Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden en babykamer
Moderator: moderatorteam
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Honden en babykamer
De babykamer bij ons is bijna klaar, ik ben 3e week van maart uitgerekend.
Over het algemeen mogen de honden overal komen, tenzij we weg zijn. Dan zijn ze in de woonkamer en keuken.
Het komt erop neer dat, als ik thuis ben, Benny eigenlijk alleen in de woonkamer is, Boomer is daar waar ik ben. Dus zit ik achter de pc, dan ligt hij in een mandje ernaast of aan mn voeten. Ben ik in de (voormalige) logeerkamer de was aan het doen, komt hij daar af en toe kijken.
Nu hebben we de babykamer geverfd en laminaat gelegd, Benny komt er niet, want die kan zich nergens meer onder verstoppen. Eerst was het de logeerkamer en dook hij, als hij schrok, onder het bed dat daar stond.
Boomer komt er alleen ff kijken als ik er ben.
Ik zit me af te vragen wat verstandig is..
Zowieso wil ik een haakje bovenaan de deur, dat ze niet zomaar de kamer inkunnen tenzij ik erbij ben. Je weet maar nooit..
Daarnaast vind ik eigenlijk dat ze de keuze mogen hebben om in die kamer te zijn als ik daar ben met de baby. Maar is dit handig?
Over het algemeen mogen de honden overal komen, tenzij we weg zijn. Dan zijn ze in de woonkamer en keuken.
Het komt erop neer dat, als ik thuis ben, Benny eigenlijk alleen in de woonkamer is, Boomer is daar waar ik ben. Dus zit ik achter de pc, dan ligt hij in een mandje ernaast of aan mn voeten. Ben ik in de (voormalige) logeerkamer de was aan het doen, komt hij daar af en toe kijken.
Nu hebben we de babykamer geverfd en laminaat gelegd, Benny komt er niet, want die kan zich nergens meer onder verstoppen. Eerst was het de logeerkamer en dook hij, als hij schrok, onder het bed dat daar stond.
Boomer komt er alleen ff kijken als ik er ben.
Zowieso wil ik een haakje bovenaan de deur, dat ze niet zomaar de kamer inkunnen tenzij ik erbij ben. Je weet maar nooit..
Daarnaast vind ik eigenlijk dat ze de keuze mogen hebben om in die kamer te zijn als ik daar ben met de baby. Maar is dit handig?
-
Fin
- Zeer actief
Re: Honden en babykamer
Je hebt kleinere honden maar ik zou dus zelf mijn eigen honden nooit alleen in huis laten met een baby. Als de baby gaat huilen dan kan het instinct van je hond zeggen dat het huilen hoe dan ook moet stoppen.
En dan wil je niet hebben dat je hond er onverhoopt toch bij kan.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik wel wil doen, is de honden (logisch) betrekken bij de baby.. Benny zal er nix aan vinden, maar het accepteren en hopen op aandacht. Boomer zal het leuk vinden en die kan ik dan dingen laten brengen of oppakken ofzo. Doet hij nu ook voor me, erg handig met mn dikke buik..Nanna schreef:Als ze gewend zijn om daar te zijn als jij er ook bent zou ik dát geen probleem vinden hoor.
Natuurlijk mogen ze daar niet alleen zijn met de baby, maar dat spreekt vanzelf.
Als jullie weggaan met de baby en de honden blijven thuis, zou ik ze er ook niet laten (haakje erop, dus). Het moet echt een voorrecht voor ze blijven om daar samen met de baas en de baby te zijn.
Maar het is dus niet verkeerd om dat te blijven doen..
Als wij weggaan, gaat zowieso de tussendeur (tussen de gang naar de babykamer/werkkamer/toilet/badkamer) en onze slaapkamerdeur dicht. Boomer kan in geval van hoge nood onze slaapkamerdeur openmaken, omdat hij dan op het balkon wil. De tussendeur naar o.a. de babykamer krijgt hij niet open, maar dan nog; ik wil dat haakje bovenaan de deur voor het geval wij slapen en de baby huilt ofzo en ik hoor dat niet gelijk..
