Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schuddekonten
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
Schuddekonten
Weet niet goed waar ik het moet plaatsen, dus ik doe het maar hier.
Miep schuddekont enorm. Als ze langzaam loopt (om een piesplekje te zoeken ofzo), dan deint haar kont bijna aan iedere kant wel 10 cm naar buiten. Ook met het blij begroeten schudt ze haar kont er zowat af. Saar heeft dat veel minder.
Zou dat door de bouw van de poten komen (of door hoekingen, weet ik veel)? Met normaal lopen heeft ze het veel minder. Ik heb er daarnet een studie van proberen te maken, maar ik kan niet ontdekken waar het aan ligt.
Iemand ideeën?
Miep schuddekont enorm. Als ze langzaam loopt (om een piesplekje te zoeken ofzo), dan deint haar kont bijna aan iedere kant wel 10 cm naar buiten. Ook met het blij begroeten schudt ze haar kont er zowat af. Saar heeft dat veel minder.
Zou dat door de bouw van de poten komen (of door hoekingen, weet ik veel)? Met normaal lopen heeft ze het veel minder. Ik heb er daarnet een studie van proberen te maken, maar ik kan niet ontdekken waar het aan ligt.
Iemand ideeën?
- iones
- Zeer actief
Re: Schuddekonten
DAt doet die gekke Bobbes van mij ook en die noem ik ook altijd schuddekont!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Khaya van mn ouders doet t ook.
Die wijkt nog wel meer uit dan 10 cm
Die wijkt nog wel meer uit dan 10 cm
-
Marion.
Onze eerste Golden deed het ook, en die noemden we Wammes Waggel. Maar dat was ook een reuiones schreef:DAt doet die gekke Bobbes van mij ook en die noem ik ook altijd schuddekont!
- iones
- Zeer actief
Wammes Waggel, wat een schattige naam!
Dat zou ook wel bij Bobbesje passen. Zij is overigens een teefje hoor.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Belle (de golden van 12 en een half) doet het ook, de rest van haar lichaam is stram maar haar kont zwaait enorm.
Wij noemen haar schommelkontje
Wij noemen haar schommelkontje
En de groeten van de mannen 

- petra/jacky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): BOERENFOX
Mijn golden DJ deed het ook altijd ,ik vond het altijd zo een lief gezicht juist.
En wij noemde hem dan ook altijd wiebelkontje. En tijdens dat wiebelen ging zijn staart fier mee en dat was juist zo een mooi gezicht die prachtige pluim van links naar rechts.
En wij noemde hem dan ook altijd wiebelkontje. En tijdens dat wiebelen ging zijn staart fier mee en dat was juist zo een mooi gezicht die prachtige pluim van links naar rechts.

Groetjes Petra en Jacky
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
Moon doet het ook...en hoe blijer of ze is, hoe harder of haar kont schudt....ze kwispelt niet met haar staart maar met haar kont

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Macho loopt zo te waggelen als hij in telgang loopt.
Dat ziet er niet uit dan
Als hij blij is kan hij inderdaad ook heel hard schudden met de kont.
Dat ziet er niet uit dan
Als hij blij is kan hij inderdaad ook heel hard schudden met de kont.
-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier nog eentje die het doet. Met haar bouw is niks mis en als ze gewoon loopt ook niet. Maar zodra ze begint te slenteren, echt zo'n lui slakkegangetje, dan gaat haar kont enorm heen en weer
En op de een of andere manier buigt ze dan haar ribben/rug ook nog mee
kan er nog niet helemaal uit wijs worden 
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
Jojoke
Joh
dat heet ZUMBA http://www.zumba-fitness.be/zumba-videoclips.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het lijkt me telgangmaitestar schreef:Hier nog eentje die het doet. Met haar bouw is niks mis en als ze gewoon loopt ook niet. Maar zodra ze begint te slenteren, echt zo'n lui slakkegangetje, dan gaat haar kont enorm heen en weerEn op de een of andere manier buigt ze dan haar ribben/rug ook nog mee
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Nee dat is het nog niet eens. Want dat doet Frencey wel tijdens een wandeling, want dat vind ze dus echt niks aanMarjoleine schreef:Het lijkt me telgangmaitestar schreef:Hier nog eentje die het doet. Met haar bouw is niks mis en als ze gewoon loopt ook niet. Maar zodra ze begint te slenteren, echt zo'n lui slakkegangetje, dan gaat haar kont enorm heen en weerEn op de een of andere manier buigt ze dan haar ribben/rug ook nog mee
Maar van bovenstaande doet Caoimhe en die loopt eigenlijk nooit in telgang. Maar ze gaat gewoon gigantisch lopen sjokken en schudt op de een of andere manier haar hele lijf er in mee.
Zal het eens proberen te filmen.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, graag!maitestar schreef:Maar van bovenstaande doet Caoimhe en die loopt eigenlijk nooit in telgang. Maar ze gaat gewoon gigantisch lopen sjokken en schudt op de een of andere manier haar hele lijf er in mee.
Zal het eens proberen te filmen.
Ben wel benieuwd wat het dan is.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Bij Belle is het ook tijdens het sjokken, de staart lijkt er in een vertraging achteraan te gaan. dus kont naar links en een tel later ook de staart.
Een bejaarde dame rent nml niet (tenzij ik zeg dat ze mag zwemmen, dan staat ze er al
)
Een bejaarde dame rent nml niet (tenzij ik zeg dat ze mag zwemmen, dan staat ze er al
En de groeten van de mannen 

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ben doet het doordat hij vaak telgang loopt. Verder ken ik het alleen van extreem grote en logge honden. ( berghonden etc. ) dat schuddekonten.
-
Rhiannon
- Zeer actief
Ik heb er ook zo'n 1 gehad, sloeg zich haast tegen de snuit met haar staart 
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
Marion.
Hmm, volgens mij is dat het niet, maar ik zal er vandaag eens op gaan letten!Marjoleine schreef:Het lijkt me telgangmaitestar schreef:Hier nog eentje die het doet. Met haar bouw is niks mis en als ze gewoon loopt ook niet. Maar zodra ze begint te slenteren, echt zo'n lui slakkegangetje, dan gaat haar kont enorm heen en weerEn op de een of andere manier buigt ze dan haar ribben/rug ook nog mee
-
Marion.
Denk dat je in de richting van gelijk zit, MarjoleinMarion. schreef:Hmm, volgens mij is dat het niet, maar ik zal er vandaag eens op gaan letten!Marjoleine schreef:Het lijkt me telgang
Op het veld e.d. als ze los liep, dan was het niet echt telgang maar wel minder synchroon rechtsvoor en linksachter verzetten zeg maar. En het laatste stukje van de wandeling hier in de straat was het inderdaad bijna telgang. Maar het kind is dan ook moeeeeeeeeeeee
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Het eerste klinkt als stap, er tussenin eigenlijk. Bij stap zetten ze niet twee benen tegelijk maar alles één voor één.Marion. schreef:Op het veld e.d. als ze los liep, dan was het niet echt telgang maar wel minder synchroon rechtsvoor en linksachter verzetten zeg maar. En het laatste stukje van de wandeling hier in de straat was het inderdaad bijna telgang. Maar het kind is dan ook moeeeeeeeeeeee
Stap is min of meer de tussenfase tussen telgang en draf. Meestal is dat maar enkele passen maar er zijn honden die het langer doen dan dat.
Telgang is normaal voor honden die moe zijn.
-
Marion.
Klopt, die 'stap' is maar een paar passen. Hooguit een meter of 10, zeg maar. En inderdaad alles 1 voor 1 leek het wel.Marjoleine schreef:Het eerste klinkt als stap, er tussenin eigenlijk. Bij stap zetten ze niet twee benen tegelijk maar alles één voor één.
Stap is min of meer de tussenfase tussen telgang en draf. Meestal is dat maar enkele passen maar er zijn honden die het langer doen dan dat.
Telgang is normaal voor honden die moe zijn.
Saar telgangt echt nooit (en Miep let ik op de terugweg nooit op, want die loopt meestal achter mij/ons). Nou ja, dan klopt het dus ook weer wel want Saar is nooit moe. Als we 3 uur hebben gesjouwd dan kijkt ze me aan, zo van "wanneer gaan we nu éindelijk hobbelen?"
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Beau doet dit ook heel veel met zijn elegante kontje schudden.
Vooral als er visite binnen komt vouwt hij zichzelf bijna dubbel, zo blij is hij dan.
Tijdens het wandelen wiebelt hij ook wel wat met zijn kont, en zijn mooie staart zwiept van links naar rechts.
Vooral als er visite binnen komt vouwt hij zichzelf bijna dubbel, zo blij is hij dan.
Tijdens het wandelen wiebelt hij ook wel wat met zijn kont, en zijn mooie staart zwiept van links naar rechts.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Patrol
- Zeer actief
Oh jaaaaa..... 'mijn schuddekonte-meisje' Patrol deed dat ook zo extreem! En Chevientje kan het ook heeeeel goed; ze slaat bijna dubbel.
Is het bij jouw meisje iets nieuws of deed ze dat altijd al?
Is het bij jouw meisje iets nieuws of deed ze dat altijd al?

-
Marion.
Nee hoor, dat deed ze altijd al. Vroeg me alleen gisteren af (toen ik naar de 2 schattige kontjes zat te kijken) waarom Miep nou zo zat te schuddekonten.Patrol schreef:Is het bij jouw meisje iets nieuws of deed ze dat altijd al?
Slettebel Miep, dachten wij altijd
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Elmo doet het ook, maar alleen als hij erg blij is. Of dat hij per ongeluk op zijn tenen is getrapt of zoiets kan hij ook helemaal dubbelklappen met zijn kont en zijn staart gaat dan ook veel sneller slaan.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Hier nog een schuddekont en de hond van mn ouders die heeft het helemaal erg! maar bij hun komt het doordat ze dan in de telgang lopen!
Groetjes Lianne
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hier doen ze het bij heel erg enthousiasme. Puchu gaat echt vanuit zijn middel schudden en dat hele lijf schudt dan
Kaya doet het meer met haar achterkant alleen, maar schudt ook alle kanten op.
Dat is dus bij enthousiasme, maar bij langzaam lopen ofzo, heb ik het nog niet gezien.
Kaya doet het meer met haar achterkant alleen, maar schudt ook alle kanten op.
Dat is dus bij enthousiasme, maar bij langzaam lopen ofzo, heb ik het nog niet gezien.
- *tweety*
- Zeer actief
Yvar schud ook met zn kont tijdens het wandelen, vooral bij het sjokken, en dan echt zn kont niet de rest van het lichaam.
Wij noemen hem ook wel eens wiebelkont.
Wij noemen hem ook wel eens wiebelkont.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra