Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eukanuba

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

angelmelati
Zeer actief

Eukanuba

Ongelezen bericht door angelmelati »

Geeft iemand hier zijn pup Eukanuba brokjes puppie.junior, ik heb namelijk nog 5 euro korting bonnen , ik koop zelf mijn voer niet in de winkel dus als iemand interesse heeft, geef maar een gil!
angelmelati
Zeer actief

Re: Eukanuba

niemand??
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik geloof dat er hier op het forum niet zoveel liefhebbers van jeukanuba zitten...
Afgezien van het feit dat ze een hele tijd heel negatief in het nieuws zijn geweest ivm dierproeven, ken ik heel veel honden die er jeuk van krijgen ! Ik zou het zelf nooit voeren iig. Maar ik ken wel honden die het krijgen en er prima uitzien hoor, misschien komt er toch nog iemand die die kortingsbon graag wil hebben.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Dat is nu altijd zo jammer dat een voer, welke dan ook , wordt afgerekend op een paar negatieve berichten. Het is net als die tandarts , die iemand pijn doet, die gelijk het stempel krijgt een slechte tandarts te zijn ;-(

Ik heb naar volle tevredenheid sinds 1998 Eukanuba gevoerd en van alle (meer dan 60 honden, door ons gefokte pups en onze eigen volwassen honden) slechts 2 honden gehad die er niet tegen konden. Eentje had echt jeuk en huidklachten en de ander kreeg een soort korreltjes onder zijn opperhuid maar had geen 'kriebels' of zo........

Ik kan de bon hier niet gebruiken maar anders had ik er graag gebruik van gemaakt !
Sandra
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Goedkoop is het zeker niet maar de periodes dat ik goedkoper heb proberen te voeren kwam ik uiteindelijk bedrogen uit vanwege honden met darmklachten/ dunne ontlasting en het feit dat er gewoon meer gevoerd moest worden om met name de heren verzadigd te krijgen.

Met mijn Griffons ben ik vanwege de verhuis naar Frankrijk overgestapt naar Proplan in verband met verkrijgbaarheid en omdat de fokker van één van mijn honden dat ook voerde. Ook hierover ben ik ondanks dat het nog duurder is ook tevreden. Nu ben ik kortgeleden overgestapt naar een goedkope brok van Royal Canin en eentje van Versele Laga (Bento-Kronen) maar ik merk dat mijn dames nu niet graag hun bak meer leeg eten.
Ik denk dus dat ik moet overstappen omdat ik een zwangere dame in huis heb en zij dus wel degelijk goed voer nodig heeft.
Sandra
Afbeelding
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Ik voer het zelf helaas niet,maar ken een heleboel tevreden gebruikers die het al jaren voeren en waarvan de honden er echt heel goed uit zien.
angelmelati
Zeer actief

Ik voer mijn akita's nu al 6 jaar Eukanuba en nooit problemen mee gehad, zelfs niet met mijn witte akita die toch erg gevoelig reageerd op bepaalde stoffen.

De puppies heb ik ook afgespeend op Eukanuba en Farm Food en ze zien er geweldig uit!
Geen klachten tot nu toe...

Maar omdat ik Breeders Bags koop online wat ook een stuk goedkoper is, heb ik de bonnentjes dus niet nodig, maar ik heb al PB via het forum van iemand die ze graag wil hebben.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

SuzieC1970 schreef:Ik geloof dat er hier op het forum niet zoveel liefhebbers van jeukanuba zitten...
Afgezien van het feit dat ze een hele tijd heel negatief in het nieuws zijn geweest ivm dierproeven, ken ik heel veel honden die er jeuk van krijgen ! Ik zou het zelf nooit voeren iig. Maar ik ken wel honden die het krijgen en er prima uitzien hoor, misschien komt er toch nog iemand die die kortingsbon graag wil hebben.
Heb de diverse filmpjes die je op internet tegenkomt eens bekeken, maar sorry .. Ik kan als ik die filmpjes bekijk, met de beste wil van de wereld niet aan Eukanuba linken ;)
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

