Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat vinden jullie hier van?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Chicoahua »

http://link.marktplaats.nl/308647889" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij zoeken een gratis hond/ pup.
We kunnen hem veel liefde en aandacht bieden. We hebben verstand van dieren. Maar vinden het belachelijke prijzen die ook voor herplaatsers etc gevraagd worden. Een goed huis is ook heel veel waard toch?
Is dit wat u zoekt, mailt u ons dan even

vinden herplaatsers de duur, dus zoeken een gratis hondje via mp.

http://link.marktplaats.nl/308443049" onclick="window.open(this.href);return false;

hoi ik zoek voor meisje bij ons uit de straat naar een gratis maltheser leeuwtje
het hondje van hun is gisteren aan gereden en hellaas overleden
kinderen zijn ontroostbaar
daar hun moeder door omstandigheden geen geld heeft om een nieuw malthesertje te kopen
probeer ik het via deze weg
wie weet strijk een fokker of iemand die hondje weg wil doen over zijn hart
en maak deze 3 kinderen weer blij
wacht vol spanning af alvast een goed en gezond 2010

waarom zoeken ze niet zelf?en gister overleden....?
vind het altijd zo vreemd, vertrouw dat niks niet.

zit gewoon in de buurt hier te kijken en kom de eerste advertentie tegen, herplaatser te duur dus dan maar gratis? een hond uit een asiel is toch geen vermogen? of zie ik dat verkeerd
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Felix »

Gaan we nou iedere advertentie behandelen op dit forum, waarin hondjes worden aangeboden dan wel gevraagd ?! :scratch:

Ik bedoel, dan kunnen we wel bezig blijven, ook al ben je het er wel of niet ermee eens ..
Chicoahua
Zeer actief
Engelse Bulldog

Felix schreef:Gaan we nou iedere advertentie behandelen op dit forum, waarin hondjes worden aangeboden dan wel gevraagd ?! :scratch:

Ik bedoel, dan kunnen we wel bezig blijven, ook al ben je het er wel of niet ermee eens ..
nou dan kijk je het voorbij en reageer je niet...moet jij dan overal hetzelfde op reageren?
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Chicoahua schreef:
Felix schreef:Gaan we nou iedere advertentie behandelen op dit forum, waarin hondjes worden aangeboden dan wel gevraagd ?! :scratch:

nou dan kijk je het voorbij en reageer je niet...moet jij dan overal hetzelfde op reageren?
Moet jij met alles wat je tegenkomt op marktplaats de dramaqueen mee uithangen ?! :scratch:
Chicoahua
Zeer actief
Engelse Bulldog

Felix schreef:
Chicoahua schreef:

Moet jij met alles wat je tegenkomt op marktplaats de dramaqueen mee uithangen ?! :scratch:
nou hoeveelste keer is het dan dat ik een topic met een advertentie mp open dan??? ben blij dat jij nuttige dingen hier neerzet en sorry als er soms iets bij zit dat jou niet zint :oohja: beetje overdreven van je reactie (met alles wat ik tegenkom) :denken:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

In het laatste geval, nee ik zou de mensen geen hondje geven. Als ze "geen geld" hebben, ik kan natuurlijk niet in iemand portemonnee kijken. Dan hebben ze ook geen geld om zo'n beestje te geven wat 'ie nodig heeft. Dat kan lang goed gaan, maar stel dat het beestje ziek wordt..... Dat risico zou ik als fokker zijnde niet willen nemen.

De 1e advertentie, heb een beetje mijn vragen bij het feit dat ze het te duur vinden. Dan gaan ze maar naar het asiel.
Maar goed, wat mij betrefd mogen alle advertenties op MP waarin dieren aangeboden cq gezocht worden verboden worden.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik ben het wel met Felix eens hoor. Er staan honderden, zo niet duizenden van dit soort advertenties op marktplaats en andere van dit soort sites. Nee, het is niet juist, maar door ze hier te plaatsen verander je er niets aan. Heb je ook al de advertentie gevonden waar ze hele nestjes vragen, gratis en voor niksos?? Of een Franse Bulldog voor €190, ok, je moet dan wel vooruit betalen en dan moet-ie nog ergens (lees Oost Europa) vandaan komen. Alleen als je dat zou doen, ben je je geld kwijt en heb je geen hond. En deze advertentie zal er wel voor iedere populair ras zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja hoor iemand met weinig geld is per definitie ook slecht voor zijn hond .
Dus iemand die wel genoeg heeft is dat wel.??
Geloof je niet dat iemand zijn karakter/persoonlijkheid/liefde meer zegt dan het geld wat hij heeft.?

Markplaatst staat vol met goede en slechte intentie's.
Van aanbieders en zoekers.
Iedereen heeft daar een grote mond over ,maar zitten er wel op rond te neuzen.
Wat doe je daar dan als je het 3 x niets vind .??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

bouvierpoedel schreef:Ja hoor iemand met weinig geld is per definitie ook slecht voor zijn hond .
Dus iemand die wel genoeg heeft is dat wel.??
Geloof je niet dat iemand zijn karakter/persoonlijkheid/liefde meer zegt dan het geld wat hij heeft.?
Ik neem aan dat je daarmee op mij reageerd :denken:
Nee, hoor dat schrijf ik dus niet :wink: Wel of geen geld hebben heeft totaal niks te maken met de intentie waarmee iemand zijn hond houdt.
Wel of geen geld hebben (en dan heb ik het helemaal niet over miljoenen op de bank) heeft er wel mee te maken dat als het beestje ziek is dat iemand de kosten kan betalen. Of dat iemand het geld heeft om goed voer te kopen.
En natuurlijk zijn er genoeg honden gelukkig oud geworden op het goedkoopste voer en zonder veel medische zorg. Het is alleen de vraag of ik als fokker die keuze van te voren zou willen maken voor mijn honden. En dan is mijn antoord dus nee :wink:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Ben het wel met felix eens dat je er alleen maar "ziek" van wordt als je internet bewust afstruind op dergelijke advertenties. Laat staan om die hier te behandelen (wat meer dan eens gebeurt)

Denk dat je beter over die advertenties heen kunt lezen of nog beter er helemaal niet naar moet gaan zoeken :19:

Beide verhalen vind ik maar wat vaag in ieder geval en zelf zou ik niet zo snel mijn hond die ik zou willen herplaatsen aan dergelijke mensen meegeven. Niet omdat ze geen geld hebben maar puur om het feit dat ik zou denken dat als ze al geen geld uit willen geven voor de aanschaf van een (herplaats) hond ze ook zullen "bezuinigen" op eventuele latere DA kosten :19:

Zelfde in geval van die malthezer. Laat de bewuste eigenaar zelf op zoek gaan naar. Ik zou in ieder geval ook hier nooit mijn hond meegeven. Laat diegene eerst maar even het verdriet verwerken of zelf bewust kiezen om een andere hond aan te schaffen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door christina »

Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik was laatst bij de autodealer, ik zei tegen hem: die auto's zijn ook zo duur, het toch ook een heleboel waard dat hij elke week gewassen wordt en op tijd zijn onderhoudsbeurten krijgt... Maar nee, ik kreeg geen auto mee :ugh:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hondje aan laten rijden, hup, nieuw hondje nemen. En iedereen is weer getroost!

Die lui zeiken over een herplaatser maar ze hebben WEL hun eisen. Nee, die moeten maar niet aan een hond beginnen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
spongebob
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): snowstorm de 2 staffords , cooper de boomer,

Ongelezen bericht door spongebob »

soms is de aanschaf van pak weg 750 of duurder gewoon het euvel , maar het onderhoud van de hond niet , en daarbij je kan het toch proberen om een hond gratis te krijgen , misschien loopt er wel een gek die het doet, net zoals er mensen hun hond of kat aanbieden in ruil voor een wii of xbox 360..... :piew:
dus rare advertentie genoeg, maar ik ga me echt niet ergeren aan iedere advertentie die ik zie , weet je wat ik raar vind, de mensen die deze mensen gaan mailen om het een en ander uit te leggen , :19:
hoe meer aandacht hoe leuker ze het vinden. :pop:
Ik heb ooit me reu erop gezet voor een bedrag van 10.0000 euro onder de rubriek dekreu . nou je wilt niet weten wt vboor een reacties ik kreeg , ik had alleen in de tekst gezet : is het geen kanjer ?? ik kreeg de vraag of hij gouden ballen had , of ik hem verkocht , of ik pups had of wanneer ze kwamen ( bij een reu nota benen) dus tja..... heerlijk toch om met en kop koffie MP af te struinen na merkwaardige advertentie`s :N:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”