Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raar voorvalletje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder
Aantal honden: 1

Raar voorvalletje

Ongelezen bericht door Saarah »

Ik ging daarnet wandelen met Kizzy op een plaatsje waar ik nog af en toe met haar wandel. Het is een weggetje tussen de velden, dan kom je voorbij twee vijvers (geen grote hoor), omringd door bossen en als je dan door een stukje bos wandelt kan je op de Netedijk gaan. Normaal gezien kom je er weinig volk tegen, alleen op zaterdag heb ik al eens wat vissers gezien aan de vijver.

Het was zalig weer vandaag en we genoten dan ook allebei volop van de wandeling. Aan de vijver gekomen ben ik aan de rand van de vijver gaan staan en daar heb ik rustig een sigaretje gerookt. Kizzy amuseerde zich rond de vijver (en door er een keer in te sukkelen natuurlijk :piew: :smile:). Na dat sigaretje gingen we verder naar het kleine stukje door het bos (da's echt maar 30 meter ofzo). Toen we verder gingen hoorde ik precies al iets aan de andere kant van de vijver, ik dacht eerst aan een schot wat verder maar toen dacht ik aan krakende takken. Dat hoorde ik een keer of 3, maar ik besteedde er niet echt aandacht aan (tja, in het bos hoor je van alles hé).

Dus we gingen door het kleine stukje bos en toen keerden we terug. Aan de vijver gekomen crosste Kizzy nog wat door het hoge gras naast de vijver en ik was naar haar aan het kijken. Opeens zie ik aan de andere kant, half achter een boom, een man staan. Ik roep meteen "Kizzy, hier!" met de bedoeling haar aan te lijnen. Kizzy komt dus naar mij, en ik kijk terug naar de man, maar die is verdwenen. :hmmm: Dat vond ik raar dus besloot ik haar los te laten. Ik zag naast de boom precies wel iets staan, iets donker, ik dacht eerst aan een hond (misschien had hij ook een hond bij?) maar het bewoog niet.

Ik had het er niet mee, je bent daar wel moederziel alleen :19: dus wandelde ik snel voort, Kizzy los naast mij. Toen ik nog een paar keer keek, zag ik weer een keer de man, achter de boom. Ik had zoiets van "wtf???"

Naast de vijver is een groot grasveld. Ik ben nog wat verder gegaan (ver genoeg van de vijver) en heb dan Kizzy haar balletje genomen. Een paar keer met haar balletje gesmeten en ondertussen wat foto's genomen, zogezegd van haar :mrgreen: , maar eigenlijk van de boom (die vent zag ik niet meer).
Nu ik naar de foto's kijk staat er inderdaad precies iets naast de boom, dat die vent er gezet moet hebben, maar hemzelf zie ik niet meer staan. Ik moet op de foto's ook helemaal inzoomen natuurlijk dus ik heb geen idee wat het is.

Ik vond het echt raar, wat deed die man daar? Nuja, dat interesseert me zo niet, maar wel waarom hij zich verstopte voor mij. En stond hij daar ook al, aan de andere kant, terwijl ik aan de vijver een sigaret stond te roken? Misschien dacht hij dat ik niet meer ging terugkeren, maar over de Netedijk ging gaan? :scratch:

Mogelijkheden waaraan ik dacht: een stroper (maar zou die een val zetten zo vlak naast een vijver, terwijl die omringd is door bossen?), iemand die daar iets wilde dumpen, ...

Ik heb een fotootje van de omgeving (de boom die omcirkeld is, is "de" boom :mrgreen:):
Afbeelding

En dan een collage, ik heb op een paar foto's van de boom ingezoomd, die stukjes eruit geknipt en ze naast elkaar geplakt. Ze zijn niet echt duidelijk omdat ze zo erg ingezoomd zijn, maar je ziet toch duidelijk dat er iets niet juist zit:
Afbeelding

Wat denken jullie ervan?
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Raar voorvalletje

Ongelezen bericht door laeken »

Op de laatste foto lijkt het op een tas met een handvat.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

wat raar :denken: ik zou me doodgeschrokken zijn :N: Tis wel groot of niet wat er naast/achter de boom staat? En er lijkt een handvat aan te zitten.... :denken:
Afbeelding
Saarah
Zeer actief

Ik denk dat het die kerel zelf is die er nog naast staat of gehurkt zit, en die iets vast heeft.

Nuja, ik ben niet zeker hé, maar ik heb ook nog een filmpje. En daarop zie je dat dat 'ding' naast die boom niet in exact dezelfde houding blijft staan maar soms beweegt. Dus is het ofwel hemzelf (zijn been ofzo? :denken:), ofwel iets dat hij vast heeft, want anders zou het niet kunnen bewegen.

En om op je vraag te antwoorden, Sanne, ik denk wel dat het iets redelijk groot is wat hij vast had of bij had. Maar ik heb het alleen maar in een flits gezien, dus ben niet 100% zeker daarover...
Laatst gewijzigd door Saarah op 28 okt 2009 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

morgen terug en kijken wat er bij de boom is... :mrgreen:
Ik denk dna altijd meteen het ergste en zou als een schijterd dat bos uitrennen!

Het ziet er wel apart uit...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Sanne!!
Zeer actief

Saarah schreef:Ik denk dat het die kerel zelf is die er nog naast staat of gehurkt zit, en die iets vast heeft.

Nuja, ik ben niet zeker hé, maar ik heb ook nog een filmpje. En daarop zie je dat dat 'ding' naast die boom niet in exact dezelfde houding blijft staan maar soms beweegt. Dus is het ofwel hemzelf (zijn been ofzo? :denken:), ofwel iets dat hij vast heeft, want anders zou het niet kunnen bewegen.
laat zien :mrgreen:
Saarah
Zeer actief

Sanne!! schreef:morgen terug en kijken wat er bij de boom is... :mrgreen:
Ik denk dna altijd meteen het ergste en zou als een schijterd dat bos uitrennen!

Het ziet er wel apart uit...
Mijn papa vindt dat ik niet meer alleen moet gaan wandelen daar (toch zeker de eerste tijd niet), dus als ik hem niet meekrijg zal dat niet lukken. Of ik moest het stiekem doen maar ik ben ook nogal een schijterd hoor. Ik stond daar wel op veilige afstand van die vijver. :mrgreen:

En ik zal eens proberen het filmpje te uploaden op photobucket, maar ik vrees dat de kwaliteit achteruit zal gaan dan.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief

oh ik dacht dat je een volwassen persoon was hahah!
Maar ook dan zou ik niet terug gaan hoor hoe oud je ook bent!
Kijk maar gewoon uit je hoort zulke rare dingen!!
vind het al knap dat je nog balletjes durfde te gooien haha
Saarah
Zeer actief

Sanne!! schreef:oh ik dacht dat je een volwassen persoon was hahah!
Maar ook dan zou ik niet terug gaan hoor hoe oud je ook bent!
Kijk maar gewoon uit je hoort zulke rare dingen!!
vind het al knap dat je nog balletjes durfde te gooien haha
Ja ik ben volwassen (19 :mrgreen: ) maar ik woon nog thuis. En ik was sowieso niet van plan om daar de komende tijd nog alleen te gaan wandelen idd. :wink:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief

ik had je ook niet heel jong geschat hoor prima leeftijd om nog thuis te wonen toch :P
Lukt dat filmpje of niet?
Saarah
Zeer actief

Sanne!! schreef:ik had je ook niet heel jong geschat hoor prima leeftijd om nog thuis te wonen toch :P
Lukt dat filmpje of niet?
Het is aan het uploaden :wink:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Waarom niet de politie inlichten?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Saarah
Zeer actief

M@ri@nne schreef:Waarom niet de politie inlichten?
Dat heb ik gedaan, ik heb ze via e-mail verteld wat er gebeurd is en de foto's die ik hier gezet heb ook bijgevoegd.
Afbeelding
Saarah
Zeer actief

Het filmpje:
Afbeelding

Sorry voor het bewegen.
Als je nu vergelijkt tussen bv. 00:39 en 00:44 zie je dat dat "ding" niet dezelfde positie heeft.
Laatst gewijzigd door Saarah op 28 okt 2009 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Hmm, ja dat is zeker vaag, misschien toch weer eens terug om te gaan kijken wat het nou was
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Het lijkt een knie met een links, vlakbij de boom, een stuk jas.
Wel vreemd, hoor! Ik zou toch wel snel naar huis gegaan zijn, denk ik. Ik ben niet zo'n held...

Ik heb zoiets ook weleens meegemaakt. Hier op het pleintje staat een heel grote boom met takken die tot de grond hangen (is al wel 100 jaar oud). Met Joy liep ik toen op het veldje er omheen en Joy begon te grommen. Het was vorig najaar om een uur of 11 's avonds. Ik keek richting de boom en zag tussen de takken een sigaret oplichten. Vervolgens zei ik iets tegen Joy en liep er vandaan en is die man snel aan de andere kant weg gegaan.
Ik vond het heel onprettig dat daar al een poosje een man had gestaan die blijkbaar naar mij had staan kijken, terwijl Joy liep te snuffelen. Ik was best overstuur. Wat heeft iemand laat op de avond nou onder zo'n grote boom te zoeken?
Thuis mijn ouders gebeld en mijn vader is toen even gekomen met de auto en heeft flink met het groot licht tussen de takken van de boom geschenen. En daarna nog met Joy een rondje gelopen, want het beestje was nog niet goed uitgelaten. Ik durfde niet meer.
Het heeft best lang geduurd voordat ik me weer veilig voelde.
JOY
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Scary :N: Op de laatste foto lijkt het inderdaad een tas met een handvat.

Ik zou toch even terug zijn gegaan met iemand bij me en m'n hond aan de riem. Waarom zou iemand zich verstoppen als diegene niets te verbergen heeft?
Straks was het een viezerik die met een kind bezig was ofzo.
Saarah
Zeer actief

Tamara. schreef:Scary :N: Op de laatste foto lijkt het inderdaad een tas met een handvat.

Ik zou toch even terug zijn gegaan met iemand bij me en m'n hond aan de riem. Waarom zou iemand zich verstoppen als diegene niets te verbergen heeft?
Tja misschien had ik idd beter aan één van de huizen op 't straat gaan aanbellen en met iemand teruggegaan, maar tegen dat ik dan terug was was die persoon mss al weg... En ik heb daar niet echt aan gedacht, eerlijk gezegd. Wel om alleen terug te gaan kijken maar dat durfde ik niet. :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Raar :denken:
Op de foto's lijkt er inderdaad een tas of zo te staan,maar dat die van houding verandert lijkt me stug.Je hebt het al aan de politie gemeld maar wat ik ook zou doen is het melden aan de wijkagent die over dat stuk bos gaat en verder flink de tamtam rond laten gaan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Saarah schreef:
Tamara. schreef:Scary :N: Op de laatste foto lijkt het inderdaad een tas met een handvat.

Tja misschien had ik idd beter aan één van de huizen op 't straat gaan aanbellen en met iemand teruggegaan, maar tegen dat ik dan terug was was die persoon mss al weg... En ik heb daar niet echt aan gedacht, eerlijk gezegd. Wel om alleen terug te gaan kijken maar dat durfde ik niet. :wink:
Het is ook geen verwijt hoor :wink: Als je schrikt denk je ook niet over alles even helder na. Alleen teruggaan was ik in jouw geval ook niet gegaan hoor. Als ik echt het idee had dat er een persoon zich daar verstopte had mijn nieuwsgierigheid misschien de overhand maar dan deed ik wel even mijn honden aan de riem en liet ze voor me lopen :mrgreen:
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

Hoe reageerde Kizzy??

ik heb het zelf een keer gehad toen ik met Dusty in het bos aan het zwemmen was. ik deed dat wel vaker daar er ligt daar een pontje om naar de overkant te komen maar die vaart alleen in het weekend. ik was daar door de weeks. toen ik aan het zwemmen was kwam er een man op een fiets aan die keek even en ging weer weg. keek ik niet zo van op want er komen wel vaker mensen daarheen en dan zien ze dat de pont niet vaart en gaan ze terug.

toen ik uit gezwommen was ging ik me afdrogen en zag iemand helemaal aan het begin van het pad staan. die persoon bleef maar kijken. ik voelde me een beetje ongemakkelijk dus ging wat verder naar achteren staan zodat ik zelf geen zicht meer op het pad had maar die gene ook niet op mij. toen ik weer naar voren liep om mijn shirt te pakken stond die man dus op het pad zichzelf een " handje te helpen" zal maar zeggen. :O: ik wist niet wat ik moest doen. geen telefoon bij en de enige weg terug was richting die man. Dusty voelde waarschijnlijk mijn spanning en ging staan grommen maar ik durfde er niet naar toe te lopen. toen zwommen er gelukkig een groep (4) jongeren ongeveer zo oud als ik (20) langs die waren op het landje aan de overkant want daar woonde 1 van die meisjes. ik heb ze geroepen en verteld wat ik zag en dat ik er langs moest. ze zijn met mij mee gelopen naar mijn auto, die kerel was ergens in de bosjes verdwenen. de ouders van het meisje wat daar vlakbij woonde belde onder tussen de politie en dat heb ik toen ik thuis was ook gedaan. ik ben nooit meer naar de plek gegaan!! ik was zo blij dat die mensen er waren, ben daar vaker geweest zonder dat ik iemand tegen kwam.

de wereld is raar :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat vaag :80:
Op die collage zit dat 'zwarte ding' ook in allerlei verschillende posities.... :denken:
Lijkt me idd. iets van een tas ofzo....
Ik zou met mijn honden wel zijn gaan kijken, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je daar snel weg wilde... ik had het met Dusty vroeger ook niet gedaan denk ik.
Wat Marian al zegt, de tamtam goed rond laten gaan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Saarah
Zeer actief

Dusty schreef:Hoe reageerde Kizzy??
Ze heeft die man niet opgemerkt...

Eigenlijk was het ook best wel toevallig dat ìk hem gezien heb, omdat ik naar Kizzy aan het kijken was. Voor hetzelfde geld staat hij daar achter die boom en wandel ik gewoon voort zonder hem te zien.
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Kennen jullie de hobby 'geocaching'? :mrgreen:
Dat is een soort schatzoeken met een GPS, misschien was de man in kwestie een geocache aan het zoeken of verbergen.
Ik zou me er niet al te druk om maken.
Afbeelding
Iedere dag feest!
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ieh! Het lijkt inderdaad wel een tas. Een hele grote. Maar ik heb een grote fantasie, ik zou meteen denken dat er een lijk inzit ofzo :piew:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Tis wel vaag allemaal he, wie weet wat die man daar aan t doen was.

Ik zou echt 7 kleuren gescheten hebben en daar nooit meer durven lopen ( ben er zo een van grote mond maar een ienieminie hartje)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Wat eng zeg.. Ik zou zeggen dat de man op zijn hurken zit met zijn rug tegen de boom. Duidelijk verstopt dus :hmmm:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

schrok hij niet van je hond? Want een hond hoort en ziet over het algemeen toch meer dan een mens...
Ik ben bang dat als iemand zo geheimzinnig achter een boompje zit en ik zie hem later dan mn honden dat ie netjes aangeblaft wordt alszijnde pakwerker.... :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Jinx schreef:Ieh! Het lijkt inderdaad wel een tas. Een hele grote. Maar ik heb een grote fantasie, ik zou meteen denken dat er een lijk inzit ofzo :piew:
hahahaha oh god wat erg. Ik denk precies zo. :lol:
Maar hoe schijtsbenauwd ik ook ben hoor, ik zou het toch niet hebben kunnen laten om even iets dichterbij te gaan loeren.
Alleen wel met de hondjes erbij. hihihii. :mrgreen:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

iew!!!! :N: Wat akelig joh!!! Dapper dat je foto's durfde te maken!
Ik heb het idee dat er iemand op zijn hurken zit met een aktetas die omgekieperd wordt. Ik zou toch terug gaan (mét iemand) om te kijken hoor!

Ik heb hier trouwens ook 1 keer gehad dat ik bijna gillend wegrende omdat er een man tussen de struiken stond, tot ik zag dat hij stond te plassen. Hij zag er gegeneerd uit omdat ik hem gezien had! :F:
RIP Cena :roos:
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”