Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beschermkraag , is het nuttig ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jos
Vaste gebruiker

Beschermkraag , is het nuttig ?

Ongelezen bericht door Jos »

Mijn hond heeft nu reeds enkele weken soms wat bloedverlies. Daarvoor ook naar de dierenarts geweest toen. De dierenarts vond geen oorzaak. Afgelopen Donderdag weer geweest, toen een kleine wonde gevonden aan zijn penis. Hij kreeg ook inspuitingen voor het stollen en een ontstekingsremmer. En een beschermingskraag. Met die beschermingskragen heb ik niet veel positieve ervaringen. Nu ook , na een paar dagen was de kraag reeds stuk . Het bloedverlies is er nog steeds.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Flupke mijn Keeshond, Fix mijn Tibetaanse terriër en Femke de Maltezer van mijn vriendin. En Bob+
Jos
Vaste gebruiker

Re: Beschermkraag , is het nuttig ?

Uit een kleine wond aan de penis die onder de "voorhuid" zit, die kraag zou moeten helpen de wond steeds open te likken.

Flupke mijn Keeshond, Fix mijn Tibetaanse terriër en Femke de Maltezer van mijn vriendin. En Bob+
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

wij hebben een opblaasbare kraag en dat bevalt heel goed. Zo nu en dan moet Odin hem om als hij last heeft van zijn allergie. Het is een soort van zwemband.
Anders moet je de DA even bellen.
Als je toch een kraag moet aanschaffen zou ik echt aan een opblaasbare gaan.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb mijn hond ook wel eens een paar dagen in een oud t-shirt van mij laten rondlopen omdat ie helemaal in paniek raakte van zo'n kraag. dat t-shirt dan met klittenband vastgezet aan de achterkant. hij had een wond in zijn lies die gehecht was, op deze manier is hij er keurig afgebleven.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
ZinoJinx
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler

Ongelezen bericht door ZinoJinx »

als ik een hond met wondje heb, doe ik er hydrovet aan. dit is wondhelend en dit bevat ook een geur dat ze er niet meer aan gaan likken..
maar als dat niet helpt..zou ik toch die kraag omhouden. likken aan een wond is niet goed.mond zit vol bacterieën, dit kan voor grotere infectie zorgen, met alle gevolgen vandien.
Sannetje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford

Ongelezen bericht door Sannetje »

Kijk hier eens op: https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... g/953/1/1/

Dit is een zachte kraag, dus niet zo'n harde plastic kraag. Veel fijner voor de hond. Vriendin van mij had m gebruikt, en is echt veel prettiger voor de hond! Succes!
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Zie jij je hond likken aan zijn penis als hij de kans krijgt? (ja, staat er wat raar ja maar lijkt me toch van belang :wink: )
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik probeer eigenlijk altijd een andere manier om ervoor te zorgen dat ze er niet kunnen aanzitten bijv. dmv een sok, t-shirt etc...
Nou kan je dr niet zo makkelijk een sok omhangen :mrgreen: ...maar misschien hem wel een t-shirt aandoen, mijn hond heeft zelfs een keer in een badpak rondgelopen, ach je doet de gekste dingen... :Q:

Wel heb ik een plastic kraag thuis liggen voor nood....
Dus ik zou zeggen probeer wat dingen en anders gewoon toch maar de kraag en dan lijkt mij zo'n opblaasbare fijner dan de plastic versie....
In elk geval succes!
Groetjes Lianne
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Da-ki »

http://www.beestenspul.net/product/Verz ... erzorging/" onclick="window.open(this.href);return false;

hier vind je 3 verschillende

sucees met de genezing
Afbeelding
Jos
Vaste gebruiker

Het bloeden zag ik (bijna)niet meer tot afgelopen Zaterdag, het was een hele plas bloed en het bleef maar lopen. Gelukkig stopte het door wat natte en koude doeken. Vandaag terug naar de dierenarts, ze raadde een bezoek aan in de dierenkliniek van Merelbeke die verbonden is met de Universiteit van Gent. Iemand daar ervaring mee?

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Is dit iets?
http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzo ... eek/136151" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe ging het bij de DA?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Jos
Vaste gebruiker

Vandaag dus in het dierenziekenhuis geweest, blijkbaar is het een probleem van cysten rond de prostaat, die openbarsten. Waardoor er soms bloedingen ontstaan. Ze raden een castratie aan, ik overweeg dit te doen in dezelfde dierenkliniek, enig nadeel is de reistijd met de auto. Zo'n universitaire kliniek voor dieren was wel nieuw voor mij. Een professor behandelde mijn hond. Samen met veel studenten. Ook denk ik mijn Tibetaanse terriër van ongeveer dezelfde leeftijd te laten castreren.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”