Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Huisdier houdverbod
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Huisdier houdverbod
118 dagen? Is dat niet een beetje weinig voor zo'n -ik slik het maar even in- .....?

- gizmo
- Zeer actief
Ik heb het idee dat het mishandelen van de vrouw meer gestraft word dan het dood gooien van de hond
Maar goed hij gaat achter de tralies dat is al heel wat in Nederland
Was het alleen de hond geweest had hij niet 118 dagen cel gekregen denk ik
Maar goed hij gaat achter de tralies dat is al heel wat in Nederland
Was het alleen de hond geweest had hij niet 118 dagen cel gekregen denk ik

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Volgens mij staat er niet eens een goede straf op dierenmishandeling. Misschien taakstraf maar celstraf, nee. Nederland moet eens wakker worden.. Dieren zijn hetzelfde als ons, maar hebben een grote handicap.. De mens. Die begrijpt ze voor geen meter, uitzonderingen daargelaten. Beau mag zich ook afentoe hoeden voor zijn handicap. 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Volgens een woordvoerster van het Openbaar Ministerie gaat de buurtbrigadier van de wijk waar de Eindhovenaar woont straks controleren of de man inderdaad geen huisdier houdt. De Dierenbescherming laat desgevraagd weten dat deze opgelegde bijzondere voorwaarde bovenop een straf in Nederland 'zelden' voorkomt.
Blijkbaar is het toch zwaarder dan gebruikelijk.
Is dit dat geval van die poedel?
Blijkbaar is het toch zwaarder dan gebruikelijk.
Is dit dat geval van die poedel?
- iones
- Zeer actief
Die vent is hardstikke link! Die gaat heus nog wel eens een keer in de fout met een levend wezen, mens of dier.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Ja, daar zat ik inderdaad ook meer aan te denken. Uiteindelijk zal wel blijken dat dat de beste optie is.Nanna schreef:Ik stel preventief ruimen voor.iones schreef:Die vent is hardstikke link! Die gaat heus nog wel eens een keer in de fout met een levend wezen, mens of dier.
Nadat er weer een slachtoffer gevallen is uiteraard.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
bouvierpoedel schreef:Mag hij nog wel een nieuwe vriendin houden,??

Die kiezen er zelf voor, dat is het verschil

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Heb hetzelfde meegemaakt met iemand hier in Eindhoven. Maar de 2 zijn weer bij elkaar (domme muts) en zij heeft de aanklacht over het doden van de hond ingetrokken. "Hij gaat z'n leven beteren, dat zei hij, echt waar!"
Ben ik snel klaar mee. Als hij je weer naar de andere wereld probeert te meppen in een stonede bui, kom dan niet bij mij janken.
Ben ik snel klaar mee. Als hij je weer naar de andere wereld probeert te meppen in een stonede bui, kom dan niet bij mij janken.
- iones
- Zeer actief
Wat een domme doos.
ik zou het niemand ooit kunnen vergeven als die mijn hond ombracht. Sterker nog, er valt nog te bezien of hij dat zelf zou overleven...
ik zou het niemand ooit kunnen vergeven als die mijn hond ombracht. Sterker nog, er valt nog te bezien of hij dat zelf zou overleven...
- petra/jacky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): BOERENFOX
Echt scahandalig dit hoor,hij gaat echt nog wel een keer de fout in hoor.
Ik vind zijn straf echt veel te laag, 118 dagen.....pfffff.
Ik vind zijn straf echt veel te laag, 118 dagen.....pfffff.

Groetjes Petra en Jacky
-
- Zeer actief
Nee, dat was in Zwijndrecht vlakbij waar ik gewoond heb.Marjoleine schreef: Is dit dat geval van die poedel?

- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
- Aantal honden: 1
De straf vind ik ook veel te laag
- Bika
- Actief
- Mijn ras(sen): 3 Whippets
- Contacteer:
De strafmaat hier in Nederland is gewoon veels te laag.
Taakstraf, dat is toch niks misschien nog wel leuk ook.
Op de kinderboerderij schoonmaken als straf en daarna je aanmelden als vrijwilliger, want het is toch wel leuk.
Nee straffen in landen waar Allah de baas is dat zijn pas straffen dan kijk je wel uit de volgende keer.
Op de kinderboerderij schoonmaken als straf en daarna je aanmelden als vrijwilliger, want het is toch wel leuk.
Nee straffen in landen waar Allah de baas is dat zijn pas straffen dan kijk je wel uit de volgende keer.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst

Iedereen fijne Feestdagen toegewenst

- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
tja die taakstraffen... In het asiel waar ik een paar jaar vrijwilliger ben geweest, hadden we er ook eentje (hoorden we uiteraard pas achteraf, anders had ie t niet lang uitgehouden daar
). Die klootzak had, tijdens een ruzie met zn vriendin, de hond doodgestoken. En dan kom je #@$%^&* je taakstraf doen in een asiel? Lijkt mij net zo krom als een pedofiel op een kinderdagverblijf... 

- natascha26
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler & Kangal
De straffen hier in Nederland zijn naar mijn mening ook veel te laag.
Het is inderdaad wel erg vreemd ook om iemand die een hond vermoord heeft in een asiel zijn taakstraf te laten doen.
Hier in Nederland krijg je eerder een lintje of een aai over je bol als je iets fout doet, waar moet dit toch heen?
Het is inderdaad wel erg vreemd ook om iemand die een hond vermoord heeft in een asiel zijn taakstraf te laten doen.
Hier in Nederland krijg je eerder een lintje of een aai over je bol als je iets fout doet, waar moet dit toch heen?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Maar hoe wil je het dan.??
In andere landen hebben ze zelfs de dood straf en het systeem van 3 x in de fout ,en daar zitten de gevangenissen ook over vol.
Dus dat werkt ook niet.
Je kunt wel naar de straffen gaan kijken hoe veel en zwaar we dat moeten doen.
Maar kun je niet beter kijken waarom het nu komt dat steeds meer mensen de fout in gaan.??
En waarom is het niet vreemd dat er iedere dag dieren in slachthuizen worden gedood.
Of mensen in oorlogen.
Of mensen die dan gelijk roepen dat iemand ook maar dood moet of zijn klauwen eraf gehakt moeten worden bij mishandeling of doden van een hond.
Of dat wij kinderen laten verrekken aan de aids en honger een paar uur hier vandaan.
Eigen is toekijken net zo erg als iemand de kop onder water houden.
Kun je daar een maatschappelijk verantwoordelijke vergunning voor krijgen dan.
Zomaar wat vergelijkingen waar ik ook niet uit kom.???
In andere landen hebben ze zelfs de dood straf en het systeem van 3 x in de fout ,en daar zitten de gevangenissen ook over vol.
Dus dat werkt ook niet.
Je kunt wel naar de straffen gaan kijken hoe veel en zwaar we dat moeten doen.
Maar kun je niet beter kijken waarom het nu komt dat steeds meer mensen de fout in gaan.??
En waarom is het niet vreemd dat er iedere dag dieren in slachthuizen worden gedood.
Of mensen in oorlogen.
Of mensen die dan gelijk roepen dat iemand ook maar dood moet of zijn klauwen eraf gehakt moeten worden bij mishandeling of doden van een hond.
Of dat wij kinderen laten verrekken aan de aids en honger een paar uur hier vandaan.
Eigen is toekijken net zo erg als iemand de kop onder water houden.
Kun je daar een maatschappelijk verantwoordelijke vergunning voor krijgen dan.
Zomaar wat vergelijkingen waar ik ook niet uit kom.???
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Bika schreef:De strafmaat hier in Nederland is gewoon veels te laag.
http://www.partijvoordedieren.nl/conten ... vragen/110Antwoorden van de minister van Justitie op de vragen van het lid Thieme (PvdD) over de strafmaat voor dierenmishandeling.
Antwoord 2 en 3
In artikel 36 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (Gwwd) is het verbod op dierenmishandeling opgenomen. Op grond van artikel 37 Gwwd is het de houder van een dier verboden aan een dier de nodige verzorging te onthouden. Overtreders van deze artikelen kunnen sinds 1 februari 2006 worden veroordeeld tot een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van maximaal € 16.750. Bij uw Kamer is een initiatiefwetsvoorstel van het lid Waalkens aanhangig waarin wordt voorgesteld om het strafmaximum voor degeen die opzettelijk en wederrechtelijk een dier dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, doodt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt te verhogen van twee naar drie jaren.
De strafmaat is niet zo laag, maximaal 3 jaar respectievelijk 2 jaar gevangenisstraf. De rechter beslist welke straf er opgelegd wordt. Misschiendat een andere afweging van de rechters zou kunnen resulteren in het opleggen van een zwaardere straf? Want dat kan dus wel.

edit: typo