Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
3e hond?
Moderator: moderatorteam
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
- Aantal honden: 2
3e hond?
Het begint weer te kriebelen
. Ik heb 2 schatten van honden waarvan Sam de oudste is. Ze is 9 jaar en doet ( kan)niet meer aan alles mee doen wat we met Diesel doen. Die is ook nog maar 4 jaar. De twee dames zijn dikke maatjes en trekken zich eigenlijk van andere honden helemaal niets aan. Toch zit ik eraan te denken om er een pup bij te nemen omdat Sam bv met weekendjes weg wat onzekerder wordt en het uithoudingsvermogen wat ze vroeger had er niet meer is
. . Het laatste jaar laten we haar thuis ( altijd met een goede oppas) omdat ze dat prettiger vind is gebleken. Is ze in haar eigen omgeving en vind dat lekker. Als we met de paarden weggaan wordt het voor haar te zwaar en je merkt ook dat ze het minder leuk gaat vinden. Nou weet ik niet of Diesel zo erg op een 2e mede maatje zit te wachten maar wat vinden jullie en wie heeft er ervaring met zo'n situatie? Haast met een pup heb ik zeker niet.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: 3e hond?
Onze oudste (cavalier) wordt in maart 10 en onze jongedame (Shiloh Shepherd) is bijna 2. Volgende week krijgen we een derde hond, maar geen pup.
Dus na volgende week kan ik je over mijn ervaring met 3 honden vertellen
Dus na volgende week kan ik je over mijn ervaring met 3 honden vertellen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb hier nu 3 honden, Sjefke van 10, Nozem van 5 en Tapas van bijna 9 maanden.
Het zijn oma, dochter en kleindochter en hier gaat het tot nu toe heel goed samen. Met wandelen neem ik ze meestal alle 3 mee, maar ook wel eens maar eentje, de andere 2 zitten dan samen thuis en er hoeft dus nooit een hond alleen te blijven.
Het is wel lastiger met aangelijnd uitlaten dan 2 honden vind ik. En je loopt iets minder gemakkelijk ergens binnen met 3 honden dan met 2, maar dat is vast meer mijn eigen gevoel dan dat het echt als storend ervaren zou worden.
Het grappige is dat de oudste en de jongste het meest samen spelen binnenshuis. Dus oma en kleindochter. Met haar moeder speelt Tapas alleen buiten, dan gaan ze heerlijk samen racen en rennen en proberen ze elkaar uit hun evenwicht te duwen. Oma vindt het heerlijk dat zij gewoon haar eigen gang kan gaan, dat was voorheen lastiger omdat toen altijd Nozem haar liep te klieren. Dat is nu dus over.
Het zijn oma, dochter en kleindochter en hier gaat het tot nu toe heel goed samen. Met wandelen neem ik ze meestal alle 3 mee, maar ook wel eens maar eentje, de andere 2 zitten dan samen thuis en er hoeft dus nooit een hond alleen te blijven.
Het is wel lastiger met aangelijnd uitlaten dan 2 honden vind ik. En je loopt iets minder gemakkelijk ergens binnen met 3 honden dan met 2, maar dat is vast meer mijn eigen gevoel dan dat het echt als storend ervaren zou worden.
Het grappige is dat de oudste en de jongste het meest samen spelen binnenshuis. Dus oma en kleindochter. Met haar moeder speelt Tapas alleen buiten, dan gaan ze heerlijk samen racen en rennen en proberen ze elkaar uit hun evenwicht te duwen. Oma vindt het heerlijk dat zij gewoon haar eigen gang kan gaan, dat was voorheen lastiger omdat toen altijd Nozem haar liep te klieren. Dat is nu dus over.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb 3 honden waarvan de oudste ca 15 is, de 2e is ca 9/11 en de jongste is bijna 3.. aardig verschil in leeftij en als ik heel eerlijk ben zaten de oudste 2 ook niet echt op het jonge puppekind tewachten.. nu zij eindelijk wat is uitgeraast en ook einigszin normaal kan doen zijn de andere 2 te oud om mee tekunnen doen... dus hier gaat alles apart...
ik leer al mijn honden expres om ook alleen tekunnen blijven zonder de andere 2 om hun heen... aangezien er eens op een dag maar 1 hond over blijft en ik dan even lekker ga genieten van 1 hond
ik leer al mijn honden expres om ook alleen tekunnen blijven zonder de andere 2 om hun heen... aangezien er eens op een dag maar 1 hond over blijft en ik dan even lekker ga genieten van 1 hond
- *Linda*
- Zeer actief
Hier ook drie honden (10, 7 en 5 jaar). Qua, wandelen, individuele aandacht ed. maakt het imo geen verschil met twee honden. Logistiek gezien, ergens op visite, vakanties ed. is 2 toch een stuk handiger. Veel vakantiehuizen hebben bijv. als max. 2 honden. Dat soort dingetjes. Verder vind ik persoonlijk 3 erg gezellig 

- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Contacteer:
Ik heb nu ook drie honden, Guess de oudste is vandaag 4 jaar geworden 
Snoopy wordt volgende maand 2 en Konah wordt volgende week 6 maanden oud. Ze zijn alledrie dus nog erg jong, en vol met energie.
