Dyna slaat door voor beloningen

heb een koekje bij je en je heb een hond kwijlend naast je die niet plast of poept, niets snuffeld, gewoon alleen maar naast je lopend en kijkend wanneer je nu eindelijk dat ding uit je zak haalt. Een bal heeft zij geen interesse is en verder kan haar weinig boeien. Een correctie krijgt zij door stem wat al heel veel indruk maakt.
Qua trainen heeft het geen nut een beloning bij je te hebben want zij legt de link niet. Ze wil alleen maar eten.
Ik verwacht ook van haar weinig. Hier is hier en niet luisteren HIER. Verder hoeft zij eigenlijk weinig te luisteren omdat ik weinig van haar verwacht.
Kito leert graag en is goed te motiveren met een beloning. De klicker vind hij helemaal geweldig, correcties plakt hij aan zijn kont. Zal hem allemaal een worst zijn, hij lacht je nog net niet uit vanaf een afstand. Negeren is ook geen probleem, meneer de eenling

Hij gaat rustig de strijd aan met je als hij vind dat hij meer mag dan geoorloofd. Die pak ik wel eens bij kop en kont en schuif hem opzij als hij het te bont maakt samen met een stemcorrectie. Hij weet echt wel dat hij iets doet wat niet mag en komt dan ook slijmen waarop ik hem negeer voor een paar minuten. Hij gaat dan gewoon zijn eigen dingen doen.
Nikan is nergens voor te verleiden. Heel even kan je zijn aandacht houden en dan heeft hij het heel druk met andere dingen. Ik maak weinig contact met hem buiten behalve als het moet en dan denk ik nog net niet pleasssssssssse luister voor een keer. Daarintegen aangelijnd is het de heiligheid zelfe mits je niet teveel van hem eist. Als hij iets doet wat niet mag roep ik hee bolle en hij kijkt je aan van deed ik iets dan???. Los en dan roepen werkt niet, je ziet hem er echt maling aan hebben maar als hij dan terugkomt zie je hem aankomen van goed he, ik ben er nu toch. Daarom mag hij alleen maar op bepaalde plaatsen los. Heel fout misschien maar nu doe ik fluiten zodra hij weer in zicht is en beloon hem. Klickeren heeft weinig effect. Toch met de gehoorzaamheid let hij wel op al is het heel kort en weet ook wat er verwacht word. Zou je hem te hard corrigeren is hij van slag en bereik je hem niet meer.