Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe 4 honden (of meer...? ) vervoeren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

hoe 4 honden (of meer...? ) vervoeren

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Op dit moment hebben wij 2 shelties en 1 collie-dame.
Die kan ik op de achterbank van de auto vervoeren; daar is een plaid, ze kunnen niet tussen bank en voorstoelen "vallen" en ik heb de kofferbak voor bagage. De honden zitten los maar kunnen door de constructie van de "plaid" niet naar voren komen.

Prima dus.

Maar ;-) wij overwegen een 4-e hond... zou zomaar een collie of een sheltie kunnen worden.

Dat gaat op de achterbank niet meer passen, hoewel een sheltie nog "in te frommelen" zou zijn.

Ik vind het niet prettig om honden in de kofferbank te hebben ivm kop-staart-aanrijdingen. Hoewel ik me realiseer dat ook een zijwaartse dreun op dit moment een behoorlijk gewonde hond kan opleveren.

We rijden nu een Mazda 2.

Opties die ik tot dusver gevonden heb:
- andere auto, zeg een type Renault Kangoo ofzo, die een grotere achterbank heeft zodat we dezelfde constructie kunnen toepassen als nu
- frommel ook de collie er gewoon maar tussen als het een collie wordt ;-)
- toch in de kofferbak (banken plat en ineens ruimte genoeg natuurlijk) maar WAAR laat ik dan bagage als we op vakantie gaan? We hebben een dakkoffer... maar zou dat genoeg zijn.. hm... MOET maar genoeg zijn!
- een soort 'hondenbusje' met benches erin?

Hoe vervoeren andere mensen de honden, met name op vakantie, als je dus naast de honden ook echt wat bagage mee wilt nemen?

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Re: hoe 4 honden (of meer...? ) vervoeren

Nanna schreef:Ik prop met gemak 5 honden en bagage in een Opel Astra ;-)
Er past ook veel bagage achter de voorstoelen.
Maar goed, wij gaan naar een huisje waar alles al is dus we hoeven alleen kleding mee te nemen.
En we zijn maar met zijn tweetjes.
Als het echt dringen wordt zou je een aanhangertje kunnen overwegen.
Eh.. ik heb geen beeld ;-(
Waar zitten dan de honden? Als ik nl bij mijn auto de achterbank plat zou doen, dan komen de zittingen van de achterbank tegen de voorstoelen aan en dan is er dus geen vrije ruimte meer achter de voorstoelen.
Kleding ja, maar ook linnengoed, handdoeken, en dingen voor de honden. Ik kom al ruimte tekort met kofferbak + dakkoffer ;-( Ook dingen als wat eten en drinken neem ik mee voor de eerste 1 / 2 dagen ....
Hm... nog een optie: VEEEL minder meenemen.... ;-)

Aanhanger is ook optie... moet ik er alleen een trekhaak onder laten zetten, maar DAT is te doen tenslotte!

Suzanne
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Suzanne123 schreef:
Nanna schreef:Ik prop met gemak 5 honden en bagage in een Opel Astra ;-)
Er past ook veel bagage achter de voorstoelen.
Maar goed, wij gaan naar een huisje waar alles al is dus we hoeven alleen kleding mee te nemen.
En we zijn maar met zijn tweetjes.
Als het echt dringen wordt zou je een aanhangertje kunnen overwegen.
Eh.. ik heb geen beeld ;-(
Waar zitten dan de honden? Als ik nl bij mijn auto de achterbank plat zou doen, dan komen de zittingen van de achterbank tegen de voorstoelen aan en dan is er dus geen vrije ruimte meer achter de voorstoelen.
Kleding ja, maar ook linnengoed, handdoeken, en dingen voor de honden. Ik kom al ruimte tekort met kofferbak + dakkoffer ;-( Ook dingen als wat eten en drinken neem ik mee voor de eerste 1 / 2 dagen ....
Hm... nog een optie: VEEEL minder meenemen.... ;-)

Aanhanger is ook optie... moet ik er alleen een trekhaak onder laten zetten, maar DAT is te doen tenslotte!

Suzanne
Wij nemen ook altijd veel meer dan alleen kleding. Fototas, laptops, boeken, hondenspullen, voor 3 honden 2 weken KVV en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen.
Wij hebben een Chrysler Ram Van en maken een dubbele bodem van blauwe plastic groentefustbakken. Daarop gaan houten platen die precies passen en strak liggen en daarop weer de vetbedden en matten voor de honden. Zo houden zij hun goddelijke ruimte achterin de auto.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb een seat inca ( soort vw caddy )
Heb een plank op de wielkasten en daar staan 2 varikennels op.

Als ik kooien laat maken kan ik ook 3 honden kwijt in deze auto.

Onder die plank kan je echt een hele hoop spullen kwijt.

Omdat ik nu maar 2 kooien in de auto heb staan en 3 honden heb die ook wel s alle 3 meegaan , heb ik een 3 vakshondenkar. ( die van mn ouders gaat ook wel s mee dan is zo'n 3e vak wel makkelijk )

Elena zit altijd in een vari in de auto, Kenji en Ditch hebben dan ieder een vak in de kar.

