Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

documentaire NPS

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Manon filmresearch

documentaire NPS

Ongelezen bericht door Manon filmresearch »

Hallo, ik heb me vorige week bij dit hondenforum aangemeld omdat ik bezig ben met de research van een documentaire voor de NPS over mensen en hun (huis)dieren. Ik ben steeds op zoek naar verhalen met verschillende invalshoeken en zet af en toe een oproepje op dit forum- ik hoop aan de hand van verhalen van mensen een goed beeld te vormen van hoe onze film eruit zou kunnen gaan zien. Ik ben me op dit moment aan het verdiepen in hoe de ziekte/problemen van je hond je dagelijkse leven kunnen beinvloeden. Problemen als verlatingsangst, of ziekte- welk traject ga je dan in, ga je te rade bij alternatieve geneeswijzes, en hoe beinvloeden de soms hoge kosten en de energie die je erin moet steken je leven? Heb je op dit moment zo'n situatie dan hoor ik graag je ervaringen!
iones
Zeer actief

Re: documentaire NPS

Ongelezen bericht door iones »

Er zijn hier verschillende topics die gaan over het verlies van een hond en hoe mensen daar mee om gaan. Omdat daar soms expliciet door iemand naar gevraagd wordt die daar heel veel problemen mee ondervindt. Deze geeft een aardig beeld.
http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... it=polleke" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder zijn er enigszins absurde topics die mensen voor een keuze stellen, zoals je hond of een crimineel, of je hond of iemand anders zijn kinderen.

Daar staan antwoorden in die je ook een aardig beeld geven.

Wat betreft verlatingsangst, en andere problemen, die zie je dus terug op marktplaats. :(

Het moet allemaal soepel en gemakkelijk gaan, anders moet de hond moven. Het moet niet te veel moeite kosten. Hoewel dat hier op het forum waar oprechte hondenliefhebbers zitten dat natuurlijk in veel en veel mindere mate geldt. Dergelijke advertenties worden hier ook wel eens besproken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

iones schreef:Het moet allemaal soepel en gemakkelijk gaan, anders moet de hond moven. Het moet niet te veel moeite kosten. Hoewel dat hier op het forum waar oprechte hondenliefhebbers zitten dat natuurlijk in veel en veel mindere mate geldt.

Fijn dat je deze opmerking even nuanceert waar het hondenforummers betreft :ok:

@Manon:ik denk dat je op dit forum heel veel info kunt vinden,maar hou wel voor ogen dat hier niet de doorsnee hondeneigenaar zit :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nou, ik denk dat hier best veel doorsnee hondeneigenaren zitten hoor.
Veelposters lullen de pagina's vol :mrgreen: , maar met een paar duizend meer bescheiden leden zullen daar toch wel wat doorsnee hondeneigenaren tussenzitten denk ik :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

marian* schreef:

Fijn dat je deze opmerking even nuanceert waar het hondenforummers betreft :ok:

@Manon:ik denk dat je op dit forum heel veel info kunt vinden,maar hou wel voor ogen dat hier niet de doorsnee hondeneigenaar zit :wink:
NAtuurlijk, maar dat is toch terecht! De hondeneigenaren op dit forum zitten hier, omdat ze geinteresseerd zijn in honden en er dingen mee willen ondernemen. Ze gaan ervoor.

Mensen die niet voor hun hond gaan, die een hond nemen "voor erbij", of voor de kinderen, of voor de bewaking, die zul je hier nagenoeg niet aantreffen. Ze hebben misschien een hond voor bewaking maar ze doen er nog zoveel meer mee.

