Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedeltje verscheurd door Boxer

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

marjoleinn
Actief

Re: Poedeltje verscheurd door Boxer

Ongelezen bericht door marjoleinn »

Gatsie, wat vreselijk! Het zal je toch overkomen.

En dat die eigenaar met die boxer dan ook het lef heeft om gewoon snel weg te lopen. Bah :devil:
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ze is al voor een nieuwe aan het rondbellen :oeps:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bah, dat die kerel nog gewoon weggelopen is ook! :N:

Klinkt heel erg maar ik ben altijd blij dat mijn honden een beetje weerbaar zijn zodat me dit niet ineens kan gebeuren. :N:
Afbeelding
Sanne2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Argentijnse Doggen & 1 Jack Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sanne2008 »

Afschuwelijk, arme hond! :jank:
Groetjes Nancy

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Renee1966 schreef:Ze is al voor een nieuwe aan het rondbellen :oeps:
tja soms zit de liefde heel erg diep, :N:
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Verscheurd?
De agressieve hond beet Mory in het lichaam en in de nek. Boxer en eigenaar zijn er meteen vandoor gegaan. De politie is naar ze op zoek.
Typisch Telegraaf, 3 regels tekst en dan zo'n kop erboven... :roll:
Heel erg zielig voor de hond en eigenaar natuurlijk, dat wel.
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

vreselijk, hoop dat die schoft snel gevonden wordt voordat er nog een keer zoiets gebeurd :jank:
ze is al opzoek naar een ander hondje, maar denk dat ze zich nu zo eenzaam en verdrietig voelt, zo heeft ze totaal geen zin meer dus betekent niet dat ze "morry" vergeet, maar wie weet hoe ze zich voelt.
hoop nooit dat mij dit overkomt, nu denk ik van die vent kwam bij mij niet weg, maarja je weet maar nooit als je hondje dood bloed.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

dat is echt een nachtmerrie, als je hondje zo verscheurd wordt !

maar wat me een beetje koud op de dak viel, is dat ze weer naar een ander hondje zoekt. :denken:
ik had heel erg met die vrouw te doen, eigenlijk totdat ze weer voor een nieuwe ging bellen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zag het vanmorgen in de herhaling van hart van Nederland ook nog, hondje was vergiftigd, baasje was natuurlijk heel boos,
maar liep al wel met een ander hondje, want het was zo leeg :roll:
ik vind het dan ook heel snel, maar ik ga daar niet over oordelen, ik kan ook niet in die mensen kijken :19:
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

"ik wilde vragen of u nog eens zo'n hondje had" :U:

erg voor het hondje, maar hier vallen me de schoenen van uit...
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Die vrouw is 76 jaar en waarschijnlijk totaal in shock na wat ze heeft meegemaakt. Het zou mij niets verbazen als die verslaggever het verhaal wat wou opleuken en de vrouw daarom belde voor een ander hondje. Echt zo triest om zoiets mee te maken, zeker op die leeftijd.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Chicoahua schreef:vreselijk, hoop dat die schoft snel gevonden wordt voordat er nog een keer zoiets gebeurd :jank:
ze is al opzoek naar een ander hondje, maar denk dat ze zich nu zo eenzaam en verdrietig voelt, zo heeft ze totaal geen zin meer dus betekent niet dat ze "morry" vergeet, maar wie weet hoe ze zich voelt.
hoop nooit dat mij dit overkomt, nu denk ik van die vent kwam bij mij niet weg, maarja je weet maar nooit als je hondje dood bloed.
Nou, je moet die mevrouw nou ook niet gelijk een complex gaan zitten te aanpraten hé .. Als ik het filmpje zo bekijk, vindt ze het erg .. Maar aangezien ze al gelijk het asiel opbelt voor een nieuw hondje, betwijfel ik of ze uberhaupt er wel emotie's erbij voelt ..
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Dat die kerel een lafbek is, is zeker.
En het vreselijk is, dat het poedeltje dood is.
Maar het getuigt van weinig liefde voor het poedeltje, om direct om een ander hondje te gaan rondbellen.
Mevrouw toont niet echt verdrietig dan :19:
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

