Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden uit logeren..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Honden uit logeren..

Ongelezen bericht door Madelief »

Verdorie.
Morgen gaan de honden even uit logeren. En ik mis ze nú al en voel me schuldig... :cry:
Zijn jullie ook zo gek :piew: . Ze gaan naar mijn moeder, daar is een grote tuin, en zijn andere honden om mee te spelen en ze krijgen aandacht en er is de Drentse Hei...

En dan kan ik even focussen op mijn laatste loodjes.

Maar, bah, wat heb ik er een hekel aan. En ik maak me nu al zorgen of Yanthe niet daar lomp op de gladde paden een knieband scheurt ofzo, maar ja, risico's zijn er nu eenmaal. Het is dus maar goed dat ze even uit logeren gaan. Je moet ook af en toe de verantwoordelijkheid aan een ander over kunnen laten, anders verstik je jezelf....(en je dierbaren ;-)).
Zucht.

Verder niks :(
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Moos
Zeer actief

Re: Honden uit logeren..

Ongelezen bericht door Moos »

Oh ja, ik zou dat ook helemaal niet leuk vinden :ugh: Al zou ik het al wel veel fijner vinden als het zo'n enorm vertrouwd en bekend adres is :wink:
Ik heb zeikertjes qua "ergens achterlaten", en ik heb voor morgenmiddag oppas voor ze voor het geval het nog knalt hier, maar denk dat ik ze toch maar die paar uurtjes (2 ofzo) alleen laat (het knalt amper nog). Vera heeft er zo'n moeite mee als ik haar bij iemand, ook al is het erg bekend, achter laat, en Saar daarom ook.

De vraag is dan natuurlijk wie er ondertussen meer moeite mee heeft om ze ergens achter te laten, de honden of ik :roll:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Als ik ze tegenkom zal ik ze de groetjes van je doen :smile: :smile:

Gekkie :mrgreen:
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Oh ja, ik zou dat ook helemaal niet leuk vinden :ugh: Al zou ik het al wel veel fijner vinden als het zo'n enorm vertrouwd en bekend adres is :wink:
Ik heb zeikertjes qua "ergens achterlaten", en ik heb voor morgenmiddag oppas voor ze voor het geval het nog knalt hier, maar denk dat ik ze toch maar die paar uurtjes (2 ofzo) alleen laat (het knalt amper nog). Vera heeft er zo'n moeite mee als ik haar bij iemand, ook al is het erg bekend, achter laat, en Saar daarom ook.

De vraag is dan natuurlijk wie er ondertussen meer moeite mee heeft om ze ergens achter te laten, de honden of ik :roll:
Ja, vertrouwder en bekender kan natuurlijk niet. Gelukkig hebben ze er niet zo'n last van dat ik ze achterlaat hoor. Alhoewel ik wel moeilijk het huis uit zou komen zonder Yanthe haha. Maar ik ga niet mee. Ze worden morgen opgepikt. Toevallig moet mijn moeders auto nog van Zeist naar Havelte verscheept worden omdat ze een bus heeft gekocht, dus dat gaat in één moeite.
Ik stel me gewoon een beetje aan natuurlijk.
Maar ik ben zo met ze vergroeid, snap je?!
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

kitty2 schreef:Als ik ze tegenkom zal ik ze de groetjes van je doen :smile: :smile:

Gekkie :mrgreen:
:mep: :jank:

Ja, dat is het....gewoon een beetje een Gekkie, haha, gaat wel weer over. Zal de tijd van het jaar ook wel zijn..
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Madelief schreef: Maar ik ben zo met ze vergroeid, snap je?!
Nee, daar snap ik nou helemaal niks van :19: :mrgreen:
Ik krijg weleens zo'n gevoel van "zou je het liefste in een doosje willen doen" bij de honden. En dan niet bewaren (als ze er niet meer uit komen is ook niet diervriendelijk :mrgreen: ), maar gewoon in dat doosje altijd meenemen :oeps: :I:
Laatst gewijzigd door Moos op 01 jan 2010 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hades gaat volgend weekend uit logeren, twee nachtjes. Hij blijft dan bij vrienden die hij al kent sinds we voor de eerste keer bij 'm gingen kijken, dus hij kent ze heel goed en is stapeldol op ze. Verder kan hij heel goed opschieten met hun eigen twee honden, dus ik maak me nergens zorgen om. Hij heeft er ook al vaker gelogeerd trouwens, met of zonder ons een nachtje. Ze zijn ook dol op hem en vinden 't alleen maar heel erg leuk dat ze 'm even mogen 'lenen' :mrgreen: . Maar ik zal 'm ongetwijfeld wel heel hard gaan missen, dat ik me niet zorgen maak verandert niets aan het missen :ugh: . Maar goed, hij gaat een heel leuk weekend hebben met lekker veel wandelen, spelen en knuffelen, en wij gaan voor 't eerst snowboarden :lol1: . Ik denk dat we allemaal moe maar voldaan weer thuis zullen zijn zondag.