Helaas zijn ze NIET representatief voor mensen met honden in het algemeen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
marian*
Erelid
Contacteer:

Jaap* schreef:Veelposters lullen de pagina's vol :mrgreen: , maar met een paar duizend meer bescheiden leden zullen daar toch wel wat doorsnee hondeneigenaren tussenzitten denk ik :wink:

En daar zit hem ook de clou;straks krijgen de NPS en de docukijkers het idee dat alle hondenbezitters stad en land af reizen bij ziekte van hun hond of dagelijks naar het bos of zo gaan :N: :smile:
Terwijl het gros van de honden het volgens mij toch moet doen met een piesrondje op het grasveld dat het dichtst bij huis ligt.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Nog intresse voor een hond met: "hond-hond" agressie ?! Blonde Labrador biedt zich aan, voor een carriere in de showbiz wereld! :E:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

marian* schreef:
Jaap* schreef:Veelposters lullen de pagina's vol :mrgreen: , maar met een paar duizend meer bescheiden leden zullen daar toch wel wat doorsnee hondeneigenaren tussenzitten denk ik :wink:

En daar zit hem ook de clou;straks krijgen de NPS en de docukijkers het idee dat alle hondenbezitters stad en land af reizen bij ziekte van hun hond of dagelijks naar het bos of zo gaan :N: :smile:
Terwijl het gros van de honden het volgens mij toch moet doen met een piesrondje op het grasveld dat het dichtst bij huis ligt.
Uhmz .. Een dagelijkse rond door het bos, veld of iedere willekeurige andere plek, waar van ik haast zeker weet dat er geen kleine hondjes komen en of lopen ;)

Ja .. Dat doen we hier iedere dag, en in geval van een medische noodzaak .. Ja, ook dan rijden we stad en land af om het opgelost te krijgen! :ok:

En met een 'simpel' rondje om het blokje voor de nodige pies en poep ronde .. Daar ga je het hier met mevrouw niet echt redden vrees ik :U:
marian*
Erelid
Contacteer:

Felix schreef:
marian* schreef:

Uhmz .. Een dagelijkse rond door het bos, veld of iedere willekeurige andere plek, waar van ik haast zeker weet dat er geen kleine hondjes komen en of lopen ;)

Ja .. Dat doen we hier iedere dag, en in geval van een medische noodzaak .. Ja, ook dan rijden we stad en land af om het opgelost te krijgen! :ok:

En met een 'simpel' rondje om het blokje voor de nodige pies en poep ronde .. Daar ga je het hier met mevrouw niet echt redden vrees ik :U:
Even goed lezen Felix :lees:
Afbeelding
theab
Actief
Mijn ras(sen): Duitseherders uit de werklijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door theab »

Heb je op dit moment zo'n situatie dan hoor ik graag je ervaringen!
Als je zoiets in het echt mee zou willen maken dan kom je maar langs om Atlas te bekijken.

Atlas is een autist, een echte maar een gelukkige.

Niemand weet wat je met hem meemaakt iedere dag tot ze hem in het echt zien, dan zegggen ze - die spoort echt niet. Nee, dat zei ik je toch vooraf al haha.

Zelfd de dierenartsen waar ik met hem geweest ben schrikken zich steeds rot, hoe kan u hiermee leven vragen ze dan.

Nou kwestie van m zn gang laten gaan en hem zijn eigen leventje laten leven want hij is gelukkig erg sociaal.
groetjes van Thea, Saartje, Atlas, Blufie en Coca
http://www.burgerboschoase.nl
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Waarom staat dit in "Hond & Leed"? :19:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Maylala schreef:Waarom staat dit in "Hond & Leed"? :19:
Leed voor je portemonnee :mrgreen:

Ik vind overigens doorsnee hondenbaas zo denigrerend. Ik vind mezelf een doorsnee hondenbaas. Ik geef ze eten, knuffel, wandel, laat ze helpen indien nodig en is de koek op dan is hij op. En met mij velen hier dus dat is dan toch doorsnee?
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik vind mezelf ook doorsnee, en dus is het goed om doorsnee te zijn :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Jaap* schreef:Ik vind mezelf ook doorsnee, en dus is het goed om doorsnee te zijn :mrgreen: :wink:
Doorsnee extraordinaire. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”