Saar en Vera zullen de komende tijd weleens een aantal uren 's ochtends, en een aantal uren 's middags (ik kom tussendoor thuis om te wandelen met ze en te ballen met Vera) 'alleen' moeten zijn. Voorheen was het eigenlijk altijd alleen de ochtend, of alleen de middag. Ik heb ze toen nooit samen een Kong ofzo gegeven omdat ik nul komma nul risico wilde nemen qua eten bij alleen zijn, en daarnaast was het dus meestal maar 1 keer per dag.
Maar goed, nu zal het dus weleens twee keer per dag zijn, met dan wandelen/spelen tussendoor dus. Dat kunnen ze wel, en ze hebben elkaar natuurlijk en het gaat ook bij lange na niet om dagelijks.
In ieder geval

, nu kwam het idee van die Kong weer bij mij om de hoek kijken. Als ik ze na de middagwandeling een Kong geef hebben ze dan nog lekker wat te doen, en is die middag ook zo om (eerst kongetje leeg eten, doen ze wel vrij lang over, en dan nog even een slaapje doen). Ze gooien niet met die Kong, nemen hem altijd mee naar een plek en gaan hem daar leeg liggen lebberen. Ze hebben daar nooit onderlinge problemen bij, nooit. Sowieso niet bij eten (en verder ook nooit). De enige die weleens besluit dat alles van haar is is Vera, en Saar weet dat allang al en komt dan niet eens meer proberen om ook iets te krijgen. Maar rondom een volle Kong speelt dat dus al nooit omdat ze allebei ergens gaan liggen lebberen. Ze pakken nooit iets van elkaar af ofzo.
En eigenlijk, als het reu/teef was geweest (en dezelfde manier met elkaar omgingen als Saar en Vera) had ik niet eens er over nagedacht, had ik ze gewoon een Kong gegeven voor zo'n middagje. Maar omdat het teef/teef is ga ik er dan toch wel wat meer over nadenken. En gekeken naar hoe ze dus met elkaar om gaan, hoeft dat 'extra nadenken' volgens mij niet, denk ik....
Dus nou ja, wat denken jullie. Kong geven dan of niet? En doen jullie dat weleens, met meerdere honden zoiets geven als je weg bent, of nooit? Zie ik dat dan toch iets te 'makkelijk'?