Wat is voor jullie het maximum aan sporten per hond? Of ben ik de enige gek die zo'n beetje alle sporten met de hond leuk vind?

Moderator: moderatorteam
hier exact hetzelfdemaart schreef:Enkel IPO. Dat is tijdrovend en met name het speuren erg belastend voor de hond (mentaal dan).
Tuurlijk, als je overal tevreden bent met het 'deelnemen is belangrijker dan winnen', kun je gaan combineren.
Maar helaas wil ik toch wel op een redelijk niveau gaan presteren, dus enkel maar alleen IPO hier![]()
Als hij zich dan zou moeten gaan blesseren, heb ik liever dat dat in het IPO zou gebeuren... daarmee, de rest is leuk maar ik ga daar geen risico's innemen.
Kijk dat is ook een oplossing! Meerdere honden om mee te sportenMarjoleine schreef:Ik denk dat je moet kijken naar wat je hond leuk vind en waar hij goed in is.
En aan de hand daarvan kies je dan.
Mijn max is twee dingen tegelijk.
Niet dat ik dat haal momenteel
Met Orpa ga ik Treibbal doen, dat lijkt me erg leuk
Isabel wil graag slapen, met Willemijn doe ik jacht en Mir doet met RR jacht.
Dit is ook mijn mening dus hier alleen behendigheidDianavdberkt schreef:Ik blijf 1 soort meer dan genoeg vinden per hond. Dit omdat je toch iets wilt bereiken in deze tak van sport. Ik ben bang dat als je meerdere takken van sport beoefent met je hond alles een beetje half half uitgevoerd zal gaan worden. Buiten dat zit je met de geestelijk bagage die je je hond met elke sport meegeeft. Behendigheid is op snelheid en vrolijkheid gericht, IPO weer op strakheid, snelheid, Doggy Dance weer met vrolijkheid, beweeglijkheid en ga maar door.
Ik zou zeggen kijk eens op youtube onder dogdance.Lucky luke schreef: Wat moet ik me in Godsnaam voorstellen bij 'doggydance'?
Krijg de stellige indruk dat de commercie ook hier flink heeft toegeslagen![]()
![]()