Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kong bij afwezigheid (meerdere honden) of niet.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Kong bij afwezigheid (meerdere honden) of niet.

Ongelezen bericht door Moos »

Saar en Vera zullen de komende tijd weleens een aantal uren 's ochtends, en een aantal uren 's middags (ik kom tussendoor thuis om te wandelen met ze en te ballen met Vera) 'alleen' moeten zijn. Voorheen was het eigenlijk altijd alleen de ochtend, of alleen de middag. Ik heb ze toen nooit samen een Kong ofzo gegeven omdat ik nul komma nul risico wilde nemen qua eten bij alleen zijn, en daarnaast was het dus meestal maar 1 keer per dag.
Maar goed, nu zal het dus weleens twee keer per dag zijn, met dan wandelen/spelen tussendoor dus. Dat kunnen ze wel, en ze hebben elkaar natuurlijk en het gaat ook bij lange na niet om dagelijks.

In ieder geval :mrgreen: , nu kwam het idee van die Kong weer bij mij om de hoek kijken. Als ik ze na de middagwandeling een Kong geef hebben ze dan nog lekker wat te doen, en is die middag ook zo om (eerst kongetje leeg eten, doen ze wel vrij lang over, en dan nog even een slaapje doen). Ze gooien niet met die Kong, nemen hem altijd mee naar een plek en gaan hem daar leeg liggen lebberen. Ze hebben daar nooit onderlinge problemen bij, nooit. Sowieso niet bij eten (en verder ook nooit). De enige die weleens besluit dat alles van haar is is Vera, en Saar weet dat allang al en komt dan niet eens meer proberen om ook iets te krijgen. Maar rondom een volle Kong speelt dat dus al nooit omdat ze allebei ergens gaan liggen lebberen. Ze pakken nooit iets van elkaar af ofzo.
En eigenlijk, als het reu/teef was geweest (en dezelfde manier met elkaar omgingen als Saar en Vera) had ik niet eens er over nagedacht, had ik ze gewoon een Kong gegeven voor zo'n middagje. Maar omdat het teef/teef is ga ik er dan toch wel wat meer over nadenken. En gekeken naar hoe ze dus met elkaar om gaan, hoeft dat 'extra nadenken' volgens mij niet, denk ik....

Dus nou ja, wat denken jullie. Kong geven dan of niet? En doen jullie dat weleens, met meerdere honden zoiets geven als je weg bent, of nooit? Zie ik dat dan toch iets te 'makkelijk'?
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Re: Kong bij afwezigheid (meerdere honden) of niet.

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik doe het niet. Zolang die Kong er is, is Roos waanzinnig gefixeerd op dat ding, leeg of niet. Sjon snapt dat niet helemaal en krijgt dan nog wel eens een snauw van haar. Zolang ik erbij ben is dat geen probleem, maar dat laat ik ze niet met z'n tweetjes uitvechten zonder toezicht.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Maylala schreef:Ik doe het niet. Zolang die Kong er is, is Roos waanzinnig gefixeerd op dat ding, leeg of niet. Sjon snapt dat niet helemaal en krijgt dan nog wel eens een snauw van haar. Zolang ik erbij ben is dat geen probleem, maar dat laat ik ze niet met z'n tweetjes uitvechten zonder toezicht.
Dan zou ik het dus ook niet eens overwegen nee :wink: Als die kong leeg is intereseert het ze weinig meer. Nog erger, Saar denkt vaak na een half uurtje ofzo "stik erin, zit veel te vast dat spul", en dan mag Vera het afmaken :mrgreen:
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Tsja ik denk dat je het beste naar je honden kan kijken, heb jij het idee dat het mis kan gaan moet je het niet doen...je zegt zelf bij reu/teef had ik het zo gedaan...
ik weet dat teef/teef soms problemen kan geven maar ik neem aan als die problemen er nu niet zijn ze ook niet komen als jij weg bent en ze een kong zou geven. mijn ouders hebben ook een teef en die zou ik ook een kong geven samen met mijn hond...denk dat je het zelf het beste in kan schatten....

