Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe hard zijn jouw principes?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Hoe hard zijn jouw principes?
Ik zat eens te denken over wat ik had gelezen over hoe ze bij verschillende rassen handelen met pupverkoop enzo. Meer betalen voor een reu (of teef), meer betalen voor bepaalde kleurtjes (of minder voor bepaalde kleurtjes, hoe je het wil zien), enz. Ik heb toch al vrij veel reacties gelezen van mensen die dat echt nergens op vinden slaan. Dat betekent in mijn ogen dus dat je er (tot op bepaalde hoogte) dus op tegen bent.
Maar stel nou je hebt zo'n fokker gevonden. De lijnen zijn leuk, qua gezondheid en karakter precies wat je wil. Fokker is aardig en je vertrouwt dus ook op een goed en verstandig grootbrengen in het nest. Alleen de fokker vraagt voor het ene geslacht een bepaald bedrag, voor het andere geslacht een ander bedrag. Jouw voorkeur gaat uit naar een pup van het goedkope geslacht. Dat ging het al voordat je van het prijsverschil wist.
Hoe sterk zijn dan jouw principes dat je erop tegen bent. Zou je om zo'n reden ervoor kiezen geen pup bij deze fokker te nemen, maar verder te kijken naar een andere fokker, die wel gewoon dezelfde bedragen voor reu en teef vraagt? Heb je iets van de honden lijden er niet onder dus ik zie er geen probleem in. Of kan het je toch niet boeien omdat je de goedkope versie hebt, maar zou het als je de dure versie had wel een reden zijn om verder te zoeken?
Maar stel nou je hebt zo'n fokker gevonden. De lijnen zijn leuk, qua gezondheid en karakter precies wat je wil. Fokker is aardig en je vertrouwt dus ook op een goed en verstandig grootbrengen in het nest. Alleen de fokker vraagt voor het ene geslacht een bepaald bedrag, voor het andere geslacht een ander bedrag. Jouw voorkeur gaat uit naar een pup van het goedkope geslacht. Dat ging het al voordat je van het prijsverschil wist.
Hoe sterk zijn dan jouw principes dat je erop tegen bent. Zou je om zo'n reden ervoor kiezen geen pup bij deze fokker te nemen, maar verder te kijken naar een andere fokker, die wel gewoon dezelfde bedragen voor reu en teef vraagt? Heb je iets van de honden lijden er niet onder dus ik zie er geen probleem in. Of kan het je toch niet boeien omdat je de goedkope versie hebt, maar zou het als je de dure versie had wel een reden zijn om verder te zoeken?

You'll be in my heart... Always...
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Hoe hard zijn jouw principes?
Als de lijn echt is wat ik zoek , de dieren getest zijn , de fokker er goed mee omgaat en hij/zij niet een belachelijk hoog bedrag vraagt , dan zou ik het denk ik wel doen.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
hmmm *ff denken*MonaToetje schreef:Als de lijn echt is wat ik zoek , de dieren getest zijn , de fokker er goed mee omgaat en hij/zij niet een belachelijk hoog bedrag vraagt , dan zou ik het denk ik wel doen.
oké, aanvulling, lijn is wat je zoekt qua uiterlijk, karakter en gezondheid. Dieren zijn getest op de dingen waarvoor het nodig is in het ras, fokker gaat er goed mee om enz. Je verwacht dus een pup te krijgen die geheel naar je zin is.
Jouw pupprijs ligt op de standaard, de andere pupprijs erboven dus. Meer dan 100 euro verschil om het interessant te maken

You'll be in my heart... Always...
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ehhmm, ik vraag nooit naar prijzen
.
Meestal pas een paar dagen voor dat ik de pup ga halen, zodat ik weet hoeveel geld ik mee moet brengen. Ik heb meestal eerst een band met de fokker, de moederhond etc en dan wíl ik gewoon een pup uit dat nest of die combinatie of what ever, maar dan vraag ik dus nooit naar de prijs. Gek hè nu ik erover nadenk.
Vind he ook altijd ee rare vraag, alsof de honden minder belangrijk zijn als de prijs. (Slaat natuurlijk nergens op maar het voelt wel zo)

Meestal pas een paar dagen voor dat ik de pup ga halen, zodat ik weet hoeveel geld ik mee moet brengen. Ik heb meestal eerst een band met de fokker, de moederhond etc en dan wíl ik gewoon een pup uit dat nest of die combinatie of what ever, maar dan vraag ik dus nooit naar de prijs. Gek hè nu ik erover nadenk.

