En dat die eigenaar met die boxer dan ook het lef heeft om gewoon snel weg te lopen. Bah

Moderator: moderatorteam
tja soms zit de liefde heel erg diep, :N:Renee1966 schreef:Ze is al voor een nieuwe aan het rondbellen
Typisch Telegraaf, 3 regels tekst en dan zo'n kop erboven...De agressieve hond beet Mory in het lichaam en in de nek. Boxer en eigenaar zijn er meteen vandoor gegaan. De politie is naar ze op zoek.
Nou, je moet die mevrouw nou ook niet gelijk een complex gaan zitten te aanpraten hé .. Als ik het filmpje zo bekijk, vindt ze het erg .. Maar aangezien ze al gelijk het asiel opbelt voor een nieuw hondje, betwijfel ik of ze uberhaupt er wel emotie's erbij voelt ..Chicoahua schreef:vreselijk, hoop dat die schoft snel gevonden wordt voordat er nog een keer zoiets gebeurd![]()
ze is al opzoek naar een ander hondje, maar denk dat ze zich nu zo eenzaam en verdrietig voelt, zo heeft ze totaal geen zin meer dus betekent niet dat ze "morry" vergeet, maar wie weet hoe ze zich voelt.
hoop nooit dat mij dit overkomt, nu denk ik van die vent kwam bij mij niet weg, maarja je weet maar nooit als je hondje dood bloed.
En zo gaan dit soort verhalen al snel weer een eigen leven leiden. Als je luistert naar mevrouw was haar hondje aangelijnd en stond ze op het punt om naar binnen te gaan. Grote bijthond komt aanrennen en grijpt hondje. Zelfverdedigingjosefientje schreef:Er staat in één van de reacties (van een buurtbewoner) dat het poedeltje helemaal niet zo lief was en ook al diverse honden had aangevallen. Misschien verdedigde de boxer zich slechts? En dat kan dan natuurlijk wel verkeerd uitpakken met dat verschil in grootte.
Nee, dat kun je niet. Nadat onze eerste hond met nog geen geen 10 maanden overreden werd, hadden we ook binnen 2 weken "een nieuwe". Dat had ik toen nodig. Overigens toen die hond ook net anderhalf werd, heb ik er zowat een jaar voor nodig gehad om weer een hond in huis te durven nemen.S@ndr@ schreef:maar liep al wel met een ander hondje, want het was zo leeg![]()
ik vind het dan ook heel snel, maar ik ga daar niet over oordelen, ik kan ook niet in die mensen kijken
Ik vind dat niet zo erg klinken hoor. Ik kan er soms best 'chagrijnig' van worden dat Saar dus wel zo'n kwetsbaar maatje is. Vandaag ook weer, komen twee kinderen van ik denk 6 jaar losloopveldje op, met een Duitse Herder. Ze klikken die DH los, en die stormt met een noodgang (en borstel en hoge staart) op Saar af. Ja, lekker dan, weet ik veel wat die hond dan doetMARC_S schreef:Bah, dat die kerel nog gewoon weggelopen is ook! :N:
Klinkt heel erg maar ik ben altijd blij dat mijn honden een beetje weerbaar zijn zodat me dit niet ineens kan gebeuren. :N:
Dat begrijp ik, maar met mijn opmerking heb ik volgens mij niets meer gezegd dan dat ik blij ben dat mijn honden niet zo kwetsbaar zijn. Dat zou jij ook zijn geweest vanmiddag. Dus ik begrijp niet precies wat je bedoelt met dat je dat niet zo lekker vindt klinken?Moos schreef: Ik vind dat niet zo erg klinken hoor. Ik kan er soms best 'chagrijnig' van worden dat Saar dus wel zo'n kwetsbaar maatje is.
Als dat waar is treft haar geen blaam. Maargoed, als haar hondje normaal gesproken andere honden aanvalt volgens buurtbewoners dan vraag ik me af of hij altijd aangelijnd wasIk heb geen geluid op mijn computer, maar ik begrijp dat mevrouw met hondje aangelijnd stond om naar binnen te gaan. Dan had die Boxer gewoon niks noppes bij dat hondje in de buurt te zoeken
Joehoe, ik zeg "ik vind dat niet zo erg klinken" Als reactie op dat jij zegt "klinkt heel erg". Ik vind van niet dus. Dus ik ben het met je eens. Dat zeg ikMARC_S schreef:Dat begrijp ik, maar met mijn opmerking heb ik volgens mij niets meer gezegd dan dat ik blij ben dat mijn honden niet zo kwetsbaar zijn. Dat zou jij ook zijn geweest vanmiddag. Dus ik begrijp niet precies wat je bedoelt met dat je dat niet zo lekker vindt klinken?Moos schreef: Ik vind dat niet zo erg klinken hoor. Ik kan er soms best 'chagrijnig' van worden dat Saar dus wel zo'n kwetsbaar maatje is.![]()
Als je jouw hond een andere hond dood laat bijten, en vervolgens gewoon wegloopt, vind ik wel dat je hoe dan ook nogal wat schuld hebt ja
Als dat waar is treft haar geen blaam. Maargoed, als haar hondje normaal gesproken andere honden aanvalt volgens buurtbewoners dan vraag ik me af of hij altijd aangelijnd wasIk probeer die poedel of die vrouw niet de schuld te geven hoor, ik denk alleen wel vaak dat de boxer sowieso de schuld krijgt. Want het is niet te ontkennen dat het ras nogal van invloed is op de schuldvraag. Ik kreeg zelfs de schuld van dat kleine incidentje met Eva. Erger nog, ik ben een keer uitgescholden terwijl mijn honden aan de lijn zaten door een vrouw die haar labrador al 3 minuten niet gezien had. Die stond voor mijn neus en ze kwam op het geblaf af. Het eerste wat ze zei was een heel boos "ze hebben hem toch niet gebeten he?
![]()
" Als mijn honden dan poedels waren had ze zich waarschijnlijk verontschuldigd. Dat geeft wel een beetje aan hoe de beeldvorming vaak verdraaid wordt in dit soort gevallen. Natuurlijk is de weggelopen meneer zonder verhaal altijd schuld volgens de eigenaar van de doodgebeten hond. Niemand zag het en de man heeft zijn verhaal nooit gedaan.
Hoe werkte dat precies? Rottweiler had FoX in bek en slingerde die rond. Hoe kon hij ook omstanders bijten en toch die Fox niet lossen? Hij kan toch niet 2 dingen tegelijk bijten. Als hij in de arm van zijn baas hangt is de Fox los.MARC_S schreef: Hij greep ook iedereen die hem los wilde trekken van die fox. De eigenaar zat al onder het bloed van de beten van zijn eigen
rottweiler.
Aangezien je mij hebt aangegeven niet in staat te zijn normaal met mij te praten begrijp ik niet waarom je een poging onderneemt?Rosita Compagner schreef:Hoe werkte dat precies? Rottweiler had FoX in bek en slingerde die rond. Hoe kon hij ook omstanders bijten en toch die Fox niet lossen? Hij kan toch niet 2 dingen tegelijk bijten. Als hij in de arm van zijn baas hangt is de Fox los.MARC_S schreef: Hij greep ook iedereen die hem los wilde trekken van die fox. De eigenaar zat al onder het bloed van de beten van zijn eigen
rottweiler.
't Maakt niet uit hoor en 't is vast lang geleden, maar op deze manier klinkt het wel spannend.
Ja, dat vindt ik wel wat uitmaken ..Nanna schreef:Maakt dat wat uit? Ik vind het misselijkmakend om met je bijthond je lafbekkerig uit de voeten te maken. Wees dan ook zo flink om je bekend te maken.Felix schreef:Maar aangezien ze al gelijk het asiel opbelt voor een nieuw hondje, betwijfel ik of ze uberhaupt er wel emotie's erbij voelt ..
Gaan we dit weer krijgen? Al was het een golden, het is afschuwelijk! ook al zou de poedel misschien de hond hebben uitgedaagd, dat is geen vrijbrief om die poedel maar dood te bijten.rick en kimo schreef:het is natuurlijk heel vervelend.
maar hoe weten ze zeker dat het een boxer is. misschien zoeken ze nu wel naar de verkeerde en was het geen boxer maar een kruising.
zo komt de boxer wel in een kwaad daglicht.
En als het een Golden of een Labje was geweest waren de reacties geweest "ja, dat zijn ook niet altijd van die lieverdjes hoor!".duitse herder schreef:Gaan we dit weer krijgen? Al was het een golden, het is afschuwelijk! ook al zou de poedel misschien de hond hebben uitgedaagd, dat is geen vrijbrief om die poedel maar dood te bijten.rick en kimo schreef:het is natuurlijk heel vervelend.
maar hoe weten ze zeker dat het een boxer is. misschien zoeken ze nu wel naar de verkeerde en was het geen boxer maar een kruising.
Vreselijk als zoiets je overkomt, moet er toch niet aan denkenErgens kan ik mij best voorstellen dat ze nu op zoek is naar een ander poedeltje. Je zoekt toch je troost
En ik was het juist zo erg met je eensMARC_S schreef:Hahaha, ik las, ik vind het niet zo lekker klinken. Tjee, soms ben ik echt dyslectisch volgens mij.
Fijn Marion,Marion. schreef:Nee, dat kun je niet. Nadat onze eerste hond met nog geen geen 10 maanden overreden werd, hadden we ook binnen 2 weken "een nieuwe". Dat had ik toen nodig. Overigens toen die hond ook net anderhalf werd, heb ik er zowat een jaar voor nodig gehad om weer een hond in huis te durven nemen.S@ndr@ schreef:maar liep al wel met een ander hondje, want het was zo leeg![]()
ik vind het dan ook heel snel, maar ik ga daar niet over oordelen, ik kan ook niet in die mensen kijken
En beiden had helemaal niets met mijn liefde voor de betreffende hond te maken.
Inderdaad storend dat bepaalde kranten altijd een ras erbij willen zetten, andere kranten hadden het over alleen over een grote hond, wellicht heeft de Telegraaf er zelf maar een Boxer van gemaakt. Gezien wie met de hond liepen denk ik overigens niet dat het een Boxer was maar een kruizing van het 1 of ander.rick en kimo schreef:het is natuurlijk heel vervelend.