Succes!
Groetjes Lianne
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik doe het wel omdat ze hier niet vechten of grauwen om botten of een gevulde kong. meestal begint miah en maakt tommie het af. maar de kong vind tommie toch al leuker, hij heeft meer geduld.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier zou het wel kunnen omdat Eva fel is en Cleo niet. Leuk is anders, dat wel. Met Dapper en Eva werd het een kibbel-knauwpartij dus dat ging helaas niet. WIj hebben 0 speelgoed en 0 eten door het huis slingeren.
Het hangt enorm van je honden zelf af of zoiets wel of niet leuk is voor ze denk ik :ok:

Dapper en Cleo aten uit dezelfde bak die altijd vol was vroeger. Eerst Dapper, dan Cleo en als de bak leeg was vulden wij hem aan. Nooit problemen mee gehad aangezien Cleo Dappers baknijd volledig respecteerde. Met vers vlees/kvv werd dat anders en kreeg Cleo ook nijd. Nu weer weg maar toen het nieuw was moesten die dus zelfs apart eten :engel:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:ik doe het wel omdat ze hier niet vechten of grauwen om botten of een gevulde kong. meestal begint miah en maakt tommie het af. maar de kong vind tommie toch al leuker, hij heeft meer geduld.
Hier vechten of grauwen ze dus ook nooit rondom eten :wink: Ik gaf Moos en Saar ook weleens een Kong als ik wegging, alleen Moos smeet dat ding door de kamer, en kreeg het dan altijd voor elkaar om hem onder bank ofzo te rollen. Dat was dan meer "hoe zorg ik voor stress bij het alleen zijn" :mrgreen:
Alleen ergens denk ik dan dus bij Saar en Vera "het zijn wel twee teven", alleen ik vraag me af of dat meer totaal onterechte twijfels is door wat je weleens hoort of leest, dan dat ik dat terecht erbij denk. Want zoals ik al zei, ik zie er eigenlijk helemaal geen probleem in zoals ze samen zijn...
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

dat het twee teven zijn maakt in deze situatie toch niet uit? Saar is zo onderdanig dat het never nooit een 'catfight' zal worden. Dat zie ik echt niet gebeuren, jij wel?
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zoals je Vera en Saar beschrijft zou ik het gewoon doen! :ok:

Hier zijn zowel Silka als Billy altijd enorm lang (en met volle tevredenheid) bezig met zo'n Kong dus het lijkt mij wel een fijn tijdverdrijf (voor honden dan :wink: ).
Afbeelding
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:dat het twee teven zijn maakt in deze situatie toch niet uit? Saar is zo onderdanig dat het never nooit een 'catfight' zal worden. Dat zie ik echt niet gebeuren, jij wel?
Nee, ik zie dat dus ook niet gebeuren. En zelfs niet alleen omdat ik Saar gewoon echt, echt niet zie knokken, maar ook omdat ik Vera dat echt, echt niet zie doen met Saar (en ook niet met een andere hond eigenlijk haha). Ze zijn beiden gewoon echt heel tolerant, en ik heb nog nooit ergens op in hoeven grijpen met ze.
Maar goed, dan denk ik dus weer "misschien denk ik te makkelijk" ofzo :N: :mrgreen:
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik zou me niet zo druk maken om teef/teef gedoe....als het goed gaat gaat het goed toch?? wij hebben in de familie alleen maar teven en de meeste speelmaatjes van laika zijn teven en nog nooit iets gebeurd...tussen een reu en een teef kan het ook goed mis gaan...
gewoon doen wat jij denkt dat goed is, jij kent je honden en wij niet...!
het is niet zo dat teef/teef altijd mis moet gaan, het gaat ook vaak gewoon heel erg goed....ligt aan de aard van het beestie...
Groetjes Lianne
Moos
Zeer actief

Rami schreef:Zoals je Vera en Saar beschrijft zou ik het gewoon doen! :ok:

Hier zijn zowel Silka als Billy altijd enorm lang (en met volle tevredenheid) bezig met zo'n Kong dus het lijkt mij wel een fijn tijdverdrijf (voor honden dan :wink: ).
Ja, dat leek het mij ook inderdaad :ok: Als ik ze een Kong kan geven stelt dat middagje erbij nog maar weinig voor volgens mij. Dan moet ik wel even nog een grote erbij halen, want dat kleintje van Saar vind ik een beetje eng met Vera (die past wel in haar keel denk ik :N: ).
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Moos schreef: Ja, dat leek het mij ook inderdaad :ok: Als ik ze een Kong kan geven stelt dat middagje erbij nog maar weinig voor volgens mij. Dan moet ik wel even nog een grote erbij halen, want dat kleintje van Saar vind ik een beetje eng met Vera (die past wel in haar keel denk ik :N: ).
Aja, da's wel iets om rekening mee te houden. :N:
Ik heb voor Billy een grote zwarte (die is extra sterk, geloof ik) en voor Silka een rode. Die is ietsje kleiner. Maar ze wisselen idd ook wel van Kong. :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:
Aja, da's wel iets om rekening mee te houden. :N:
Ik heb voor Billy een grote zwarte (die is extra sterk, geloof ik) en voor Silka een rode. Die is ietsje kleiner. Maar ze wisselen idd ook wel van Kong. :mrgreen:
Ik doe dan twee van die rode maatje Vera :wink: Zo'n zwarte is voor Saar weer te hard (zeker in maat Vera :mrgreen: ) als ze zouden ruilen, en Vera lebbert ook alleen maar dus zo'n zwarte lijkt me dan wat overdreven :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Nee dat zou ik nooit doen met mijn roedel....te link :N:

Maar zoals jij het omschrijft bij jou honden zie ik geen probleem :ok:
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Hier liggen geen etenswaren, botjes, kongs e.d. als we weggaan. Ik weet zeker dat Sam gaat buurten bij de andere als ze zelf klaar is en dat ze haar weggrommen. Als ze te ver zou gaan en een afstraffing zou krijgen, dan komt de derde zich daar ook mee bemoeien. Er staat wel een mand met speeltjes maar daar kijken ze niet naar om als we er niet zijn.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:Hier zou het wel kunnen omdat Eva fel is en Cleo niet. Leuk is anders, dat wel. Met Dapper en Eva werd het een kibbel-knauwpartij dus dat ging helaas niet. WIj hebben 0 speelgoed en 0 eten door het huis slingeren.
Het hangt enorm van je honden zelf af of zoiets wel of niet leuk is voor ze denk ik :ok:
Ik realiseer me nu opeens dat er hier (naast speeltjes) gewoon 2 nylabones door het huis slingeren, altijd, ook als ik weg ben. Daar kluiven ze allebei regelmatig op.
Dus ehm, ze hebben altijd al iets te kluiven liggen als ik weg ben geloof ik :mrgreen: Alleen zo'n Kong is natuurlijk wel weer veel leuker, zeker als ze die alleen maar op zo'n middagje krijgen zullen ze daar veel drukker mee zijn dan met zo'n nylabone die er altijd ligt :wink:
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Daar zou ik geen problemen mee hebben. Ik heb wel een hond die erg fel is op eten en een andere die altijd erge honger heeft, maar dat lossen ze keurig zelf op. Alle drie blijven ze met hun eigen kong bezig tot deze leeg is. En de lege kongen worden uiteraard nog wel even nagekeken, maar zonder ruzie.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Stel je probeert het een middagje, wat is het ergste wat er kan gebeuren volgens jou?
Moos
Zeer actief

Valerie schreef:Stel je probeert het een middagje, wat is het ergste wat er kan gebeuren volgens jou?
Nou, ik denk dus niks :wink: Puur in theorie dat ze mot krijgen, maar dat is dan meer de theorie van "twee honden/teven samen met eten" in zijn algemeenheid. Ik kan me met de beste wil van de wereld geen voorstelling maken dat Saar en Vera zouden gaan vechten.
Afbeelding
chant
Zeer actief

Ongelezen bericht door chant »

