Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer starten Rustcompositum

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jenny
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Beagle!

wanneer starten Rustcompositum

Ongelezen bericht door Jenny »

Vorig jaar hebben we voor het eerst Oud en Nieuw meegemaakt met onze hond en het was 1 grote ramp :cry:

Heb me dus maar eens georienteerd en besloten om Rustcompositum te geven en daarnaast op de echte heftige momenten Rescue spray erbij!

Nu lees ik op internet dat je de Rustcompositum het beste per 1 december al kan beginnen met geven zodat het rustig kan inwerken.
Maar op andere pagina's lees ik weer dat je na iedere 3 weken een stopweek moet inlassen :denken:
Als ik dan 1 december begin dan ben ik dus precies in de dagen VOOR Oud en Nieuw en de stopweek, lijkt me niet handig :hmmm:
Geven jullie voor die ene keer gewoon 4 weken aan een stuk door? Of beginnen jullie later in December? (werkt het spul dan wel al naar behoren???)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Klinkt misschien een beetje overbezorgd, maar ik wil het graag meteen goed doen, niet dat ik dadelijk denk, had ik het maar anders gedaan :wink:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: wanneer starten Rustcompositum

Ongelezen bericht door jacq1970 »

als ik jouw was zou ik gewoon even terug rekenen, dus einde periode dat je het je hond wilt geven , zeg 1 janaurie is de laatste dag, min 3 weken dan heb je je stop week volgens mij 4 tot en met 11 december en die 3 weken ervoor geef je dus wel... jij begrijp??
Afbeelding
Jenny
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Beagle!

Ongelezen bericht door Jenny »

Aha, dus jij bedoelt eind November starten, tot aan 4 november, weekje stoppen en daarna geven tot 1 januari!
Dat is ook een idee. Kan ze voor de stopweek er al een beetje aan wennen en daarna vol er tegen aan :D
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Het is ook handig om eerder te beginnen omdat je dan ook kunt zien of het wat doet. Ik heb met Kobus al vanalles geprobeerd op natuurlijke basis, vorig jaar maar eens telizen geprobeerd omdat het allemaal niets hielp. Maar ondanks dat ik ruim optijd was begonnen hielp de telizen ook niet en was er ook geen tijd meer om iets anders te nemen. Nu ben ik al een tijdje bezig met proquiet en merk wel dat Kobus zich veel makkelijker hersteld na een knal (ze knallen hier al vanaf september) ook is hij minder agressief naar andere honden, hij wil er nog niets mee hoor maar zal niet gauw meer uitvallen maar loopt dan door. Ik hoop dat ik deze oud en nieuw goed doorkom. Jij ook succes
Afbeelding
met dank aan Twinkel
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

beetje advokaat helpt ook goed..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik ga nu beginnen met de Telizen. En gaan via een gedragstherapeute weer verder aan het werk met de vuurwerkangst. Vorig jaar heeft het goed geholpen. Dus ik hoop dat we dit jaar weer een stapje verder kunnen komen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Jenny schreef:Aha, dus jij bedoelt eind November starten, tot aan 4 november, weekje stoppen en daarna geven tot 1 januari!
Dat is ook een idee. Kan ze voor de stopweek er al een beetje aan wennen en daarna vol er tegen aan :D
idd de week van 4 december is dan je stop week dus geef je de 3 weken ervoor en de 3 weken erna, en dan ben je de 1ste januari weer klaar...
Zo kan je idd eerst even kijken hoe het gaat en weetje een beetje of het makkelijk naar binnne gaat... zit een beetje in het systeem etc.... zo zou ik het doen..
Wil je de eerste week van januari toch ook nog geven verschuif je het gewoon een weekje.
Afbeelding
Sannetje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford

Ongelezen bericht door Sannetje »

Ik heb zojuist bij Medpets.nl het vuurwerkangst pakket besteld. Daar zit onder andere ook Rustcompositum in. Op de bestelpagina staat een schema hoe te beginnen.
https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... t/450/1/1/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoop dat het werkt! Iemand hier al ervaring mee?
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Je hoeft, als je het alleen in de decembermaand inzet, geen stopweek in te lassen. Dat is meer voor als je het langere tijd wil gaan geven, om te voorkomen dat er gewenning optreedt. Ik zou beginnen met de rust voor de eerste knallen gaan klinken, vaak is dat al begin december. Mocht het erg gaan knallen en je onvoldoende effect merkt, dan mag je meer geven dan de aanbevolen dosering, tot je merkt dat het aanslaat.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”