Er staat in één van de reacties (van een buurtbewoner) dat het poedeltje helemaal niet zo lief was en ook al diverse honden had aangevallen. Misschien verdedigde de boxer zich slechts? En dat kan dan natuurlijk wel verkeerd uitpakken met dat verschil in grootte.
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

josefientje schreef:Er staat in één van de reacties (van een buurtbewoner) dat het poedeltje helemaal niet zo lief was en ook al diverse honden had aangevallen. Misschien verdedigde de boxer zich slechts? En dat kan dan natuurlijk wel verkeerd uitpakken met dat verschil in grootte.
En zo gaan dit soort verhalen al snel weer een eigen leven leiden. Als je luistert naar mevrouw was haar hondje aangelijnd en stond ze op het punt om naar binnen te gaan. Grote bijthond komt aanrennen en grijpt hondje. Zelfverdediging :denken:

Ik was er ook niet bij, maar zij wel dus daar mag je toch wel gewoon eerst vanuit gaan.

Ik vind het ook cru dat ze belde voor een ander hondje, maar de opmerking dat de journalist misschien wel dat heeft voorgesteld vind ik, gezien het feit dat het de telegraaf is, ook logisch.
En bovendien, wie ben ik om voor die mevrouw te bepalen dat ze dat niet mag doen als ze van Morry heeft gehouden? Ze is oud en eenzaam, als zo'n nieuw hondje voor haar een reden om door te leven is...
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
laeken
Zeer actief

Als het waar is dat die poedel die boxer aanvloog dan is het wel een ander verhaal voor mij. Als een JR Eva gaat aanvallen gaat die ook terug vechten denk ik. Tja, dan is ze wel 15 kilo zwaarder en flink sportief. Als die poedel die boxer grijpt dan zal die dat ook niet over zijn kant laten gaan.

Blijven hele lastige kwesties. Ik heb het zelf een keer mogen aanschouwen. Rottweiler die een foxterriër aan de lijn doodmaakt. :N: Drama en de gedode hond was ook van een oud vrouwtje dat met een rollator liep. Ik heb de politie gebeld omdat de man met de rottweiler ook weg wilde lopen. Toen is de hond in beslag genomen. Best triest allemaal maar die hond ging zeker meer honden doden gezien de baas (die niks kon beginnen tegen de hond) en de gedragingen van die jonge reu (hondje rondslingeren als een lappenpop en dat weer en weer en weer, minuten lang). De volgende waren misschien wel mijn honden dus ik was ergens wel blij dat die hond in beslag is genomen. :N: Hij greep ook iedereen die hem los wilde trekken van die fox. De eigenaar zat al onder het bloed van de beten van zijn eigen rottweiler. :80:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

S@ndr@ schreef:maar liep al wel met een ander hondje, want het was zo leeg :roll:
ik vind het dan ook heel snel, maar ik ga daar niet over oordelen, ik kan ook niet in die mensen kijken :19:
Nee, dat kun je niet. Nadat onze eerste hond met nog geen geen 10 maanden overreden werd, hadden we ook binnen 2 weken "een nieuwe". Dat had ik toen nodig. Overigens toen die hond ook net anderhalf werd, heb ik er zowat een jaar voor nodig gehad om weer een hond in huis te durven nemen.
En beiden had helemaal niets met mijn liefde voor de betreffende hond te maken.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:Bah, dat die kerel nog gewoon weggelopen is ook! :N:

Klinkt heel erg maar ik ben altijd blij dat mijn honden een beetje weerbaar zijn zodat me dit niet ineens kan gebeuren. :N:
Ik vind dat niet zo erg klinken hoor. Ik kan er soms best 'chagrijnig' van worden dat Saar dus wel zo'n kwetsbaar maatje is. Vandaag ook weer, komen twee kinderen van ik denk 6 jaar losloopveldje op, met een Duitse Herder. Ze klikken die DH los, en die stormt met een noodgang (en borstel en hoge staart) op Saar af. Ja, lekker dan, weet ik veel wat die hond dan doet :19: Jagen dus, uiteraard want Saar gaat wegschieten. Dus Saar bij me gelokt, en opgetild. Ik ga geen risico's meer nemen met haar gewoon. Met Vera gaat dat dus gewoon goed. Die laat zich wel even beuken, pakt haar bal weer, en rent weer door. Maar zo'n beuk is voor Saar gewoon een dubbele koprol :19:

Ik heb geen geluid op mijn computer, maar ik begrijp dat mevrouw met hondje aangelijnd stond om naar binnen te gaan. Dan had die Boxer gewoon niks noppes bij dat hondje in de buurt te zoeken :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Moos schreef: Ik vind dat niet zo erg klinken hoor. Ik kan er soms best 'chagrijnig' van worden dat Saar dus wel zo'n kwetsbaar maatje is.
Dat begrijp ik, maar met mijn opmerking heb ik volgens mij niets meer gezegd dan dat ik blij ben dat mijn honden niet zo kwetsbaar zijn. Dat zou jij ook zijn geweest vanmiddag. Dus ik begrijp niet precies wat je bedoelt met dat je dat niet zo lekker vindt klinken? :denken:
Ik heb geen geluid op mijn computer, maar ik begrijp dat mevrouw met hondje aangelijnd stond om naar binnen te gaan. Dan had die Boxer gewoon niks noppes bij dat hondje in de buurt te zoeken :wink:
Als dat waar is treft haar geen blaam. Maargoed, als haar hondje normaal gesproken andere honden aanvalt volgens buurtbewoners dan vraag ik me af of hij altijd aangelijnd was :wink: Ik probeer die poedel of die vrouw niet de schuld te geven hoor, ik denk alleen wel vaak dat de boxer sowieso de schuld krijgt. Want het is niet te ontkennen dat het ras nogal van invloed is op de schuldvraag. Ik kreeg zelfs de schuld van dat kleine incidentje met Eva. Erger nog, ik ben een keer uitgescholden terwijl mijn honden aan de lijn zaten door een vrouw die haar labrador al 3 minuten niet gezien had. Die stond voor mijn neus en ze kwam op het geblaf af. Het eerste wat ze zei was een heel boos "ze hebben hem toch niet gebeten he? :eek: :piew: " Als mijn honden dan poedels waren had ze zich waarschijnlijk verontschuldigd. Dat geeft wel een beetje aan hoe de beeldvorming vaak verdraaid wordt in dit soort gevallen. Natuurlijk is de weggelopen meneer zonder verhaal altijd schuld volgens de eigenaar van de doodgebeten hond. Niemand zag het en de man heeft zijn verhaal nooit gedaan. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:
Moos schreef: Ik vind dat niet zo erg klinken hoor. Ik kan er soms best 'chagrijnig' van worden dat Saar dus wel zo'n kwetsbaar maatje is.
Dat begrijp ik, maar met mijn opmerking heb ik volgens mij niets meer gezegd dan dat ik blij ben dat mijn honden niet zo kwetsbaar zijn. Dat zou jij ook zijn geweest vanmiddag. Dus ik begrijp niet precies wat je bedoelt met dat je dat niet zo lekker vindt klinken? :denken:
Joehoe, ik zeg "ik vind dat niet zo erg klinken" Als reactie op dat jij zegt "klinkt heel erg". Ik vind van niet dus. Dus ik ben het met je eens. Dat zeg ik :mrgreen: Ik vind er niks ergs of geks aan dat jij blij bent dat jij niet zulke kwetsbare honden hebt :wink:

Als dat waar is treft haar geen blaam. Maargoed, als haar hondje normaal gesproken andere honden aanvalt volgens buurtbewoners dan vraag ik me af of hij altijd aangelijnd was :wink: Ik probeer die poedel of die vrouw niet de schuld te geven hoor, ik denk alleen wel vaak dat de boxer sowieso de schuld krijgt. Want het is niet te ontkennen dat het ras nogal van invloed is op de schuldvraag. Ik kreeg zelfs de schuld van dat kleine incidentje met Eva. Erger nog, ik ben een keer uitgescholden terwijl mijn honden aan de lijn zaten door een vrouw die haar labrador al 3 minuten niet gezien had. Die stond voor mijn neus en ze kwam op het geblaf af. Het eerste wat ze zei was een heel boos "ze hebben hem toch niet gebeten he? :eek: :piew: " Als mijn honden dan poedels waren had ze zich waarschijnlijk verontschuldigd. Dat geeft wel een beetje aan hoe de beeldvorming vaak verdraaid wordt in dit soort gevallen. Natuurlijk is de weggelopen meneer zonder verhaal altijd schuld volgens de eigenaar van de doodgebeten hond. Niemand zag het en de man heeft zijn verhaal nooit gedaan. :wink:
Als je jouw hond een andere hond dood laat bijten, en vervolgens gewoon wegloopt, vind ik wel dat je hoe dan ook nogal wat schuld hebt ja :wink:
Je kan het ook omdraaien. Die Poedel schijnt haar hond al twee keer aangevallen te hebben volgens 1 reactie. Aanvallen, ehm, misschien bedoelt die mevrouw gewoon dat Poedeltje van zich afbekte als haar hond hem kwam klieren? :idea: :wink:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

