Moos schreef: Daarnaast, ehm, maak ik nu met Vera ook wel erg veel mee dat sommige reuen er altijd wel bovenop willen :N: Soms vraagt zo'n reuenbaas dan ook nog wat geirriteerd aan mij "loops zeker" terwijl Vera zo ongeveer tegen de grond wordt gewerkt door zijn/haar rijdende hond. Nou nee dus

Nou, dat had ik dus ook met Megan. Megan was nota bene gecastreerd, maar er loopt hier in de buurt een Gordon Setter die dus alles maar wil bevruchten waar een gat in zit.
Geef 'm een bierfles zonder kroonkurk en hij dekt 'm :N: . Rete-irritant, temeer omdat Megan wat zwakker op haar achterhand was door de anti-epileptica.
Die reu kwam met volle vaart aandenderen, rook niet eens en klapte met volle vaart achterop Megan (Donna durfde hij niet aan, want die beet wel van zich af, maar Megan niet).
Dat arme beest zakte iedere keer weer door haar achterhand en op een gegeven moment liep ik al in de wijk. Mijn honden waren aangelijnd en ineens kwam die Gordon Setter eraan.
Eigenaar in geen velden of wegen te zien en ja hoor..., hij klapte er bovenop.
Aangezien ik mijn handen vol had met lijnen heb ik getracht om hem eraf te trekken, maar telkens klom hij er weer op en klemde zich zo vast dat ik het niet meer redde met m'n handen.
Toen heb ik hem echt een rottrap gegeven en hij taaide af. Komt die eigenaresse helemaal buiten adem op haar fietsje aan..., of ik hem op z'n flikker had gegeven, want hij kwam spontaan terug en dat was ze niet gewend

.
Ik antwoorde daarop dat ik hem inderdaad een schop onder z'n hol had gegeven en toen begon het..., het lag allemaal aan mijn teven, want die roken te lekker

.
Ik weet nog wel dat ik toen stond te schuimbekken, want ze had echt niet verder moeten gaan.
En daarom verbaas ik me dan ook iedere keer weer over het feit dat mensen hun honden maar laten gaan. Meestal zijn het de reuen zijn die op een teefje komen afgestierd en dat is niet erg..., als het allemaal in leuke harmonie gaat.
Mijn honden blijven wel bij me (ook als ze loops zijn) en zo niet, dan heb ik ze voldoende onder appèl om ze in mijn nabijheid te houden.
Ik vraag me dan ook af waar sommige eigenaren het voor nodig vinden dat hun honden maar altijd op andere honden af moeten denderen.
Ik vind dat nergens voor nodig, ook niet in een losloopgebied.