Ik heb gemerkt dat Boomer naar mij toekomt als er een baby die bij ons hoort (i.g.v. oppas e.d.) huilt en onrustig doet, maar ik heb ook beetje teveel verhalen gelezen/gehoord van honden die huilende baby's/kinderen niet trokken en de babykamer ingingen...
Boomer komt (voor nu i.i.g.) naar mij toe, doet onrustig en lijkt te willen zeggen: hallo... de baby huilt.. doe er wat aan! Naar het kind zelf toegaan als het huilt doet hij niet, tot nu toe en de oudste die hij zeer regelmatig ziet is nu 4..
@Christo: zowieso laat ik never nooit de baby alleen met de honden en zeker niet alleen thuis met de honden!
Dat was ik echt niet van plan! Sorry als ik het onduidelijk opgeschreven heb.
Ik heb een traphekje voor de keukendeur gezet, daar gaan ze achter vanaf nu i.g.v. bezoek, zodat ze dat vast gewend zijn en als de baby kruipt en ik moet naar de wc ofzo, gaat de baby in de box, of de honden in een andere kamer of achter het hekje. Ik laat ze natuurlijk niet samen in dezelfde kamer zonder toezicht.
Het staat er misschien een beetje onduidelijk, maar ik wil dat haakje voor de extra zekerheid van 's nachts, ook als het kind groter is en zelf kan lopen. Dat het niet ineens de huiskamer ingaat waar Benny slaapt ofzo, of is dat heel overdreven?
Ik maak me ineens over de meest gekke dingen druk, dat ik ineens denk; jah, wat ik bedacht had, kan dat eigenlijk wel.. het klonk logisch, maar is dat ook zo..
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ik had het haakje ook gedaan en zodra je weg bent zorgen dat ze de babykamer niet in kunnen komen.M@rleen schreef:
Maar als je er bent, in de babykamer, zou ik ze er gewoon bij laten. Zoals Nanna zegt; het moet een voorrecht blijven.
Maar heb er geen ervaring mee dus tja.
-
Fin
- Zeer actief
Ik zeg het maar even omdat dit een openbaar forum is. Het heeft ooit in de krant gestaan dat een rotweilerteefje alleen in huis gelaten was met een baby. Wel in aparte ruimtes, rotweiler lag beneden, baby lag boven, met gesloten deuren ertussen. De baby ging huilen, de rotweiler wist de deuren toch open te krijgen, en de baby is doodgebeten. Puur instinct - de pup moest ophouden met janken anders zou het hol verraden worden. Sinds ik dat gelezen heb, zou ik zelf niet eens meer denken in termen van deuren dicht en haakjes.M@rleen schreef:@Christo: zowieso laat ik never nooit de baby alleen met de honden en zeker niet alleen thuis met de honden!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je waarschuwing voor in het algemeen is volkomen terecht.christo schreef:Ik zeg het maar even omdat dit een openbaar forum is. Het heeft ooit in de krant gestaan dat een rotweilerteefje alleen in huis gelaten was met een baby. Wel in aparte ruimtes, rotweiler lag beneden, baby lag boven, met gesloten deuren ertussen. De baby ging huilen, de rotweiler wist de deuren toch open te krijgen, en de baby is doodgebeten. Puur instinct - de pup moest ophouden met janken anders zou het hol verraden worden. Sinds ik dat gelezen heb, zou ik zelf niet eens meer denken in termen van deuren dicht en haakjes.M@rleen schreef:@Christo: zowieso laat ik never nooit de baby alleen met de honden en zeker niet alleen thuis met de honden!
Ik geloof dat je iets verkeerd hebt begrepen van TS
M@rleen schreef:@Christo: zowieso laat ik never nooit de baby alleen met de honden en zeker niet alleen thuis met de honden!
Ik heb een traphekje voor de keukendeur gezet, daar gaan ze achter vanaf nu i.g.v. bezoek, zodat ze dat vast gewend zijn en als de baby kruipt en ik moet naar de wc ofzo, gaat de baby in de box, of de honden in een andere kamer of achter het hekje. Ik laat ze natuurlijk niet samen in dezelfde kamer zonder toezicht.
Het staat er misschien een beetje onduidelijk, maar ik wil dat haakje voor de extra zekerheid van 's nachts, ook als het kind groter is en zelf kan lopen. Dat het niet ineens de huiskamer ingaat waar Benny slaapt ofzo, of is dat heel overdreven?
-
Fin
- Zeer actief
Nee hoor, ik had de verduidelijking wel van haar begrepen. Mijn verduidelijking was ook in het algemeen bedoeld.ranetje schreef:Je waarschuwing voor in het algemeen is volkomen terecht.![]()
Ik geloof dat je iets verkeerd hebt begrepen van TS![]()
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik zal de honden zeker niet buitensluiten als
ze altijd overal bij hadden mogen zijn
zo worden ze mss wel jaloers..
neem ze gewoon lekker mee die kamer in
een haakje wat je eerder zij zou ik wel doen..
dan ben jij de enige die de deur open kan maken
en de honden niet..
ze altijd overal bij hadden mogen zijn
zo worden ze mss wel jaloers..
neem ze gewoon lekker mee die kamer in
een haakje wat je eerder zij zou ik wel doen..
dan ben jij de enige die de deur open kan maken
en de honden niet..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Juist door dat soort verhalen ben ik gaan twijfelen of ik het wel goed doe, zoals ik het bedacht had.. En het is ook goed dat je het opschrijft, voor de anderen die dit eventueel lezen.christo schreef:Nee hoor, ik had de verduidelijking wel van haar begrepen. Mijn verduidelijking was ook in het algemeen bedoeld.ranetje schreef:Je waarschuwing voor in het algemeen is volkomen terecht.![]()
Ik geloof dat je iets verkeerd hebt begrepen van TS![]()
Mijn honden zijn dan wel 2x en 5x zo klein als een Rottweiler, maar je weet maar nooit.. Vandaar dat haakje, voor als de baby slaapt en ik ook.
En alleen laten doe ik never nooit, zodra ik 1 van beide niet in het oog kan houden, ben ik van plan maatregelen te treffen, zoals o.a. dat haakje, het traphekje en de box.
Maar de honden weghouden lijkt me juist ook niet goed.. het blijft lastig en ik zal heus later nog wel meer vragen hebben, denk ik..
Daarentegen lijkt het me ook ontzettend leuk! Zelf ben ik niet met huisdieren opgegroeid, maar het leek me altijd zo leuk om een hond te hebben..
Had alleen van de week ineens dat ik sip werd, omdat ik me bedacht dat Boomer en Benny natuurlijk dood gaan voordat kind volwassen is...
Waar je al niet over kan nadenken...
- ranetje
- Zeer actief
Er spelen natuurlijk van allerlei gedachten door je hoofdM@rleen schreef:Daarentegen lijkt het me ook ontzettend leuk! Zelf ben ik niet met huisdieren opgegroeid, maar het leek me altijd zo leuk om een hond te hebben..
Had alleen van de week ineens dat ik sip werd, omdat ik me bedacht dat Boomer en Benny natuurlijk dood gaan voordat kind volwassen is...
Geconfronteerd worden met leven en dood is voor een kind moeilijk, maar het hoort wel bij het leven.
Je kunt de honden prima bij de baby betrekken door ze bijv. iets lekkers te geven als je de baby moet voeden.
Ze kunnen dan bijv. aan je voeten liggen met iets te kluiven.
Daardoor voelen ze zich minder "verwaarloosd".
Daaarnaast is het goed te bedenken dat kleine kinderen een voor de hond wat ongemakkelijke "taal" spreken.
Behalve het huilen kan bijvoorbeeld een kruipend kind dat de ogen op de hond heeft gericht, door de hond verstaan worden als een "pup" die ze aan het fixeren is door de verhoudingsgewijs grote kinderoogjes.
En daar kunnen ze vaak slecht tegen. Een pup hoort tenslotte niet te fixeren.
Dat wordt wel eens niet goed begrepen door de baasjes.
Als een hond dan weg gaat moet je dat accepteren en hem niet proberen terug te halen.
Hij trekt zich dan namelijk terug uit een conflictsituatie.
Als je hem terug zou roepen zou je hem dwingen om weer in die conflictsituatie terecht te komen.
Bovendien kan jij er voor zorgen dat je kindje dat kruipen richting hond niet doet.
Als je begrijpt wat ik bedoel
Zorg dat de honden een plek hebben waar ze rustig kunnen liggen zonder door het kindje te worden gehinderd.
@Christo, ik had je posting misschien verkeerd begrepen
-
Fin
- Zeer actief
Heerlijk, die hormonen.M@rleen schreef:Juist door dat soort verhalen ben ik gaan twijfelen of ik het wel goed doe, zoals ik het bedacht had.. En het is ook goed dat je het opschrijft, voor de anderen die dit eventueel lezen.
Mijn honden zijn dan wel 2x en 5x zo klein als een Rottweiler, maar je weet maar nooit.. Vandaar dat haakje, voor als de baby slaapt en ik ook.
En alleen laten doe ik never nooit, zodra ik 1 van beide niet in het oog kan houden, ben ik van plan maatregelen te treffen, zoals o.a. dat haakje, het traphekje en de box.
Maar de honden weghouden lijkt me juist ook niet goed.. het blijft lastig en ik zal heus later nog wel meer vragen hebben, denk ik..![]()
Daarentegen lijkt het me ook ontzettend leuk! Zelf ben ik niet met huisdieren opgegroeid, maar het leek me altijd zo leuk om een hond te hebben..
Ik heb geen ervaring met kinderen en honden samen, maar ben wel met een cocker spaniel opgegroeid. En heb een mooi litteken op mijn linkerhand van waar ik in zijn mand viel en door hem gebeten ben. Al vraag ik me af of dat verhaal klopt, ik heb wel eens het idee dat mijn moeder onze Lexi een plausibel verhaal en alibi heeft verschaft
En toch heb ik veel gehad aan het opgroeien met hond, en katten, en onze grasparkietjes, het bracht liefde, warmte en vrolijkheid in huis, en troost als je het als kind eens moeilijk had. Het litteken op mijn hand valt daarbij in het niet.
Ik twijfel er overigens niet aan of het zal bij jou goed uitpakken hoor, grote kans zelfs dat Benny en Boomer het alleen maar heel leuk vinden. En ik zou ze zeker overal bij betrekken.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Nee hoor vind ik niet, zo voorkom je dat ze zonder toezicht samen zijn, dat doe je overdag toch ook.M@rleen schreef:Wat ik wel wil doen, is de honden (logisch) betrekken bij de baby.. Benny zal er nix aan vinden, maar het accepteren en hopen op aandacht. Boomer zal het leuk vinden en die kan ik dan dingen laten brengen of oppakken ofzo. Doet hij nu ook voor me, erg handig met mn dikke buik..Nanna schreef:Als ze gewend zijn om daar te zijn als jij er ook bent zou ik dát geen probleem vinden hoor.
Natuurlijk mogen ze daar niet alleen zijn met de baby, maar dat spreekt vanzelf.
Als jullie weggaan met de baby en de honden blijven thuis, zou ik ze er ook niet laten (haakje erop, dus). Het moet echt een voorrecht voor ze blijven om daar samen met de baas en de baby te zijn.![]()
Maar het is dus niet verkeerd om dat te blijven doen..
Als wij weggaan, gaat zowieso de tussendeur (tussen de gang naar de babykamer/werkkamer/toilet/badkamer) en onze slaapkamerdeur dicht. Boomer kan in geval van hoge nood onze slaapkamerdeur openmaken, omdat hij dan op het balkon wil. De tussendeur naar o.a. de babykamer krijgt hij niet open, maar dan nog; ik wil dat haakje bovenaan de deur voor het geval wij slapen en de baby huilt ofzo en ik hoor dat niet gelijk..![]()
Ik heb gemerkt dat Boomer naar mij toekomt als er een baby die bij ons hoort (i.g.v. oppas e.d.) huilt en onrustig doet, maar ik heb ook beetje teveel verhalen gelezen/gehoord van honden die huilende baby's/kinderen niet trokken en de babykamer ingingen...![]()
Boomer komt (voor nu i.i.g.) naar mij toe, doet onrustig en lijkt te willen zeggen: hallo... de baby huilt.. doe er wat aan! Naar het kind zelf toegaan als het huilt doet hij niet, tot nu toe en de oudste die hij zeer regelmatig ziet is nu 4..