Verval nou niet in de val om weer een discussie over jeukanuba te beginnen. TS biedt een bon aan, alleen geïnteresseerden zouden hier moeten reageren :wink:
Groet, Janine
Simone Spanje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone Spanje »

Ik vind Eukanuba niet zo heel duur hoor!
Mijn hond krijgt Royal Canin wat ik duurder vind/en ook is dan Eukanuba....
Zat er een paar weken geleden aan te denken om te wisselen naar Eukanuba maar toch nog niet gedaan...
Afbeelding
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Simone Spanje schreef:Ik vind Eukanuba niet zo heel duur hoor!
Zat er een paar weken geleden aan te denken om te wisselen naar Eukanuba maar toch nog niet gedaan...
Hier ook Royal Canin. Vrienden van ons geven de hond Eukanuba, nooit klachten over gehoord!
Felix
Zeer actief
Contacteer:

cybert2 schreef:Verval nou niet in de val om weer een discussie over jeukanuba te beginnen. TS biedt een bon aan, alleen geïnteresseerden zouden hier moeten reageren :wink:
Discuzeuren over een hondenvoeding .. Mwhah, geen trek en zin in, eenieder moet zelf maar uitmaken wat hij of zij aan hun hond geven ;)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

empyree schreef:Goedkoop is het zeker niet maar de periodes dat ik goedkoper heb proberen te voeren kwam ik uiteindelijk bedrogen uit vanwege honden met darmklachten/ dunne ontlasting en het feit dat er gewoon meer gevoerd moest worden om met name de heren verzadigd te krijgen.

Met mijn Griffons ben ik vanwege de verhuis naar Frankrijk overgestapt naar Proplan in verband met verkrijgbaarheid en omdat de fokker van één van mijn honden dat ook voerde. Ook hierover ben ik ondanks dat het nog duurder is ook tevreden. Nu ben ik kortgeleden overgestapt naar een goedkope brok van Royal Canin en eentje van Versele Laga (Bento-Kronen) maar ik merk dat mijn dames nu niet graag hun bak meer leeg eten.
Ik denk dus dat ik moet overstappen omdat ik een zwangere dame in huis heb en zij dus wel degelijk goed voer nodig heeft.
heb het wel gevoerd en niet tevreden, moest er enorm veel van geven zonder dat de hond er maar een gram van aan kwam. Daarnaast is het achterlijk duur, vergelijk het met Bevo wat ik nu heb (of Cavom) en je hebt 2 zakken van 20 kg ipv 1 zak Eukanuba van 15 kg.
Veel beter voer, zeker omdat het geperst is en geen zooi erin, dit itt Eukanuba.
En ik heb sporthonden dus hebben goed voer nodig voor de prestaties die ze moeten leveren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Simone Spanje schreef:Ik vind Eukanuba niet zo heel duur hoor!
Ik vond de prijs van RC op een gegeven ogenblik ook echt te gek worden, en ik ben overgestapt op Prins (naast kvv). Mijn stel ging er wel iets meer van poepen, tot ik me realiseerde dat ik ze ook meer vreten gaf, want Prins is geperst en RC krokant met lucht in die brokkies, dus een handje van het 1 is veel meer dan een handje van het ander. Het drong pas echt tot me door toen ze wat aan begonnen te komen. :oeps:

Prins is redelijk van prijs en ze vinden het ook erg lekker (maar ze vinden bijna alles lekker).

Eukanuba is eigenlijk 1 van de weinige dingen die Jack niet heel lekker vindt...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Als je een grote hond heb, die veel eet is RC best aan de prijzige kant. Maar ik doe met een zak van 1,5 kg (ongeveer € 12,-) 1 tot 1,5 maand, dus dan valt het helemaal mee!
Felix
Zeer actief
Contacteer:

En hoe zit dat met die hondenvoeding bij de supermarkten vandaan ? Ik bedoel, de eigen huismerken ?! :scratch:

Heb mevrouw hier wel eens 'krokante brokjes' van de C1000 gegeven, en ik moet zeggen dat ze het er goed erop deed (zak van 4,5 Kg á 4,50) :scratch:

En als ik op die zak kijk, van wat er o.a. er allemaal in verwerkt is, dan is dat echt niet zoveel anders, als in de gerenomeerde merken die je in de dierenspeciaalzaak koopt :klaar:
Simone Spanje
Actief

