Net eventjes mn hondje uitlaten. En aangezien hij prima luistert mocht hij lekker los.
Komt er ineens een man met een dochtertje en een Maltezer aangelopen. Niets aan de hand, Bratis blijft wel bij me. Schiet de Maltezer los en vliegt zonder enige aanleiding op mijn hond af :N:
Mijn hondje natuurlijk helemaal in paniek, en rende met zijn staart tussen de poten weg, terug naar huis. Hij heeft nog bij de voordeur staan krabben, maar Maltezer ging fijn verder met knauwen en bijten.
Bratis rent ondertussen weer weg, gelukkig blijft het andere hondje staan en rent de andere kant op. Ondertussen heb ik Bratis maar laten rennen, omdat hij dan toch niet te pakken is.
Ik ben onze gewoonlijke wandeling gaan lopen, in de hoop hem daar tegen te komen.
Blijkbaar ging de man die de Maltezer uitliet ook achter mn hond aan, want toen ik terugkwam was mijn hond dus de andere kant op gerend.
Daar ben ik gelijk gaan zoeken, maar heb m niet kunnen vinden. Ben uiteindelijk maar eerst naar huis gegaan, in de hoop dat hij vanzelf zou komen.
De man is waarschijnlijk door blijven zoeken met dochtertje in een auto.
Had sowieso al niet het idee dat die mensen wisten waar ze mee bezig zijn en ze gingen doodleuk mijn hondje achterna, rennend. Bratis natuurlijk nóg banger
Dus ik nog tegen ze zeggen dat ze dat beter niet kunnen doen, omdat hij zo bang is. Maar ik moest mn hond aan de lijn houden, want hij is bang dus hij vliegt zo weg dan, oeh, wat word ik daar boos om!
Ik maar gewoon weggelopen zonder iets te zeggen, want ik wilde gewoon mn hondje terug.
Die mensen weer achter me aan rijden, en op dezelfde manier naar mn hond zoeken
Uiteindelijk kreeg ik een belletje dat iemand mn hond heeft kunnen vangen
Dus ik naar die plek toe lopen, blijken diezelfde mensen van het maltezertje Bratis hebben overgenomen en bij hun in de auto gedaan
En wéér zeggen dat ik mijn hond niet los moet laten lopen omdat hij zo bang is!
Als hun nou gewoon die hond hadden opgevoed, of bij zich hadden gehouden was er niks aan de hand geweest.
Ik moest dit gewoon even van me af schrijven, snap gewoon niet hoe dom mensen eigenlijk kunnen zijn
Ze bedoelden het hartstikke lief, maar als eigenaresse zou ik toch wel weten hoe ik mijn hondje moet behandelen...

TARAK