Het is hier behoorlijk druk in huis maar ik geniet er wel erg van. Voor Snoopy had een hond erbij niet gehoeven, hij accepteert Konah wel maar vindt het toch iets te druk. Guess en Konah zijn gek op mekaar
Het uitlaten met 3 tegelijk vindt ikzelf wel erg lastig, als ik alleen ben neem ik er daarom maar 2 tegelijk mee en 1 dan apart. Met weggaan kan het erg handig zijn omdat we er dan 1 mee kunnen nemen en de andere 2 thuis kunnen laten. Ik zou zelf nog wel meer honden erbij willen hebben maar eerst verhuizen naar een groter huis
Snoopy wordt volgende maand 2 en Konah wordt volgende week 6 maanden oud. Ze zijn alledrie dus nog erg jong, en vol met energie.
Het is hier behoorlijk druk in huis maar ik geniet er wel erg van. Voor Snoopy had een hond erbij niet gehoeven, hij accepteert Konah wel maar vindt het toch iets te druk. Guess en Konah zijn gek op mekaar
Het uitlaten met 3 tegelijk vindt ikzelf wel erg lastig, als ik alleen ben neem ik er daarom maar 2 tegelijk mee en 1 dan apart. Met weggaan kan het erg handig zijn omdat we er dan 1 mee kunnen nemen en de andere 2 thuis kunnen laten. Ik zou zelf nog wel meer honden erbij willen hebben maar eerst verhuizen naar een groter huis
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik heb ook een hond van 9 en een van 4. Die van 9 heeft nog de conditie van een 4-jarige. Ik zou hem absoluut tekort doen als ik er een 3e hond bij zou nemen 

- mim
- Zeer actief
tja, ik vind het ook best een moeilijke keuze. Moet ik zeggen dat Sam zeker géén slechte conditie heeft maar 2 uur een buitenritje te paard ( rustig aan) is vermoeiend voor haar. Dan hoef je de volgende dag echt niet teveel spektakel met haar uit te halen want dan heeft ze geen zin en is wat aan de stijve kant. Diesel vind het helemaal geweldig en staat gelijk weer in de startblokken. Sam is trouwens wel gek op puppies en daar heeft Diesel weer minder mee. Nou ja, ik heb genoeg om over na te denken 
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Wij hebben ook 3 honden. Onze vorige roedel was qua leeftijdverschil tussen de oudste en ena oudste anderhalf jaar en de derde was weer 5 jaar jonger dan de oudste.
Ging altijd heel goed.Ook altijd met zijn 3-en tegelijkertijd uitgelaten.De oudste voedde de jongste eigenlijk altijd op,wat best heel makkelijk was.
Helaas zijn zij dus behoorlijk snel achter elkaar overleden. En hebben we een tijdje de oudste van 13 jaar gehad en 2 jonge honden. Dat ging ook heel goed.
De oudste gaf gewoon aan als ze haar met rust moesten laten.
Nu zijn ze dus anderhalf jaar. 1 jaar en 14 weken.
Heel jong nog dus.
Nu lopen we meestal nog met elke hond apart omdat we ze allemaal willen leren op hun eigen pootjes te staan buiten en niet alles als roedel te ontdekken.ZIjn ze zometeen allemaal volwassen dan weer gewoon met zijn 3-en.
Als we op visite gaan dan nemen we er hooguit 1 mee. Alle 3 vind ik zelf niet kunnen voor de mensen waar we heen gaan.Maar dat vond ik met 2 eigenlijk ook niet echt kunnen.
Op zich vind ik 3 honden eigenlijk makkelijker dan 2, gezellig even met 1 hond aan de wandel of meenemen het dorp in kan nu makkelijker (voor mijn gevoel dan) omdat je er dan 2 achter laat. Toen wij even een tijdje 2 honden hadden vond ik het toch altijd zielig om er 1 mee te nemen en de ander dan achter te laten.
Groetjes Marianne
Ging altijd heel goed.Ook altijd met zijn 3-en tegelijkertijd uitgelaten.De oudste voedde de jongste eigenlijk altijd op,wat best heel makkelijk was.
Helaas zijn zij dus behoorlijk snel achter elkaar overleden. En hebben we een tijdje de oudste van 13 jaar gehad en 2 jonge honden. Dat ging ook heel goed.
