Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We hebben het zwaar

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

We hebben het zwaar

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Huette is loops, voor het eerst.
En we hebben het hier inmiddels zwaar. Rein is compleet mesjogge en Huette wil niets liever dan zich aan hem aanbieden.
Ik weet niet precies wanneer de loopsheid is gestart omdat ze praktisch niet heeft gebloed. Ze verliest sinds het weekend wel wat rozig vocht en sinds vanochtend is Rein dus helemaal gek.
De dagen hiervoor deed ie het prima, af en toe een keelschraapklank van mij was voldoende om ze af te houden van een al te zot spelletje. En in huis maar ook lopend konden ze gewoon samen los. Maar wat vandaag is losgebarsten, lieve hemel. Ik ken hem niet terug.
Hij doet niets anders dan piepen en hysterisch zijn, hij is helemaal over zijn toeren.

Ik hoopte dat het wel zou gaan en zeker zo'n eerste keer wel mee zou vallen en dat deed het dus ook tot vandaag maar op het moment.... ik zou blij zijn als het hier weer back to normal is. Dit is echt geen porem.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: We hebben het zwaar

Ongelezen bericht door yamie »

ik ken het, reken maar op een klein weekje ;) ( en dan nog wel even uit elkaar houden, maar de echte hysterie is dan wel over.

succes :engel:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

mijn witte reu dit deed alleen op de hoogtij dagen, dus ik vermoed dat het bij Huette nu ook zover is.
Arme Rein :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Ik wens je veel sterkte, weet uit ervaring hoe een reu dan tekeer kan gaan, en hoe verschrikkelijk inventief ze op die momenten zijn :ugh:
En idd, piepen, janken, niet eens meer eten alleen naar de teef willen, het is zo rottig voor die reutjes dan.. :(
Af en toe ben je de wanhoop nabij... Ik weet nog hoe Pablo eraan toe was, zo ontzettend sneu..
Het was hier altijd vanaf dat aanbieden dat het nog een weekje flink doorbijten was, en dan was het ergste wel weer om..

Hoe dan ook, veel sterkte, ff flink doorbijten, het gaat echt voorbij!
Afbeelding
Isabelle
Actief
Mijn ras(sen): Dalmatier, Jack Russel, Duitse Herder

Ongelezen bericht door Isabelle »

Ja het is zeer zeker zwaar...

Wij zelf hebben geen teefjes, maar de buren wel. En ja hoor 2 x per jaar heeft mijn Jack ook zo van die rare buien. Hij lijkt wel gehypnotiseerd.
Normaal loopt hij gewoon los, maar als het zover is loopt hij recht naar de buren (gelukkig weet ik waar ik dan moet zoeken).
Hij eet niet, slaapt niet en ik dus ook niet. Hij slaapt op mijn bed, en als de teefjes loops staan dan lijkt het alsof mijn bed een trilplaat is. :denken:

Mijn andere DH reu heeft er helemaal geen last van. (onze Dalmatier had er ook geen last van)

Volhouden zou ik zeggen, zeker toch een dikke week.
Rust zacht lieve Sam ° 9-11-2000 + 8-10-2009
Bas Rouge
Zeer actief

yamie schreef:ik ken het, reken maar op een klein weekje ;) ( en dan nog wel even uit elkaar houden, maar de echte hysterie is dan wel over.

Hoe vaak heb jij deze ellende in huis dan per jaar?
Ik heb me deze heftigheid echt niet kunnen voorstellen, in geen honderd jaar.
Bas Rouge
Zeer actief

renee-uk schreef:mijn witte reu dit deed alleen op de hoogtij dagen, dus ik vermoed dat het bij Huette nu ook zover is.
"
Ik denk het ook hoor, dat dit de echte vruchtbare dagen zijn maar ik vind het heel rot voor Rein om hem zo te zien. Hij is echt buiten zichzelf getreden.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef:
yamie schreef:ik ken het, reken maar op een klein weekje ;) ( en dan nog wel even uit elkaar houden, maar de echte hysterie is dan wel over.

