Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Magnum en ik op de oefendag in Haghorst.

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Magnum en ik op de oefendag in Haghorst.

Ongelezen bericht door magnum »

Zo onze eerste oefendag sinds maart dit jaar weer gehad, en ondanks dat ik pas weer een maand of 3 bezig ben met trainen na een operatie van mij. Heeft Magnum zich vandaag weer super laten zien vandaag, en ben daarom ook super trots op mijn mannetje.

We begonnen met het spoor, dus voor Magnum een zeer lang recht spoor laten neerleggen, met 2 voorwerpjes erop en een eind voorwerp. Magnum is meestal door zijn drukte wat slordig op het spoor maar loopt hem wel altijd netjes uit. Maar vandaag ging het heel netjes, begin was weer even wat slordig want dan gooit hij in een klap al zijn energie in de oefening, maar na een kleine 5 meter werd hij al wat rustiger, na een tijdje vond hij het eerste voorwerp ik zei nadat hij hem gebracht had, netjes af zoals altijd. Magnum kreeg zijn commando tot zoeken en weer werd hij even een paar meter slordig. Daarna pakte hij het spoor weer netjes op, 2 de voorwerp bracht Magnum ook weer netjes naar me en toen heb ik als tip niks meer gezegd en hij zat meteen netjes en goed op het spoor. Dus heb geleerd gewoon magnum door laten gaan. Magnum heeft meer als 3 kwart van het spoor strak uitgelopen, en het eindvoorwerp blafte hij netjes aan. Ook hierbij de tip gekregen Magnum aan te leren langer te laten blaffen op het voorwerp, want na 3x blaffen denkt hij oke klaar. Komt omdat we heel vaak trainen netjes aangeblaft stuk of 3x blaffen en dan nemen we de hond mee. Maar op het spoor 2 goede tips gehad en gezien, dus daar kunnen we mee aan de slag.

Daarna terug naar de club, en daar gingen we het appel gedeelte, de hindernissen en de rest doen. Maar eerst het appel en Magnum en ik zijn absoluut geen appel mensen/hond, en ik weet daarin ook donders goed wat onze zwakte is. En dat is het aanvolgen naar de keurmeesters, maar ook daar zijn we al hard mee aan het oefenen. Maar vandaag was het ook een probleem het aanvolgen al deed hij het al netter als gewoonlijk, na een paar keer weg draaien en aanvolgen toch Magnum zo netjes mogelijk kunnen aan brengen. Het appel ging weer onder luid geblaf, maar heb het lekker genegeerd, en voor Magnum zijn appel ging het gewoon weg goed. Heb hem wel aan de lijn gehouden maar hij heeft er geen 1x strak in gehangen, en liep lekker mee. Dus was zeer verrast door Magnum zijn prestatie. Alleen het voor uitsturen waar hij gewoonlijk geen moeite mee heeft had hij vandaag wel moeite en koos steeds de pilonnen uit die als omzet pilon werden gebruikt. Maar na een paar keer van alle kanten te hebben vooruit gestuurd enz..... is het uiteindelijk wel netjes gelukt.
Maar ook hier genoeg nieuwe tips gekregen om weer lekker mee verder te werken.

Daarna het afliggen terwijl een ander met de ond volgt. Ook dit vind Magnum moeilijk niet want hij wil zelf alleen maar bezig zijn, maar helaas hoort ook deze oefening erbij. Magnum af gelegd, en mijn trainer gevraagd om op hem te letten als hij wat uitspookt, dit omdat ik uitzicht ben, en ik hem geen aandacht wil schenken dan. Hij ging 3x staan, en kreeg daar een flink brul voor van de trainer, waarna hij weer netjes ging liggen. Dus al met al mag ik niet klagen.

Daarna de hindernissen, het lopen over pijn ging gewoon netjes en aan het eten schenkte hij helemaal geen aandacht. de catwalk voor de zekerheid snoepie's neergelegd want wil hem zo rusitg en netjes mogelijk erover heen hebben, en dat lukte. Hij ging er heel netjes en rustig overheen. De tunnel appeltje eitje voor hem. De kuil ook dat was weer appeltje eitje voor hem. Haagje dat is geen probleem hoewel hij wel steunt maar wat we ook hebben gedaan hij leert het niet af dus we laten het zo verliezen we 1 of 2 punten op. Daarna het tillen en overgeven, ook absoluut geen probleem.
Dus hier gewoon netjes gewerkt.

De kleine voorwerpjes zoeken kwamen daarna, en zoals altijd binnen iets meer als een minuut had hij alle voorwerpjes netjes gevonden en gebracht. Dit ging gewoon weg super.

Daarna door naar de voorwerpen revieren. Dit is een onderdeel waar Magnum gewoonlijk finaal in de voorwerpen duikt en er flink mee gaat schudden. Dus sinds 1 week weer een hele stap terug gedaan, en vandaag maar zien wat er gebeurt. Ik zette Magnum op en hij ging meteen over in de revier modus, en doorzocht zelfstandig het terrein. Als eerste kwam hij het geweer tegen hij komt eraan kijkt ernaar blaft een paar keer en wou toen van het voorwerp af, maar was allang blij dat hij schoon was. Dus met het commando erbij en blijven hem bij het voorwerp kunnen houden, en ben er toen zelf naar toe gelopen om hem daar te belonen. Daarna 10 meter appel dit ging voor zijn doen goed. Daarna weer opgezet en weer ging hij uitzich zelf het terrein door zoeken, hij kwam het 2 de voorwerp tegen een breekijzer keek er weer naar en blafte het aan, en ik zag dat hij weer van het voorwerp af wou dus weer met het commando erbij en blijven hem erbij gehouden en weer bij het voorwerp beloont. maar hijw as schoon en dat vond ik even veel belangrijker als het eraf willen dat pakken we wel terug.

Daarna zouden ze slachtoffer gaan revieren maar moest helaas kort daarop weg, dus heb een clubgenoot gevraagd om dit even kort op te doen op het veld, en hij ging er netjes bij en bleef netjes blaffen tot ik er was. Dus dat ging super.

Dus al met al weer wat nieuwe tips gekregen en gezien. En Magnum heeft zich echt voorbeeldig gedragen en hij heeft zich van een goede kant laten zien. Dus ben super trots op mijn ventje.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Re: Magnum en ik op de oefendag in Haghorst.

Ongelezen bericht door Brigitte »

Leuk om te lezen, en kan me voorstellen dat je trots op hem bent :ok:
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Re: Magnum en ik op de oefendag in Haghorst.

Ongelezen bericht door magnum »

dank je wel, ja heb weer aardig wat nieuwe tips en trucks mogen ontvangen, waar we weer op verder kunnen trainen. Maar hij heeft zich die dag super gedragen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”