Ik zal proberen er een zinnig verhaal van te maken.
Baloe hebben we bij een meisje opgehaald, hij heeft geen stamboom. Zijn moeder wel, vader niet. Ik heb foto's van beide ergens in de mail. Zijn moeder en twee zusjes waren er, en nog een boel (8/9) andere honden. Geen pups, en gewoon in huis. Ze woonde weer bij haar moeder omdat ze net weg was bij haar vriend.
Baloe was al een heel stuk groter dan zijn zusjes, maar in zijn boekje (paspoort) staat dat zijn geboortedatum 14-8-09 is. Bijna 11 weken oud nu dus, en ruim 9 weken toen we hem haalden.
Alleen nu zijn er een paar dingen die gewoon niet stroken met de leeftijd in zijn boekje. Allereerst, onze eigen DA heeft het chipnummer gecontroleerd, en dat klopt met de sticker en reserve stickers in het paspoort.
Maar nu. Baloe is zo vreselijk zelfstandig, groot, en pakt alles zo makkelijk op, hij gedraagt zich helemaal niet als een pup.
's Nachts is hij zonder bench volledig zindelijk, en hij slaapt liever in de woonkamer dan bij ons op de slaapkamer (de deuren zijn open). Hij haalt geen kattekwaad uit, heeft geen moment gepiept of laten blijken dat hij zijn moeder/zusjes mist zoals we verwacht hadden van een pup.
Ook overdag geeft hij nu zelfs al aan dat hij uit wil om te plassen. Ik laat hem sowieso om de 2 1/2 a 3 uur uit voor de zekerheid. Maar dit lijkt helemaal onnodig.
Aan de riem lopen had hij ook helemaal geen moeite mee, hij had dat nog nooit gedaan volgens dat meisje, maar het lijkt wel alsof hij nooit anders heeft gedaan.
Ik heb hem nu twee dagen achter elkaar een kwartiertje alleen moeten laten. Hij ligt gewoon te slapen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is
Ook qua uiterlijk is hij nog wel niet volwassen, maar ook echt geen klein pupje meer. Kan ook aan het ras liggen, ik heb nog niet eerder een Pei pupje gehad.
De laatste week is hij wel gegroeid, maar niet noemenswaardig (heb ik het idee).
Zo zijn er nog wel meer dingen dat ik van van
Het zou me onderhand niets verbazen als er bijv een dog bij is ingekruisd. Want wie zegt dat de vader de vader is, en de moeder de moeder is?
Nou ja, ik weet het allemaal ff niet meer. Baloe blijft gewoon bij ons hoor, maar ik twijfel gewoon aan zijn leeftijd. En misschien zit het ook wel allemaal in mijn hoofd
Iig zou ik graag horen wat jullie ervan denken
Hij weegt nu 9 kg en heeft een schofthoogte van ongeveer 39 cm. Is dat niet ontzettend groot voor een 'pup' van bijna 11 weken?
Ik kan zijn tanden wel bekijken maar daar heb ik geen verstand van.