Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3.5 jaar oud rottie voor ipo?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Jill09
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mechelse Herder

3.5 jaar oud rottie voor ipo?

Ongelezen bericht door Jill09 »

sinds kort heb ik mijn mechelse herder pup heb haar aangeschaft om ipo mee te gaan trainen.
voordat ik haar had ben ik al geregeld wezen kijken bij de club waar ik nu ga trainen.
mijn rottweiler werd ook eens uitgenodigt om te kijken hoe het ging en het appel ging al aardig goed en heeft veel aandacht voor mij dus het volgen etc doet ze al erg goed,het bijt werk is ook geen probleem en apporteren denk ik ook niet want ze leunt naar neurotisch gedrag voor speeltje :D
alleen het speuren heeft ze nog nooit gedaan kan je een hond op die leeftijd nog het aanleren om te gaan speuren?
heeft iemand ervaring van een oudere hond die begint met het VZH/IPO programma?

momenteel is de rottweiler wel in opleiding voor VZH en als het mogelijk is wil ik graag met de rottweiler gaan trainen voor ipo samen met de mechelse herder.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: 3.5 jaar oud rottie voor ipo?

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jill09 schreef:sinds kort heb ik mijn mechelse herder pup heb haar aangeschaft om ipo mee te gaan trainen.
voordat ik haar had ben ik al geregeld wezen kijken bij de club waar ik nu ga trainen.
mijn rottweiler werd ook eens uitgenodigt om te kijken hoe het ging en het appel ging al aardig goed en heeft veel aandacht voor mij dus het volgen etc doet ze al erg goed,het bijt werk is ook geen probleem en apporteren denk ik ook niet want ze leunt naar neurotisch gedrag voor speeltje :D
alleen het speuren heeft ze nog nooit gedaan kan je een hond op die leeftijd nog het aanleren om te gaan speuren?

momenteel is de rottweiler wel in opleiding voor VZH en als het mogelijk is wil ik graag met de rottweiler gaan trainen voor ipo samen met de mechelse herder.
Waarom probeer je het niet gewoon?
Ga mee met de IPO vereniging als ze gaan speuren (lekker vroeg op ;)) en loop een spoortje voor haar uit.
Kunnen ze je bij de vereniging geen antwoord geven op die vragen trouwens?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik ben met een mechel ook pas op die leeftijd begonnen met (KNPV) speuren en dat kan best wel. Nu is IPO-speuren wel veel strakker, maar toch. Het is gemakkelijker om er heel vroeg mee te beginnen, maar ja, da's meer voor de volgende hond :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Gina ging altijd mee speuren, dat deed ze als de beste en verder deed ik niks met haar qua africhting, gewoon omdat ze dat niet in zich had.
Is bij mijn kringroep(en) nooit een probleem geweest.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jill09
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Jill09 »

renee-uk schreef:
Jill09 schreef:sinds kort heb ik mijn mechelse herder pup heb haar aangeschaft om ipo mee te gaan trainen.

Waarom probeer je het niet gewoon?
Ga mee met de IPO vereniging als ze gaan speuren (lekker vroeg op ;)) en loop een spoortje voor haar uit.
Kunnen ze je bij de vereniging geen antwoord geven op die vragen trouwens?
natuurlijk de club is super in het geven van informatie,maar toch vindt ik het goed om overal beetje navraag te doen ook bij mensen met ervaringen met oudere honden.
vandaar de vraag hier :J:

bedankt voor de reactie's!

vroeg opstaan geen probleem onze levende wekker gaat altijd af om 7.00 (onze zoon van 1 jaar) :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Bedenk wel dat het heel lastig kan zijn om met 2 honden te trainen. Je moet goed kunnen schakelen, iedere hond reageert toch anders.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Inge schreef:Bedenk wel dat het heel lastig kan zijn om met 2 honden te trainen. Je moet goed kunnen schakelen, iedere hond reageert toch anders.
en zeker dan nog eens met 2 toch wel redelijk verschillende rassen :N:

Maar het gaat best hoor, met een oudere hond beginnen. Speuren leren ze wel, als ze de driften hebben, dan komt het allemaal goed. En al helemaal met goeie begeleiding vie de HS :ok:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”