Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kuvasz allergies voor vlooien middel???????

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Dj0w

Kuvasz allergies voor vlooien middel???????

Ongelezen bericht door Dj0w »

Hallo!

Ik heb een kuvasz van 9 maanden, en ik wil graag vlooien druppels voor hem halen, heb hier een poosje mee gewacht, omdat ik begreep dat sommige kuvaszen hier niet tegen kunnen. Maar hij heeft de laatste tijd wat meer jeuk en wil m toch wel druppelen..

Heeft iemand hier meer verstand van? Of ervaring mee?

Groetjes Jody
Melanie 74

Re: Kuvasz allergies voor vlooien middel???????

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik kan alleen mijn ervaring vertellen met de tatra, hier weet ik dat sommige er niet tegen kunnen. Hun vacht wordt kaal ...

Maar hoe bedoel je meer jeuk? Zijn er vlooien dan vastgesteld?
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Jeuk kan ook komen doordat de vacht kriebelt. Ik zou eerst maar eens kijken óf het vlooien zijn voordat er zomaar gif op gaat. Helemaal als ze al gevoelig zijn.....
Vlooien zie je makkelijk, en anders de poepjes wel. En poepjes worden rood op een velletje nat keukenpapier....
Dj0w

Hey,

ik heb al gecontroleerd op vlooien, ik vind er ook geen 1, maar hij heeft zo'n jeuk in zijn lies, is ook schraal geworden en hij bijt vaker overalnin zijn vacht dan normaal.. Ik ga elke maandag met hem op cursus, ik volg de cursus kynologisch instructeur, en we zijn met 10 verschillende honden..

Ik wil m ook liever geen vlooien druppels geven, maar als t nodig is,wil ik zeker wel heel goed op de hoogte zijn van waar ze wel en niet tegen kunnen. De dierenartsen zeggen dat ze er niks van weten en dat t gewoon kan, maar ik weet dat dat niet zo is..

Xx
Dj0w

Zijn jullie bekend met advantage??

Xx
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Maar als jij geen vlo vindt, is hij niet erg aan het verharen? Dan kan borstelen wellicht helpen? Of borstel je hem te vaak misschien?

Of is het een voedselallergie?

En waar bijt hij dan in zijn vacht?
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik ben bekend met Advantage, gebruik momenteel niks anders, omdat Kay mogelijk op een ontvlooing heeft gereageerd? Er is vast wel wat bekend in de kuvasz -wereld over de overgevoeligheid en voor welke stof precies. Ik denk dat je dus even echt binnen de kuvaszfokkers en liefhebbers moet zijn, mogelijk vind je op google ook gewoon artikelen (denk erom vaak niet in nederlands). Collies hebben ook nog wel eens neiging om gevoelig op zulk soort dingen te willen reageren.

Maar is een vlooienshampoo van ecostyle dan misschien nog een oplossing voor je? Ik zelf gebruik het niet, maar hoor wel mensen die er tevreden over zijn.... Maar tja :denken: je kuvasz til je nu ook niet zo maar even in bad...
Verder zijn er nog veel natuurlijke middeltjes, waar ik echt nog niet zo thuis in ben :U: . Kay krijgt alleen regelmatig schapenvet met knoflook
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Ik zou eerst ZEKER willen weten of het idd vlooien zijn en dan daarop reageren.

Er zijn vele redenen voor jeuk en om nou "nodeloos" een vlooienmiddel erop te spuiten.. lijkt me dus idd niet goed!

Suzanne
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Misschien is dit wat voor je
http://shop.silverlinde.com/products/ca ... ucten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit zijn natuurlijke producten die minder belastend zijn voor je hond.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Onlangs gewandeld met een Kuvasz eigenaar. Zijn hond heeft een aanval gekregen na gebruik van een vlooienmiddel. Nattuurlijk heb ik niet onthouden welke :boos: ... Hij vertelde mij dat waarschijnlijk de oorzaak ook zit in het MDR1 defect, netzoals collies en shelties. Een goede DA moet je daarover weten in te lichten....ik kan je daar niet veel over vertellen.

Groeten
Nanda
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik raad bolfo gold af, in de week naar de da gekunnen omdat een van de honden zen ogen zodanig gezwollen waren dat hij ze niet open kon doen.
Reactie op de bolfo en men da vertelde dat veel honden op dat product reageren.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Dj0w schreef:Hey,

ik heb al gecontroleerd op vlooien, ik vind er ook geen 1, maar hij heeft zo'n jeuk in zijn lies, is ook schraal geworden en hij bijt vaker overalnin zijn vacht dan normaal.. Ik ga elke maandag met hem op cursus, ik volg de cursus kynologisch instructeur, en we zijn met 10 verschillende honden..

Ik wil m ook liever geen vlooien druppels geven, maar als t nodig is,wil ik zeker wel heel goed op de hoogte zijn van waar ze wel en niet tegen kunnen. De dierenartsen zeggen dat ze er niks van weten en dat t gewoon kan, maar ik weet dat dat niet zo is..

Xx
Jouw cursus is minder belangrijk dan zijn gezondheid, toch? Dus als je geen vlooien ziet, waarom dan druppelen?
Ga anders bij de DA langs. Er zijn wel meer oorzaken voor jeuk dan alleen vlooien.
sjaaky
nieuw lid
Mijn ras(sen): Kuvasz

Ongelezen bericht door sjaaky »

toch maar even hier reageren,

Wij zijn zelf de gelukkige eigenaren van een Kuvasz.
Ikzelf heb heel internet afgezocht en meerdere dierenartsen gesproken over dit onderwerp.
Ikzelf heb Djow nu meerdere sites gegeven waar dit allemaal vermeld wordt.
Ja het heeft te maken met een mdr1 defect
ja niet alle Kuvaszok hoeven dit te hebben, maar aangezien haar hond uit hetzelfde nest komt als onze?
ja Advantage is een van de weinige middelen die "nog" werken en die veilig is.
ja Colly,s en nog vele andere honden rassen hebben dit ook.
zoek maar op mdr1 defect met google en je krijgt honderden hits.

Nu even over dat jeuken. het is winter, de kachel brand het is droog in huis.
een Kuvasz is een hond voor in de kou. heeft een dichte dubbele vacht.
misschien gewoon droog velletje? vlooien kun je zien, of niet natuurlijk.
en anders bij twijfel naar een goede dierenarts gaan die afweet van het mdr1 defect en van droge huidjes bij kuvaszok. of van vlooien.

nog even een tip.
indien je twijfelt over je eigen kunnen/weten en je vraagt iets aan mensen die er misschien wel verstand van hebben (hoeft niet natuurlijk). en die geloof je ook niet? ga dan naar een professional. betaal gewoon 80 euro en dan weet je het zeker.

gr,
Sjaak
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Jeuk kan zoveel oorzaken hebben...Ik zou eens kijken naar het menu van de hond. Sommige jeukgevallen zijn gerelateerd aan voeding.
Maar het kan ook een mijt zijn, of iets 'interns'. Daarvoor zul je toch naar de DA moeten als het niet verbeterd.

Wat het MDR-1 gen defect betreft: het is bij http://www.Laboklin.de heel simpel een testje te bestellen, wangslijm op te sturen en te laten testen óf je hond het defecte gen heeft of niet. Kost een paar tientjes. Tot die tijd zou ik zowiezo alle medicijnen/worm/vlomiddelen die mogelijk gevaarlijk zijn vermijden.
Argos
Actief
Mijn ras(sen): Kuvasz

Ongelezen bericht door Argos »

Fijn dat er hier toch meer mensen zitten met een Kuvasz.
Ik leer hier erg veel nieuws.

Dat van het vlooienmiddel wist ik niet en zal ik in de toekomst zeker in de gaten houden!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”