Sterkte in elk geval, het missen zal je wel houden maar misschien kan je toch wat houvast hebben aan het feit dat je beestjes het heus wel gezellig gaan krijgen. Ze hebben altijd elkaar nog, dat zal wel een verschil maken toch?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Kit
Erelid

Ik ben ooit 1 weekendje weggeweest zonder honden, ik vond er geen ruk aan :oeps:
Nu ik er zoveel heb hoef ik ook niet meer zonder hond(en) weg whahahahaha
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Frederiek schreef:Hades gaat volgend weekend uit logeren, twee nachtjes. Hij blijft dan bij vrienden die hij al kent sinds we voor de eerste keer bij 'm gingen kijken, dus hij kent ze heel goed en is stapeldol op ze. Verder kan hij heel goed opschieten met hun eigen twee honden, dus ik maak me nergens zorgen om. Hij heeft er ook al vaker gelogeerd trouwens, met of zonder ons een nachtje. Ze zijn ook dol op hem en vinden 't alleen maar heel erg leuk dat ze 'm even mogen 'lenen' :mrgreen: . Maar ik zal 'm ongetwijfeld wel heel hard gaan missen, dat ik me niet zorgen maak verandert niets aan het missen :ugh: . Maar goed, hij gaat een heel leuk weekend hebben met lekker veel wandelen, spelen en knuffelen, en wij gaan voor 't eerst snowboarden :lol1: . Ik denk dat we allemaal moe maar voldaan weer thuis zullen zijn zondag.

Sterkte in elk geval, het missen zal je wel houden maar misschien kan je toch wat houvast hebben aan het feit dat je beestjes het heus wel gezellig gaan krijgen. Ze hebben altijd elkaar nog, dat zal wel een verschil maken toch?
Veel plezier!! Klinkt helemaal gezond zoals het hoort :ok: .
Nou, elkaar, ik denk dat Yanthe vooral dolblij is met Amélie en Ndidi en dat Bonha gewoon een knuf van "oma" en het "erbijhoren" al helemaal heerlijk vindt. Die gaan zich echt niet rot voelen daar. Het zit echt tussen mijn oren. Denk wel dat als ik ze de keus gaf ze thuis zouden blijven, maar eenmaal daar vermaken ze zich prima. Lekker allemaal elkaar aansteken met blaffen ook, echt supertof. En Yanthe kan er gewoon -buiten die hei om- de héle dag spelen.
Afbeelding
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Het zijn net je kinderen, je kunt niet met ze maar ook zonder ze. Ze hebben goed daar en kun jij je concentreren op wat je nog moet doen
Jan
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

kitty2 schreef:Ik ben ooit 1 weekendje weggeweest zonder honden, ik vond er geen ruk aan :oeps:
Nu ik er zoveel heb hoef ik ook niet meer zonder hond(en) weg whahahahaha
Jij bent óók al zo erg dus...... :ugh: .
Nou wuif ze dan maar een dikke knuf toe als je ze spot!
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:Het zijn net je kinderen, je kunt niet met ze maar ook zonder ze. Ze hebben goed daar en kun jij je concentreren op wat je nog moet doen
Ja, dat is ook zo, en dat is het doel. Ik besteed behoorlijk veel tijd per dag aan de honden en die tijd is nu echt puur noodzakelijke winst. Gewoon opstaan, en direct met een kop koffie achter de boeken schuiven....
Afbeelding
Kit
Erelid

Madelief schreef:
En Yanthe kan er gewoon -buiten die hei om- de héle dag spelen.
Ik wilde net zeggen, die mist jou helemaal niet, want ze is veel te druk met raggen over de hei hahahahaa
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Madelief schreef: Maar ik ben zo met ze vergroeid, snap je?!
nee, daar kunnen wij echt totaal niet bij :80: :pffff: .

stom is dat hè, zelfs als je weet dat ze het ergens goed hebben kunnen we ze nog niet loslaten :19: .
nu heb ik die luxesituatie niet dat ze ergens naar een leuke plek kunnen, dus in noodgevallen komt hier een oppas 'aan huis', 's ochtends en 's avonds. maar bah, bahh, wat vind ik dat ellendig en wat voel ik me dan schuldig :roll: .

nu, wat jouw zorgen over yanthe's lompe akties betreft : die zijn natuurlijk onterecht, want een knieband scheuren kan ze natuurlijk ook best als jij erbij bent :mrgreen: .
Niemand begrijpt mij :jank:

Bonha kreeg soms ook wel eens oppas vroeger als ik echt lang weg was. Nouja, oppas, iemand die een lange wandeling met haar ging maken. Maar dat deed ze niet :klaar: . Nee. Ze bleef thuis :pffff: , t baasje komt HIER weer terug, dus HIER blijf ik. Toen zijn we er maar mee gestopt. Tenzij inderdaad in noodgevallen, als er echt persé een plas gedaan moest worden. Ze loopt ook linea recta naar huis als je haar loslaat.

Met Yanthe is ze niet vaak lang alleen. De ene keer dat ik iemand vroeg ze uit te laten bleek Yanthe van hetzelfde laken een pak. Loslaten in het park...madam deed een plasje en kwam weer keurig voor zitten voor de lijn. Breng me nu maar weer thuis :klaar: .
Maar thuis vindt Yanthe de oppas wel gezellig!!

Het is inderdaad gewoon lúxe dat ze allebei daarheen kunnen. Ik mag gewoon niet klagen.

En ja, haha, kapot gaan kan ze ook heel goed als ik erbij ben. Ik doe tenslotte ook weinig meer dan regelmatig een schietgebedje en mijn adem inhouden... :80: (deze geruststelling helpt niet hoor :neenee: )
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Madelief schreef: Veel plezier!! Klinkt helemaal gezond zoals het hoort :ok: .
Nou, elkaar, ik denk dat Yanthe vooral dolblij is met Amélie en Ndidi en dat Bonha gewoon een knuf van "oma" en het "erbijhoren" al helemaal heerlijk vindt. Die gaan zich echt niet rot voelen daar. Het zit echt tussen mijn oren. Denk wel dat als ik ze de keus gaf ze thuis zouden blijven, maar eenmaal daar vermaken ze zich prima. Lekker allemaal elkaar aansteken met blaffen ook, echt supertof. En Yanthe kan er gewoon -buiten die hei om- de héle dag spelen.
Dat klinkt eigenlijk meer als iets dat je ze gunt, dan dat je het ze aandoet, als ik het zo lees :wink: . Misschien helpt het een beetje als je het zo ziet? Een soort win-win situatie voor allen? Ik vond 't vroeger ook altijd een beetje spannend om bij opa en oma of pake en beppe te gaan logeren, maar eenmaal daar was het alleen maar heel erg leuk! En natuurlijk is het heerlijk om weer bij papa en mama te zijn, maar de logeerpartijen had ik echt niet willen missen. Om even een vergelijking te trekken :mrgreen: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Frederiek schreef:
Madelief schreef: Veel plezier!! Klinkt helemaal gezond zoals het hoort :ok: .
Dat klinkt eigenlijk meer als iets dat je ze gunt, dan dat je het ze aandoet, als ik het zo lees :wink: . Misschien helpt het een beetje als je het zo ziet? Een soort win-win situatie voor allen? Ik vond 't vroeger ook altijd een beetje spannend om bij opa en oma of pake en beppe te gaan logeren, maar eenmaal daar was het alleen maar heel erg leuk! En natuurlijk is het heerlijk om weer bij papa en mama te zijn, maar de logeerpartijen had ik echt niet willen missen. Om even een vergelijking te trekken :mrgreen: .
Hmmmmm, .....ik zal mijn best doen :oeps: .... :F:
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Madelief schreef:
Hmmmmm, .....ik zal mijn best doen :oeps: .... :F:
:smile2: :smile:

laat mij maar lachen hoor....ik ben net zo erg :N: :F: Nog geen nachtje ben ik zonder de hondjes geweest. :oeps:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Mijn schatjes zijn wel vaker wezen logeren bij mn ouders of de fokker van Kenji & Ditch.

Maar ow wat heb ik t er dan moeilijk mee, dan ga ik weg en in de auto zit ik dan keihard te janken :piew:

In t begin belde ik ook zowat elk uur, maar dat doe ik nu niet meer.
Weet wel dat als er wat is ze meteen bellen

Ben wel erg blij als ik ze weer mag ophalen.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik heb geen problemen om ze AF EN TOE even uit logeren te brengen, is ook wel eens lekker rustig, en dan kan ik ook eens dingen doen tijdens een weekendje weg die je met hond niet of niet goed kan doen :wink: ik mis ze alleen altijd wel ineens intens als ik dan ff rustig ergens zit of ergens een mooi bos oid tegenkom of als ik savonds in bed lig en er over na ga denken :Q:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey is geregeld een paar nachtejs bij mn ouders en eigenlijk vind ik dat meestal juist gewoon relaxed... Moet niet te lang duren (meer dan 3 dagen red ik niet, dan haal ik haar weer op :P en ik heb ook vaak dingen dat ik dan bijvoorbeeld voor het naar bed gaan nog even Jamey wil uitlaten en dan tot de conclusie kom dat dat niet nodig is, maar verder vind ik het heerlijk om af en toe een dagje vrij te hebben, te kunnen uitslapen en in mn pyama rond te hangen.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Nou, na een heerlijke toch-weer-een-beetje-sneeuw-ochtendwandeling zijn ze weg. De manden ook dus het is wel dubbel kaal opeens....

En Yanthe heeft om nog eens te onderstrepen dat ze overal stuk kan, erg haar best gedaan zo vaak mogelijk uit te glijden. Zelfs Bonha, die al een darmvirusje heeft, ging onderuit en liep even mank. Maar daar bleek een ijsbal de culprit :F: .

Bedankt voor de ondersteundende woorden en ik ga mijn tijd maar eens nuttig gebruiken :zwaai
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”