Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verdorie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

verdorie

Ongelezen bericht door Hutsje »

lijf is dit jaar al voor de 3e keer loops :ugh: . ik baal als een stekker!
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: verdorie

Ongelezen bericht door yamie »

daar zit je niet op te wachten nee :ugh:
Hutsje
Zeer actief

ja, en tussendoor blijft ze ook lekker ruiken voor reuen, ook heel vervelend. ik ben hard aan het overwegen om haar toch maar te castreren want dit is voor niemand leuk.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:ja, en tussendoor blijft ze ook lekker ruiken voor reuen, ook heel vervelend. ik ben hard aan het overwegen om haar toch maar te castreren want dit is voor niemand leuk.
ik zou daar niet te lang over na moeten denken, denk ik :wink:
Hutsje
Zeer actief

nou, doordat ze lekker blijft ruiken wordt ik wel onzeker hoor (zou ze geen bm ontsteking hebben, zou er iets anders aan de hand zijn, etc) en de heren (en ook andere heren) blijven haar maar belagen. nu kan ze zich prima weren hoor en meestal laat ze het ook wel gaan dat gelik maar nu ze voor de 3e keer loops id dit jaar ga ik toch wel nadenken. het ws niet de bedoeling maar dit lijkt me ook niet goed.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hallo zeg, derde keer. Niet zo gek dat ze lekker blijft ruiken, ze gaat van loopsheid naar loopsheid. Komt dat vaker voor of kan er iets aan de hand zijn?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hutsje
Zeer actief

ik zou niet weten wat. ze is verder kerngezond. en ze is 2, dus dit is nu de 5e keer. tussen de eerste loopsheden zat wel wat langer.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

als er iets anders aan de hand is, dan kunnen ze dat wellicht ook ontdekken als je haar laat castreren.
Hutsje
Zeer actief

ja, ook waar. nu twijfel ik dus of ik het na deze loopsheid zal doen of het nog even aan zal kijken :19: .
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als je het vervelend vind moet je haar castreren. Ik begrijp echter niet wat er raar aan is. Elke hond die om de 5-6 maanden loops wordt is toch wel eens 3 keer op een jaar loops? Januari, juni en november. Dat is een heel normale cyclus :denken: Eva kan ook 3 keer op een jaar loops worden als zij om de 6 maanden loops is. Januari, juni en december :19: Wordt ze het jaar daarna alleen 2 keer op het jaar loops.

Ik begrijp dat het vervelend is, ik begrijp echter totaal niet wat er abnormaal aan zou zijn? Dat is nu eenmaal hoe het kan lopen met honden. Je weet in ieder geval zeker dat ze komend jaar maar 2 keer loops wordt of met heel veel mazzel 1 keer want het kan zijn dat ze dan pas juli pakt en daarna januari 2011 :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Hallo zeg, derde keer. Niet zo gek dat ze lekker blijft ruiken, ze gaat van loopsheid naar loopsheid. Komt dat vaker voor of kan er iets aan de hand zijn?
Dat soort jachthonden zijn sowieso heel vruchtbaar. Als zij een cyclus van 5,5 maand heeft is dat doodnormaal voor het ras. Onze pointer was ook iedere 5-6 maanden loops en dus ook rustig 3 keer op een jaar.
Het klinkt veel afwijkender dan het is als je even gaat tellen want het is bijna November :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

tussen de laatste 3 loopsheden zit steeds 4 maanden :19: . dus hoe je er nu bij komt dat ze volgend jaar maar 2 keer of zelfs maar 1 keer loops zal gaan worden is mij een raadsel hoor. als ze dit jaar 3 keer loops kan worden kan ze dat volgend jaar natuurlijk net zo goed. ze is nu al een week loops.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Zoek stok! schreef:Hallo zeg, derde keer. Niet zo gek dat ze lekker blijft ruiken, ze gaat van loopsheid naar loopsheid. Komt dat vaker voor of kan er iets aan de hand zijn?
Dat soort jachthonden zijn sowieso heel vruchtbaar. Als zij een cyclus van 5,5 maand heeft is dat doodnormaal voor het ras. Onze pointer was ook iedere 5-6 maanden loops en dus ook rustig 3 keer op een jaar.
Het klinkt veel afwijkender dan het is als je even gaat tellen want het is bijna November :wink:
wie zegt dat Lijf een cyclus heeft van 5,5/6 mnd? kan ook zo zijn dat het 4 mnd is, en dat is echt niet zo "gewoon" hoor, abnormaal is misschien een te groot woord, maar de meeste teven zitten toch echt eerder rond de 7 mnd cyclus dan 4/5 mnd.
Hutsje
Zeer actief

dat zeg ik idd, 4 maanden. dan gaat ze dus wel van loopsheid naar loopsheid.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hutsje schreef:tussen de laatste 3 loopsheden zit steeds 4 maanden :19: . dus hoe je er nu bij komt dat ze volgend jaar maar 2 keer of zelfs maar 1 keer loops zal gaan worden is mij een raadsel hoor. als ze dit jaar 3 keer loops kan worden kan ze dat volgend jaar natuurlijk net zo goed. ze is nu al een week loops.
Dan zit er vier maanden tussen. :19: Eva heeft voorlopig 12 maanden tussen elke loopsheid. Honden variëren enorm binnen een marge die normaal genoemd mag worden. Ik zou haar gewoon castreren als je dit vervelend vindt. Niet vragen, niet twijfelen, niet uitleggen, gewoon doen. :19: Ik denk dat ze straks een minder snel opvolgende cyclus krijgt omdat ze ouder wordt. Wuilus was de eerste keer loops met 6 maanden wat absurd is voor zo'n grote hond. Daarna werd ze heel snel achter elkaar nog een paar keer loops en met 2 jaar werd ze om de 6-7 maanden loops. Toen heb ik haar laten castreren dus daarna weet ik het niet meer.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Pff ja om de 4 maanden zou ik ook niet vrolijk van worden nee, zeker niet met een intacte reu in huis.
Tuurlijk zit er verschil in per hond, Vera is om de 8 maanden loops i.p.v 6, en dus per twee jaar dan drie keer loops (wat Lijf nu dus in 1 jaar stopt :N: ). Maar om de 4 maanden zou ik zelf ook wel erg veel vinden hoor.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Moos schreef:Pff ja om de 4 maanden zou ik ook niet vrolijk van worden nee, zeker niet met een intacte reu in huis.
Tuurlijk zit er verschil in per hond, Vera is om de 8 maanden loops i.p.v 6, en dus per twee jaar dan drie keer loops (wat Lijf nu dus in 1 jaar stopt :N: ). Maar om de 4 maanden zou ik zelf ook wel erg veel vinden hoor.
niet alleen vanwege de reuen (want fritz doet net zo hard mee) maar ze heeft dus geen hormonale rust in haar cyclus. normaal hebben ze een aanlooptijd van 2 maanden naar de loopsheid toe, dan de loopsheid en daarna een uitlooptijd (waarin ze schijnwanger worden) van 2 maanden. daarna is het normaal dat ze minimaal 2 maanden rust hebben en dat heeft ze nu dus niet, en dat vind ik eigenlijk wel zorgelijk. ze is netjes begonnen met 6 maanden, de eerste 2 loopsheden.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hutsje schreef:
Moos schreef:Pff ja om de 4 maanden zou ik ook niet vrolijk van worden nee, zeker niet met een intacte reu in huis.
niet alleen vanwege de reuen (want fritz doet net zo hard mee) maar ze heeft dus geen hormonale rust in haar cyclus. normaal hebben ze een aanlooptijd van 2 maanden naar de loopsheid toe, dan de loopsheid en daarna een uitlooptijd (waarin ze schijnwanger worden) van 2 maanden. daarna is het normaal dat ze minimaal 2 maanden rust hebben en dat heeft ze nu dus niet, en dat vind ik eigenlijk wel zorgelijk. ze is netjes begonnen met 6 maanden, de eerste 2 loopsheden.
Ja, ik zou dat ook geen prettig idee vinden. Ik weet ook niet hoe het zit met een verhoogd risico op baarmoederonsteking dan?
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Jelka werd ook om de 17/18 weken loops. We kregen haar half maart toen haar loopsheid ten einde liep. Eind juni werd ze weer loops en vervolgens in oktober weer. Toen ik in januari aan haar gedrag merkte dat de volgende loopsheid zich aan zat te kondigen, heb ik haar gelijk laten castreren. Tussen de loopsheden door, was ze misschien 2 tot 3 weken in normale doen. Daarnaast was ze schijnzwanger, kribbig of vrat ze niet. Jurek was toen ook nog intact en het koste in zo'n geval best veel vrije dagen en moeite om er maar zeker van te zijn dat ze niet bij elkaar konden komen. Bovendien werden ze half hysterisch als ze echt gescheiden werden, dus als ze bijvoorbeeld apart uitgelaten werden tijdens hoogtijdagen of als ze elkaar niet meer zagen. We gingen dus twee maal daags samen de honden uitlaten omdat de buren anders gek werden van het gejoel in ons huis van de achterblijver.
Vanwege haar HD was ze bij ons gekomen en fokken was er sowieso toch niet bij. Vandaar dat ze gecastreerd werd. Nooit geen spijt van gehad.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

het lijkt me heel onplezierig voor een hond om zo vaak loops te worden.
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Dat lijkt me inderdaad niet prettig, noch voor jullie noch voor de honden, dan zou ik ook aan castratie denken.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Hutsje schreef:
Bonha hier was ook zo vaak loops....net geen 4 keer per jaar..... :N:
Dat was hormonaal erg onrustig. Alle reuen in de buurt werden gillend gek van haar en sommigen zaten steeds op de stoep. Er zijn drie reuen omwille van haar gecastreerd. Zelf werd ik er hoe langer hoe gekker van. Ze werd namelijk zelf ook steeds "loopser". Zat ze loeiend als een wolf in het raam.....op de vensterbank. :roll:

Ik kon bijna geen stap zetten buiten meer, ook dat werd erger. Ik ben sterk genoeg om haar te houden, maar ze werd echt beresterk en gebruikte mijn noodzakelijke "been optillen om vooruit te stappen" om plots een ruk te geven. En op één been ben je snel uit balans. Heb haar nooit laten schieten, maar prettig was echt heel anders!

Toen ik een keer thuiskwam en het bloed op het raam zat en madam met vensterbank en al naar beneden was gevallen was de maat vol. Ik had een paar keer gehoopt dat er nog een "tussen-de-loopsheden" kwam, maar die kwam niet. Ik was bang dat ze nog eens door de schuifdeur ruiten zou gaan en ik haar zou moeten vinden met een slagaderlijke bloeding oid...dus ze is toen nog dezelfde loopsheid, gewoon middenin, geopereerd. En ik ben geen voorstander van castratie als het niet nodig is. Dit was nodig.

Overigens was ook zij kerngezond (op haar lumbosacraalstenose na dan). Ze had gewoon een enorm korte cyclus. het arme beest was altijd loops, net loops geweest of tegen de loopsheid aan.

Ik hoop echt dat Lijf besluit het interval te vergroten en anders zou ik zeggen...hop...afspraak maken!
Het kan voor haarzelf ook niet prettig zijn.

Bonha is in ieder geval sindsdien veel gelijkmatiger. Ze valt nog steeds heel erg op reuen...dat zal wel "aangeleerd" zijn ;-). Ze gaat altijd verliefd piepen als we intacte reuen tegenkomen. Castraten en teven interesseren haar niet. :pffff:

Veel sterkte joh...it brings back memories.... :80:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

He bah, ja weet er alles van. Biru werd drie maanden na haar eerste loopsheid wéér loops en daarna weer na drie maanden. Het probleem bij Bir was echter ook dat ze vreselijk chagrijnig was en bleef. Ze kreeg geen tijd zich eens goed te voelen. Maar dat heeft lijf niet geloof ik he? Biru ging ook steeds slechter met andere honden om. Ik zag dat ze nergens meer plezier in had. De da raadde me ook een castratie aan en achteraf bleek dat haar baarmoeder er erg onrustig uit zag en dat de keuze die ik gemaakt had wel de beste was gelukkig.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tis inderdaad wel ene beetje lastig dan he..... mss is castratie toch wel een idee om pver natedenken dan... moelijk hoor!
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Hmm, 3 keer per jaar looops is op zich niet verontrustend. Maar als ze tussendoor ook aantrekkelijk blijft voor de reuen zou ik toch even overleggen met de dierenarts. :denken: Als je niet van plan bent om te gaan fokken en je vindt het vervelend voor jou en je honden, dan zou je inderdaad een catratie kunnen overwegen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa was ook altijd erg in trek rond haar loopsheden, maar daar zat 11 maanden tussen.
4 maanden hoor ik trouwens wel eens vaker, maar goed het is natuurlijk niet praktisch
als je 2 reuen thuis hebt zitten.
Hutsje
Zeer actief

Madelief schreef:
Hutsje schreef:
Bonha hier was ook zo vaak loops....net geen 4 keer per jaar..... :N:
Dat was hormonaal erg onrustig. Alle reuen in de buurt werden gillend gek van haar en sommigen zaten steeds op de stoep. Er zijn drie reuen omwille van haar gecastreerd. Zelf werd ik er hoe langer hoe gekker van. Ze werd namelijk zelf ook steeds "loopser". Zat ze loeiend als een wolf in het raam.....op de vensterbank. :roll:

Ik kon bijna geen stap zetten buiten meer, ook dat werd erger. Ik ben sterk genoeg om haar te houden, maar ze werd echt beresterk en gebruikte mijn noodzakelijke "been optillen om vooruit te stappen" om plots een ruk te geven. En op één been ben je snel uit balans. Heb haar nooit laten schieten, maar prettig was echt heel anders!

Toen ik een keer thuiskwam en het bloed op het raam zat en madam met vensterbank en al naar beneden was gevallen was de maat vol. Ik had een paar keer gehoopt dat er nog een "tussen-de-loopsheden" kwam, maar die kwam niet. Ik was bang dat ze nog eens door de schuifdeur ruiten zou gaan en ik haar zou moeten vinden met een slagaderlijke bloeding oid...dus ze is toen nog dezelfde loopsheid, gewoon middenin, geopereerd. En ik ben geen voorstander van castratie als het niet nodig is. Dit was nodig.

Overigens was ook zij kerngezond (op haar lumbosacraalstenose na dan). Ze had gewoon een enorm korte cyclus. het arme beest was altijd loops, net loops geweest of tegen de loopsheid aan.

Ik hoop echt dat Lijf besluit het interval te vergroten en anders zou ik zeggen...hop...afspraak maken!
Het kan voor haarzelf ook niet prettig zijn.

Bonha is in ieder geval sindsdien veel gelijkmatiger. Ze valt nog steeds heel erg op reuen...dat zal wel "aangeleerd" zijn ;-). Ze gaat altijd verliefd piepen als we intacte reuen tegenkomen. Castraten en teven interesseren haar niet. :pffff:

Veel sterkte joh...it brings back memories.... :80:
wat een verhaal joh! zo erg is het met lijf's gedrag gelukkig niet!
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

hondeponnetje schreef:He bah, ja weet er alles van. Biru werd drie maanden na haar eerste loopsheid wéér loops en daarna weer na drie maanden. Het probleem bij Bir was echter ook dat ze vreselijk chagrijnig was en bleef. Ze kreeg geen tijd zich eens goed te voelen. Maar dat heeft lijf niet geloof ik he? Biru ging ook steeds slechter met andere honden om. Ik zag dat ze nergens meer plezier in had. De da raadde me ook een castratie aan en achteraf bleek dat haar baarmoeder er erg onrustig uit zag en dat de keuze die ik gemaakt had wel de beste was gelukkig.
nee, ik merk niet veel aan haar, ze is nooit chagrijnig, behalve als ze de heren teveel van zich af moet snauwen. ze wordt er wel eens moe van, dat wel. toen jagger hoer was was het echt niet normaal, hij probeerde de hele dag op haar te rijden.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Shima schreef:Hmm, 3 keer per jaar looops is op zich niet verontrustend. Maar als ze tussendoor ook aantrekkelijk blijft voor de reuen zou ik toch even overleggen met de dierenarts. :denken: Als je niet van plan bent om te gaan fokken en je vindt het vervelend voor jou en je honden, dan zou je inderdaad een catratie kunnen overwegen.
dit is de 3e keer in 10 maanden he ;) dat vind ik dus echt niet normaal. als ze zo doorgaat laat ik haar absoluut castreren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”