Op dit moment hebben wij 2 shelties en 1 collie-dame.
Die kan ik op de achterbank van de auto vervoeren; daar is een plaid, ze kunnen niet tussen bank en voorstoelen "vallen" en ik heb de kofferbak voor bagage. De honden zitten los maar kunnen door de constructie van de "plaid" niet naar voren komen.
Prima dus.
Maar
Dat gaat op de achterbank niet meer passen, hoewel een sheltie nog "in te frommelen" zou zijn.
Ik vind het niet prettig om honden in de kofferbank te hebben ivm kop-staart-aanrijdingen. Hoewel ik me realiseer dat ook een zijwaartse dreun op dit moment een behoorlijk gewonde hond kan opleveren.
We rijden nu een Mazda 2.
Opties die ik tot dusver gevonden heb:
- andere auto, zeg een type Renault Kangoo ofzo, die een grotere achterbank heeft zodat we dezelfde constructie kunnen toepassen als nu
- frommel ook de collie er gewoon maar tussen als het een collie wordt
- toch in de kofferbak (banken plat en ineens ruimte genoeg natuurlijk) maar WAAR laat ik dan bagage als we op vakantie gaan? We hebben een dakkoffer... maar zou dat genoeg zijn.. hm... MOET maar genoeg zijn!
- een soort 'hondenbusje' met benches erin?
Hoe vervoeren andere mensen de honden, met name op vakantie, als je dus naast de honden ook echt wat bagage mee wilt nemen?
Suzanne