Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

veel losloopgebieden in de buurt, soms best irritant

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

veel losloopgebieden in de buurt, soms best irritant

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

als je met een loopse teef loopt.
ik moest net even Diva uitlaten van mn vader, maar madam is loops.
Pa dacht dat ze een week loops is maar hij heeft zich een beetje verrekend want dat is ze al minimaal 1,5 week, dus 10 dagen :ugh:
Maar bij mn pa in de buurt zijn alle stukjes waar je een beetje kan lopen een aanlijnadvies dus mogen daar ook honden loslopen. En dat is eigenlijk in ieder park in Spijkenisse. En om nou een uur in de wijk rond te lopen hou ik ook geen uur vol.

Dus maar de rollijn meegenomen en mn oren en ogen wijd open gehouden. Op de heenweg viel het mee en in het tweede stuk kwam ik echt niem,and tegen en heb ik haar even flink laten rennen achter de bal aan. toen weer terug aan de lijn en weer door het eerste stuk park, waaar ook de meeste honden lopen. Iedere keer van afstand al zeggen dat ze loops was en wachten tot de andere aangelijnd waren.
Diva zelf ging prima, die had alleen maar oog voor de bal bal bal

dit is dan het enige nadeel van al die losloopgebieden

thuis gekomen was Bo helemaal verliefd natuurlijk, die snuffelde klap;pertandend mn handen en broek af
Afbeelding
iones
Zeer actief

Re: veel losloopgebieden in de buurt, soms best irritant

Ongelezen bericht door iones »

Je mag blij zijn met een luxe van al die losloop gebieden. Als het echt nou zo'n punt is, kun je je hond beter laten steriliseren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jeannettebo
Zeer actief

iones schreef:Je mag blij zijn met een luxe van al die losloop gebieden. Als het echt nou zo'n punt is, kun je je hond beter laten steriliseren.
oh maar daar ben ik ook blij mee, ik ben alleen verder geen loopse teef gewend en bij gingen even de alarmbellen rinkelen van oke waar gaan we lopen, niet zozeer voor mezelf maar ook voor de andere eigenaren die daar met hun losse hond lopen. Meer dan wat ik nu had gedaan kan ik volgens mij niet doen
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Als je het al lastig vindt om 1 loopse teef in de smiezen te houden, wees dan maar blij dat je er geen 2 hebt, zoals ik momenteel. :wink:
Ik begrijp je wel hoor, het is ook best lastig zoiets. Maar op den duur word je behoorlijk inventief met stukken waar je de honden toch nog wel even los kunt laten, zonder dat ze overlast bezorgen aan andere mensen met hun honden/reuen.
Hier in de omgeving zijn die plekken in ieder geval (gelukkig) wel te vinden.
Jeannettebo
Zeer actief

komt denk ik ook dat ik het niet gewend ben, ik ben idd blij dat het er maar een is en dalijk als Taiga loops is ook maar 1. Ze gaat dan wel naar de fokster, maar liever niet voor drie weken lang. denk dat ik Bo ook even laat logeren dat ze geen van beide lange tijd weg is. bovendie verwacht ik de eerste dagen weinig problemen met Bo
Afbeelding
iones
Zeer actief

Honden moeten nu eenmaal uitgelaten worden, loops of niet. En ik vind dat eigenaren van reuen OOK hun aandeel hebben in het bij zich houden van hun hond. Niet alle verantwoordelijkheid kan op de eigenaar van de loopse teef geschoven worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

haha ja wel herkenbaar. Hier in de wijk zijn ook praktisch alle stukjes groen/parkjes losloopgebied. Hardstikke fijn eigenlijk, want ik kan zo een uur met ze loslopen zonder maar de wijk uit te hoeven! Alleen toen ik hier net kwam wonen was Vera loops, en waar ik ook ging lopen overal kwam ik weer losloopstukken tegen. Toen stond ik soms ook wel even "grrrbml, weeer losloopgebied!' :smile: Maar nu plukken we er wel lekker de vruchten van :ok: En ik weet ondertussen ook wel de plekken waar het heel rustig is voor de volgende loopsheid :wink:
Afbeelding
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door plekkie »

Honden moeten nu eenmaal uitgelaten worden, loops of niet. En ik vind dat eigenaren van reuen OOK hun aandeel hebben in het bij zich houden van hun hond. Niet alle verantwoordelijkheid kan op de eigenaar van de loopse teef geschoven worden.
Helemaal mee eens! Ik heb ook een niet geholpen reu, maar ik vind het niet meer dan normaal dat ik hem aan de lijn doe. Vraag het zelfs vaak zelf al als ik een aangelijnde hond zie in het losloopgebied. Wat moet je er anders mee, met je loopse teef ..... boven de WC houden en goed drukken?? :lol1: :lol1:
Jeannettebo
Zeer actief

nee tuurlijk heb je beide verantwoordelijkheid, ik hou mijn intacte reu ook bij me, maar helaas is de praktijk ook anders en doet niet iedereen dat. Het liefst zou ik dan in een aanlijngebied gaan lopen of op hele rustige losloop gebieden.
het eerste stuk waar ik doorheen moest was niet ene rustig stuk, datgrenst aan de woonwijk. het andere is een stuk rustiger daar ben ik dan ook niemand tegengkomen en kon ze even los.
Afbeelding
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Jeannettebo schreef:nee tuurlijk heb je beide verantwoordelijkheid, ik hou mijn intacte reu ook bij me, maar helaas is de praktijk ook anders en doet niet iedereen dat.
Helaas niet, van de week vroeg ik aan een man of hij zijn reu even aan wilde lijnen omdat mijn teef loops is, hij melde doodleuk dat het niet zijn probleem was en liet zijn hond gewoon op mijn teef afgaan, waarop zijn hond prompt gegrepen werd door mijn reu.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Jay schreef:
Jeannettebo schreef:nee tuurlijk heb je beide verantwoordelijkheid, ik hou mijn intacte reu ook bij me, maar helaas is de praktijk ook anders en doet niet iedereen dat.
Helaas niet, van de week vroeg ik aan een man of hij zijn reu even aan wilde lijnen omdat mijn teef loops is, hij melde doodleuk dat het niet zijn probleem was en liet zijn hond gewoon op mijn teef afgaan, waarop zijn hond prompt gegrepen werd door mijn reu.
ik denk dat Bo dat idd ook zou doen, ook al is het nog vroeg in de loopsheid en hij er nog weinig mee doet
Afbeelding
iones
Zeer actief

Jay schreef:
En wat zei jij toen? gelukkig is dat niet mijn probleem!
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

iones schreef:
Jay schreef: Helaas niet, van de week vroeg ik aan een man of hij zijn reu even aan wilde lijnen omdat mijn teef loops is, hij melde doodleuk dat het niet zijn probleem was en liet zijn hond gewoon op mijn teef afgaan, waarop zijn hond prompt gegrepen werd door mijn reu.
En wat zei jij toen? gelukkig is dat niet mijn probleem!
Inderdaad, hij werd kwaad en het was natuurlijk dan ook wel een inkoppertje. :mrgreen:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Dat zo iemand dan kwaad wordt he, i.p.v. stil af te druipen....
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Zo kwam ik 2 dagen geleden een mevrouw tegen met 2 honden
1 hond aan de lijn (reu)
De 2e hond liep los jawel in een losloop gebied en Gizmo kwam even kennis maken met haar
Hebben nog even leuk gespeeld
Komt er een derde hond bij en vond haar ineens heel erg leuk
Bleek die hond die los liep loops te zijn
Dus ja reu ging proberen erop te komen
Die mevrouw gillen pas op hoor mijn hond is loops
Gizmo is geholpen en had helemaal geen interesse voor de teef
Maar ik kan mij nog steeds kwaad maken wat doet een mevrouw te wandelen in en losloop gebied
En dan de eigenaar van de reu van leer te geven daar kan ik met mijn hoofd niet bij
Dus ik nog vragen waarom draai je het dan niet om
Doe je andere hond los en je teef aan de lijn
Nee dat kon niet want de reu kon niet met andere honden overweg
Dus vraag 2 waarom dat niet allebei vast
Nou dat was te zwaar die wandeling kon ze niet vol houden
Ook daar heb ik begrip voor ben zelf ook reuma patient
Maar om dan je loopse teef dan maar los te laten lopen ging mij te ver
Dus zei ik tegen haar ga dan in 2 fases lopen beide honden apart
Maar dat was blijkbaar te veel werk
Zulke eigenaren snap ik dus echt niet
Je loopse teef los laten lopen en op afstand maar blijven gillen in een losloop gebied
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:Honden moeten nu eenmaal uitgelaten worden, loops of niet. En ik vind dat eigenaren van reuen OOK hun aandeel hebben in het bij zich houden van hun hond. Niet alle verantwoordelijkheid kan op de eigenaar van de loopse teef geschoven worden.
Als er zo'n ruim aanbod aan losloopgebied is zou je afspraken kunnen maken :wink:
Maar ik vind niet dat een eigenaar van een reu zijn hond constant moet aanlijnen vanwege loopse teven.
Die heb je namelijk het hele jaar door.
Ik zit maar 3 weken opgescheept met een loopse teef en dan kan ik haar weer maanden vrij rond laten huppelen :ok:
Daarom blijf ik op dat moment weg uit losloopgebieden en zoek de stille plekjes op.
Dan kan ze toch lekker even uitrazen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Ik heb een intacte reu en ja hij gaat achter loopse teven aan. Heel vervelend. Maar gelukkig zijn er wel eigenaren bij die mijn hond even vast willen houden zodat ik hem aan kan lijnen.
Helaas worden er ook veel mensen kwaad. Dan heb ik zoiets van het is jou probleem want jij loopt met een loopse teef.
Maar als je een beetje rekening met elkaar kan houden scheelt het al een hoop. Het blijft vervelend een loopse teef maar ik loop wel tevreden door als de ander ook mee wil werken.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hetty2501 schreef:Ik heb een intacte reu en ja hij gaat achter loopse teven aan. Heel vervelend. Maar gelukkig zijn er wel eigenaren bij die mijn hond even vast willen houden zodat ik hem aan kan lijnen.
Helaas worden er ook veel mensen kwaad. Dan heb ik zoiets van het is jou probleem want jij loopt met een loopse teef.
Maar als je een beetje rekening met elkaar kan houden scheelt het al een hoop. Het blijft vervelend een loopse teef maar ik loop wel tevreden door als de ander ook mee wil werken.
Ik neem aan dat je het dan over een losloopgebied hebt?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Hetty2501 schreef: Het blijft vervelend een loopse teef.............
Tja..., zonder loopse teven worden er ook geen reuen meer geboren, dus zo vervelend is een loopse teef.

Ik vind het een kwestie van geven en nemen.
Ik ben afhankelijk van losloopgebieden en ja..., mijn teven lopen daar los als ze loops zijn. Ik kan ze slechts drie weken lang in een porceleinen kastje stoppen omdat ze loops zijn. Ze hebben wel hun beweging nodig om energie kwijt te kunnen.
Wel loop ik op tijden dat het rustig is en als ik een reu zie naderen, dan lijn ik mijn loopse teefje even aan. Voor veel reueneigenaren is dat al een teken en vaak wordt daar ook heel sportief op gereageerd (is mijn ervaring).
Er lopen een paar figuren tussen die reuen hebben die werkelijk alles willen bevruchten waar een gat in zit en het valt mij op dat dat de eigenaren zijn die de meeste moeite hebben met loopse teefjes.
Laatst gewijzigd door MoniqueDM op 27 okt 2009 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

ranetje schreef:
iones schreef:Honden moeten nu eenmaal uitgelaten worden, loops of niet. En ik vind dat eigenaren van reuen OOK hun aandeel hebben in het bij zich houden van hun hond. Niet alle verantwoordelijkheid kan op de eigenaar van de loopse teef geschoven worden.
Als er zo'n ruim aanbod aan losloopgebied is zou je afspraken kunnen maken :wink:
Maar ik vind niet dat een eigenaar van een reu zijn hond constant moet aanlijnen vanwege loopse teven.
Die heb je namelijk het hele jaar door.
Ik zit maar 3 weken opgescheept met een loopse teef en dan kan ik haar weer maanden vrij rond laten huppelen :ok:
Daarom blijf ik op dat moment weg uit losloopgebieden en zoek de stille plekjes op.
Dan kan ze toch lekker even uitrazen.
:ok:
Ik vind het overigens helemaal niet erg om Frenk bij me te houden als ik even een seintje krijg. Maar tegelijkertijd vind ik het ook niet nodig om tijdens spitsuur op hele drukbelopen plekken te gaan lopen (zoals Groenendaal). Er is zo'n ruim aanbod aan wandelplekken hier :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MoniqueDM schreef: Wel loop ik op tijden dat het rustig is en als ik een reu zie naderen, dan lijn ik mijn loopse teefje even aan. Voor veel reueneigenaren is dat al een teken en vaak wordt daar ook heel sportief op gereageerd (in mijn ervaring).
Dat is ook mijn ervaring nu inderdaad. Als je zelf tijdig je loopse teef even aanlijnt en waarschuwt reageren mensen eigenlijk altijd vriendelijk. Ik ga met Vera ook niet in het Amsterdamse bos lopen ofzo als ze loops is, maar rustige losloopstukken waar je normaal misschien 1 andere hond tegenkomt moet wel kunnen vind ik.
Daarnaast, ehm, maak ik nu met Vera ook wel erg veel mee dat sommige reuen er altijd wel bovenop willen :N: Soms vraagt zo'n reuenbaas dan ook nog wat geirriteerd aan mij "loops zeker" terwijl Vera zo ongeveer tegen de grond wordt gewerkt door zijn/haar rijdende hond. Nou nee dus :pffff: Dus tja, ik vind het ook wel geven en nemen :wink:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Moos schreef: Daarnaast, ehm, maak ik nu met Vera ook wel erg veel mee dat sommige reuen er altijd wel bovenop willen :N: Soms vraagt zo'n reuenbaas dan ook nog wat geirriteerd aan mij "loops zeker" terwijl Vera zo ongeveer tegen de grond wordt gewerkt door zijn/haar rijdende hond. Nou nee dus :pffff:
Nou, dat had ik dus ook met Megan. Megan was nota bene gecastreerd, maar er loopt hier in de buurt een Gordon Setter die dus alles maar wil bevruchten waar een gat in zit.
Geef 'm een bierfles zonder kroonkurk en hij dekt 'm :N: . Rete-irritant, temeer omdat Megan wat zwakker op haar achterhand was door de anti-epileptica.
Die reu kwam met volle vaart aandenderen, rook niet eens en klapte met volle vaart achterop Megan (Donna durfde hij niet aan, want die beet wel van zich af, maar Megan niet).
Dat arme beest zakte iedere keer weer door haar achterhand en op een gegeven moment liep ik al in de wijk. Mijn honden waren aangelijnd en ineens kwam die Gordon Setter eraan.
Eigenaar in geen velden of wegen te zien en ja hoor..., hij klapte er bovenop.
Aangezien ik mijn handen vol had met lijnen heb ik getracht om hem eraf te trekken, maar telkens klom hij er weer op en klemde zich zo vast dat ik het niet meer redde met m'n handen.
Toen heb ik hem echt een rottrap gegeven en hij taaide af. Komt die eigenaresse helemaal buiten adem op haar fietsje aan..., of ik hem op z'n flikker had gegeven, want hij kwam spontaan terug en dat was ze niet gewend :roll: .
Ik antwoorde daarop dat ik hem inderdaad een schop onder z'n hol had gegeven en toen begon het..., het lag allemaal aan mijn teven, want die roken te lekker :piew: .
Ik weet nog wel dat ik toen stond te schuimbekken, want ze had echt niet verder moeten gaan.

En daarom verbaas ik me dan ook iedere keer weer over het feit dat mensen hun honden maar laten gaan. Meestal zijn het de reuen zijn die op een teefje komen afgestierd en dat is niet erg..., als het allemaal in leuke harmonie gaat.
Mijn honden blijven wel bij me (ook als ze loops zijn) en zo niet, dan heb ik ze voldoende onder appèl om ze in mijn nabijheid te houden.
Ik vraag me dan ook af waar sommige eigenaren het voor nodig vinden dat hun honden maar altijd op andere honden af moeten denderen.
Ik vind dat nergens voor nodig, ook niet in een losloopgebied.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MoniqueDM schreef: Ik vraag me dan ook af waar sommige eigenaren het voor nodig vinden dat hun honden maar altijd op andere honden af moeten denderen.
Ik vind dat nergens voor nodig, ook niet in een losloopgebied.
Nou als het gezellig gaat, wat jij ook al zei, vind ik het prima als honden op die van mij afkomen. Ik zal ook niet zeggen dat die van mij nooit zelf gaan buurten, maar ze doen dat echt maar heel weinig eigenlijk :19: Sowieso niet als de andere hond geen contact zoekt.
Maar goed, honden die wel komen buurten, prima als het leuk gaat. Maar dat hitsige gedoe bij mijn niet loopse teef hoeft dan weer niet. Ik stond vorige week Vera maar uitbundig te prijzen toen ze eindelijk eens zachtjes blafte naar een rijdende reu "ja goed zo doe maar!!" :mrgreen:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Moos schreef: Ik stond vorige week Vera maar uitbundig te prijzen toen ze eindelijk eens zachtjes blafte naar een rijdende reu "ja goed zo doe maar!!" :mrgreen:
Ze leert het nog wel :lol1: .
Sandy heeft nu ook door hoe je een andere hond moet afblaffen. Heeft ze prima van Donna geleerd :F: .
Vanochtend stonden ze met z'n tweeën een Dobermanreu een grote bek te geven omdat ie te dicht bij het muizenholletje van Donna en Sandy kwam :N: :smile: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”