Felix schreef:En hoe zit dat met die hondenvoeding bij de supermarkten vandaan ? Ik bedoel, de eigen huismerken ?! :scratch:

Heb mevrouw hier wel eens 'krokante brokjes' van de C1000 gegeven, en ik moet zeggen dat ze het er goed erop deed (zak van 4,5 Kg á 4,50) :scratch:

En als ik op die zak kijk, van wat er o.a. er allemaal in verwerkt is, dan is dat echt niet zoveel anders, als in de gerenomeerde merken die je in de dierenspeciaalzaak koopt :klaar:
Ik heb absoluut niks tegen huismerken....
Sterker nog, Thomas krijgt `s avonds brokken met nat voer van de Lidl er overheen! En hij vind het heeeerlijk en doet het er hartstikke goed op.... 60 cent per pakje.... :ok:
Ik geef hem Royal Canin brokken omdat hij dat vanaf zijn geboorte krijgt en er geen problemen mee heeft....
Ik doe met een zak van 4 kilo bijna een maand dus het valt allemaal wel mee met de prijzen :engel:
Afbeelding
Cootje1963

Felix schreef:En hoe zit dat met die hondenvoeding bij de supermarkten vandaan ? Ik bedoel, de eigen huismerken ?! :scratch:

Je moet voeren waar je zelf een goed gevoel bij hebt.voor de ene is dat eukanuba en voor de ander kan dat pedigrree pal zijn.Voer wat je aanstaat en wat bij je budget en je hond zijn behoefte past.Ik denk niet dat het duurste het allerbeste is maar heb zelf een beter gevoel over de duurdere merken.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Cootje1963 schreef:

Je moet voeren waar je zelf een goed gevoel bij hebt.voor de ene is dat eukanuba en voor de ander kan dat pedigrree pal zijn.Voer wat je aanstaat en wat bij je budget en je hond zijn behoefte past.Ik denk niet dat het duurste het allerbeste is maar heb zelf een beter gevoel over de duurdere merken.
Nah, qua voer is het eigenlijk een vrij makkelijke hond hiero hoor. Alles wat je voor schoteld gaat op tot de laatste kruimel (werkelijk, ze jat de rauwe spruiten bij m'n moeke uit het mandje!) ;)

Alleen van Royal Canin voor de Labrador Retriever gaat ze van aan de dunne :denken:

En voor de rest krijgt ze normaliter hier dat Smuldier :)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Het enige waar ik het honden goed op heb zien doen op dit soort brokken is Aldi brokken :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cootje1963 schreef: maar heb zelf een beter gevoel over de duurdere merken.
ook nadat je alles gelezen hebt over de onnodig dure merken?
Waarom kan Cavom en Bevo veel goedkoper geproduceerd worden dan? Terwijl juist deze in een kleinere groep verkocht wordt dit itt Eukanuba die in elke dierenwinkel te krijgen is
Afbeelding
Cootje1963

malinois schreef:
Waarom kan Cavom en Bevo veel goedkoper geproduceerd worden dan? Terwijl juist deze in een kleinere groep verkocht wordt dit itt Eukanuba die in elke dierenwinkel te krijgen is
Ja ik denk alle waar naar zijn geld.Maar zoals ik al zei dat is gevoelsmatig.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Cootje1963 schreef:
malinois schreef:
Of mischien een kunstmatige hooghouding van de prijs?! :scratch:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cootje1963 schreef:
malinois schreef:
maar gevoelsmatig kijk je dan niet naar de ingredienten?
Vergelijk die eens van Cavom en Eukanuba.
Verder is duur altijd goed dan? Persoonlijk doe ik zelf mijn boodschappen bij de Aldi, maar een heel beperkt aantal dingen haal ik bij de Super voor het A-merk. Dingen die bij de Aldi 0.80 cent kosten, kosten bij de Super al snel 1.50. Kwaliteitsverschil? Nee, Prijsverschil is wel enorm.
Afbeelding
Cootje1963