@Christo: zowieso laat ik never nooit de baby alleen met de honden en zeker niet alleen thuis met de honden!
Ik maak me ineens over de meest gekke dingen druk, dat ik ineens denk; jah, wat ik bedacht had, kan dat eigenlijk wel.. het klonk logisch, maar is dat ook zo..
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat doet Boomer zeer duidelijk. Hij vind kleine kinderen erg leuk, zoekt ze op om er in de buurt te gaan liggen kluiven en rent ernaartoe om ze te begroeten zodra hij ze ziet. Familie dan he, onbekende kinderen/mensen negeert hij.ranetje schreef:Als een hond dan weg gaat moet je dat accepteren en hem niet proberen terug te halen.
Als je hem terug zou roepen zou je hem dwingen om weer in die conflictsituatie terecht te komen.
Bovendien kan jij er voor zorgen dat je kindje dat kruipen richting hond niet doet.![]()
Als je begrijpt wat ik bedoel![]()
Zorg dat de honden een plek hebben waar ze rustig kunnen liggen zonder door het kindje te worden gehinderd.
Grotere kinderen gaat hij uit de weg zodra ze naar hem toe komen, hij wil zelf de keuze hebben. Gaan ze dan toch achter hem aan, haal ik ze weg.
Weer wat grotere kinderen mogen hem niet aaien, maar hij speelt wel graag samen met de wubba bv. Hij lost de wubba bij mn neefje van 4 sneller dan bij mij..
Nog grotere kinderen, vanaf een jaar of 10, vind hij het wel weer prima om geaaid te worden. De leeftijden tussen de 4 en 10 kent hij (nog) niet, ik heb geen familie in die leeftijdscategorie...
Benny vind alles wat menselijk is leuk, want dat kan aandacht geven! Soms is die aandacht hardhandig, vind hij niet erg, maar ik wel. Dat probeer ik zo'n neefje dan ook uit te leggen; ik haal m weg en zeg dat ze zachtjes moeten doen, waarna we dan Benny samen nog ns aaien.
Ook leer ik mn neefjes en nichtjes dat ze niet naar de honden toemogen, niet om te aaien, niet om te spelen, nix. Alleen als de hond naar hen toekomt mogen ze reageren en dan ligt het er nog aan welke hond het is, wat ze mogen doen.
Tot nu toe werkt dat prima. Als Boomer of Benny iets niet wil, lopen ze weg en gaan ze in hun mand liggen. Soms stuur ik ze daar zelf voor 5 min. heen, bv. als een bezoekend kind erg druk is en niet goed luistert. Dan is het 'makkelijker' dat de honden op 1 plek liggen, dan dat ze heen en weer lopen tussen de visite. Ik merk dat ze dat ook erg prettig vinden, die duidelijkheid, want ze weten dat ze daar niet lastig gevallen worden, terwijl ze er toch bij zijn.
- ranetje
- Zeer actief
PreciesM@rleen schreef:Dat doet Boomer zeer duidelijk. Hij vind kleine kinderen erg leuk, zoekt ze op om er in de buurt te gaan liggen kluiven en rent ernaartoe om ze te begroeten zodra hij ze ziet. Familie dan he, onbekende kinderen/mensen negeert hij.ranetje schreef:Als een hond dan weg gaat moet je dat accepteren en hem niet proberen terug te halen.
Bovendien kan jij er voor zorgen dat je kindje dat kruipen richting hond niet doet.![]()
Als je begrijpt wat ik bedoel![]()
Grotere kinderen gaat hij uit de weg zodra ze naar hem toe komen, hij wil zelf de keuze hebben. Gaan ze dan toch achter hem aan, haal ik ze weg.