De oudste gaf gewoon aan als ze haar met rust moesten laten.
Nu zijn ze dus anderhalf jaar. 1 jaar en 14 weken.
Heel jong nog dus.
Nu lopen we meestal nog met elke hond apart omdat we ze allemaal willen leren op hun eigen pootjes te staan buiten en niet alles als roedel te ontdekken.ZIjn ze zometeen allemaal volwassen dan weer gewoon met zijn 3-en.
Als we op visite gaan dan nemen we er hooguit 1 mee. Alle 3 vind ik zelf niet kunnen voor de mensen waar we heen gaan.Maar dat vond ik met 2 eigenlijk ook niet echt kunnen.
Op zich vind ik 3 honden eigenlijk makkelijker dan 2, gezellig even met 1 hond aan de wandel of meenemen het dorp in kan nu makkelijker (voor mijn gevoel dan) omdat je er dan 2 achter laat. Toen wij even een tijdje 2 honden hadden vond ik het toch altijd zielig om er 1 mee te nemen en de ander dan achter te laten.
Groetjes Marianne
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Ik heb er ook wel eens over nagedacht. Wij hebben 2 schatten van bassets maar sinds ik ben gestopt met paardrijden heb ik wel eens gedacht om een 3e hond te nemen en dan behendigheid e.d. mee gaan. Maar we houden het er maar bij 2.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Wij hebben er ook drie: drie dames ook. Tessa is ruim 9, Nikki wordt 8 in februari en Romy is net 2 geworden. Tessa en Nikki zijn altijd 4 pootjes op 1 buik geweest, maar Romy past er prima bij. In het begin speelde vooral Tessa met Romy, in huis en buiten, maar tegenwoordig gaan Nikki en Romy helemaal los samen. Tessa speelt buiten minder mee, want haar lijf doet zeer van de artrose, maar in huis hebben we nu vaak een kluwen van 3.
Eind van dit jaar hoop ik met Romy een nestje te fokken en dan zou ik graag een dochter van haar aanhouden. Als Tessa er dan nog is, dan hebben we tegen die tijd 10 jaar, 8 jaar, 3 jaar en 0. Gaat vast wel goed komen
Met uitlaten is het even wennen met 3 lijnen, maar dat vond ik met 2 in het begin ook. Voordelen zoals makkelijker 1 hond meenemen en het feit dat er altijd wel iemand zin heeft in een spelletje zijn al genoemd en sluit ik me ook helemaal bij aan.
Wij hebben er in ieder geval nooit spijt van gehad!!
Eind van dit jaar hoop ik met Romy een nestje te fokken en dan zou ik graag een dochter van haar aanhouden. Als Tessa er dan nog is, dan hebben we tegen die tijd 10 jaar, 8 jaar, 3 jaar en 0. Gaat vast wel goed komen
Met uitlaten is het even wennen met 3 lijnen, maar dat vond ik met 2 in het begin ook. Voordelen zoals makkelijker 1 hond meenemen en het feit dat er altijd wel iemand zin heeft in een spelletje zijn al genoemd en sluit ik me ook helemaal bij aan.
Wij hebben er in ieder geval nooit spijt van gehad!!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
ik vond het vrij lastig om met drie honden te lopen. Wij hebben tijdelijk een opvang hond gehad. de leeftijden van de honden waren dan wel wat anders, 2x8 en 1 van 9, maar ik had wel steeds ruzie met de riemen, omdat de jongste hond Ivan een drukke hond is aan de riem. Ook als je poep moet opruimen is het erg lastig, drie honden en zakjes poep.
Tijd om met apart te lopen was er niet, ja kan wel, maar dan werden de rondjes korter, dus niet gedaan.
Tijd om met apart te lopen was er niet, ja kan wel, maar dan werden de rondjes korter, dus niet gedaan.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- spongebob
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): snowstorm de 2 staffords , cooper de boomer,
tja hier ook ... we hadden een dame van 10 en een reu van 1, de dame gind achteruit ( dachten we ) :N: en dus zou het zielig zijn voor de reu om alleen achter te blijven , we haalden er dus eentje bij ( toevallig de broer van de eerste reu) en nu ......
de dame is inmiddels bijna 14 en loopt nog steeds rond tussen de twee heren , we hebben er dus drie nu , 2 staffs en 1 boomer , gelukkig hoef ik geen 3 staffs mee te nemen aan de riem want dat zou voor me reuma niet te doen zijn ( ik kan soms lastig de riem vast houden ) en de dame gaat niet meer mee op verre stukken ...dus dat valt allemaal wel mee , maar ja dan heb je er drie he
de dame is inmiddels bijna 14 en loopt nog steeds rond tussen de twee heren , we hebben er dus drie nu , 2 staffs en 1 boomer , gelukkig hoef ik geen 3 staffs mee te nemen aan de riem want dat zou voor me reuma niet te doen zijn ( ik kan soms lastig de riem vast houden ) en de dame gaat niet meer mee op verre stukken ...dus dat valt allemaal wel mee , maar ja dan heb je er drie he

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik kan momenteel meepraten over 3 honden
.
Beetle was 13, Lumi bijna 2 en toen kwam Vincent er van 9,5 jaar bij.
Voor Lumi is het heel leuk dat er weer een hondje is waar ze mee kan spelen en kan rennen. Aan Beetle had ze het laatste jaar wat dat betreft niets meer. Alleen, met drie honden wandelen is wel irritant. Als je ergens woont waar ze direct los kunnen, dan is het geen probleem, maar aan de riem is lastig. Ik heb altijd één aan een kortere riem en twee aan een flex.
Wat ook lastig is, is het extra blaffen. Beetle wordt al wat doof, maar als Lumi begint, gaat Vincent meedoen en andersom.
Mocht je er nog een keer een pup bij willen, dan zou ik dit niet na het 11e jaar van je oudste hondje doen. Ik merkte dat Beetle een pup toen nog leuk vond, een jaar later was ze toch echt een stukje ouder en had ze het vermoed ik zelfs niet leuk gevonden. Deze leeftijden zijn per hond misschien wel wat verschillend, maar ik zou me er wel van bewust zijn.
Beetle was 13, Lumi bijna 2 en toen kwam Vincent er van 9,5 jaar bij.
Voor Lumi is het heel leuk dat er weer een hondje is waar ze mee kan spelen en kan rennen. Aan Beetle had ze het laatste jaar wat dat betreft niets meer. Alleen, met drie honden wandelen is wel irritant. Als je ergens woont waar ze direct los kunnen, dan is het geen probleem, maar aan de riem is lastig. Ik heb altijd één aan een kortere riem en twee aan een flex.
Wat ook lastig is, is het extra blaffen. Beetle wordt al wat doof, maar als Lumi begint, gaat Vincent meedoen en andersom.
Mocht je er nog een keer een pup bij willen, dan zou ik dit niet na het 11e jaar van je oudste hondje doen. Ik merkte dat Beetle een pup toen nog leuk vond, een jaar later was ze toch echt een stukje ouder en had ze het vermoed ik zelfs niet leuk gevonden. Deze leeftijden zijn per hond misschien wel wat verschillend, maar ik zou me er wel van bewust zijn.
- mim
- Zeer actief
bedankt voor jullie reacties!!
Ik denk dat Sam ( staby) een pup geweldig zal vinden. Toen we Diesel ( toller)kregen ging ze haar ook gelijk "bemoederen" en dat was vanaf dag 1 dikke mik. Dus om Sam maak ik me niet zo;n zorgen. Diesel daarintegen is nogal een eigenzinnige tante. Erg op mij, mijn dochter en Sammie. Nou gaat diesel wel iedere ochtend met mijn dochter mee naar de poloclub( daar werkt ze) en daar vind Sam weer niks aan. s 'middags heb ik ze beiden. Dus ik maak me eigenlijk meer zorgen om Diesel in deze ( mss wel teveel).
Wat uitlaten betreft maakt het niet uit. Diesel hoeft bijna nooit aan de lijn want die loopt altijd aan mijn benen of aan paardenbenen geplakt en weet precies waar ze wel en niet haar eigen gang kan gaan. Dat is ideaal want luisteren doet ze als de beste en daar hebben we niet eens veel moeite voor gedaan
Sam daarintegen luisterd minder ( oost- indisch doof) dus loopt nog wel eens aan een lijntje.
Maar goed, hoe je het ook draait of keert het zijn er dan wel 3............
Ik denk dat Sam ( staby) een pup geweldig zal vinden. Toen we Diesel ( toller)kregen ging ze haar ook gelijk "bemoederen" en dat was vanaf dag 1 dikke mik. Dus om Sam maak ik me niet zo;n zorgen. Diesel daarintegen is nogal een eigenzinnige tante. Erg op mij, mijn dochter en Sammie. Nou gaat diesel wel iedere ochtend met mijn dochter mee naar de poloclub( daar werkt ze) en daar vind Sam weer niks aan. s 'middags heb ik ze beiden. Dus ik maak me eigenlijk meer zorgen om Diesel in deze ( mss wel teveel).
Wat uitlaten betreft maakt het niet uit. Diesel hoeft bijna nooit aan de lijn want die loopt altijd aan mijn benen of aan paardenbenen geplakt en weet precies waar ze wel en niet haar eigen gang kan gaan. Dat is ideaal want luisteren doet ze als de beste en daar hebben we niet eens veel moeite voor gedaan
Maar goed, hoe je het ook draait of keert het zijn er dan wel 3............