Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Jinx schreef:Daar zijn ze weer! Ik vind ze leuk! Zeg, hoe oud worden ze nou eigenlijk? En hoe groot is je bak en hoe is de inrichting?
Ze kunnen ong. 25 jaar worden en de grootte van een sinaasappel bereiken. Ik heb nog kleintjes en ze wonen in een 300 literbak. Nog niet zo mooi ingericht maar 7 feb ga ik naar een terrariumbeurs daar krijg ik er een paar bij en dan ga ik nog wat aan de aankleding doen
Hmm, ik wilde er graag een bak bij met wat leuks maar we willen ons voorlopig even niet meer binden aan iets wat heel oud wordt dus ik zocht een beetje beestjes met een wat lagere levensverwachting dan de gemiddelde slang. Maar deze levensverwachting ligt nog hoger dus dat wordt hem ook niet
Jinx schreef:Hmm, ik wilde er graag een bak bij met wat leuks maar we willen ons voorlopig even niet meer binden aan iets wat heel oud wordt dus ik zocht een beetje beestjes met een wat lagere levensverwachting dan de gemiddelde slang. Maar deze levensverwachting ligt nog hoger dus dat wordt hem ook niet
Voordeel is wel dat je ze heel gemakkelijk kwijt kunt aan een liefhebber en ze zijn heel erg leuk
Jinx schreef:Hmm, ik wilde er graag een bak bij met wat leuks maar we willen ons voorlopig even niet meer binden aan iets wat heel oud wordt dus ik zocht een beetje beestjes met een wat lagere levensverwachting dan de gemiddelde slang. Maar deze levensverwachting ligt nog hoger dus dat wordt hem ook niet
Voordeel is wel dat je ze heel gemakkelijk kwijt kunt aan een liefhebber en ze zijn heel erg leuk
Tja maar als ik ze heb dan blijven ze ook wel tot hun dood. In de reptielenwereld is het vaak zo dat men slangen houdt en als er mooiere exemplaren op het oog zijn doen ze de eerdere slangen weg om de mooiere te kunnen houden. Wij hebben voor onszelf de keus gemaakt om een koppel te kiezen die bij ons blijven tot ze dood zijn. Voor die tijd geen andere dieren of we moeten er dus bakken bij zetten
Maar ik vind ze echt heel leuk!
Gave beestjes, zeg! Wij hebben ze ook heel vaak van dichtbij gezien bij het duiken. Erg mooie en interessante beestjes. in zowat elke schelp die je tegenkwam onder water zat er wel eentje (dat was in Kreta). Soms zag ik een mooi schelpje en dacht: "die neem ik mee". Ik had hem even in mijn hand en voelde al gauw wat pootjes prikken......zat er weer zo´n manneke in.