Weer wat grotere kinderen mogen hem niet aaien, maar hij speelt wel graag samen met de wubba bv. Hij lost de wubba bij mn neefje van 4 sneller dan bij mij..![]()
Nog grotere kinderen, vanaf een jaar of 10, vind hij het wel weer prima om geaaid te worden. De leeftijden tussen de 4 en 10 kent hij (nog) niet, ik heb geen familie in die leeftijdscategorie...
Benny vind alles wat menselijk is leuk, want dat kan aandacht geven! Soms is die aandacht hardhandig, vind hij niet erg, maar ik wel. Dat probeer ik zo'n neefje dan ook uit te leggen; ik haal m weg en zeg dat ze zachtjes moeten doen, waarna we dan Benny samen nog ns aaien.
Ook leer ik mn neefjes en nichtjes dat ze niet naar de honden toemogen, niet om te aaien, niet om te spelen, nix. Alleen als de hond naar hen toekomt mogen ze reageren en dan ligt het er nog aan welke hond het is, wat ze mogen doen.
Tot nu toe werkt dat prima. Als Boomer of Benny iets niet wil, lopen ze weg en gaan ze in hun mand liggen. Soms stuur ik ze daar zelf voor 5 min. heen, bv. als een bezoekend kind erg druk is en niet goed luistert. Dan is het 'makkelijker' dat de honden op 1 plek liggen, dan dat ze heen en weer lopen tussen de visite. Ik merk dat ze dat ook erg prettig vinden, die duidelijkheid, want ze weten dat ze daar niet lastig gevallen worden, terwijl ze er toch bij zijn.
Kruipende en nog maar net lopende kinderen zijn meestal het grootste risico, zelfs als ze in de box zitten en de hond kan met de kop in de buurt van de box komen.
In de box is natuurlijk wel veiliger dan helemaal niet
Je kind leren om niet naar de hond toe te gaan kan soms ook een enorme klus zijn.
Het ene kind is daar toch wel wat makkelijker in dan het andere.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Benny kan onder de box...
Die is een cm of 25.
Boomer is 43 cm, dus die komt ook maar tot halverwege.
Maar ik merk niet dat hij de box boeiend vind, bij mn zus of broertje, dus denk dat dat wel goed gaat. Hoef ik me daar niet druk over te maken..
Die is een cm of 25.
Boomer is 43 cm, dus die komt ook maar tot halverwege.
Maar ik merk niet dat hij de box boeiend vind, bij mn zus of broertje, dus denk dat dat wel goed gaat. Hoef ik me daar niet druk over te maken..
- Youp
- Zeer actief
Je denkt er in ieder geval goed over na! Het komt vast helemaal goed.
Diesel houdt helemaal niet zo van kinderen, maar met onze eigen kinderen is hij stapelgek. Als we even weg zijn geweest kijkt hij meteen of we de kinderen wel weer mee naar huis hebben genomen. Ze worden dan ook uitgebreid besnuffeld: Waar zijn jullie geweest?
Toen ik pas bevallen was van de oudste lag ik samen met baby en Diesel op bank. Het was gewoon meteen goed!
Diesel houdt helemaal niet zo van kinderen, maar met onze eigen kinderen is hij stapelgek. Als we even weg zijn geweest kijkt hij meteen of we de kinderen wel weer mee naar huis hebben genomen. Ze worden dan ook uitgebreid besnuffeld: Waar zijn jullie geweest?
Toen ik pas bevallen was van de oudste lag ik samen met baby en Diesel op bank. Het was gewoon meteen goed!
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
estelle
hier ging het net zo.basil schreef:Tapaz hobbelde ook altijd de hele dag achter me aan, dus ook als ik naar de babykamer gingGeen probleem hoor.
Rosalie sliep als baby in het kamertje wat grensde aan de wookamer, gelijk vloers.
Nooit een probleem geweest. Alleen liet ik haar niet met de honden.