Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje doodgebeten op Bussloo
Moderator: moderatorteam
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Hondje doodgebeten op Bussloo
Wat erg...het zal je maar gebeuren dat je hondje voor je neus wordt doodgebeten. 

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Verschrikkelijk.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Het was niet: "hun" hondje, maar een: "oppas" hondjeInge schreef:Wat erg...het zal je maar gebeuren dat je hondje voor je neus wordt doodgebeten.

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Felix schreef:Het was niet: "hun" hondje, maar een: "oppas" hondjeInge schreef:Wat erg...het zal je maar gebeuren dat je hondje voor je neus wordt doodgebeten.
Op zo'n moment is het "jouw" hond.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
In het kranten artikel praten ze over een oppas hondje, dus nog steeds is het hun hond nietmarian* schreef:Felix schreef:Het was niet: "hun" hondje, maar een: "oppas" hondjeInge schreef:Wat erg...het zal je maar gebeuren dat je hondje voor je neus wordt doodgebeten.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Felix schreef:In het kranten artikel praten ze over een oppas hondje, dus nog steeds is het hun hond nietmarian* schreef:
totaal niet relevant.
wat een drama, arme Bink

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Wat maakt het nou uit of het een oppashondje is of je eigen hondje???
verschrikkelijk is het gewoon
verschrikkelijk is het gewoon

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Het versterkt wel mijn overtuiging dat je je hond beter in een pension kunt doen dan uit logeren te sturen. Niet dat Bink niet zou zijn doodgebeten als hij met z'n eigen baasjes daar wandelde, hoormarian* schreef:Felix schreef:Het was niet: "hun" hondje, maar een: "oppas" hondjeInge schreef:Wat erg...het zal je maar gebeuren dat je hondje voor je neus wordt doodgebeten.

Wat een vreselijk verhaal

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Verschrikkelijk
Hoewel dit wel de reden is dat ik Nilo niet op honden af laat rennen als die met een bal spelen. Dat kan heel goed de reden zijn dat deze hond aan viel. Ik wil het zeker niet goedpraten hoor, en ik snap best dat mensen hier helemaal niet bij nadenken, het is immers een oppashondje en zelf hebben ze misschien geen hond. Maar dat zou het gedrag van de andere hond wel verklaren.

- Hanneke2
- Zeer actief
Nou, 'verklaren'... Een flinke grauw of een hap met een paar gaten, ja, dat vind ik te verklaren. Meteen maar hartstikke doodbijten is wel een tikkie overtrokken als een klein hondje je bal probeert te pakken.Maeve schreef:VerschrikkelijkHoewel dit wel de reden is dat ik Nilo niet op honden af laat rennen als die met een bal spelen. Dat kan heel goed de reden zijn dat deze hond aan viel. Ik wil het zeker niet goedpraten hoor, en ik snap best dat mensen hier helemaal niet bij nadenken, het is immers een oppashondje en zelf hebben ze misschien geen hond. Maar dat zou het gedrag van de andere hond wel verklaren.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk. Daarom zei ik ook, ik wil het zeker niet goed praten, dit is een fout van de hond die beet én het baasje wat het allemaal maar toe liet. Maar dit soort dingen zijn wel de reden dat ik balletjes op berg als er andere honden in het zicht zijn.Hanneke2 schreef:Nou, 'verklaren'... Een flinke grauw of een hap met een paar gaten, ja, dat vind ik te verklaren. Meteen maar hartstikke doodbijten is wel een tikkie overtrokken als een klein hondje je bal probeert te pakken.Maeve schreef:VerschrikkelijkHoewel dit wel de reden is dat ik Nilo niet op honden af laat rennen als die met een bal spelen. Dat kan heel goed de reden zijn dat deze hond aan viel. Ik wil het zeker niet goedpraten hoor, en ik snap best dat mensen hier helemaal niet bij nadenken, het is immers een oppashondje en zelf hebben ze misschien geen hond. Maar dat zou het gedrag van de andere hond wel verklaren.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus als mijn hond leuk aan het spelen is met haar eigen balletje, en jouw hond komt er als een dolle opaf, dan moet ik maar zien dat ik dat balletje ga opbergen ?!Maeve schreef:Tuurlijk. Daarom zei ik ook, ik wil het zeker niet goed praten, dit is een fout van de hond die beet én het baasje wat het allemaal maar toe liet. Maar dit soort dingen zijn wel de reden dat ik balletjes op berg als er andere honden in het zicht zijn.Hanneke2 schreef:Nou, 'verklaren'... Een flinke grauw of een hap met een paar gaten, ja, dat vind ik te verklaren. Meteen maar hartstikke doodbijten is wel een tikkie overtrokken als een klein hondje je bal probeert te pakken.Maeve schreef:VerschrikkelijkHoewel dit wel de reden is dat ik Nilo niet op honden af laat rennen als die met een bal spelen. Dat kan heel goed de reden zijn dat deze hond aan viel. Ik wil het zeker niet goedpraten hoor, en ik snap best dat mensen hier helemaal niet bij nadenken, het is immers een oppashondje en zelf hebben ze misschien geen hond. Maar dat zou het gedrag van de andere hond wel verklaren.