malinois schreef: maar gevoelsmatig kijk je dan niet naar de ingredienten?
Verder is duur altijd goed dan? Persoonlijk doe ik zelf mijn boodschappen bij de Aldi, maar een heel beperkt aantal dingen haal ik bij de Super voor het A-merk. Dingen die bij de Aldi 0.80 cent kosten, kosten bij de Super al snel 1.50. Kwaliteitsverschil? Nee, Prijsverschil is wel enorm.
Geen idee ik ben in mijn hele leven nog nooit bij de Aldi of lidl geweest. :N: Voor mijn idee moet er wel kwaliteitsverschil zitten.wij gaan 1x per week naar Albert heijn voor de weekboodschappen en daar verkopen ze ook dingen van euroshopper dat is het goedkoopste en we hebben wel eens wat geprobeerd maar vinden het toch minder lekker.En om bij de brokken te blijven denk ik dat de duurdere merken betere ingredienten gebruiken en meer onderzoek doen.Maar we zouden de proef op de som moeten nemen om het zelf te beoordelen of goedkoper beter of net zo goed is. :19:
Cootje1963

@Malinois:Ik heb zojuist een proefpakketje aangevraagd bij Cavom. :smile: Heb je misschien een link naar Bevo die kon ik nl niet vinden.Wie weet houden we door cavom nog eens wat geld over ipv te tekort. :smile: Ik zal je laten weten hoe de heren het vinden als het binnen is. :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cootje1963 schreef:
malinois schreef: maar gevoelsmatig kijk je dan niet naar de ingredienten?
Geen idee ik ben in mijn hele leven nog nooit bij de Aldi of lidl geweest. :N: Voor mijn idee moet er wel kwaliteitsverschil zitten.wij gaan 1x per week naar Albert heijn voor de weekboodschappen en daar verkopen ze ook dingen van euroshopper dat is het goedkoopste en we hebben wel eens wat geprobeerd maar vinden het toch minder lekker.En om bij de brokken te blijven denk ik dat de duurdere merken betere ingredienten gebruiken en meer onderzoek doen.Maar we zouden de proef op de som moeten nemen om het zelf te beoordelen of goedkoper beter of net zo goed is. :19:

Ik denk toch dat als je logisch nadenkt dat bietenpulp nou niet echt een toevoeging is voor een goede hondenbrok. Dat is puur vulsel niks meer en niks minder (en ja dat zit in Eukanuba staat gewoon op de zak).
Verder dat de brokken enorm lang houdbaar zijn wat wil zeggen dat er dus wat in zit om dat zolang goed te houden. Geperste brokken zoals Cavom en Bevo zijn veel korter houdbaar bijv.
En de chemische toevoegingen zoals die op de zak staan? Ook zo gezond?

Het enige wat ik sowieso altijd bij de Super haal is Coca Cola omdat ik de Cola van de Aldi niet te drinken vind. Maar de rest? Ik haal bijna alles bij de Aldi, groente, fruit, vlees etc. En nee, ik ga echt niet iets eten wat ik maar 'zozo' vind en ik ben opgegroeid met de C1000 omdat ze daar geen Aldi etc. hadden toen ik nog bij mn ouders woonde... maar nu ik zelf mijn boodschappen doe zie ik dus dat het echt goedkoper kan voor veel minder geld.
Soms haal ik wat en dan denk ik, tja... dat hoef ik niet nog een keer, maar dat heb ik net zo goed bij A-merken.
Weet niet meer waar ik het laatst gelezen heb, ik haal altijd van die mini yoghurtdrankjes bij de Aldi, 6 in een pakje, deze worden in dezelfde fabriek gemaakt als de dure drankjes van een bekend A-merk. Ik heb ze toen eens beiden gekocht en ik proef echt geen verschil. Ik denk dat als ik de verpakking eraf haal bij jou jij het verschil niet proeft, je gaat alleen op het merk af.
Afbeelding
Cootje1963

malinois schreef:

Ik denk toch dat als je logisch nadenkt dat bietenpulp nou niet echt een toevoeging is voor een goede hondenbrok. Dat is puur vulsel niks meer en niks minder (en ja dat zit in Eukanuba staat gewoon op de zak).
Verder dat de brokken enorm lang houdbaar zijn wat wil zeggen dat er dus wat in zit om dat zolang goed te houden. Geperste brokken zoals Cavom en Bevo zijn veel korter houdbaar bijv.
En de chemische toevoegingen zoals die op de zak staan? Ook zo gezond?
Ik zal alleen reageren op het brokverhaal.ik ben niet bang voor een beetje bietenpulp dat is maar zo'n klein percentage.eukanuba zelf zegt geen onnatuurlijke houdbaarheidsmiddelen te gebruiken dus dan moeten we dat maar geloven.Op de website van Cavom staat:Wat is goed hondenvoer?"Dat is een voeding met groetendeels ontsloten,lichtverteerbare granen."Verder kan ik geen ingredientenlijst terug vinden op internet.Maar een echte granenbrok dus.of ik daar nu zo vrolijk van moet worden?Is bevo ook een soortvan granenbrok?Nu voeren we als we weer brok gaan geven er voor de helft kvv bij dus in principe vind ik het niet zo erg.Maar ik krijg er voor alsnog geen beter gevoel bij als van de duurdere merken.Op de website van royal canin staat tot in de details wat er in ziten dat is toch wel prettig om zo te kunnen bekijken of een bepaals merk bij je past.
Simone Spanje
Actief

Ik ga ook altijd naar de Aldi hoor! Niks mis mee :D
Ik ga altijd eerst naar de Aldi, dan naar de Lidl en inderdaad voor Coca Cola naar Super de Boer.... Ook mijn vlees haal ik bij de Super de Boer.
Ik haal bij de Lidl altijd van die vierkante bakjes met natvoer voor Thomas want die vind hij 10 keer zo lekker dan die van een A-merk.... Deze bakjes zijn 60 cent per stuk ofzo... in plaats 2 euro wat je betaald voor een A-merk. En hij doet het er goed op dus waarom zou ik een duur merk kopen?
Alleen de brokken heb ik van Royal Canin. Dat kreeg hij bij zijn fokker al dus daar blijf ik gewoon op.
Lang Leve de Aldi en Lidl!! :cheer:
Afbeelding
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

als je qua ingredienten VEEL beter voer wil hebben dan eukanuba, royal canin, cavom, bevo, farmfood etc. dan moet je Dog Lover's Gold eens bekijken. (nederlands merk ;-)
Dog Lovers Gold is NIET geperst, dus de mensen die dat niet willen of niet durven mengen met vlees moeten het laten voor wat het is.

Bevat GEEN mais, gerst, tarwe, soya, bietenpulp en ook geen chemische toevoegingen, alle ingredienten zijn hormoonvrij en voor humane consumptie.

Ingredienten dog lovers gold:

Lamvlees meel, Bruine Rijst, Kippenvlees meel, Kippenvet (geconserveerd met gemengde Tocopherols), Verse Zalm, Gedroogde Eieren, Lijnzaad, Zalmolie, Appels, Wortelen, Doperwten, Gedroogd Biergist, Pepermunt, Yucca Schidigera extract, Probiotica Enterococcus Faecium, Prebiotica Fructo-Oligosaccharides en Mannan-Oligosaccharides, Natuurlijk antioxidant geconserveerd met Rozemarijn en Tocopherols, Vitamine A supplement, Vitamine D3 supplement, Vitamine E supplement, Vitamine C supplement Ascorbiczuur, Vitamine B12 supplement, Riboflavine Supplement, Niacine Supplement, Pantothenate, Folic zuur, Biotine, Pyridoxine Hydrochloride, Inositol, Thiamine, Choline Chloride, Potassium Chloride, Bètacaroteen, IJzer Aminozuur Chelate, Ferrous Sulfaat, Koper Aminozuur Chelate, Koper Sulfaat, Zink Amino Acid Chelate, Zink Sulfaat, Mangaan Sulfaat, Kobalt Carbonate, Selenium, L-Carnitine.

kost 39,45 per zak van 15 kilo, hoe meer je koopt hoe goedkoper het wordt. Adres waar ik het haal betaal ik 37,50 per zak van 15 kilo (ook al koop ik 1 zak).
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”