Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schrik me rot!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mandyy
Vaste gebruiker

Schrik me rot!

Ongelezen bericht door mandyy »

Phoe, ik schrik me net rot!
Net eventjes mn hondje uitlaten. En aangezien hij prima luistert mocht hij lekker los.
Komt er ineens een man met een dochtertje en een Maltezer aangelopen. Niets aan de hand, Bratis blijft wel bij me. Schiet de Maltezer los en vliegt zonder enige aanleiding op mijn hond af :N:
Mijn hondje natuurlijk helemaal in paniek, en rende met zijn staart tussen de poten weg, terug naar huis. Hij heeft nog bij de voordeur staan krabben, maar Maltezer ging fijn verder met knauwen en bijten.

Bratis rent ondertussen weer weg, gelukkig blijft het andere hondje staan en rent de andere kant op. Ondertussen heb ik Bratis maar laten rennen, omdat hij dan toch niet te pakken is.
Ik ben onze gewoonlijke wandeling gaan lopen, in de hoop hem daar tegen te komen.
Blijkbaar ging de man die de Maltezer uitliet ook achter mn hond aan, want toen ik terugkwam was mijn hond dus de andere kant op gerend.

Daar ben ik gelijk gaan zoeken, maar heb m niet kunnen vinden. Ben uiteindelijk maar eerst naar huis gegaan, in de hoop dat hij vanzelf zou komen.

De man is waarschijnlijk door blijven zoeken met dochtertje in een auto.
Had sowieso al niet het idee dat die mensen wisten waar ze mee bezig zijn en ze gingen doodleuk mijn hondje achterna, rennend. Bratis natuurlijk nóg banger :boos:
Dus ik nog tegen ze zeggen dat ze dat beter niet kunnen doen, omdat hij zo bang is. Maar ik moest mn hond aan de lijn houden, want hij is bang dus hij vliegt zo weg dan, oeh, wat word ik daar boos om!

Ik maar gewoon weggelopen zonder iets te zeggen, want ik wilde gewoon mn hondje terug.
Die mensen weer achter me aan rijden, en op dezelfde manier naar mn hond zoeken :ugh:

Uiteindelijk kreeg ik een belletje dat iemand mn hond heeft kunnen vangen :cheer:
Dus ik naar die plek toe lopen, blijken diezelfde mensen van het maltezertje Bratis hebben overgenomen en bij hun in de auto gedaan :mep:

En wéér zeggen dat ik mijn hond niet los moet laten lopen omdat hij zo bang is!
Als hun nou gewoon die hond hadden opgevoed, of bij zich hadden gehouden was er niks aan de hand geweest.

Ik moest dit gewoon even van me af schrijven, snap gewoon niet hoe dom mensen eigenlijk kunnen zijn :U:
Ze bedoelden het hartstikke lief, maar als eigenaresse zou ik toch wel weten hoe ik mijn hondje moet behandelen...
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: Schrik me rot!

Ongelezen bericht door fes/lou »

Eerlijk gezegd geef ik die mensen groot gelijk. Als jouw hond in paniek schiet van een maltezer en nooit meer te vangen is, loop je een groot risico dat hij es een keer onder een auto loopt of zo.
Persoonlijk vind uik het onverantwoord om zo met je hond om te gaan...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Idd, hoe dom kunnen mensen zijn.
Een niet goed luisterend, kennelijk snel angstig hondje los laten lopen en boos worden op mensen die hem veilig in de auto zetten wanneer hij er in paniek van door gaat :roll: .
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

als ik wist dat mijn hond zo bang was kwam hij helemaal niet los in een woonwijk :wink:

nu al niet ben veels te bang dat hij onder een auto komt

wees blij dat die mensen je nog hielpen
Fenneke en Baloe
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik moet ook zeggen dat ik die mensen ook geen ongelijk geef :wink:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

mandyy schreef:Phoe, ik schrik me net rot!
Net eventjes mn hondje uitlaten. En aangezien hij prima luistert mocht hij lekker los.

maar als eigenaresse zou ik toch wel weten hoe ik mijn hondje moet behandelen...
Ik begrijp dat je geschrokken bent, en ook ergens wel dat je het niet slim vind dat vreemden achter een bang hondje aan gaan rennen.

Maar, en nu komen we bij hetgene wat ik gequote heb. ALs je wist dat je hondje zo bang was dan had je hem nooit los moeten laten. En ws mag je die mensen dus op je blote knieen danken dat je nog een een hond hebt, want hij had ook platgereden kunnen zijn.
Als je het van te voren wist, nee dan weet je als eigenareese dus niet hoe je hond moet behandelen.

