pakken werkt alleen maar averechts) en het leek goed te gaan. Na een paar minuten begon ze wel hele rare geluiden te maken, dus toch maar even goed kijken. Ze ze stikte bijna, dus ik geprobeerd om het uit haar keel te pakken. Ik kon er geen grip op krijgen, en was bang dat ik het verder in haar keel zou duwen. Het zat net iets te diep om er goed bij te kunnen, en kon er ook geen ruimte naast vinden waar ik een vinger tussen kon stoppen om wat grip te krijgen. De DA hier om de hoek was niet bereikbaar, dierenambulance ook niet. Begon hem flink te knijpen.
Ik naar de buurvrouw gerend, die was gelukkig thuis, en die is bij ons gebleven. Ik begon steeds meer in paniek te raken, ook omdat Zarah begon te stressen. Normaal zo'n rustige hond, die niet snel van haar stuk gebracht is. Ze ademde gelukkig wel, maar het klonk heel eng, en op sommige momenten kreeg ze heel weinig lucht. Snel mijn eigen DA gebeld terwijl ik naar de buuf liep, die zit wat verder weg, en zijn vrouw c.q. collega kwam er heel snel aan, met assistent en narcosespul en toebehoren. Maar was gelukkig niet nodig.
Inmiddels waren we 10 minuten verder, en Zarah bleef proberen om het los te krijgen, maar het lukte haar niet. Terwijl ik probeerde rustig te blijven werd Zarah gelukkig ook ietsje rustiger. Ineens begon ze weer te kokhalzen en rare bewegingen te maken. De buurvrouw zegt opeens, het is er uit. Wat een opluchting zeg! Heb haar (bijna) doodgeknuffeld, want was echt doodsbang dat ik haar kwijt zou raken. Heb ook altijd gezegd dat eten nog een keer haar dood wordt. Het was er net uit toen de DA en assistent aanbelden. Ze heeft Zarah even nagekeken, ze was echt superbraaf, bleef netjes stilzitten terwijl ze met dat irritant lange lampje in haar keel keek. Keel was gelukkig niet beschadigd, daar was ik wel bang voor, omdat het zo'n groot stuk was.
Voorlopig geen botten meer voor mevrouw, alleen nog dinobotten en kalfspoten, of botten van de slager.
Denk dat dit de angstigste 10 minuten van mijn leven zijn geweest, tot nu toe.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Re: Een kat heeft 7 levens, Zarah ook?

Ongelezen bericht door freskin »

Pff......gelukkig is het goed afgelopen! Dat is ook altijd nog mijn angst. Een van mijn honden is ook nogal een rappe kluiven-eter. :ugh: Je had ook nog de heimlich greep kunnen toepassen......maar ja,makkelijker gezegd dan gedaan. Inderdaad erg lief dat de dierenarts zo snel wilde komen! :ok:

Is Zarah alweer wat van de schrik bijgekomen? Geef haar maar een dikke knuffel! :J:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

De Heimlich ken k alleen bij mensen, en durfde t niet. Denk ook dat ik dan nu met een hond met een aantal gebroken ribben had gezeten, mij kennende.

Gelukkig heb ik een hele fijne DA (nou ja, 2 dan) en een 'reserve' DA om de hoek, maar die laatste was nu niet t bereiken.
Ik ben niet gauw over de zeik, maar nu wel. Denk dat mn DA dat ook wel aan mn stem hoorde (had hem mobiel gebeld), en de buurvrouw kent me langer dan vandaag. Die had ook meteen door dat het foute boel was.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Pfff gelukkig goed afgelopen zeg :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

dat is even schrikken! gelukkig heeft ze er niks aan over gehouden :ok:
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Da-ki »

Angst van elke hondeneigenaar.....

ben blij dat je um nog DOOD kon knuffrlen :mrgreen:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zo zeg wat schrikken.. :N: Die Zarah!
Wel heel fijn dat de buurvrouw zo snel kwam en de DA ook.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Fijn dat alles weer goed is! Dat is zeker schrikken!
Jolinde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Jolinde »

Oe bah, wat een schrik! Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen!
Afbeelding

Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Pfff is dat schrikken ,gelukkig goed afgelopen :wink:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik lees dit nu pas, getver meid :(
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
pien29
Zeer actief
Mijn ras(sen): rr

Ongelezen bericht door pien29 »

ben blij dat het goed is afgelopen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”