Van de zomer ben ik op vakantie geweest, en in de varikennel die leeg was heb ik een hoop spullen kunnen zetten.
Onder de plank kon ook ea staan en als t echt nodig was geweest had ik in t 3e vak van de kar ook nog wel wat kwijt gekunt
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
elly p
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 bassets

Ongelezen bericht door elly p »

Met een camper op vakantie of op weekend. Ze liggen lekker te slapen achterin op de banken. We hebben ons mobiele huisje bij en we stoppen waar we willen(waar je mag staan natuurlijk) en hoelang we willen. Speciaal gekocht omdat we niet meer zonder de honden op vakantie wilden.
We hebben water, diepvriezer, keukentje..
Ideaal ! :D
Afbeelding
Groetjes, Elly
~Suzanne~
Zeer actief

Wilma schreef: Wij nemen ook altijd veel meer dan alleen kleding. Fototas, laptops, boeken, hondenspullen, voor 3 honden 2 weken KVV en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen.
Wij hebben een Chrysler Ram Van en maken een dubbele bodem van blauwe plastic groentefustbakken. Daarop gaan houten platen die precies passen en strak liggen en daarop weer de vetbedden en matten voor de honden. Zo houden zij hun goddelijke ruimte achterin de auto.
Kijk, dit zie ik wel voor me ;-)
Wat is een groentefustbak?

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Maar, zitten dan bij de meesten van jullie de honden wel in de kofferbak??

Suzanne
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Wij hebben een renault kangoo, eentje met achterbank. De kofferbak wordt in beslag genomen door Paul zijn rolstoel. Wij hebben zelf 4 honden (3 springers en 1 cocker) daarbij hebben we regelmatig oppashonden (cockers en springers) en nu tijdelijk een galgo espagnol. Alles gaat in onze auto.

Op de achterbank hebben we deze deken http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... eken/26670" onclick="window.open(this.href);return false; waardoor je eronder nog veel kwijt kan.

In de kofferbak valt met beleid ook nog veel mee te nemen. Als we naar show gaan gaat daar Paul zijn rolstoel in (deze is niet in te klappen), 2 of 3 benches, een trolley en tassen.

Regelmatig gaan we naar shows met: 4 volwassen, 5 springers en 1 cocker en dan nog het bovenstaande in de kofferbak :mrgreen: :smile: Tja je moet er wat voor over hebben, Paul heeft de beste plek, die rijdt :mrgreen: Een vriendin van ons zit voor met haar springerteefje en ddan een stagiaire en ik met de 3 heren springer en heer cocker achterin. De mensen zijn altijd verbaasd als ze alles uit de auto zien rollen :smile:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Citroen Berlingo of peugeot Partner, heel handig. Stond een tijdje terug hier een prachtige hondenauto te koop!

Ik heb een Berlingo echt handig voor honden. Eigenlijk een hondenhok met motor :mrgreen:
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Ik rijd een opel agila, achterbanken zijn plat en heb er een 2 vaks autokooi staan.
Als ik op vakantie ga, dan prop ik alles naast en op de autokooi, en aangezien ik 1 hond heb kan er ook nog wat in 1 kooi.
dus ik heb plaats zat gewoon logische inpakken alles.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb een Feroza zonder achterbank en daar passen met gemak 2 herders en een engelse bull in. De herders zet ik vast en de bull ligt ertussen. Gaat prima.
Afbeelding
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Ik rijd een Peugeot Partner.
Met voorin heel veel ruimte onder/achter de stoelen èn in de laadruimte tussen de aftimmering een plank laten maken waarop lichte spullen mee kunnen.
Naast dat ik ook gereedschap, zoals kettingzagen, snoeischaren, olie, ed. mee neem naar ons werk/vakantieadres, blijft er ondanks nog veel ruimte over voor onze eigen dingen.
Veel spullen laad ik in zwarte plantenkratten, die stapel ik 3 hoog. In totaal gaan er 5 kratten mee.
Tussen de plantenkratten en de betimmering van de zijkant van de auto blijft veel ruimte over voor kleding enz.
Onze eigen spullen neemt de helft in beslag van de laadruimte, de andere helft is voor de honden.

Bijgevoegd een foto waarop je kan zien hoe ik het precies bedoel.
Afbeelding

Ik doe dit al zo sinds 2002 en bevalt prima. We staan er iedere keer weer van versteld hoeveel spullen je zo eigenlijk mee kunt nemen.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Hm.... ;-)

Er wordt dus ook nog met vari-kennels of benches gewerkt ;-) ja, dan kun je daaronder/boven/tussen nog veel dingen kwijt!

Ik denk dat ik 's begin met de achterbank platgooien en dan het aloude "meten is weten" ga toepassen... ;-)

Suzanne
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Afbeelding

In de zijdeur kan nog een grote maat bench staan en daarop bagage. Of je haalt de bench weg dan heb je helemaal veel ruimte nog over.. Dus 5 honden en bagage of 4 honden en een heule hoop bagage
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Wij vervoeren onze fietsen op een fietsendrager.. Overal is een oplossing voor :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb me een bus aangeschaft speciaal voor de honden :)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

VW Caddy. 5 Honden in Vari kennels. En dan is er nog genoeg ruimte over om een heleboel spullen mee te nemen. :E: In de vakantie hele spul in de Camper, ook in kennels.
Maggie
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

2 benches plat in onze opel agila
banken wel plat
daarop de handdoeken en linnengoed
daarop ons dekbedovertrek uitgesprijd en daarop een kleed voor de honden
in 1 hoekje de bagage voor ons 2en 1 grote weekendtas
het voer voor de honden nog achter de stoelen waar de bak weer plat overgaat
en dan 1 bullmastiff en 2 stafford in de auto
ze liggen heerlijk languit
en hebben alle ruimte
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Suzanne123 schreef:
Hoe vervoeren andere mensen de honden, met name op vakantie, als je dus naast de honden ook echt wat bagage mee wilt nemen?

Suzanne
bus met autokennels

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mooie kennels in die auto's.
Ook nog een veiligheids factor door de stevige construktie van het ijzerwerk van de kennels.
Honden aanhang wagens viind ik net doodskisten op wielen.

.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Wij hebben een bus...ideaal :F:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”