nou ik heb nu 3 teven en ze zijn niet tegelijk loops :mrgreen:
en dan heb ik er ook nog 2, reuen dus :ugh: ( Bo is geen probleem)

tja het is ff uitzitten, veel lopen met de mannen.
Bas Rouge
Zeer actief

yamie schreef:
Bas Rouge schreef:

nou ik heb nu 3 teven en ze zijn niet tegelijk loops :mrgreen:
en dan heb ik er ook nog 2, reuen dus :ugh: ( Bo is geen probleem)

tja het is ff uitzitten, veel lopen met de mannen.
Lopen met ze zodat ze moe zijn of gewoon dat ze de zinnen wat kunnen verzetten?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef:
beide :wink:
iCy^
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Shi Tzu
Maltezer/Shi Tzu

Ongelezen bericht door iCy^ »

Onze ShiTzu is nu ook voor het eerst loops en in vergelijking met onze maltezer shi tzu bloed ze meer. Overal waar ze zit ligt wel plekje qua bloed. Straks als het over is eerst de hondenkussens uitwassen.

Qua gedrag valt het reuze mee, behalve dat ze vandaag al het papier heeft versnipperd op de grote tafel. Ze is van de stoel naar de tafel gesprongen. Gek beest, maar goed dat zit ook in het ras dat ze soms wat eigenwijs zijn :P. Dat van het papier versnipperen doet ze wel vaker. Gelukkig niet op plassen enzo. Ze had papier snippers in der nest.
Bas Rouge
Zeer actief

yamie schreef:
Bas Rouge schreef:
Hij heeft vanavond ook gewoon getraind, hij loopt op de toppen van zijn zenuwen maar heeft het toch best aardig kunnen doen. Arme hond. Wat een ondingen, hormonen.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Bas Rouge schreef:
yamie schreef:
Bas Rouge schreef:
Hij heeft vanavond ook gewoon getraind, hij loopt op de toppen van zijn zenuwen maar heeft het toch best aardig kunnen doen. Arme hond. Wat een ondingen, hormonen.
ja dat zijn het ook :roos:

plannen met huette, of denk je nu.... nou... de boel mag er wel uit :engel:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Bas Rouge schreef:
renee-uk schreef:mijn witte reu deed dit alleen op de hoogtij dagen, dus ik vermoed dat het bij Huette nu ook zover is.
"
Ik denk het ook hoor, dat dit de echte vruchtbare dagen zijn maar ik vind het heel rot voor Rein om hem zo te zien. Hij is echt buiten zichzelf getreden.
ik weet het, heb toen zelfs overwogen om hem maar voor een paar dagen naar het pension te brengen, hij werd echt helemaal kompleet gek.
Mee uit wou hij ook niet trouwens, zelfs met de auto naar het bos was geen succes.
Net toen ik er toe besloten had hem inderdaad een paar dagen in pension te doen werd het minder en voor allemaal weer te harden.
Ik had diep meelij met hem
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

herkenbaar....... lijf gaat daarom ook uit logeren, maar dan is kiefer nog wel een paar dagen van slag omdat hij haar zo mist. en als ze terug komt is het de eerste dag ook weer bal hoor. daarna begint fritz juist te rijden. spuit 11.
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief

yamie schreef:
ja dat zijn het ook :roos:

plannen met huette, of denk je nu.... nou... de boel mag er wel uit :engel:
Ja, dat wel ja :lol1: . Ik hoop vurig dat ze lange intervallen heeft tussen de loopsheden in.
Laatst gewijzigd door Bas Rouge op 13 okt 2009 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas Rouge
Zeer actief

renee-uk schreef:
Bas Rouge schreef:
renee-uk schreef:mijn witte reu deed dit alleen op de hoogtij dagen, dus ik vermoed dat het bij Huette nu ook zover is.
"
ik weet het, heb toen zelfs overwogen om hem maar voor een paar dagen naar het pension te brengen, hij werd echt helemaal kompleet gek.
Mee uit wou hij ook niet trouwens, zelfs met de auto naar het bos was geen succes.
Net toen ik er toe besloten had hem inderdaad een paar dagen in pension te doen werd het minder en voor allemaal weer te harden.
Ik had diep meelij met hem
Ik kan het me goed voorstellen hoor dat je dat overweegt in een dergelijke situatie.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Rein toch. Hij is normaal niet zo van de vrouwen, maar zelfs hij raakt over z'n toeren. Sterkte Sieneke!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Het ligt ook wel aan de hand.
Bij Chello merkte je niks als een van de teven loops was. Alleen op de hoogtij dagen was hij wat pieperig en toonde hij wat interesse. Maar 1 rustige 'Chello nee he' was voldoende om hem weer rustig op de bank te laten liggen.

maar Bikkel!!!! Allemachtig, ik wist ook niet wat ik meemaakte hoor.
Die is compleet hysterisch, en zodra hij Hera zag probeerde hij uit alle macht op haar te komen. Dat was echt de hele dag door alles goed in de gaten houden, deuren goed dichthouden e.d. want hij zat er in een seconde op.

Ik zie al uit naar de volgende loopsheid. :ugh:
Bas Rouge
Zeer actief

Ik schrik ook van Reins doelgerichtheid en het verbetene daarin. Hij heeft haar echt binnen een split second klemvast, dat gebeurde gisteren bij het samen naar de auto lopen, Rein rechts en Huette links aangelijnd. Dat doe ik dus ook niet meer. Het is strikt gescheiden op het moment.
Zoek stok!
Zeer actief

Bas Rouge schreef:Ik schrik ook van Reins doelgerichtheid en het verbetene daarin. Hij heeft haar echt binnen een split second klemvast, dat gebeurde gisteren bij het samen naar de auto lopen, Rein rechts en Huette links aangelijnd. Dat doe ik dus ook niet meer. Het is strikt gescheiden op het moment.
Pffff ik ben nu weer wat blijer met Brams vasectomie.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Bas Rouge
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Bas Rouge schreef:Ik schrik ook van Reins doelgerichtheid en het verbetene daarin. Hij heeft haar echt binnen een split second klemvast, dat gebeurde gisteren bij het samen naar de auto lopen, Rein rechts en Huette links aangelijnd. Dat doe ik dus ook niet meer. Het is strikt gescheiden op het moment.
Ik ben er helemaal door geobsedeerd. Ik droomde vannacht dat mijn vader een deur had open laten staan waardoor Rein en Huette bij elkaar konden komen. Mijn vader is daarin een slechte, die kan zo oekelig doen: "Oh sorry, had het niet in de gaten".

Vorige week heb ik nog 'woorden' gehad toen iemand vertelde over een per ongeluk dekking van haar honden. Ik geloof daat niet in en ben ervan overtuigd dat je het dan ergens toch stiekem wel wil. Ik denk dat nog steeds maar ben er wel van overtuigd inmiddels dat het geen sinecure is een dekking te voorkomen als je niet een van beide ergens onderbrengt.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Bas Rouge schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik ben er helemaal door geobsedeerd. Ik droomde vannacht dat mijn vader een deur had open laten staan waardoor Rein en Huette bij elkaar konden komen. Mijn vader is daarin een slechte, die kan zo oekelig doen: "Oh sorry, had het niet in de gaten".

Vorige week heb ik nog 'woorden' gehad toen iemand vertelde over een per ongeluk dekking van haar honden. Ik geloof daat niet in en ben ervan overtuigd dat je het dan ergens toch stiekem wel wil. Ik denk dat nog steeds maar ben er wel van overtuigd inmiddels dat het geen sinecure is een dekking te voorkomen als je niet een van beide ergens onderbrengt.
Daar ben ik sinds bikkel ook wel wat van teruggekomen hoor.
Bikkel is vliegensvlug en zit er dus in een seconde bovenop.
Frank en ik stonden in de keuken. Aan de keuken zit de bijkeuken en via de bijkeuken kom je in de tuin. Bikkel zat in de tuin. De 2 deuren dicht.
We waren broodjes aan het smeren, deur naar de bijkeuken stond open (koelkast staat in de bijkeuken).
Ineens in een fractie van een seconde schiet Hera de bijkeuken in, springt de deur open en gelijk zat Bikkel erop. Uiteraard er gelijk afgetrokken.
Maar de dagen erna had ik wel zoiets van 'oh god het zal toch niet he?'.
Zoek stok!
Zeer actief

Bas Rouge schreef:Vorige week heb ik nog 'woorden' gehad toen iemand vertelde over een per ongeluk dekking van haar honden. Ik geloof daat niet in en ben ervan overtuigd dat je het dan ergens toch stiekem wel wil. Ik denk dat nog steeds maar ben er wel van overtuigd inmiddels dat het geen sinecure is een dekking te voorkomen als je niet een van beide ergens onderbrengt.
En als je je honden niet steeds in kooien wilt stoppen. Het lijkt mij ook niet makkelijk hoor. Het voorkomen van een dekking, maar vooral het hysterische gedoe van reu en/of teef. Toch zou ik Izzie erg graag intact houden. We zien wel hoe het gaat.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Hier 5 teven en meestal volgen ze elkaar op en is het een maand feest en hebben de mannen echt geen rust in hun lijf zitten. Op de ergste dagen krijgen ze gewoon een kalmeringspil die hun een uurtje of 6 rustig houd.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Oh jee, da's balen dat Rein zo heftig reageert. Arme Rein, en arme jij!
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

o wat heb ik het hier dan zalig
bente is net loops geweest
en zelfs op de hoogtij dagen kon ik bob met alleen een kuch en aankijken weer bij bente weg krijgen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier 2 teven die elkaar nu niet meer op volgen (vorige 2 loopsheden wel)
en 3 reuen (alles intact)
Mops heeft er het "minste" last van, die blijft gewoon eten, doet niet pieperig
of zo, blijft gewoon zichzelf, wilt er buiten wel eens opkruipen, maar geraakt
bij geen van de 2 teven aan (word enkel onder toezicht gedaan) maar "bevredigd"
de teven met zijn voorpoten :lol1: (als hij op zijn achterpoten staat komt hij net
met zijn voorpoten aan hun muts en "krabt" er dan aan :smile: )
Shadow moeten we echt in het oog houden, hij kan hier op de hooizolder, maar
niet als de teven loops zijn, is niet geisoleerd en meneer duwt de dakpannen opzij
en springt door het dak :N: hij is 3 weken lang, pieperig, wilt niet eten, huilen, luisteren
kent hij helemaal niet dan, echt een ramp
Darko is een ander verhaal, hij is ook pieperig, huilen als een rasechte wolf :ugh: dag
en nacht, pogingen om te dekken door de rennen door, dus daar gaat 3 weken lang
een houten plaat tussen, zodat hij het niet kan doen als wij niet thuis zijn, verder is
het hem enorm in het oog houden, ff lekker los lopen in de tuin met de andere teef
zit er niet in, want hij gaat of de hele tijd aan het ren van de loopse teef zitten en
pogingen doen om ze te dekken of hij rijd de niet-loopse teef aan "stukken" tot ergenis
van die teef
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Ik vond het eigenlijk best meevallen toen dapper er nog was en Eva loops was.
Gewoon veel apart meenemen en savonds als we bij elkaar wilden zitten hield ik Dapper op de bank aan de riem.

Ik denk dat het gemak er in zit dat je niet aan de normale gang van zaken blijft vasthouden.
Het is dan gewoon een weekje even niet de normale situatie maar anders. Als je dat accepteert en niet steeds op het randje gaat zitten valt het best mee.
Laat de zooi voor wat 'ie is en ga gewoon wat met een van de twee doen als je het obsessieve geleuter zat bent.
Dan doe je een weekje niet het huishouden of wat je dan ook met je week doet.

Laat het gewoon even alleen om de honden gaan en ga lekker veel fietsen en wandelen.
nou, dat ging dan misschien die ene keer bij jullie prima, maar dat is voor veel reuen niet weggelegd hoor.
ws was dapper ook gewoon niet zo hysterisch, zoals sommige reuen kunnen zijn ;)
Zoek stok!
Zeer actief

Ik hoor inderdaad niet anders dan dat het nogal verschilt per reu. Er zijn mensen die mij zeggen dat de reu wel wat uit z'n doen is, maar gewoon gaat kluiven en slapen. Er er zijn er ook die toegeven dat het kermis in huis is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”