Wat balen zeg!
Lumi is nog geen 34 cm, dus behoorlijk klein. Echter, ik woon vlak bij het kanaal en daar is het 'pad' vrij snel wat ingelopen. Voor ons is het dus geen probleem om te wandelen. Ook als het nog niet is ingelopen vindt ze het niet erg om door 25 cm. sneeuw te rennen.
Een leuke oefeningetje voor de clicker kan het volgende zijn. Een voorwerp leren oppakken, bijv. een sponsje. Eerst clicken bij het kijken, dan bij het aanraken, etc. Daarna naar andere voorwerpen. Ook zijn er heel veel dogdance oefeningetjes die je zou kunnen aanleren. Voor mij zijn dat ook spelletjes

. Op het dogdanceforum is een onderwerp oefeningen, met daarin heel veel subonderwerpen. Misschien dat je je daar aan kunt melden en leuke ideeen op kunt doen voor het aanleren van kunstjes?
linkje ddance forum
Je kan haar leren achteruit om de rolstoel heen te leren lopen, hoog springen tussen de rolstoel door, 'mooi' zitten, 'schaam je', rollen. De buig is misschien ook mogelijk? Je kunt haar ook wat laten bedenken. Leg bijv. een emmer neer en kijk wat ze doet. Misschien gaat ze uit haar zelf wel al met de pootjes erop. Iedere keer dat ze wat anders doet kun je dan clicken, niet om een oefening aan te leren, maar om haar na te laten denken om verschillende dingen te doen. Je kunt met een emmer/ teiltje ook leren om daar de voetjes op te zetten en dan een rondje te lopen.
Qua zoekspelletjes doe ik met name het verstoppen van voertjes en die laten zoeken.