Ik was net bijna thuis van onze grote ronde toen er opeens een hond midden op straat stond. Het was volgens mij een Duitse Staande langhaar dus niet echt een kleintje. Ik vond hem erg reu-achtig overkomen dus ik heb Diesel kort gehouden en Zahra los gedaan.
Zahra liep vrolijk op hem af en ze hebben even staan snuffelen. Hij hield wel constant Diesel in de gaten en toen hij ons met een omweggetje van achteren benaderde heb ik een harde brul gegeven en met de riem gezwaaid. Zahra begreep de hint en joeg hem een stukje op, weg van ons.
Ik moet zeggen dat het nog nooit zo soepel is verlopen.
Ik heb de honden naar huis gebracht en ben nog even terug gegaan maar hij is was al weg. Zou wel van een boer zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het passeren van een hond zonder baas....
Moderator: moderatorteam
- Youp
- Zeer actief
Het passeren van een hond zonder baas....
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
Re: Het passeren van een hond zonder baas....
heb al redelijk vaak honden zonder baas gezien, waarvan ik er 1 te pakken kon krijgen en de buurt ben gaan rondvragen
ik vind het altijd best eng, zeker omdat ik die honden niet ken.
ook een keer een schattige jack russel, hij leek zo vrolijk en totaal niet bang, maar toen ik hem wou pakken schrok ik me rot, hij gromde/blafte/hapte alles bij elkaar... nou lekker laten lopen helaas, en hem van een afstand in de gaten houden. bleek van iemand te zijn die te broerd was om hem uit te laten.
ik kan niet weglopen als ik een hond zie zonder baasje, ik vind dat zo zielig. als ik hem kan pakken zal ik daar zeker mijn best voor doen, en ik stop ook zeker als mij dat op een veilige manier lukt!
ook een keer een schattige jack russel, hij leek zo vrolijk en totaal niet bang, maar toen ik hem wou pakken schrok ik me rot, hij gromde/blafte/hapte alles bij elkaar... nou lekker laten lopen helaas, en hem van een afstand in de gaten houden. bleek van iemand te zijn die te broerd was om hem uit te laten.
ik kan niet weglopen als ik een hond zie zonder baasje, ik vind dat zo zielig. als ik hem kan pakken zal ik daar zeker mijn best voor doen, en ik stop ook zeker als mij dat op een veilige manier lukt!

- Youp
- Zeer actief
Ik moet zeggen dat de vorige keer dat ik een baasloze hond tegenkwam het minder goed afliep. Ik wou hem meelokken naar huis wat resulteerde in een geperforeerde Diesel met ontsteking tot gevolg. Ik doe dat niet meer zo makkelijk. Helemaal niet met mijn eigen honden erbij.
Ik heb ook een keer geprobeerd een paniekerig amstaff teefje van een drukke rotonde af te plukken maar dat was ook niet zo'n succes. Dat heb ik toch maar aan de dierenambulance overgelaten.
Ik heb ook een keer geprobeerd een paniekerig amstaff teefje van een drukke rotonde af te plukken maar dat was ook niet zo'n succes. Dat heb ik toch maar aan de dierenambulance overgelaten.

- Youp
- Zeer actief
Dat had ik ook een keer met een schattige cairn terrier die hier al een uur door de straat liep. Ik pakte hem bij zn halsband en HAP! Niet echt door maar meer een schrikreactie van het beestje. Hij is bij ons gebleven tot het asiel hem op kwam pikken.Chicoahua schreef:heb al redelijk vaak honden zonder baas gezien, waarvan ik er 1 te pakken kon krijgen en de buurt ben gaan rondvragen

- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Toen we even "hondloos" waren liep er plots een blond labje in onze tuin. Man en ik naar buiten. Hond werpt zich aan de voeten van mijn man (die is met zijn ruim 2 meter de "god der labjes").
Overal in de buurt aangebeld, niemand kende de hond. Uiteindelijk komt er een auto aangereden, man stopt, zegt dat het zijn hond is en duwt hond in de auto. Hond wilde liever bij "god" blijven.
De man vertelde in de straat te wonen. Hij zal de hond niet veel uitgelaten hebben, niemand kende de hond...
Overal in de buurt aangebeld, niemand kende de hond. Uiteindelijk komt er een auto aangereden, man stopt, zegt dat het zijn hond is en duwt hond in de auto. Hond wilde liever bij "god" blijven.
De man vertelde in de straat te wonen. Hij zal de hond niet veel uitgelaten hebben, niemand kende de hond...

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
Melanie 74
Als ik mijn honden bij mij heb wordt het moeilijker idd.
Ik heb het twee keer meegemaakt, eerst nog Nederland, liep er ineens een Beagle over de spoorlijn de intercity op te wachten ofzo :N:
Koekjes gehaald van thuis en Tosca afgeleverd en zo kreeg ik hem te pakken, geen penning helemaal niets.
De dierenambulance heeft hem toen opgehaald.
Tweede keer was in Duitsland, we reden van boodschappen doen terug naar huis, in ene remde alle auto's en zag dus waarom. Op de weg liep een Schnauzermixje rond, helemaal verward en paniekerig, ik heb hem bij mij kunnen lokken en meegenomen in de auto, we moesten hem naar het asiel brengen wat meenemen naar huis ging niet.
Asiel wilde hem niet nemen, dachten dat wij hem zo probeerde af te schepen, heb gezegd dat ik hem anders aan het hek vastbind. Toen kon het wel in ene
Ik heb het twee keer meegemaakt, eerst nog Nederland, liep er ineens een Beagle over de spoorlijn de intercity op te wachten ofzo :N:
Koekjes gehaald van thuis en Tosca afgeleverd en zo kreeg ik hem te pakken, geen penning helemaal niets.
De dierenambulance heeft hem toen opgehaald.
Tweede keer was in Duitsland, we reden van boodschappen doen terug naar huis, in ene remde alle auto's en zag dus waarom. Op de weg liep een Schnauzermixje rond, helemaal verward en paniekerig, ik heb hem bij mij kunnen lokken en meegenomen in de auto, we moesten hem naar het asiel brengen wat meenemen naar huis ging niet.
Asiel wilde hem niet nemen, dachten dat wij hem zo probeerde af te schepen, heb gezegd dat ik hem anders aan het hek vastbind. Toen kon het wel in ene