Ik denk dan eerder, mens houdt je hond bij je ...

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
hou toch eens op met dat ge-etter en je domme smiliesFelix schreef:In het kranten artikel praten ze over een oppas hondje, dus nog steeds is het hun hond niet

het slaat nergens op
nee het is niet hun hond maar de hond van hun kinderen en die beschouw ik ook als de mijne dus wat wil je nou
vreselijk dit zag het net op sbs
Fenneke en Baloe

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Dus als mijn hond leuk aan het spelen is met haar eigen balletje, en jouw hond komt er als een dolle opaf, dan moet ik maar zien dat ik dat balletje ga opbergen ?!
Ik denk dan eerder, mens houdt je hond bij je ...[/quote]
Dus als jij een onbetrouwbare hond hebt en IN EEN LOSLOOPGEBIED bent, dan moeten anderen hun hond aanlijnen???
En dan als het te laat is snel wegrennen zeker? Dat is nu een aantal keer gebeurd. met valse hoinden.
Ik zou verschrikkelijk ontdaan zijn, hoop dat ik dan toch nog in staat ben zo'n eigenaar aan te pakken.
Van mij hoeven ze niet te ontkomen....als ik de vent tegenkom die aan de beschrijving voldoet volg ik hem en bel accuut de politie. Die ontkomt niet meer.
En dan dat irrelevante geklets over dat het hun hond niet is....Pffff
Onbegrijpelijk.

Ik denk dan eerder, mens houdt je hond bij je ...[/quote]
Dus als jij een onbetrouwbare hond hebt en IN EEN LOSLOOPGEBIED bent, dan moeten anderen hun hond aanlijnen???

En dan als het te laat is snel wegrennen zeker? Dat is nu een aantal keer gebeurd. met valse hoinden.
Ik zou verschrikkelijk ontdaan zijn, hoop dat ik dan toch nog in staat ben zo'n eigenaar aan te pakken.
Van mij hoeven ze niet te ontkomen....als ik de vent tegenkom die aan de beschrijving voldoet volg ik hem en bel accuut de politie. Die ontkomt niet meer.
Onbegrijpelijk.

Laatst gewijzigd door AnneMarie op 29 dec 2009 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Felix schreef:Dus als mijn hond leuk aan het spelen is met haar eigen balletje, en jouw hond komt er als een dolle opaf, dan moet ik maar zien dat ik dat balletje ga opbergen ?!![]()
Als jouw hond erg fel is op dat balletje wel ja.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus als jij een onbetrouwbare hond hebt en IN EEN LOSLOOPGEBIED bent, dan moeten anderen hun hond aanlijnen???AnneMarie schreef:Dus als mijn hond leuk aan het spelen is met haar eigen balletje, en jouw hond komt er als een dolle opaf, dan moet ik maar zien dat ik dat balletje ga opbergen ?!![]()

Onbegrijpelijk.

Je hond bij je houden, is iets anders als je hond aanlijnen lijkt me .. Maar goed, schijnbaar is jouw hond zo'n eentje van het type met ingebouwde bananen in zijn oortjes

En nee, ik duld geen onbekende honden om mij heen, heb al vaak genoeg op dat busloo rond gelopen, terwijl mevrouw of mijnheer lief fikkie vanaf de andere kant van de plas eventjes terug poogde te roepen, terwijl hun hond meer oog had voor de mijne .. Tsja, dan zoeken ze het ook maar lekker zelf uit, en hoop dat ze dan stevige wandelschoenen hebben!

En als je het artikel eens zelf een keertje goed leest, dan lees je dat het om een oppas hondje ging, maar goed dat zal ik je dan maar niet kwalijk nemen, aangezien niet iedereen zo goed is in lezen op dit forum!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als mijn hond met een balletje in de weer is, dan ben ik de laatste die dat van haar zal afpakken, ook al komt er een hele meute honden van jouw op mijn hond afmarian* schreef:Felix schreef:Dus als mijn hond leuk aan het spelen is met haar eigen balletje, en jouw hond komt er als een dolle opaf, dan moet ik maar zien dat ik dat balletje ga opbergen ?!![]()

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Mooi.En als jouw hond de mijne dan dood bijt ben je de mijne als ik de kans krijg.Felix schreef:Als mijn hond met een balletje in de weer is, dan ben ik de laatste die dat van haar zal afpakken, ook al komt er een hele meute honden van jouw op mijn hond afmarian* schreef:Felix schreef:Dus als mijn hond leuk aan het spelen is met haar eigen balletje, en jouw hond komt er als een dolle opaf, dan moet ik maar zien dat ik dat balletje ga opbergen ?!![]()

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nah, nuance verschilletje, de mijne bijt niets dood, ze zal mischien een flinke knauw krijgen, maar daar blijft het ook wel bijmarian* schreef:Mooi.En als jouw hond de mijne dan dood bijt ben je de mijne als ik de kans krijg.Felix schreef:Als mijn hond met een balletje in de weer is, dan ben ik de laatste die dat van haar zal afpakken, ook al komt er een hele meute honden van jouw op mijn hond afmarian* schreef:

En tsja, dan moet je je hond maar bij je houden, ondanks dat je in een losloopgebied loopt

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Felix schreef:
knip knip knip
En tsja, dan moet je je hond maar bij je houden, ondanks dat je in een losloopgebied loopt
Eerlijk gezegd is dit dus de reden waarom ik met pupsel niet in een losloop gebied ga lopen. Dan maar illegaal lekker los op een overzichtelijk gebied (in ons geval een dagcamping). En inderdaad mijn pupsel luistert (nog) niet goed. Dat ik einden achter hem aan moet sjouwen prima. En ja andere honden zijn leuk leuk leuk. En ja ik lijn hem ook aan als er andere honden aan komen, maar dat lukt niet altijd (op tijd).
Dus gaat Bob illegaal los

En de groeten van de mannen 

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
IK heb het ook gezien in HvN. Het was nog een puppie, en het was het hondje van hun zoon.
Die BM had niet eens een halsband om werd er ook nog gezegd.
Die BM had niet eens een halsband om werd er ook nog gezegd.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Daarom zei ik ook: "als jouw hond erg fel is op dat balletje".Felix schreef:Nah, nuance verschilletje, de mijne bijt niets dood, ze zal mischien een flinke knauw krijgen, maar daar blijft het ook wel bij
En wat doe je dan?
Wat doe je bijvoorbeeld als de op jouw zo leuk met een balletje bezig zijnde hond af komende hond een nog niet geweldig luisterende pup is?Die laat je dan ook dood bijten?
Of moet die gewoon maar niet op een losloopgebied komen?

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat hoorde je mij niet zeggen. IK berg het balletje op als Nilo daar mee speelt en er komt een andere hond aan. Ondanks dat hij zijn balletjes graag deelt komt het vaker voor dat honden daar mot over krijgen. En daarom lijn ik hem aan als ik andere honden in de weer zie met een bal, omdat ik weet dat hij apporteren zo leuk vind dat ik hem onaangelijnd niet kan tegen houden. Mocht het dan toch een keer mis gaan, hoop ik dat ik mensen voor me heb die niet zo egoistisch zijn en de bal wel even weg stoppen tot ik mijn hond heb aangelijnd. Daar reken ik niet op, want dat hoeven ze niet, maar gelukkig zijn er nog genoeg mensen die dat wel doen.Felix schreef: Dus als mijn hond leuk aan het spelen is met haar eigen balletje, en jouw hond komt er als een dolle opaf, dan moet ik maar zien dat ik dat balletje ga opbergen ?!![]()
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Als ik het zo lees was meneer aan het hyperventileren en was mevrouw te bang om iets te doen, praat het
misschien niet goed, maar het had met ingrijpen waarschijnlijk hetzelfde afgelopen. Schoppen en slaan werkt op zo'n moment toch niet.
Desalniettemin enorm triest en erg sneu voor de eigenaren en verzorgers van Bink.
misschien niet goed, maar het had met ingrijpen waarschijnlijk hetzelfde afgelopen. Schoppen en slaan werkt op zo'n moment toch niet.
Desalniettemin enorm triest en erg sneu voor de eigenaren en verzorgers van Bink.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 30 dec 2009 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Duitse Staander en Cane Corso
Mijn hond is niet zo heel erg lang geleden goed te pakken genomen door de hond van een vriendin van onze zoon.
In dit geval ging het ook om een bal.
Ze hadden een hele tijd samen met die bal gespeeld en opeens...zomaar..in een onbewaakt ogenblik viel die andere hond aan. Het moment dat we eigenlijk besloten hadden weer naar huis te gaan en onze Hugo zat uit te hijgen met het balletje in zijn bek....
Het ging er zó hard aan toe dat zij beiden een bezoekje aan de dierenarts nodig hadden.
Nu is Hugo helemaal en absoluut geen vechtersbaas...integendeel...van die andere hond weet ik het niet...die ken ik niet.
Ik was er zó van onder de indruk dat ik beide honden heb laten testen waar Hugo en ik onze cursussen hebben gedaan.
Eindconclusie was dat dit kan gebeuren...:
Een bal zien honden als hun prooi en dat kan vechten worden op leven en dood....
Ik heb mij dat nooit gerealiseerd, maar als er met stokken gegooid wordt of met ballen gespeeld, houd ik Hugo bij me...hoe graag hij ook speelt...
Met de bal gooien doe ik alleen als er geen andere honden in de buurt zijn...dat is wat ik ervan heb geleerd.
En Hugo ook volgens mij. Sommige baasjes gooien met tennisballen met van die werpgevallen. Ik hoef Hugo meestal niet eens meer terug te roepen, terwijl hij gek is op ballen. Hij staat te springen vanaf een afstandje en lijkt uit te drukken: "ik wil ook...ik wil ook"....maar loopt toch door...
In dit geval ging het ook om een bal.
Ze hadden een hele tijd samen met die bal gespeeld en opeens...zomaar..in een onbewaakt ogenblik viel die andere hond aan. Het moment dat we eigenlijk besloten hadden weer naar huis te gaan en onze Hugo zat uit te hijgen met het balletje in zijn bek....
Het ging er zó hard aan toe dat zij beiden een bezoekje aan de dierenarts nodig hadden.
Nu is Hugo helemaal en absoluut geen vechtersbaas...integendeel...van die andere hond weet ik het niet...die ken ik niet.
Ik was er zó van onder de indruk dat ik beide honden heb laten testen waar Hugo en ik onze cursussen hebben gedaan.
Eindconclusie was dat dit kan gebeuren...:
Een bal zien honden als hun prooi en dat kan vechten worden op leven en dood....

Ik heb mij dat nooit gerealiseerd, maar als er met stokken gegooid wordt of met ballen gespeeld, houd ik Hugo bij me...hoe graag hij ook speelt...
Met de bal gooien doe ik alleen als er geen andere honden in de buurt zijn...dat is wat ik ervan heb geleerd.
En Hugo ook volgens mij. Sommige baasjes gooien met tennisballen met van die werpgevallen. Ik hoef Hugo meestal niet eens meer terug te roepen, terwijl hij gek is op ballen. Hij staat te springen vanaf een afstandje en lijkt uit te drukken: "ik wil ook...ik wil ook"....maar loopt toch door...
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Wat ben jij toch eigenlijk een naar mens, bah. Die stomme smileys bij "het is hun hondje niet".Felix schreef:
Nah, nuance verschilletje, de mijne bijt niets dood, ze zal mischien een flinke knauw krijgen, maar daar blijft het ook wel bij

En ja mijn hond is ook niet vriendelijk, en ik wordt ook weleens moedeloos als men weer eens een hond op mijn hond af laat stormen, al dan niet in losloopgebied. Maar al moet ik hem opgevouwen in mijn nek leggen, no way dat ik daar een jonge hond/pup het slachtoffer van laat worden. En zelfs geen volwassen hond voor wat dat betreft.
Ik begrijp uit andere posts dat jij ook nog één of andere functie bekleed bij een KC of een andere hondenclub?
Nou, een lichtend voorbeeld voor hondeneigenaren, dat ben je.

Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Maakt het uit wie de eigenaar is.??
Maakt het niet minder verdrietig en schokkend.
Maar aan de andere kant .
We halen allemaal een stukje " natuur" in huis waar we niet helemaal 100 % grip en inzicht op/in hebben.
Dus dit kan met de leukste beste hond gebeuren .
In wat voor rol dan ook .
Slachtoffer of dader.
Maakt het niet minder verdrietig en schokkend.
Maar aan de andere kant .
We halen allemaal een stukje " natuur" in huis waar we niet helemaal 100 % grip en inzicht op/in hebben.
Dus dit kan met de leukste beste hond gebeuren .
In wat voor rol dan ook .
Slachtoffer of dader.
Wat je zegt ben je zelfffff