Ik geef hier ook vaak een kong als we weg gaan en slingeren er botjes en speeltjes rond. Ze hebben hier nog nooit ruzie om gehad (reu/reu) en ben hier ook niet bang voor. Ze wachten beide totdat de ander het op heeft of ruilen eens onderling, maar afpakken of dergelijke doen ze niet. Als jij geen problemen verwacht, zou ik het gewoon doen. zoals je je honden beschrijft hoef je je niet zo druk te maken denk ik.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zou het hier niet doen, met 2 honden die behoorlijk op voer gericht zijn, maar als dat neit het hoofddoel is in het leven dan kan het best denk ik :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Moos schreef:
Valerie schreef:Stel je probeert het een middagje, wat is het ergste wat er kan gebeuren volgens jou?
Nou, ik denk dus niks :wink: Puur in theorie dat ze mot krijgen, maar dat is dan meer de theorie van "twee honden/teven samen met eten" in zijn algemeenheid. Ik kan me met de beste wil van de wereld geen voorstelling maken dat Saar en Vera zouden gaan vechten.
Anders gewoon een keer proberen als je even boodschappen doet of kort weg bent, maar ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken met jouw dames :wink: Als ze ook niets geks met elkaar doen als jij de kong geeft als je thuis bent zullen ze dit ook niet doen als jij weg bent (denk ik dan).
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Natuurlijk kan dat gewoon als je weet dat ze er geen ruzie om maken. Ik heb reu/teef, maar bij mij kan het niet hoor :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik zou er bij die twee van jou ook geen probleem van maken denk ik. Als ik je verhalen lees kan ik me ook niet voorstellen dat je thuis zou komen in een bloedbad, eigenlijk :mrgreen: . Hades is ook wel eens even alleen bij vrienden van ons met hun twee honden. Er liggen fattigdoezend botjes en kongs te slingeren, bij wijze van, en daar gaat 't ook altijd prima (1 teef, 2 reuen waarvan 1 gecastreerd). De teef wil nog wel eens snauwen, maar de heren hebben zulk heilig respect voor haar dat ze niet gaan doordrammen maar een ander dingetje zoeken. En ook tussen de mannen gaat dat prima, daar valt überhaupt geen onvertogen woord. Het blijft natuurlijk volledig hond-afhankelijk of het kan, maar ik zou me er bij jou totaal geen zorgen over maken. Ik zie dan eerder voor me dat ze samen zo'n ding uitlebberen of dat er, terwijl er één bezig is, oren gesopt worden door de ander, o.i.d. :mrgreen: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:vera heeft in jouw onderschrift anders wel een gekke kong, lijkt me :scratch: ...

hier zou ik het nooit doen, maar ik kan me zo voorstellen dat dit bij vera en saar waarschijnlijk geruisloos verloopt :wink: .
Die Kong is net nieuw op de markt. Da's de witte variant, naast de rode en de zwarte :engel:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Valerie schreef:
Moos schreef:
Anders gewoon een keer proberen als je even boodschappen doet of kort weg bent, maar ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken met jouw dames :wink: Als ze ook niets geks met elkaar doen als jij de kong geeft als je thuis bent zullen ze dit ook niet doen als jij weg bent (denk ik dan).
Ik doe dat al wel regelmatig met van die bullenpezen. Die geef ik dan als ik even boodschappen ga doen (15-20 min weg) en dat geeft ook nooit problemen :wink: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nou, dan gaan we het dus gewoon maar doen. Fijn :ok: haha, ben helemaal in mijn sas met de Kong oplossing voor zo'n middagje :F:
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik geef ze hier ook een kong of iets anders als ik weg ben. Er is hier nooit onenigheid over eten, dus dat vind ik dat het wel kan.

Bo wil vaak zelfs niet meer eten als we weg zijn, dus eigenlijk hoef ik alleen Kaya een kong te geven :lol1:
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Als ik jouw verhalen hier zo lees en regelmatig foto's zie voorbijkomen lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat het niet goed zou gaan.

Wat dat betreft hoef ik het hier niet te proberen en de combinatie reu/teef of teef/teef maakt echt niet uit.
Groetjes,
Wendy
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”