Als dit de allereerste keer is dat je hond bang reageerd en hij van te voren nooit angstig is geweest, dan heb ik niks gezegt :wink: .
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Volgens mij is het niet zo dat haar hondje ZO bang is, maar dat hij bang wordt omdat hij achternagejaagd wordt. Ik vind haar reactie wel begrijpelijk. :U:

Abby is net zo. Die laat ik wel eens los, omdat ik weet dat ze niet uit zichzelf naar een andere hond gaat, en als ik een andere hond zie aankomen, roep ik haar bij me en doe ik haar vast. Maar als er nogal onverwacht een hondje op de jouwe af komt stuiven en je dus geen tijd hebt om hem bij je te roepen, vind ik toch dat de maltezer-mensen hun hondje ZELF bij zich hadden moeten houden. Dan had TS gewoon door kunnen lopen met haar hondje. :19:

Bovendien, als ze zelf al aangeeft aan die mensen dat de hond alleen maar banger wordt van hun achtervolgingen, waarom blijven ze dan zo opdringerig doorzoeken? Als er iemand achter een van mijn honden aan blijft lopen, terwijl die net in paniek/angst is weggevlucht, zou ik ook zeggen dat ze het aub moeten laten. :boos:

Zoals TS zelf al zegt, het zal vast met de beste bedoelingen zijn geweest, maar ze weet zelf het beste wat je wel en niet bij haar hondje moet doen. :ok:
mandyy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mandyy »

Bedankt voor het begrip Abby.
Mijn hondje is wel angstig, maar niet zó angstig dat hij uit het niets zomaar wegrent.
Als het maltezertje bij de uitlaters was gebleven hadden wij gewoon door kunnen lopen.

Hij loopt vaak los op gebieden waar weinig auto's komen en nog nooit is er iets gebeurt, zelfs niet als er een andere hond aan komt. Dan roep ik m bij me en gaat ie aan de riem.

Maar dit kwam zo onverwacht dat ik daar dus geen tijd voor had.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

En vervolgens gaat je hond er in paniek vandoor en loop jij stug je rondje in de hoop dat hij je weer vindt...
Lijkt me niet zo slim...
Ik zou iig op mn plek gebleven zijn en blijven roepen, maar zomaar weglopen en de hond negeren???????
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mandyy schreef:Bedankt voor het begrip Abby.
Mijn hondje is wel angstig, maar niet zó angstig dat hij uit het niets zomaar wegrent.
Als het maltezertje bij de uitlaters was gebleven hadden wij gewoon door kunnen lopen.

Hij loopt vaak los op gebieden waar weinig auto's komen en nog nooit is er iets gebeurt, zelfs niet als er een andere hond aan komt. Dan roep ik m bij me en gaat ie aan de riem.

maar je loopt dus in een losloopgebied neem ik aan?
Waarom neem je in vredesnaam het risico dan?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

In een losloopgebied kun je niet van andere mensen verwachten dat ze hun hond aan de lijn houden. Als het geen losloopgebied was heb je al helemaal niets te zeggen.
Ik doe het ook wel op plekken waar dat niet mag maar mijn honden rennen niet weg in paniek en rennen niet ongevraagd op andere honden af.

Als 1 van mijn honden een andere hond weg zouden jagen zou ik ook helpen zoeken. Lijkt me het minste wat je kunt doen....
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

malinois schreef:
mandyy schreef:Bedankt voor het begrip Abby.

maar je loopt dus in een losloopgebied neem ik aan?
Waarom neem je in vredesnaam het risico dan?
Dat zou ik ook wel eens willen weten...
Eugenië
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Eugenië »

Wat een harde reacties.
Mijn eerste gedachte bij dit verhaal is dat het iedere hondenbezitter kan overkomen waar dan ook.
Onze hond was zeer goed getraind en toch is iets degelijks ons ook weleens overkomen.
Voorop staat nu toch dat het hondje er zonder ongeluk vanaf gekomen is en terug bij de baas?
Natuurijk is Mandy heel erg geschrokken wat ook een bepaalde reactie uitlokt en dat wil je soms even delen.
Mag toch aannemen dat een hondenbaasje nu zelf wel kan inschatten dat het volgende keer beter anders kan/moet?
Ben gewoon blij met deze goede afloop.
Lady 07-05-'96 - 17-07-'09 (friese stabij) in loving memory
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Jaja jij kunt nog zo boos zijn, maar je bent zelf ook fout.
Als je weet dat jou hond bang is, laat je hem niet los lopen.
Je weet nooit wat voor honden je tegen komt en hoe die op jou hond reageren.
Dit zul je nog wel vaker mee maken denk ik zo.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Neem het niet als hard op.. confronterend is beter. je hebt geleerd. Dat doen we allemaal toch?
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

hep laatst een topic ooit beleefd met je honden geopend..
en daar heb ik tal van dingen als dit gehoord.. en daar heeft niemand gezegd dat die mensen
niet wisten hoe ze met hun hond moeten om gaan....

ik zie dat het hondje niet ziet zo groot is
dan zou ik ook bang zijn als er een agressieve malthezer achter me aankwam
dan is het toch logo dat ie op de loop gaat...

en dan gaan ook nog is dezelfde mensen met dat hondje op zoek naar dat kleintje..

dat hondje ziet ze al aankomen.. daar is die man (met) van die malthezer weer
WEGWEZZEN

als haar hondje toch normaal los kan..
wat is dat het probleem met dat ze een angstig hondje heeft..

jullie lezen het fout ze heeft geen angstig hondje.
maar een hondje dat bang is om aangevallen te worden door een andere hond..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Gelukkig is Bratis weer veilig thuis! Mijn honden zijn niet gauw bang, maar als ze uit het niets aangevallen worden en ze lopen los, weet ik ook niet hoe ze zullen reageren. De kans is groot dat ze ook in paniek raken en weglopen....... :U: Ik denk dat die man met de maltheser ook niet helemaal vrijuit gaat om zijn agressief reagerende hond los te laten lopen. En het is ook niet zo slim van hem om als een gek achter een bange hond aan te gaan. De bedoeling is natuurlijk wel goed van die man, maar ik vind niet dat TS alles maar fout heeft gedaan. Als mijn hond was weggelopen was ik ook mijn bekende uitlaatronde terug gaan lopen in de hoop hem daar weer tegen te komen. :19: Gelukkig is alles goed afgelopen. Misschien is het verstandiger om Bratis aan een lange lijn uit te laten zodat je hem sneller weer te pakken hebt als hij weer bang wordt. helemaal voorkomen kan je deze situaties nooit, ben ik bang.....

Mandyy, ik hoop dat je weer een beetje bent bijgekomen van de schrik :wink:

*edit: ik zie net dat de maltheser los schoot.......Had dat dochtertje van die man dan het hondje vast? Dan is het helemaal niet slim als je weet dat je hond zo agressief is om dan een kind hem vast te laten houden als er een andere hond aan komt.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tijdens uitlaatrondjes in de wijk komen mijn honden gewoon niet los,en als mijn hond in een losloopgebied een hond wegjaagt ben ik de eerste die helpt zoeken :19:
Dat die mensen jouw hond in hun auto hebben gezet is alleen maar fijn lijkt mij.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Contacteer:

StormenRoxy schreef:hep laatst een topic ooit beleefd met je honden geopend..
en daar heb ik tal van dingen als dit gehoord.. en daar heeft niemand gezegd dat die mensen

en dan gaan ook nog is dezelfde mensen met dat hondje op zoek naar dat kleintje..

WEGWEZZEN

"aangezien hij prima luisterd.." schrijft ze... nou als hij hem peert luisterd ie alles behalve prima...
Als je weet dat je een hond hebt die bij het minste of geringste hem peert waarom laat je die dan los?
Dit zal vast niet bij deze keer blijven als ze zo door gaat. Zeker niet in een losloopgebied.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

malinois schreef:

WEGWEZZEN

"aangezien hij prima luisterd.." schrijft ze... nou als hij hem peert luisterd ie alles behalve prima...
Als je weet dat je een hond hebt die bij het minste of geringste hem peert waarom laat je die dan los?
Dit zal vast niet bij deze keer blijven als ze zo door gaat. Zeker niet in een losloopgebied.
schreef ze dat ie hem bij het miste of gerinste peert dan.. sorry maar dan zal ik het nog een keer lezen want dat ben ik niet tegengekomen

het is toch niet het minste geringste als iemand hem aanvalt....
gebeurt niet elke dag toch dat een andere hond uit de lijn schiet..
kan jullie ook overkomen..
en als je hond dan op de loop gaat is ie ook gelijk voor het minste en geringste bang???
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Waar staat dat die malthezer agressief was?
Hij brak los, maar misschien wilde hij alleen maar spelen.
Als je terugleest in de berichten staat er al dat het hondje bang is:
Hallo allemaal!

