Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond uit belgisch asiel
Moderator: moderatorteam
-
brecht
- Actief
- Aantal honden: 1
hond uit belgisch asiel
Vrijdag komt ons nieuwe gezinslid bij ons wonen!! Hij komt uit een asiel in belgie. Nou heb ik uberhaupt nog nooit een hond uit het asiel gehaald maar zijn er dingen waar ik nog rekening mee moet houden of van te voren moet regelen qua paspoort, registratie chipnummer e.d omdat ie van belgie naar nederland komt of is dat niet aan de orde??? verder zijn alle tips natuurlijk welkom! 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: hond uit belgisch asiel
Hij moet geënt zijn, ook tegen rabiës dacht ik.
Verder geen speciale dingen.
Ik wens je veel plezier.
Wat voor hond is het?
Verder geen speciale dingen.
Ik wens je veel plezier.
Wat voor hond is het?
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Marie komt uit waregem "asiel marleen" Volgens mij bestaat het asiel niet meer, an er niets meer over vinden.
Marie was idd rabies ingeent.
Ik merkte in het begin nog al veel rare dingen.... hahaha
Wanneer ze eten kreeg ging ze zitten en wilde niet eten. Dan stond ik echt bij der bak van toe maar.
Ook als ik wilde dat ze haar mand in ging duurde het uren.
Later belde de oude eigenaar op en vertelde mij dat ze altijd voor het eten ging zitten, een poot gaf en vervolgens ale gaat u maar eten. Dan at ze der bakkie leeg
hahaha
Inmiddels geeft ze nog wel der poot, maar gaat daarna gewoon eten.
Het naar de mand gaan was niet. Ga naar je mand of mand in. Maar ga naar uw plekkie. hahaha
Nog steeds als ze niet luisterd en iets niet doet zeg ik weleens ALE!!
hahahaha Ze doet het dan vrijwel meteen...... hahahah
Succes ermee! Wat voor een hond is het??
Marie was idd rabies ingeent.
Ik merkte in het begin nog al veel rare dingen.... hahaha
Wanneer ze eten kreeg ging ze zitten en wilde niet eten. Dan stond ik echt bij der bak van toe maar.
Ook als ik wilde dat ze haar mand in ging duurde het uren.
Later belde de oude eigenaar op en vertelde mij dat ze altijd voor het eten ging zitten, een poot gaf en vervolgens ale gaat u maar eten. Dan at ze der bakkie leeg
Inmiddels geeft ze nog wel der poot, maar gaat daarna gewoon eten.
Het naar de mand gaan was niet. Ga naar je mand of mand in. Maar ga naar uw plekkie. hahaha
Nog steeds als ze niet luisterd en iets niet doet zeg ik weleens ALE!!
hahahaha Ze doet het dan vrijwel meteen...... hahahah
Succes ermee! Wat voor een hond is het??

- Liesbeth
- Zeer actief
"Pim" met de lange staart toch?? Leuk zo'n koppel, ben benieuwd of het bij jullie net zo goed gaat als tussen Luuk en Tessa.
Als er een stamboom bij zit, kan/moet je die over laten schrijven. Op de site van de Raad van Beheer kan je vast vinden hoe dat moet.
Paspoort kan je, naar mijn weten, gewoon op je eigen naam zetten. En het chipnummer zou ik aanmelden bij de NDG; http://www.databankgezelschapsdieren.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; .
Als er een stamboom bij zit, kan/moet je die over laten schrijven. Op de site van de Raad van Beheer kan je vast vinden hoe dat moet.
Paspoort kan je, naar mijn weten, gewoon op je eigen naam zetten. En het chipnummer zou ik aanmelden bij de NDG; http://www.databankgezelschapsdieren.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
brecht
- Actief
Ja dat klopt! Hier gaat ie Zjoske heten... ben benieuwd hoe het gaat met die twee! Maar het valt me alles mee dan, paspoort overzetten en chip aanmelden.Liesbeth schreef:" Pim" met de lange staart toch?? Leuk zo'n koppel, ben benieuwd of het bij jullie net zo goed gaat als tussen Luuk en Tessa.
Paspoort kan je, naar mijn weten, gewoon op je eigen naam zetten. En het chipnummer zou ik aanmelden bij de NDG; http://www.databankgezelschapsdieren.nl" onclick="window.open(this.href);return false; / .
Het is overigens een middenslag schnauzer.
- Jolande1961
- Zeer actief
Sammie komt ook uit Belgie, uit het asiel in Essen.
Sammie is daar gechipt en ingeent, de normale jaarlijkse coctail en hondsdolheid.
We hebben een normaal Europees dierenpaspoort voor haar en ze staat geregistreerd bij het ABIEC-BVIRH te Brussel. Dat is geen probleem, omdat elke chip uniek is.
Sammie is daar gechipt en ingeent, de normale jaarlijkse coctail en hondsdolheid.
We hebben een normaal Europees dierenpaspoort voor haar en ze staat geregistreerd bij het ABIEC-BVIRH te Brussel. Dat is geen probleem, omdat elke chip uniek is.
- Liesbeth
- Zeer actief
Even off topic.Jolande1961 schreef:Sammie komt ook uit Belgie, uit het asiel in Essen.
Ik zelf zou het chipnummer ook bij de NDG laten registreren. Ik denk dat er in Nederland eerder op die site wordt gezocht dan op die Belgische
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
bij ons op het asiel word altijd wel veel moeite gedaan om een chip te achterhalen maar ik zou hem ook bij de NDG laten registreren dat scheelt een hoop gedoe en het is zo gedaan.Liesbeth schreef:Even off topic.Jolande1961 schreef:Sammie komt ook uit Belgie, uit het asiel in Essen.
Ik zelf zou het chipnummer ook bij de NDG laten registreren. Ik denk dat er in Nederland eerder op die site wordt gezocht dan op die Belgische.
veel succes en plezier met je nieuwe maatje

- Liesbeth
- Zeer actief
Jullie hebben dan toch ook een MS-koppel, zoals wij? Maar hier is Luuk de oudste en naar wat ik begrepen heb is Zjoske bij jullie de jongste.brecht schreef:Ja dat klopt! Hier gaat ie Zjoske heten... ben benieuwd hoe het gaat met die twee! Maar het valt me alles mee dan, paspoort overzetten en chip aanmelden.Liesbeth schreef:" Pim" met de lange staart toch?? Leuk zo'n koppel, ben benieuwd of het bij jullie net zo goed gaat als tussen Luuk en Tessa.
Paspoort kan je, naar mijn weten, gewoon op je eigen naam zetten. En het chipnummer zou ik aanmelden bij de NDG; http://www.databankgezelschapsdieren.nl" onclick="window.open(this.href);return false; / .
Het is overigens een middenslag schnauzer.
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, met zo'n stel baardjes. Het is ons iig meer dan goed bevallen
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Helaas...Liesbeth schreef:"Pim" met de lange staart toch?? Leuk zo'n koppel, ben benieuwd of het bij jullie net zo goed gaat als tussen Luuk en Tessa.
Als een hond met stamboom in het asiel terecht komt EN het asiel heeft ook die stamboom, wordt/is die ongeldig verklaard ;-(
Als de hond met stamboom in het asiel terecht komt en het asiel heeft NIET die stamboom (het papier dus) heb je mogelijkheden, maar daarover vertel ik indien gewenst wel meer.
Mocht de hond een stamboom hebben, al dan niet ongeldig verklaard, zou ik wel de fokker informeren dat de hond nu bij jou zit.
De chip staat waarschijnlijk in Belgie geregistreerd en moet worden overgeschreven (ook in Belgie), dat is bij iets vergelijkbaars als wij hier de NDG hebben. Deze verplichting bestaat omdat in Belgie de wettelijke aansprakelijkheid anders in elkaar steekt; diegene op wiens naam te chip staat is verantwoordelijk, ook al heeft hij de hond niet (meer) in bezit.
Los daarvan kun je "Fikkie" in Ned. bij de NDG registreren.
Verplicht is een Rabiesenting, mininmaal 20 /21 dagen oud (preceize aantal dagen weet ik niet), en niet ouder dan 3 jaar (of nog 1 jaar bij sommige merken entstof).
Suzanne
- Liesbeth
- Zeer actief
Mbt die stamboom ben je volgens mij afhankelijk van het beleid van het asiel. Het ene asiel zal de stamboom wel over willen laten schrijven en een ander niet.Suzanne123 schreef:Helaas...Liesbeth schreef:"Pim" met de lange staart toch?? Leuk zo'n koppel, ben benieuwd of het bij jullie net zo goed gaat als tussen Luuk en Tessa.
Als een hond met stamboom in het asiel terecht komt EN het asiel heeft ook die stamboom, wordt/is die ongeldig verklaard ;-(
Als de hond met stamboom in het asiel terecht komt en het asiel heeft NIET die stamboom (het papier dus) heb je mogelijkheden, maar daarover vertel ik indien gewenst wel meer.
Mocht de hond een stamboom hebben, al dan niet ongeldig verklaard, zou ik wel de fokker informeren dat de hond nu bij jou zit.
De chip staat waarschijnlijk in Belgie geregistreerd en moet worden overgeschreven (ook in Belgie), dat is bij iets vergelijkbaars als wij hier de NDG hebben. Deze verplichting bestaat omdat in Belgie de wettelijke aansprakelijkheid anders in elkaar steekt; diegene op wiens naam te chip staat is verantwoordelijk, ook al heeft hij de hond niet (meer) in bezit.
Los daarvan kun je "Fikkie" in Ned. bij de NDG registreren.
Verplicht is een Rabiesenting, mininmaal 20 /21 dagen oud (preceize aantal dagen weet ik niet), en niet ouder dan 3 jaar (of nog 1 jaar bij sommige merken entstof).
Suzanne
Het is wel jaren geleden, maar toentertijd hebben mijn ouders de stamboom van de boxer uit het asiel in Nijmegen iig wel meegekregen.
Zeker weten doe ik het niet, maar ik denk dat ik (in het geval van Tessa) de stamboom ook mee had gekregen als die in het bezit van het asiel was geweest.
Bij Tessa was het zo dat de stamboom achter is gebleven bij de eerste eigenaren en die zijn hem kwijtgeraakt ofzo. Ik heb er bij de eerste eigenaren wel naar gevraagd, maar volgens hun konden ze hem niet meer vinden.
De medewerkers uit het asiel hebben heel veel gedaan om bij de rasvereniging eea te achterhalen. Uiteindelijk heb ik een kopie van haar stamboom (via de rasvereniging) en dat is voor mij genoeg.
Met behulp van de eerste eigenaren zou ik de stamboom op mijn eigen naam kunnen laten zetten, maar ik heb geen zin in die rompslomp.
Met betrekking tot de chipregistratie in België ben ik dan weer helemaal onbekend. Zou iig eea op mijn naam laten stellen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Met die stamboom en asiels is de procedure helaas lastiger.
In Nederland (en Belgie) (die landen weet ik zeker) wordt een hond, als bekend is / duidelijk is dat die via een asiel is herplaatst de stamboom door de Raad van Beheer (danwel vergelijkbaar in Belgie) ongeldig verklaard. Een stamboom over laten schrijven op naam van het asiel gaat dus al niet, laat staan dat hij later weer op iemand anders wordt gezet.
Je kunt "geluk" hebben, dat je wel het stamboompapiertje hebt maar dat dat niet is overgeschreven op naam van het asiel EN dat het asiel dat papier aan je meegeeft. Je zit echter DAN met het probleem dat de oude eigenaar nog wel even akkoord moet geven voor het omzetten van de stamboom op jouw naam. Als het goed is, heb je van die persoon geen gegevens, dus hoe ga je die benaderen? Die gegevens mag je, in het kader van privacy, ook niet krijgen, van geen enkele organisatie.
Je hebt dan echter wel de stamboom en ach, dan moet het maar goed zijn toch? Het gaat om de hond, niet om het papiertje.
Suzanne
In Nederland (en Belgie) (die landen weet ik zeker) wordt een hond, als bekend is / duidelijk is dat die via een asiel is herplaatst de stamboom door de Raad van Beheer (danwel vergelijkbaar in Belgie) ongeldig verklaard. Een stamboom over laten schrijven op naam van het asiel gaat dus al niet, laat staan dat hij later weer op iemand anders wordt gezet.
Je kunt "geluk" hebben, dat je wel het stamboompapiertje hebt maar dat dat niet is overgeschreven op naam van het asiel EN dat het asiel dat papier aan je meegeeft. Je zit echter DAN met het probleem dat de oude eigenaar nog wel even akkoord moet geven voor het omzetten van de stamboom op jouw naam. Als het goed is, heb je van die persoon geen gegevens, dus hoe ga je die benaderen? Die gegevens mag je, in het kader van privacy, ook niet krijgen, van geen enkele organisatie.
Je hebt dan echter wel de stamboom en ach, dan moet het maar goed zijn toch? Het gaat om de hond, niet om het papiertje.
Suzanne
- Dusty
- Zeer actief
wij hadden een tijdje geleden een hond met stamboom in het asiel en toen wilde wij ook de stamboom op naam van het asiel laten zetten maar dat gaat niet omdat een stamboom niet op naam van een stichting kan maar alleen op een persoon.Suzanne123 schreef:Met die stamboom en asiels is de procedure helaas lastiger.
Suzanne
er werd toen niks gezegt over dat de stamboom ongeldig verklaard zou worden.
bij ons op het asiel is de procedure ook om de stamboom niet mee te geven.

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik heb van Eva de stamboom en alle entingboekjes meegekregen vanuit het asiel.Dusty schreef:wij hadden een tijdje geleden een hond met stamboom in het asiel en toen wilde wij ook de stamboom op naam van het asiel laten zetten maar dat gaat niet omdat een stamboom niet op naam van een stichting kan maar alleen op een persoon.Suzanne123 schreef:Met die stamboom en asiels is de procedure helaas lastiger.
Suzanne
Juist omdat ik dan de hond op mijn naam kon laten zetten.
Dát heb ik overigens nooit gedaan, maar dat is meer omdat IK daar het nut niet zo van zie.
Stamboom stond nog op naam oude eigenaar en naam en adres van die eigenaar stond gewoon in entingsboekje.
Overigens kan je volgens mij gewoon laten overschrijven als je de stamboom hebt daar is geen toestemming voor nodig (daar draait nou juist heel wat echtscheidingsleed om).
- Dusty
- Zeer actief
wij hadden een tijdje geleden een hond met stamboom in het asiel en toen wilde wij ook de stamboom op naam van het asiel laten zetten maar dat gaat niet omdat een stamboom niet op naam van een stichting kan maar alleen op een persoon.
dat is wel slordig van het asiel want mensen die hun hond aan het asiel afstaan hebben recht op privacy. het asiel hoort te zorgen dat mensen niet de vorige eigenaar van de hond kunnen achterhalen.Ik heb van Eva de stamboom en alle entingboekjes meegekregen vanuit het asiel.
Dát heb ik overigens nooit gedaan, maar dat is meer omdat IK daar het nut niet zo van zie.
Stamboom stond nog op naam oude eigenaar en naam en adres van die eigenaar stond gewoon in entingsboekje.
Overigens kan je volgens mij gewoon laten overschrijven als je de stamboom hebt daar is geen toestemming voor nodig (daar draait nou juist heel wat echtscheidingsleed om).
edit: verkeerd gequote

-
Ennath
- Zeer actief
Het was een Belgisch asiel daar is het mogelijkerwijs gewoner want ook bij een aantal van de katten (ander Belgisch asiel) zit gewoon het entboekje van de eerste eigenaar.Dusty schreef:wij hadden een tijdje geleden een hond met stamboom in het asiel en toen wilde wij ook de stamboom op naam van het asiel laten zetten maar dat gaat niet omdat een stamboom niet op naam van een stichting kan maar alleen op een persoon.
bij ons op het asiel is de procedure ook om de stamboom niet mee te geven.dat is wel slordig van het asiel want mensen die hun hond aan het asiel afstaan hebben recht op privacy. het asiel hoort te zorgen dat mensen niet de vorige eigenaar van de hond kunnen achterhalen.Ik heb van Eva de stamboom en alle entingboekjes meegekregen vanuit het asiel.
Overigens: zie ik het probleem niet.
Je levert je gegevens en je boekje in: en dan kunnen de mensen je terug vinden als ze dat willen.
So what
-
brecht
- Actief
maar de hond blijft eigendom van het asiel toch als het ware, is dat dan ook van toepassing? zoja hoe gaat dat dan in zijn werk dat overschrijven en waar moet ik dat dan doen? behalve dan hier in nl bij het ndg...Suzanne123 schreef:Helaas...Liesbeth schreef: "Pim" met de lange staart toch?? Leuk zo'n koppel, ben benieuwd of het bij jullie net zo goed gaat als tussen Luuk en Tessa.
De chip staat waarschijnlijk in Belgie geregistreerd en moet worden overgeschreven (ook in Belgie), dat is bij iets vergelijkbaars als wij hier de NDG hebben. Deze verplichting bestaat omdat in Belgie de wettelijke aansprakelijkheid anders in elkaar steekt; diegene op wiens naam te chip staat is verantwoordelijk, ook al heeft hij de hond niet (meer) in bezit. Los daarvan kun je "Fikkie" in Ned. bij de NDG registreren.
Suzanne
- Dusty
- Zeer actief
ben niet bekend met het belgische rechtssysteem maar dat terzijden.Ennath schreef:Het was een Belgisch asiel daar is het mogelijkerwijs gewoner want ook bij een aantal van de katten (ander Belgisch asiel) zit gewoon het entboekje van de eerste eigenaar.Dusty schreef:wij hadden een tijdje geleden een hond met stamboom in het asiel en toen wilde wij ook de stamboom op naam van het asiel laten zetten maar dat gaat niet omdat een stamboom niet op naam van een stichting kan maar alleen op een persoon.
bij ons op het asiel is de procedure ook om de stamboom niet mee te geven.dat is wel slordig van het asiel want mensen die hun hond aan het asiel afstaan hebben recht op privacy. het asiel hoort te zorgen dat mensen niet de vorige eigenaar van de hond kunnen achterhalen.Ik heb van Eva de stamboom en alle entingboekjes meegekregen vanuit het asiel.
Overigens: zie ik het probleem niet.
Je levert je gegevens en je boekje in: en dan kunnen de mensen je terug vinden als ze dat willen.
So what
mensen leveren bij ons ook de entboekjes in met gegevens maar die halen wij eruit. sommige mensen willen niet dat de nieuwe eigenaar van de hond/kat contact met hun opneemt omdat het misschien een moeilijke beslissing was of wat voor reden dan ook.
stel er iemand haalt een hond uit het asiel en die hond reageert angstig en mensen hebben het vermoeden dat die hond mishandeld is en daar zijn ze kwaad om. als de gegevens van de vorige eigenaar dan nog in het boekje staan kan dat best vervelende situaties opleveren.

-
Ennath
- Zeer actief
Mijn ervaring is dat mensen die alle gegevens achterlaten vaak graag contact hebben over hun ex huisdier.Dusty schreef: ben niet bekend met het belgische rechtssysteem maar dat terzijden.
mensen leveren bij ons ook de entboekjes in met gegevens maar die halen wij eruit. sommige mensen willen niet dat de nieuwe eigenaar van de hond/kat contact met hun opneemt omdat het misschien een moeilijke beslissing was of wat voor reden dan ook.
stel er iemand haalt een hond uit het asiel en die hond reageert angstig en mensen hebben het vermoeden dat die hond mishandeld is en daar zijn ze kwaad om. als de gegevens van de vorige eigenaar dan nog in het boekje staan kan dat best vervelende situaties opleveren.
En mensen die het geen biet kan schelen hebben ook geen papieren om achter te laten.
Andere discussie is dat ik vind dat we in Nederland beginnen door te slaan wat het privacy verhaal betreft.
Althans: de overheid wil alles maar dan ook alles van je weten en opslaan.
Maar een bellijst maken voor de klas van je kind mag niet meer vanwege de "privacy"
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zarah komt ook uit Belgie, Wortegem-Petegem.
Kreeg 2 paspoorten mee, beiden waarschijnlijk niet van haar.
Heb haar 's avonds meteen aangemeld bij de NDG.
Kreeg 2 paspoorten mee, beiden waarschijnlijk niet van haar.
Heb haar 's avonds meteen aangemeld bij de NDG.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Mojuan
- Zeer actief
Het is op zich vrij makkelijk om de stamboom van een hond op jouw naam te krijgen.
Ik heb dat nml zelf een keer geregeld voor een vriendin van me die een herplaatser in huis kreeg.
De mensen waar de hond weg is gehaald door haar (wegens verwaarlozing) wilde absoluut de stamboom niet geven.
Toen heb ik de fokker opgezocht aan de hand van de naam van de hond (ze wist de volledige naam met kennelnaam).
Ik heb contact opgenomen met die fokker en hem verteld hoe ze aan de hond was gekomen, en dat ze graag een nieuwe stamboom zou krijgen die op haar naam staat.
De fokker heeft dat voor haar geregeld, en binnen enkele weken lag er een splinternieuwe stamboom in de brievenbus, opgestuurd door de RvB.
Ik wist niet dat een fokker dat zomaar kon doen.
Maar ik dacht, als ik het niet probeer, weet ik zeker dat ze de stamboom niet in haar bezit krijgt.
Ik wist ook niet dat het mogelijk was, zonder dat de RvB de originele stamboom opgestuurd kreeg.
Ik heb dat nml zelf een keer geregeld voor een vriendin van me die een herplaatser in huis kreeg.
De mensen waar de hond weg is gehaald door haar (wegens verwaarlozing) wilde absoluut de stamboom niet geven.
Toen heb ik de fokker opgezocht aan de hand van de naam van de hond (ze wist de volledige naam met kennelnaam).
Ik heb contact opgenomen met die fokker en hem verteld hoe ze aan de hond was gekomen, en dat ze graag een nieuwe stamboom zou krijgen die op haar naam staat.
De fokker heeft dat voor haar geregeld, en binnen enkele weken lag er een splinternieuwe stamboom in de brievenbus, opgestuurd door de RvB.
Ik wist niet dat een fokker dat zomaar kon doen.
Maar ik dacht, als ik het niet probeer, weet ik zeker dat ze de stamboom niet in haar bezit krijgt.
Ik wist ook niet dat het mogelijk was, zonder dat de RvB de originele stamboom opgestuurd kreeg.

- Liesbeth
- Zeer actief
En Brecht, is Zjoske al gearriveerd?
-
brecht
- Actief
sorry we hebben het druk gehad... Zjos is gearriveerd en doet het super! Hij kent wel echt helemaal noppes nada niks maar het zo'n ongelooflijk vrolijke snuiter... mevrouw hier vind het nog maar zo zo en loopt wat te snauwen maar dat komt ook vast wel goed. Vrijdag wordt ie getrimd en lekker gewassen want oooow wat stonk ie!!!! We hebben m eerst 2 keer gewassen om de ergste lucht eraf te halen! Hou je op de hoogte.Liesbeth schreef: En Brecht, is Zjoske al gearriveerd?