Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eindelijk een race maatje
Moderator: moderatorteam
-
estelle
eindelijk een race maatje
Bikkel mag graag spelen met andere honden. Daar kan hij echt van genieten en naderhand is hij geestelijk helemaal voldaan.
Maar ja, ik kom hier wel mensen met honden tegen maar meestal lopen ze allemaal stug door of de honden mogen even snel kennismaken en als ze dan willn gaan spelen loopt zo'n baasje alweer verder.
Nu loop ik regelmatig bij Meerwijck, heb je bos en een strandje. Ideaal. Maar ook hier kom ik vrjwel geen honden tegen. Of ze lopen weer stug door.
Vanochtend na een flink eindje door het bos besloot ik nog even op een groot grasveld (maatje voetbalveld) wat te spelen met Bikkel en Woopy. Er lag een berg zand dus Woopy aan het graven. Ondertussen deed ik met Bikkel wat zoek spelletjes tussen de bomen.
Ja ineens kwam daar een labrador reu kijken. Heel leuk maar vrouwtje floot en daar ging de labrador weer.
Weer verder spelen en na een tijdje besloot ik terug te lopen naar de auto.
Zie tussen de bomen door iemand lopen met een ridgeback leek het wel. Man komt het veld opgelopen. Bikkel ziet de hond en gaat eens polshoogte nemen. Hond in eerste instantie wat onzeker/bang waarop ik Bikkel terug roep, die netjes komt.
Maar dan komt de hond achter bikkel aangevlogen en baasje roept tegeng zijn hond 'Jaaaaa ga maar spelen jongen, hup!'.
Dat lieten ze zich geen 2x zeggen. Racen als gekken over het veld, bokkesprongn maken, tegen elkaar opbeuken, ons bijna omver vliegen, het hele veld over.
ik raak aan de praat mete man van de hond. Blijkt hond een zwervertje uit turkije te zijn. reutje. meneer vond het zo jammer dat hij nooit mensen tegen kwam om de honden te laten spelen. hiihihihi Goh laat nou hetzelfde probleem hebben.
Even staan praten tot de honden bekaf waren.
Stom genoeg niks verder afgesproken dus ik hoop dat ik deze meneer wat vaker tegen ga komen. Bikkel was kapot ahteraf.
Maar ja, ik kom hier wel mensen met honden tegen maar meestal lopen ze allemaal stug door of de honden mogen even snel kennismaken en als ze dan willn gaan spelen loopt zo'n baasje alweer verder.
Nu loop ik regelmatig bij Meerwijck, heb je bos en een strandje. Ideaal. Maar ook hier kom ik vrjwel geen honden tegen. Of ze lopen weer stug door.
Vanochtend na een flink eindje door het bos besloot ik nog even op een groot grasveld (maatje voetbalveld) wat te spelen met Bikkel en Woopy. Er lag een berg zand dus Woopy aan het graven. Ondertussen deed ik met Bikkel wat zoek spelletjes tussen de bomen.
Ja ineens kwam daar een labrador reu kijken. Heel leuk maar vrouwtje floot en daar ging de labrador weer.
Weer verder spelen en na een tijdje besloot ik terug te lopen naar de auto.
Zie tussen de bomen door iemand lopen met een ridgeback leek het wel. Man komt het veld opgelopen. Bikkel ziet de hond en gaat eens polshoogte nemen. Hond in eerste instantie wat onzeker/bang waarop ik Bikkel terug roep, die netjes komt.
Maar dan komt de hond achter bikkel aangevlogen en baasje roept tegeng zijn hond 'Jaaaaa ga maar spelen jongen, hup!'.
Dat lieten ze zich geen 2x zeggen. Racen als gekken over het veld, bokkesprongn maken, tegen elkaar opbeuken, ons bijna omver vliegen, het hele veld over.
ik raak aan de praat mete man van de hond. Blijkt hond een zwervertje uit turkije te zijn. reutje. meneer vond het zo jammer dat hij nooit mensen tegen kwam om de honden te laten spelen. hiihihihi Goh laat nou hetzelfde probleem hebben.
Even staan praten tot de honden bekaf waren.
Stom genoeg niks verder afgesproken dus ik hoop dat ik deze meneer wat vaker tegen ga komen. Bikkel was kapot ahteraf.
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
Re: eindelijk een race maatje
Oh geweldig is dat. Ik merkte ook toen Ohana nog met andere honden overweg kon, dat veel mensen snel doorliepen. Nu was ze hier wel erg groot vergeleken met een andere hond. Maar ook bij andere honden. Er zijn maar weinig mensen die hun honden even lekker willen laten spelen. Ik vindt dat ook het mooiste wat er is. 2 honden die het grootste plezier hebben in het ravotten met elkaar.
Ik hoop dat je hem nog vaker tegenkomt! En de volgende keer gewoon es vragen welke tijden hij daar vaak is. Dan zie je elkaar ook wat meer en uiteindelijk spreek je dan ook vaak nog wat af.
Dat heb ik toen ook gedaan met een dobermann. Naja, met het vrouwtje. Wij zijn toen elke dinsdag gaan wandelen in de bossen, zodat die 2 lekker konden uitrazen. Bij haa rliepen ze ook altijd door, omdat een dobermann niet te vertrouwen zou zijn
Groetjes Marieta
Ik hoop dat je hem nog vaker tegenkomt! En de volgende keer gewoon es vragen welke tijden hij daar vaak is. Dan zie je elkaar ook wat meer en uiteindelijk spreek je dan ook vaak nog wat af.
Dat heb ik toen ook gedaan met een dobermann. Naja, met het vrouwtje. Wij zijn toen elke dinsdag gaan wandelen in de bossen, zodat die 2 lekker konden uitrazen. Bij haa rliepen ze ook altijd door, omdat een dobermann niet te vertrouwen zou zijn
Groetjes Marieta

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik zie in losloopgebieden wel vaker dat mensen zich soms gedragen alsof ze op een tippelzone werken
Ik betrap mezelf ook wel eens op ongedurig heen en weer tippelen tot er een leuke speelkameraad langs komt
Ik betrap mezelf ook wel eens op ongedurig heen en weer tippelen tot er een leuke speelkameraad langs komt
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
Trouwens. Meerwijck, is dat bij het zuidlaardermeer? En mag de hond daar los?
- Jaap*
- Zeer actief
Van tippelen blijf je warmNanna schreef:Is het nu niet een beetje te koud voor die viervoeters Jaap?Jaap* schreef:
-
estelle
Ja klopt, bij het zuidlaardermeer. Bij de camping.Jaap* schreef:Trouwens. Meerwijck, is dat bij het zuidlaardermeer? En mag de hond daar los?
Nou bij het strand mogen ze sowieso los.
Ook dat grote veld mogen ze los.
Verder ook her en der in het bos maar niet overal maar goed, dat doet iedereen natuurlijk wel.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Leuk voor Bikkel dat hij een race en renmaatje heeft gevonden.
De manier van *spelen* komt mij erg bekend voor
, ridgebacks kunnen wel tegen een stootje wat dat betreft. 
De manier van *spelen* komt mij erg bekend voor

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier lopen ook veel RR en die spelen inderdaad als boxers. Veel geren en veel gebeuk.
Nu merk ik hier dat ze vrijwel alleen met elkaar spelen. Dus als er twee RR zijn maken andere honden geen enkele kans een spelletje mee te doen.
Fijn dat Bikkel even lekker kon spelen
Fijn dat Bikkel even lekker kon spelen
-
estelle
Nou het was dus geen zuivere RR. Hondje kwam uit Turkije, ex zwerver. Maar hij leek verdomd veel op een RR, alleen die ridge ontbrak.
-
miekmiek
wat leuk! dus jij bent daar de komende tijd vaker te vinden. 
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Helaas tref ik ze ook te weinig, mensen wiens honden langer dan 2 minuten mogen spelen...
Er loopt hier 1 labrador die Luca heel erg leuk vind, maar ook daarvan... baasje heeft altijd haast
Er loopt hier 1 labrador die Luca heel erg leuk vind, maar ook daarvan... baasje heeft altijd haast
- marjoleinn
- Actief
Heerlijk is dat he?! Wij kwamen eerst ook vaak in meerwijck.
Is Bikkel een reu?
Is Bikkel een reu?

-
estelle
ja Bikkel is een reu.marjoleinn schreef:Heerlijk is dat he?! Wij kwamen eerst ook vaak in meerwijck.
Is Bikkel een reu?
-
estelle
Inge O schreef:estelle schreef: Stom genoeg niks verder afgesproken![]()
![]()
dat wordt dus tippelen.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Leuk zeg, zo'n maatje! Hopelijk kom je die vaker tegen!
Je mag dan ook heus wel foto's maken van het stel.
Je mag dan ook heus wel foto's maken van het stel.
- Moos
- Zeer actief
Leuk is dat dan he! Ik ben ook altijd helemaal blij als mensen met speelmaatjes voor mijn honden niet stug doorlopen. Vooral als Saar eens per jaar ofzo eens speelt met een vreemde hond, vind ik het altijd heeeeel irritant als mensen hun hond dan meteen terugroepen en verder snelwandelen
Wie weet ga je hem wel vaker tegenkomen!
Wie weet ga je hem wel vaker tegenkomen!