MARC_S schreef: Hij greep ook iedereen die hem los wilde trekken van die fox. De eigenaar zat al onder het bloed van de beten van zijn eigen
rottweiler. :80:
Hoe werkte dat precies? Rottweiler had FoX in bek en slingerde die rond. Hoe kon hij ook omstanders bijten en toch die Fox niet lossen? Hij kan toch niet 2 dingen tegelijk bijten. Als hij in de arm van zijn baas hangt is de Fox los.

't Maakt niet uit hoor en 't is vast lang geleden, maar op deze manier klinkt het wel spannend.

on topic: Poedeltje kan natuurlijk al tijden aan het zieken geweest zijn en nu zag de Boxer zijn kans waar om dat het poedeltje eens goed betaald te zetten. Dat kan ik me van de honden thuis mog wel herinneren, dat er complete vetes opgebaouwd werden in de buurt. Veel geëtter aan de riem over en weer en áls er dan een partij loskwam dan werd er ook niet nagedacht of ook maar aan enige plichtplegingen gedaan. Klabam was dat. Wanneer de partijen niet van gelijk formaat zijn kan het natuurlijk heel rot aflopen.
laeken
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
MARC_S schreef: Hij greep ook iedereen die hem los wilde trekken van die fox. De eigenaar zat al onder het bloed van de beten van zijn eigen
rottweiler. :80:
Hoe werkte dat precies? Rottweiler had FoX in bek en slingerde die rond. Hoe kon hij ook omstanders bijten en toch die Fox niet lossen? Hij kan toch niet 2 dingen tegelijk bijten. Als hij in de arm van zijn baas hangt is de Fox los.

't Maakt niet uit hoor en 't is vast lang geleden, maar op deze manier klinkt het wel spannend.
Aangezien je mij hebt aangegeven niet in staat te zijn normaal met mij te praten begrijp ik niet waarom je een poging onderneemt? :denken: Of probeer je me nu gewoon even als fantast neer te zetten?

Ik wil best weer een poging wagen hoor. :wink: Er rende een rottweilerreu los door de straat en die greep een aangelijnde fox. De eigenaar van de rottie was rond de 60 jaar en woog denk ik 60 kilo. De hond, een enorm uit de kluiten gewassen reu, greep de fox, smeet ermee in de rondte en slingerde hem door de lucht. Hij loste constant maar niemand mocht in de buurt komen. De eigenaar ging om zijn nek hangen en werd in zijn gezicht gebeten. Omstanders probeerden een touw om de hond te slingeren maar dan begon hij naar die mensen te bijten. Uiteindelijk zijn twee vuilnismannen op die hond in gaan schoppen maar dat leek hij niet te merken. :denken: De fox was steeds los en dan weer vast maar daar kon niemand bij komen want dan greep hij hem meteen weer om hem een stukje mee te nemen en dan weer te wurgen op de straat. De fox was zijn speeltje/prooi en niemand mocht zijn speeltje pakken. Kan je je er iets bij voorstellen? Uiteindelijk lag de fox levenloos op de grond en heeft de rottweiler er denk ik nog wel een minuut in gebeten. Uiteindelijk was het hele foxje rood rond de nek en is hij bij de DA overleden die middag.

Was een jaar of 3-4 geleden dus dat herinner ik mij nog wel hoor :ok:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Nanna schreef:
Felix schreef:Maar aangezien ze al gelijk het asiel opbelt voor een nieuw hondje, betwijfel ik of ze uberhaupt er wel emotie's erbij voelt ..
Maakt dat wat uit? Ik vind het misselijkmakend om met je bijthond je lafbekkerig uit de voeten te maken. Wees dan ook zo flink om je bekend te maken.
Ja, dat vindt ik wel wat uitmaken ..

En in het filmpje was ook totaal geen enkele emotie te bespeuren bij mevrouw ...

Neemt niet weg, dat dit voorval ernstig genoeg is lijkt me :)
rick en kimo
Actief

Ongelezen bericht door rick en kimo »

het is natuurlijk heel vervelend.
maar hoe weten ze zeker dat het een boxer is. misschien zoeken ze nu wel naar de verkeerde en was het geen boxer maar een kruising.
zo komt de boxer wel in een kwaad daglicht.
Afbeelding-------------------------------------------------------
als hij eraan komt niet op de grond gaan liggen want........hij knabbeld aan je oor!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

rick en kimo schreef:het is natuurlijk heel vervelend.
maar hoe weten ze zeker dat het een boxer is. misschien zoeken ze nu wel naar de verkeerde en was het geen boxer maar een kruising.
Gaan we dit weer krijgen? Al was het een golden, het is afschuwelijk! ook al zou de poedel misschien de hond hebben uitgedaagd, dat is geen vrijbrief om die poedel maar dood te bijten.

Vreselijk als zoiets je overkomt, moet er toch niet aan denken :ugh: Ergens kan ik mij best voorstellen dat ze nu op zoek is naar een ander poedeltje. Je zoekt toch je troost
Perry en Noah

Afbeelding
Moos
Zeer actief

duitse herder schreef:
Gaan we dit weer krijgen? Al was het een golden, het is afschuwelijk! ook al zou de poedel misschien de hond hebben uitgedaagd, dat is geen vrijbrief om die poedel maar dood te bijten.

Vreselijk als zoiets je overkomt, moet er toch niet aan denken :ugh: Ergens kan ik mij best voorstellen dat ze nu op zoek is naar een ander poedeltje. Je zoekt toch je troost
En als het een Golden of een Labje was geweest waren de reacties geweest "ja, dat zijn ook niet altijd van die lieverdjes hoor!".
Ik kan me niet voorstellen dat het dan zou zijn van "Was het wel echt een Golden/Labje, want zo zet je het ras wel in een kwaad daglicht" :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hahaha, ik las, ik vind het niet zo lekker klinken. Tjee, soms ben ik echt dyslectisch volgens mij. :denken:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:Hahaha, ik las, ik vind het niet zo lekker klinken. Tjee, soms ben ik echt dyslectisch volgens mij. :denken:
En ik was het juist zo erg met je eens :pffff: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Marion. schreef:
S@ndr@ schreef:maar liep al wel met een ander hondje, want het was zo leeg :roll:
Nee, dat kun je niet. Nadat onze eerste hond met nog geen geen 10 maanden overreden werd, hadden we ook binnen 2 weken "een nieuwe". Dat had ik toen nodig. Overigens toen die hond ook net anderhalf werd, heb ik er zowat een jaar voor nodig gehad om weer een hond in huis te durven nemen.
En beiden had helemaal niets met mijn liefde voor de betreffende hond te maken.
Fijn Marion,
Het gegeven dat er meteen een ander hondje moet komen heeft inderdaad niets te maken met de liefde voor een overleden hond. Staat daar totaal los van.
Wel de eenzaamheid en stilte die daar nu is staat vast. Mag dan in hemelsnaam dit mens op zoek gaan naar "zo'n zelfde hondje". Alleen al dat zinnetje gaf mij kippevel.

Ik heb meer honden maar in de tijd dat er hier bij ons honden weg vielen kreeg ik ook te horen, gelukkig heb je er nog meer. Komt voor mij in 't zelfde potje, ik wilde nou net die honden terug.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Inderdaad storend dat bepaalde kranten altijd een ras erbij willen zetten, andere kranten hadden het over alleen over een grote hond, wellicht heeft de Telegraaf er zelf maar een Boxer van gemaakt. Gezien wie met de hond liepen denk ik overigens niet dat het een Boxer was maar een kruizing van het 1 of ander.

Elders staat geschreven dat de poedel met nog een poedel liep toen de poedel eigenaren een 'gervaarlijk ogende grote hond' zagen en besloten over te steken. De grote hond liep aan de lijn maar degene die hem vast hield gleed uit waardoor hij de riem los liet met als gevolg het zeer trieste resultaat.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”