Gr. Aniek

Het zou mij ook niets uitmaken bij de aanschaf van een pup.
Daar komt bij misschien weet je het niet eens in de regel wordt jou toch niet verteld wat de andere betalen.
Als de hond van ene goede fokker afkomt en precies is wat ik zoek en wil vind ik dat toch wel belangrijker dan hoe hun het financieel regelen.
Daar komt bij misschien weet je het niet eens in de regel wordt jou toch niet verteld wat de andere betalen.
Als de hond van ene goede fokker afkomt en precies is wat ik zoek en wil vind ik dat toch wel belangrijker dan hoe hun het financieel regelen.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Als ik een hondje tref die precies is wat ik wil, dan is de prijs wat mij betreft ondergeschikt aan het hondje. Ik zou wel even mijn voorhoofd over fronsen over het prijsverschil, en evt. de reden vragen. In principe zou het mij niet tegen houden om een hondje bij deze fokker te halen. Ook niet als ik het duurdere geslacht wil. Tenzij ik het idee krijg dat de fokker dit doet met dubieuze motieven, bijvoorbeeld dat hij er even lekker veel winst op wil maken. Maar in dat geval zou ik uiteindelijk denk ik toch voor de pup gaan, als dat precies is wat ik zoek.

Iedere dag feest!
- Triplefox
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het zou mij niet echt uitmaken wat de prijs voor een pup is, of een reu nou meer moet opleveren als een teef of andersom, de fokker zal er wel zijn redenen voor hebben en van mij mag hij, als er mee gefokt gaat worden is een teef natuurlijk snel rendabel met 2-4 nesten, daar moet je nl wel een hele mooie kampioensreu tegenover zetten wil hij dat met dekken opbrengen.(afhankelijk v/h ras natuurlijk)
Ik zou me eerst oriënteren bij een eventuele rasvereniging wbt de fokkers en als alles helemaal klopt je hebt een goed gevoel bij de persoon zelf de recensies zijn goed en het zijn mooie gezonde honden en de lijnen kloppen... tsja dan maakt het mij niet veel uit, de aanschafprijs is natuurlijk een schijntje in vergelijk tot wat de hond je werkelijk gaat kosten.
Het is natuurlijk ook een lange termijn investering en ik wil met een goed gevoel de "aankoop" doen.
Overigens is het zo ongeveer het laatste waar ik naar kijk, de rassen die mij aanspreken zijn ook niet een van de duursten maar tzt heb ik wel de ambitie misschien eens een hondje uit het buitenland te halen vanwege de beperkte bloedlijnen (en slechte staarten) in NL.
Het zou dan zomaar kunnen dat je ipv een 900 euro richting een paar duizend euro gaat als je bij een gerenommeerde fokker een goeie nestkeuze wil hebben met showkwaliteiten, uiteraard zijn er wel grenzen maar als ik het op dat moment kan betalen zonder daarna op soepstengels te hoeven leven... so be it!
Ik zou me eerst oriënteren bij een eventuele rasvereniging wbt de fokkers en als alles helemaal klopt je hebt een goed gevoel bij de persoon zelf de recensies zijn goed en het zijn mooie gezonde honden en de lijnen kloppen... tsja dan maakt het mij niet veel uit, de aanschafprijs is natuurlijk een schijntje in vergelijk tot wat de hond je werkelijk gaat kosten.
Het is natuurlijk ook een lange termijn investering en ik wil met een goed gevoel de "aankoop" doen.
Overigens is het zo ongeveer het laatste waar ik naar kijk, de rassen die mij aanspreken zijn ook niet een van de duursten maar tzt heb ik wel de ambitie misschien eens een hondje uit het buitenland te halen vanwege de beperkte bloedlijnen (en slechte staarten) in NL.
Het zou dan zomaar kunnen dat je ipv een 900 euro richting een paar duizend euro gaat als je bij een gerenommeerde fokker een goeie nestkeuze wil hebben met showkwaliteiten, uiteraard zijn er wel grenzen maar als ik het op dat moment kan betalen zonder daarna op soepstengels te hoeven leven... so be it!

-
- Zeer actief
ik heb sowieso al niet zoveel principes,
redelijkheid en gezond verstand is wel belangrijk, maar ik ga niet van tevoren bepalen dit of dat 

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik begrijp niet zo goed waarom je er automatisch van uitgaat dat een verschil van mening ergens over meteen tot een soort padstelling moet leiden
Er kunnen genoeg andere factoren zijn die misschien wel belangrijker zijn dan de prijs of het prijsbeleid van de fokker denk ik.
Ik zou er vragen over stellen, dat wel.

Er kunnen genoeg andere factoren zijn die misschien wel belangrijker zijn dan de prijs of het prijsbeleid van de fokker denk ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
IK vraag nooit naar de prijs van een pup, alle andere dingen hebben voorrang en als die goed zijn en bij mijn redelijk stabiele principes passen betaal ik die prijs toch wel.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik zou niet zo heel gauw een hond/kat bij een fokker kopen. Misschien is dat dan ook een principe 

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga niet miepen om een honderdje meer. Het wordt pas een ander verhaal als hij/zij 400-500 of meer extra vraagt, of het moet al een oudere hond zijn , die zich reeds in de fokkerij en eventueel op shows reeds bewezen heeft . Maar de fokkers waar ik nauw mee samenwerk zitten allemaal op het gemiddelde of er zelfs onder. Ik heb juist het idee dat de prutsfokkers , die het alleen om de poen ( en niet om de gezondheid, karakter , exterieur ) gaat dat die er vaak VER boven zitten.Jacksel schreef:hmmm *ff denken*MonaToetje schreef:Als de lijn echt is wat ik zoek , de dieren getest zijn , de fokker er goed mee omgaat en hij/zij niet een belachelijk hoog bedrag vraagt , dan zou ik het denk ik wel doen.
oké, aanvulling, lijn is wat je zoekt qua uiterlijk, karakter en gezondheid. Dieren zijn getest op de dingen waarvoor het nodig is in het ras, fokker gaat er goed mee om enz. Je verwacht dus een pup te krijgen die geheel naar je zin is.
Jouw pupprijs ligt op de standaard, de andere pupprijs erboven dus. Meer dan 100 euro verschil om het interessant te maken

Linda
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Okee, stel , de gemiddelde pupprijs ligt op 1500,- . Jij komt daar om je pup op te halen en de fokker zegt " Dat is dan eur 2500,-! " Wat doe je dan?Budkes schreef:Ehhmm, ik vraag nooit naar prijzen.
Meestal pas een paar dagen voor dat ik de pup ga halen, zodat ik weet hoeveel geld ik mee moet brengen. Ik heb meestal eerst een band met de fokker, de moederhond etc en dan wíl ik gewoon een pup uit dat nest of die combinatie of what ever, maar dan vraag ik dus nooit naar de prijs. Gek hè nu ik erover nadenk.Vind he ook altijd ee rare vraag, alsof de honden minder belangrijk zijn als de prijs. (Slaat natuurlijk nergens op maar het voelt wel zo)
Haak je dan af of koop je de pup evengoed?
De prijs is altijd het laatste waar ik naar vraag , maar ik wil het wel graag vantevoren weten, want stel dat de prijs veel hoger ligt dan wat ik wil/kan uitgeven? Is naar mijn mening dan niet eerlijk na de fokker toe om dan op het laatste moment af te zeggen.
Linda
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
De prijzen die ze tegenwoordig voor honden vragen, vindt ik zo wie zo al de pan uit rijzen. Ik bedoel, 800 euro voor een raszuivere Labrador (dat is wel iets meer als 1600 oude hollandse guldens!) 
En als een fokker onderscheidt gaat maken qua prijs met de kleur en of het geslacht, dan zijn we al gauw uitgepraat

En als een fokker onderscheidt gaat maken qua prijs met de kleur en of het geslacht, dan zijn we al gauw uitgepraat

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar daar gaat het in de regel toch ook om? Want ik snap niet met welke reden een fokker ver boven het gemiddelde zou moeten zitten.Magic schreef: bijvoorbeeld dat hij er even lekker veel winst op wil maken.
Groetjes,
Linda
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
- Zeer actief
Alsik een hond/pup zie die ik graag wil dan neem ik die ongeacht de prijs. Hier varieren ze van 75 euro tot 1600 euro.
- Magic
- Zeer actief
Het gaat hier om fokkers die rond het gemiddelde zitten. Ik zou nooit met een fokker in zee gaan die alleen maar fokt om er zelf flink veel geld mee te verdienen.MonaToetje schreef:Maar daar gaat het in de regel toch ook om? Want ik snap niet met welke reden een fokker ver boven het gemiddelde zou moeten zitten.Magic schreef: bijvoorbeeld dat hij er even lekker veel winst op wil maken.
Groetjes,
Linda

Iedere dag feest!
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee , het ging in eerste instantie om fokkers die verschillende prijzen vragen voor een reu/teef.Magic schreef:Het gaat hier om fokkers die rond het gemiddelde zitten. Ik zou nooit met een fokker in zee gaan die alleen maar fokt om er zelf flink veel geld mee te verdienen.MonaToetje schreef:Maar daar gaat het in de regel toch ook om? Want ik snap niet met welke reden een fokker ver boven het gemiddelde zou moeten zitten.Magic schreef: bijvoorbeeld dat hij er even lekker veel winst op wil maken.
Groetjes,
Linda

(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
De DA is tegenwoordig ook gelijk 120 euro voor een jaarlijks doorsmeerbeurtje....was ook geen 250 gulden wat ik me kan herinneren...Felix schreef:De prijzen die ze tegenwoordig voor honden vragen, vindt ik zo wie zo al de pan uit rijzen. Ik bedoel, 800 euro voor een raszuivere Labrador (dat is wel iets meer als 1600 oude hollandse guldens!)![]()
Dat de prijzen meegaan met hun tijd is niet zo gek, de kosten (neem alleen al de inschrijfgelden v/d shows, en de DA) stijgen ook gigantisch.
- Magic
- Zeer actief
Dan kunnen beide prijzen toch nog wel rond het gemiddelde zitten.MonaToetje schreef:Nee , het ging in eerste instantie om fokkers die verschillende prijzen vragen voor een reu/teef.Magic schreef: Het gaat hier om fokkers die rond het gemiddelde zitten. Ik zou nooit met een fokker in zee gaan die alleen maar fokt om er zelf flink veel geld mee te verdienen.

Het topic gaat over de vraag of je zaken wilt doen met een fokker die een prijsverschil hanteert obv kleur of geslacht. M.i. is dat iets heel anders dan fokkers die buitensporig hoge prijzen vragen voor hun pups om er zelf flink veel geld aan te verdienen.
Met de eerste fokker zou ik heel goed in zee kunnen gaan. Met de tweede fokker denk ik niet. Ik zou toch grote vraagtekens hebben bij iemand die hondjes fokt voor alleen maar eigen gewin.
Laatst gewijzigd door Magic op 03 dec 2009 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Iedere dag feest!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor het jaarlijkse doorsmeren betaal ik hiero maar iets van naar ik meen een euro of 40Triplefox schreef:De DA is tegenwoordig ook gelijk 120 euro voor een jaarlijks doorsmeerbeurtje....was ook geen 250 gulden wat ik me kan herinneren...Felix schreef:De prijzen die ze tegenwoordig voor honden vragen, vindt ik zo wie zo al de pan uit rijzen. Ik bedoel, 800 euro voor een raszuivere Labrador (dat is wel iets meer als 1600 oude hollandse guldens!)![]()
Dat de prijzen meegaan met hun tijd is niet zo gek, de kosten (neem alleen al de inschrijfgelden v/d shows, en de DA) stijgen ook gigantisch.

- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Felix schreef: Voor het jaarlijkse doorsmeren betaal ik hiero maar iets van naar ik meen een euro of 40

- Magic
- Zeer actief
Het loont dan ook de moeite om even rond te vragen naar de prijzen vans verschillende dierenartsen in de omgevingTriplefox schreef:Felix schreef: Voor het jaarlijkse doorsmeren betaal ik hiero maar iets van naar ik meen een euro of 40Dat ben ik al kwijt voor een consult van 10 min.....en dan hebben ze nog geen naald aangeraakt!!

Iedere dag feest!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat kwam bij mij ook al opMagic schreef:Het loont dan ook de moeite om even rond te vragen naar de prijzen vans verschillende dierenartsen in de omgevingTriplefox schreef:Felix schreef: Voor het jaarlijkse doorsmeren betaal ik hiero maar iets van naar ik meen een euro of 40Dat ben ik al kwijt voor een consult van 10 min.....en dan hebben ze nog geen naald aangeraakt!!

Maar goed, ik ga hier naar een DA, die een gedeelde praktijk heeft met een vee-arts

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Jaap* schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je er automatisch van uitgaat dat een verschil van mening ergens over meteen tot een soort padstelling moet leiden![]()
idem

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Als ik een pup wil van een bepaalde fokker, gaat het mij om de fokker, om (een van) de ouders, om de testen en om de manier van fokken.
De rest vind ik bijzaak, en ik heb eigenlijk nooit op voorhand om de prijs gevraagd.
Nou is het gros hier wel eigen fok, maar toch.
Die prijzen, dat is wel wat geks.
Dat zeg je niet meteen van te voren en er meteen van te voren naar vragen is ook wat raar.
Wanneer zeg/vraag je dat?
Ik weet daar geen "beste moment" voor.
De rest vind ik bijzaak, en ik heb eigenlijk nooit op voorhand om de prijs gevraagd.
Dat zeg je niet meteen van te voren en er meteen van te voren naar vragen is ook wat raar.
- Triplefox
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou kunnen maar deze DA bevalt wel prima en dat is ook wat waard, het viel me idd op dat een keer tijdens een midweekje Westerbork daar de prijzen ook véél lager waren.Magic schreef: Het loont dan ook de moeite om even rond te vragen naar de prijzen vans verschillende dierenartsen in de omgeving
Helaas liggen de prijzen hier in de regio een stukje hoger, maar ja moet je ook maar niet in de randstad gaan wonen...

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
In mijn ogen is er ook geen beste moment voor. Ik zelf vind het absoluut vreselijk als mensen in hun eerste mailtje direct vragen om de pupprijs. Vaak zelfs al in de eerste zin. Anderzijds begrijp ik absoluut dat mensen willen weten wat een hondje kost. Maar doe dat dan in een vervolgmail of bij een bezoekje ofzo. Wij hadden ooit een hondje in Rusland op het oog.. Tot de fokker mij vrolijk vertelde dat het hondje ex verzendkosten op €2000,- kwam en daar dan nog rond de 750 aan verzendkosten bij kwamen. Ze kon het hondje diezelfde dag nog wel bij het vliegveld afleveren als ik dat wilde. Wij zijn afgehaakt op het laatste stuk, maar de prijs vonden we ook wat tegen het absurde af.Marjoleine schreef:Als ik een pup wil van een bepaalde fokker, gaat het mij om de fokker, om (een van) de ouders, om de testen en om de manier van fokken.

Bij de aankoop van Pepita, stonden we na het uitkiezen van haar al met onze jassen aan toen mij te binnen schoot dat we niet wisten wat ze moest kosten. Dus op de valreep nog maar even gevraagd. Beetje vervelend als je niet weet hoeveel geld je moet meenemen bij het ophalen.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Toen ik contact had met Nilo's fokker zei ze de prijs gelijk in de eerste mail. En anders had ik er al wel naar gevraagd. Dus niet meteen in de eerste mail gevraagt maar ik wil het wel op tijd weten. Ik was toen 17 en moest zelf het bedrag bij elkaar zien te krijgen, dan wil ik ook graag weten waar ik aan toe ben,Marjoleine schreef:Die prijzen, dat is wel wat geks.
En ff ontopic:
Als ik elke fokker boycot als het ware omdat hij of zij andere ideeen heeft dan mij, ben ik bang dat ik nergens een pup krijg. Sowieso zijn er in het hondenwereldje enorm veel mensen met allemaal zo hun eigen ideeen overal over. Ik zoek dus allang niet meer naar een fokker (of trainer) waar ik het 100% mee eens ben, dat lukt toch niet. Ik zou dus ook wel meer betalen als de lijnen, ouders en de verdere afhandeling van de fokker me aan staat. Ik heb gewoon een aantal dingen die ik erg belangrijk vind, de rest maakt me minder uit. Zo wil ik een hond die is gefokt volgens de regels van de rasvereniging, in ieder geval wat betreft de gezondheid. En wat ik totaal niet wil is dat ik een pup koop en een jaar later de fokker tref en mezelf opnieuw moet voorstellen en zeggen wanneer mijn pupje ook alweer bij hun was geboren omdat ze zoveel nestjes per jaar fokken.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Als de lijnen me aanspreken, het klikt goed met de fokker en die is in mijn ogen ook goed bezig met een nestje en zijn eigen honden... Dan heb ik geen moeite met wat prijsverschil. Betaal het dan gewoon. Máár dan moeten het ook geen woekerprijzen zijn.
Wij betalen voor onze pup een normale prijs. Deze zou ook niet het 2 of 3 dubbele moeten zijn, want dan wordt het extreem. Zou voor mij dan óók wat zeggen over de fokker, daar zou ik dan toch heel anders tegenaan kijken.
Wij betalen voor onze pup een normale prijs. Deze zou ook niet het 2 of 3 dubbele moeten zijn, want dan wordt het extreem. Zou voor mij dan óók wat zeggen over de fokker, daar zou ik dan toch heel anders tegenaan kijken.