Mijn naam is Mandy en woon in Gouda. Op dit moment hebben we 2 honden thuis. Een Westie reu van 11 jaar en een American Cocker reu van 6 maanden. Hij is nog erg bang voor van alles (harde geluiden, vreemde omgeving enz.) maar ik sleep 'm overal mee naartoe om dat snel 'af te leren'.
Zelf doe ik de opleiding dierverzorging op het Helicon in Geldermalsen. Nu loop ik stage in het dierentehuis in Gouda. Ik heb nog geen idee wat ik wil worden, maar een kinderboerderij spreekt me nog erg aan.

Ik heb me hier aangemeld om hier en daar wat hulp te krijgen bij ons pubertje en natuurlijk om meer te leren! Verder lijkt het me hier erg gezellig!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

StormenRoxy schreef:
malinois schreef:

WEGWEZZEN

schreef ze dat ie hem bij het miste of gerinste peert dan.. sorry maar dan zal ik het nog een keer lezen want dat ben ik niet tegengekomen

het is toch niet het minste geringste als iemand hem aanvalt....
gebeurt niet elke dag toch dat een andere hond uit de lijn schiet..
kan jullie ook overkomen..
en als je hond dan op de loop gaat is ie ook gelijk voor het minste en geringste bang???
Schiet de Maltezer los en vliegt zonder enige aanleiding op mijn hond af
Mijn hondje natuurlijk helemaal in paniek, en rende met zijn staart tussen de poten weg, terug naar huis.
hier staat niks over dat de malteser hem aanvalt, hij schiet er op af... dat is toch nog niet aanvallen en dat zul je dus wel vaker meemaken in een losloopgebied.
Nogmaals waarom kom je dan in een losloopgebied als je weet dat je hond hier doodsbang voor is... want 'natuurlijk' doet mij denken aan dat ie dat al wel vaker heeft laten zien.
Hou dan je hond vast zodat ie niet weg kan!
En nee, dat gaat hier echt niet gebeuren dat weet ik 100% zeker, dat wordt een knokpartij maar absoluut geen wegrennende honden.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

malinois schreef:Nogmaals waarom kom je dan in een losloopgebied als je weet dat je hond hier doodsbang voor is... want 'natuurlijk' doet mij denken aan dat ie dat al wel vaker heeft laten zien.
En nee, dat gaat hier echt niet gebeuren dat weet ik 100% zeker, dat wordt een knokpartij maar absoluut geen wegrennende honden.
Waar staat dat het in een losloopgebied gebeurde?Ik zie dat nergens staan :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
malinois schreef:Nogmaals waarom kom je dan in een losloopgebied als je weet dat je hond hier doodsbang voor is... want 'natuurlijk' doet mij denken aan dat ie dat al wel vaker heeft laten zien.
Waar staat dat het in een losloopgebied gebeurde?Ik zie dat nergens staan :19:
haar hond loopt toch los? Als het geen losloopgebied is hou je je angstige hond toch helemaal aan de lijn? :denken:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

malinois schreef: haar hond loopt toch los? Als het geen losloopgebied is hou je je angstige hond toch helemaal aan de lijn? :denken:

Dat een hond los loopt wil niet zeggen dat die zich in een losloopgebied bevindt :wink:
Er zijn mensen die ook een angstige hond gewoon los laten lopen.
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik heb nooit mijn angstige hond los laten lopen. Mijn -inmiddels overleden- hondje (Yorkje) was erg onderdanig, liep graag langs de muur om zichzelf onzichtbaar te maken en die ging bij mij nooit los. Simpelweg omdat het beestje daar heel onzeker van werd. Ze peerde hem weleens als mijn kinderen de voordeur open deden, maar was zo weer thuis. :wink:

Een angstige hond loslaten in de volle overtuiging dat het wel goed luistert? Het is en blijft een dier en je weet nooit, ook gezien de leeftijd van het hondje, helemaal zeker hoe je hond zou kunnen reageren op een andere hond. Zeker bij een angstig hondje zou ik voorzichter zijn geweest omdat gebeten worden of gaan bijten vanuit angst, meestal nare wonden en/of situatie's oplevert.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

mandyy schreef: Hij heeft nog bij de voordeur staan krabben, maar Maltezer ging fijn verder met knauwen en bijten....
Dit lijkt me toch geen vriendelijk gedrag van de malthezer :19:

Maar ik zou een hond die toch wat angstig is in aanleg niet zo gauw los laten. Gelukkig dat het nog goed afgelopen is.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik hoop dat je die mensen die je hond gevangen hebben
nog wel vriendelijk hebt bedankt
want het zo veel slechter af kunnen lopen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon